Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
10:14 | 18/08/2018

Μία ακόμα γυναίκα κατακτά ένα ανδροκρατούμενο κάστρο. Η λιμενάρχης Χερσονήσου κα Αθανασία Περυσινάκη μιλάει στην «Π» για τα νέα της καθήκοντα, για τις σχέσεις της με τους άνδρες συναδέλφους της,  για τα προβλήματα που υπάρχουν στη μεγάλη περιοχή που εποπτεύει και ελέγχει, αλλά και τις λύσεις που καλείται να δώσει κάθε φορά

  1. Και η δική σας περίπτωση αποδεικνύει ότι τελικά στα Σώματα Ασφαλείας οι γυναίκες μπορούν να ξεχωρίσουν και να ανελιχθούν στην ιεραρχία. Ποια είναι η γνώμη σας;

“Στη σημερινή εποχή, πράγματι οι γυναίκες συχνά καλούνται να αναλάβουν ευθύνες και ρόλους σε πολλά πεδία ταυτόχρονα. Αυτό συμβαίνει και στη δική μου περίπτωση έχοντας αναλάβει διοικητική θέση”.

  1. Μια γυναίκα που υπηρετεί σε Σώμα Ασφαλείας είναι καλύτερη, χειρότερη ή ίση με έναν άνδρα συνάδελφό της;

“Στα Σώματα Ασφαλείας, όπως και σε άλλα ανδροκρατούμενα επαγγέλματα, η ύπαρξη των γυναικών είναι πια συνηθισμένη και δεδομένη. Έχω την άποψη πως η εξέλιξη ενός ατόμου και η ικανότητά του να επιτύχει ή όχι  στον εργασιακό του χώρο (και όχι μόνο) έχει να κάνει καθαρά με τον χαρακτήρα του και όχι το φύλο”.

  1. Αντιμετωπίσατε πρόβλημα από συναδέλφου σας επειδή είστε γυναίκα αξιωματικός;

“Η αλήθεια είναι ότι το είχα αντιμετωπίσει μεμονωμένα, μια-δυο φορές στις αρχές της καριέρας μου, από παλαιότερους συναδέλφους που δεν είχαν ακόμα εξοικειωθεί με την ιδέα της ύπαρξης γυναικών στο Λιμενικό Σώμα, όμως πολύ γρήγορα αυτό ανατράπηκε και στη συνέχεια είχαμε άριστη συνεργασία.

  1. Εάν μπορούσατε  να επιλέξετε το προσωπικό σας να ήταν μόνο γυναίκες, θα το κάνατε και γιατί;

“Μια υπηρεσία για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται άτομα ικανά σε πολλούς και διάφορους τομείς. Όλοι οι συνάδελφοι γυναίκες και άντρες είναι χρήσιμοι και έχουν κάτι να προσφέρουν. Το μυστικό για μένα είναι να μπορέσω κάθε φορά να «ξεκλειδώσω» και να ανακαλύψω τις ικανότητες του προσωπικού και να τους τοποθετήσω ανάλογα. Ετσι λειτουργούμε σαν ένα χέρι που ενώ τα δάχτυλα δεν είναι ίδια, όλα μαζί λειτουργούν ενωμένα σαν μια γροθιά”.

 

Λιμάνι Χερσονήσου

  1. Θα μας μιλήσετε λίγο για την πορεία σας στο Λ.Σ μέχρι και σήμερα που είστε διοικητής του Λιμενικού Σταθμού Χερσονήσου;

“Το 2001 κατατάχθηκα στη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων Λιμενικού Σώματος και μετά την αποφοίτησή μου τοποθετήθηκα στην Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής. Το 2002 κατατάχθηκα εκ νέου στη Σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών του Λιμενικού Σώματος ως απόφοιτος του Τμήματος «Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτιστικών Σπουδών» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και μετά την ολοκλήρωση της εννιάμηνης εκπαίδευσης τοποθετήθηκα στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου ως υπόλογος Γραφείου Διαχείρισης Πάγιας Προκαταβολής.

Το 2009 ανέλαβα την θέση της προϊσταμένης – υπόλογου του παραρτήματος του Οίκου Ναύτου Ηρακλείου. Το 2013 τοποθετήθηκα στο Β’ Λ.Τ. Χερσονήσου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου ως υποδιοικητής, ενώ από τον Μάρτιο 2017 έως και σήμερα έχω αναλάβει τη Διοίκηση του Τμήματος”.

  1. Πρόκειται για απαιτητική δουλειά που ίσως χρειάζεται πολλές φορές να σας κρατά μακριά από την οικογένεια. Πώς το αντιμετωπίζετε;

“Το Β’ Λ/Τ Χερσονήσου βρίσκεται σε έναν από τους πιο μεγάλους τουριστικά δήμους της Ελλάδας με τοπική αρμοδιότητα από τον ποταμό Αποσελέμη μέχρι τα όρια της Μιλάτου. Οι απαιτήσεις της δουλειάς καθημερινά είναι τεράστιες και απαιτούν εγρήγορση καθ’ όλο το 24ωρο, ενώ κορυφώνονται κατά τη θερινή περίοδο.

Μου ήταν και ακόμα είναι κάποιες φορές δύσκολο να καταφέρω να συνδυάσω τις απαιτήσεις της δουλειάς μου ταυτόχρονα με τον ρόλο μου ως συζύγου, μητέρας. μιας και είμαι παντρεμένη και έχω τρία παιδιά (έναν γιο 14 χρονών, δύο κόρες 12 και 10 χρόνων).

Πολλές φορές είχε και έχει χρειαστεί να φύγω από το σπίτι λόγω υπηρεσιακών αναγκών και να ψάχνω τι θα κάνω τα παιδιά μιας και ο σύζυγός μου δούλευε (και εκείνος είναι στρατιωτικός με αυξημένες απαιτήσεις δουλειάς). Το κλειδί για να μπορέσω να αντεπεξέλθω ήταν και είναι η κατανόηση τόσο του συζύγου μου όσο και των παιδιών μου, η στήριξη της οικογένειάς μου σε συνδυασμό με την οργάνωση και τον σωστό προγραμματισμό σε όλους τους τομείς.”

  1. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας ως διοικητής;

“Οι προτεραιότητές μου ως διοικητής είναι: α) Η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα β) η πίστη και η απαρέγκλιτη συμμόρφωση των υπόχρεων με τους κανόνες που έχουν θεσπιστεί  για την ασφάλεια ναυσιπλοΐας, γ) η εδραίωση της νομιμότητας στον Λιμένα Χερσονήσου αλλά και στην περιοχή δικαιοδοσίας μας γενικότερα.

Στόχος μου είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη με την ταυτόχρονη ανάπτυξη του αισθήματος δικαίου, ενώ θεωρώ απαραίτητη την εξασφάλιση ενός ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος για το προσωπικό που υπηρετεί στο τμήμα μαζί μου βασισμένο στην αλληλοκατανόηση, στην ειλικρίνεια και στη συνεργασία καθώς και τη συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξη.”

  1. Διαδεχθήκατε έναν εξαιρετικό συνάδελφό σας, τον κ. Καψή. Ποιες ήταν οι συμβουλές του που εσείς ακολουθείτε;

“Τα χρόνια που συνυπηρετήσαμε με τον κ. Καψή ήταν για μένα μεγάλο σχολείο μιας και από την αρχή πίστεψε σε μένα και απλόχερα μου μετέφερε όλη την εμπειρία των δέκα και πλέον χρόνων που είχε υπηρετήσει στο συγκεκριμένο τμήμα. Ακόμα και τώρα με συμβουλεύει, ενώ πάντα μου τόνιζε να είμαι δίκαιη και ειλικρινής.”

  1. Ποια είναι τα προβλήματα της περιοχής που είστε επικεφαλής και πώς τα αντιμετωπίζετε;

Η υπηρεσία μας έχει μια τεράστια περιοχή ευθύνης (περίπου 22 χλμ. ακτογραμμή), όπου στο μεγαλύτερο μέρος της είναι χτισμένες ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικές επιχειρήσεις που κατακλύζονται κάθε χρόνο από τουρίστες.

Επίσης, δραστηριοποιούνται 21 επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής, ενώ παράλληλα επαγγελματικά σκάφη εκτελούν θαλάσσιες εκδρομές αυξάνοντας την κίνηση στη θάλασσα.

Συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με περιστατικά παράνομης αλιείας αλλά και παρεμβάσεων στον αιγιαλό και στη θάλασσα με εκτέλεση έργων χωρίς άδεια. Από την υπηρεσία μας πραγματοποιούνται καθημερινά έλεγχοι που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία σε όλα τα πεδία και όπου διαπιστώνονται αποκλίσεις κινείται η διαδικασία επιβολής νομίμων κυρώσεων στο πλαίσιο μιας τυποποιημένης διαδικασίας.

Η αδυναμία ενεργοποίησης του περιπολικού σκάφους μας (κρίθηκε ακατάλληλο λόγω παλαιότητας) δυσκόλεψε πολύ το έργο μας, ωστόσο με τη συνδρομή ιδιωτών αλλά και επαγγελματιών, τους οποίους ευχαριστώ προσωπικά, καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε μέχρι στιγμής κάθε συμβάν που προέκυψε στη θάλασσα με επιτυχία.

Το θέμα αυτό κατόπιν στοχευμένων ενεργειών πρόκειται σύντομα να αποκατασταθεί.

patris.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis