Το τελευταίο διάστημα με διαταγή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Δυτικής Αττικής τα έγχρωμα οχήματα των Α.Τ. της Δυτικής Αττικής πέρασαν από το συνεργείο, προκειμένου να γίνει επεξεργασία στο ηλεκτρικό σύστημά τους, και συγκεκριμένα όταν ενεργοποιείται η μεσαία σκάλα φωτισμού, να ενεργοποιείται αυτόματα ο φάρος! Φυσικά αυτό σημαίνει ότι όταν πέφτει ο ήλιος, ο φάρος λειτουργεί ακατάπαυστα. Παρά το ότι το πρόβλημα της συνεχούς ενεργοποίησης του φάρου είχε θιγεί κι από Πρωτοβάθμια Σωματεία σε άλλες Διευθύνσεις παλαιότερα, αλλά είχε επιλυθεί, αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο για να απασχολήσει και την πολύπαθη περιοχή μας. Οι αντιδράσεις δεν άργησαν να έρθουν από τους αστυνομικούς, αλλά και από τους πολίτες.
Πρώτα απ’ όλα η άσκοπη χρήση του φάρου είναι επικίνδυνη γιατί μπορεί να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα. Οι οδηγοί των οχημάτων βλέποντας τον φάρο αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει κατεπείγον περιστατικό, κι επιτρέπουν στο περιπολικό -ως όχημα άμεσης ανάγκης- πάση θυσία να διέλθει. Πριν λίγες ημέρες το περιπολικό του Α.Τ. Ασπροπύργου από τύχη γλύτωσε τη σύγκρουση με αστικό λεωφορείο εξαιτίας του νέου αυτού συστήματος.
Ο φάρος ειδικά νέας τεχνολογίας τύπου LED, θαμβώνει τους οδηγούς, μάλιστα όταν αυτός είναι ενεργοποιημένος συνεχώς, αυξάνοντας τον κίνδυνο τροχαίου. Επίσης, φυσικά μπορεί να θαμβώσει και το πλήρωμα του περιπολικού, έτσι ώστε σε μία ένοπλη συμπλοκή οι συνάδελφοι να μην μπορέσουν να ευστοχήσουν, με πιθανό αποτέλεσμα το χειρότερο.
Με αυτό το σύστημα δίνουμε συνεχώς το στίγμα της θέσης μας. Έτσι ακόμα κι αν κάποιος επιχειρήσει να βάλλει εναντίον μας από απόσταση, μπορεί να ευστοχήσει κάλλιστα. Ειδικά σε αραιοκατοικημένες, υπαίθριες περιοχές όπως του Θριασίου Πεδίου, ή σε καταυλισμούς που επικρατεί το σκοτάδι, ο κίνδυνος είναι εξαιρετικά υψηλός. Οι κακοποιοί επίσης, γνωρίζοντας συνεχώς τη θέση μας, μπορούν να «χτυπούν» στις περιοχές που δεν θα βρισκόμαστε πλησίον, ανεμπόδιστοι.
Επίσης έτσι παύει να λειτουργεί το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού. Οι τσιλιαδόροι πια θα μπορούν να γνωρίζουν πότε προσεγγίζουμε το σημείο, και θα αποχωρούν με τους συνεργούς τους στην ώρα τους!
Και ο ίδιος ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, Ν. 2696/ 1999, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4625/2019, στο άρθρο 44 παράγραφος 4 ορίζει ρητά ότι οι ειδικές συσκευές προειδοποίησης πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ περιπτώσεις.
Πάντως αναρωτιόμαστε πώς βρέθηκαν τα κονδύλια για τη συγκεκριμένη επεξεργασία στα οχήματα, την ίδια ώρα που σχεδόν ποτέ δεν εγκρίνονται άλλες δαπάνες για ελαστικά, σέρβις κλπ, ζητήματα δηλαδή που αφορούν άμεσα τη σωματική μας ακεραιότητα, μέσα από την οδήγηση ασφαλών οχημάτων.
Τέτοιες αλλαγές θα κρίνονταν δικαιολογημένες αν πέρναγαν από έλεγχο ΚΤΕΟ; Ειδικά τα οχήματα μάρκας CITROEN, γνωστά για τα ηλεκτρικά τους προβλήματα θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν την επεξεργασία που υπέστησαν;
Η Δυτική Αττική, ίσως ο πιο δύσκολος κι επικίνδυνος τομέας στην Ελλάδα, δεν θεραπεύεται με τέτοιου είδους αλλαγές. Η ενίσχυση με προσωπικό στην περιοχή μας, η παροχή σύγχρονου και νέου στόλου οχημάτων, καθώς κι εξοπλισμού, είναι η αρχή για να αντιμετωπιστεί η εγκληματικότητα στην περιοχή μας. Η επεξεργασία των οχημάτων που περιγράφηκε παραπάνω, πρέπει να σταματήσει άμεσα, γιατί θέτει αστυνομικούς και πολίτες σε άμεσο κίνδυνο.
Καλούμε την φυσική Ηγεσία να δώσει την εντολή ώστε να ανακληθεί η ανωτέρω επεξεργασία στο περιπολικά οχήματα, γιατί ο κίνδυνος είναι εξόφθαλμα ορατός για όλους εμάς που υπηρετούμε στο δρόμο, και θέτει εμπόδια στη λειτουργική αστυνόμευση.
ΖΕΪΝΟΣ Σόλων
Αντιπρόσωπος στην Π.Ο.ΑΣ.Υ.
Μέλος της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ