Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
21:43 | 22/05/2017

                           για τις εξελίξεις σχετικά με το νέο μισθολόγιο και το περιεχόμενό του   

 

  Την Πέμπτη 18 Μαΐου το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή και αφορούσε το «νέο» μισθολόγιο των ενστόλων, ψηφίστηκε και αποτελεί πλέον νόμο του Κράτους ως Ν.4472/2017.  Το χρονικό της προεργασίας αλλά και του διαλόγου ( ή μη ) της Πολιτικής Ηγεσίας με τους συνδικαλιστικούς φορείς  είναι αναπόσπαστα των δυσμενών εξελίξεων στην έκβαση του Νομοσχεδίου για τα Σώματα Ασφαλείας αλλά και ειδικότερα για το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας.  

     Από την πρώτη στιγμή, θεωρούσαμε και θεωρούμε πως ότι κρύβεται επιμελώς για μήνες και εμφανίζεται 5 μέρες πριν την ψήφισή του στη Βουλή, δεν μπορεί να γίνει πιστευτό για τις «αγαθές» προθέσεις του. Η άρνηση της πολιτικής ηγεσίας για διάλογο και διαβούλευση αποκαλύπτει το σύνολο των προθέσεων της αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αυτή η Κυβέρνηση διαβουλεύεται.  Η ανάλυση των δεδομένων και των μισθολογικών κλιμακίων αποκαλύπτει το μέγεθος των μειώσεων που θα προκληθούν  στα πραγματικά εισοδήματα και όχι στα λογιστικά που επικαλείται μονίμως η Πολιτική Ηγεσία.  

      Ζητήσαμε άμεσα την απόσυρση του και την εναρμόνιση του στο μισθολόγιο του 2012  όπως ορίζεται ρητώς από τις Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η Κυβέρνηση όχι μόνο δεν εισάκουσε τις προτροπές των συνδικαλιστικών εκφράσεων αλλά επέλεξε αντί για διάλογο να εμπαίξει τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους και να «υποχωρήσει» σε αιτήματα που  υπήρχαν και ικανοποιούνταν εξ αρχής μέσα στις διατάξεις, που όμως εμείς  δεν τις είδαμε !!!  ( βλ. στρατιωτική θητεία αρθ. 154 ) αποκαλύπτοντας την «άγνοιά μας» για τόσο σοβαρά θέματα.

  Ειδικότερα με το νέο μισθολόγιο που περιγράφεται στο νέο Νόμο 4472/2017 και έχει αναδρομική ισχύ από 01/01/2017 :

  •        Επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμα σοβαρή εισοδηματική μείωση σε όλες τις κατηγορίες  (εκτός των αξιωματικών) σε σχέση με την σημερινή μισθολογική εξέλιξη.  Η απώλειες των εισοδημάτων για τις χαμηλότερες βαθμίδες – κατηγορίες υπολογίζονται από πάνω από ένα βασικό μισθό ετησίως.  Μακροπρόθεσμα το νέο μισθολόγιο οδηγεί στην εισοδηματική στασιμότητα και επιβραδύνει την εξέλιξη των αποδοχών, αυξάνοντας παράλληλα το σύνολο των κρατήσεων.

  •          Η μείωση των μισθολογικών κλιμακίων καλύπτεται από μία προσωπική διαφορά, το θεσμικό της ύφος όμως δεν προστατεύεται ούτε από τις ισχύουσες και ισχυρές Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας ούτε και τις επιτάσεις των Θεσμών σε αυριανές απαιτήσεις. Επιπρόσθετα είναι προφανές πως το ποσό της προσωπικής διαφοράς δεν προσμετρείται  συνταξιοδοτικά.  

  •           Ο διαχωρισμός  των προερχομένων από συνοριακούς φύλακες και ειδικούς φρουρούς σε ξεχωριστή και ιδιαίτερη κατηγορία διαφοροποιεί το μισθολόγιο όχι από την εξέλιξη και τα καθήκοντα αλλά από τον τρόπο της κατάταξης στο Σώμα. Οι διαφοροποιήσεις περιέχουν μισθολογικές μειώσεις αλλά και διαφορετική – υποδεέστερη αντιμετώπιση από δω και στο εξής. Η εξέλιξη αυτή, επιβεβαιώνει τις φωνές της Ομοσπονδίας μας για την διαφορετική αντιμετώπιση σε όλα τα επίπεδα παρ’ όλη την ομογενοποίηση που ( δεν ) επιτυγχάνθηκε στο παρελθόν. Σε αντίθεση με τους μη ανακριτικούς υπαλλήλους αστυφύλακες – αρχιφύλακες που εισήλθαν στο Σώμα μέχρι το 1995 οι οποίοι εντάχθηκαν στην Β’ κατηγορία, σε αυτή δηλαδή των ανακριτικών.  Τέτοιος διαχωρισμός εγκυμονεί ιδιαίτερους κινδύνους για μελλοντικό διαχωρισμό σε επικείμενο νέο βαθμολόγιο που θα μας καταστήσει στάσιμους λόγω της Γ’ κατηγορίας.

          Διατηρείται για τους εν’ ενεργεία ο υπολογισμός της στρατιωτικής θητείας στα μισθολογικά κλιμάκια, σύμφωνα ΠΑΝΤΑ με το αρχικό Σχέδιο στο άρθρο 154  

«Μεταβατική Διάταξη – Μισθολογική Κατάταξη και εξέλιξη των Υπηρετούντων Λειτουργών και Υπαλλήλων» όπου αναφέρει χαρακτηριστικά «  Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η μισθολογική κατάταξη των λειτουργών και υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια που προβλέπονται στις διατάξεις του παρόντος Μέρους πραγματοποιείται σύμφωνα με το χρόνο υπηρεσίας στο φορέα που υπηρετούν καθώς και το χρόνο υπηρεσίας, που έχει αναγνωρισθεί για μισθολογική εξέλιξη από το φορέα αυτόν μέχρι και τις 31.12.2016». Επακόλουθο, για το προσωπικό για το οποίο έχει αναγνωρισθεί από τον φορέα (δλδ ΕΛ.ΑΣ.)  νομίμως η στρατιωτική θητεία έως 31.12.2016, δηλαδή λαμβάνεται υπόψη ήδη στις μισθολογικές προαγωγές, σε αυτούς θα προσμετρείται και στο νέο μισθολόγιο. Επεξηγηματικά, η αναγνώριση αυτή δεν αφορά την αναγνώριση για σύνταξη, αλλά την αναγνώριση για μισθολογική προαγωγή, την οποία έως σήμερα λαμβάνουν ΟΛΟΙ όσοι υπηρετούν στο Σώμα και έχουν στρατιωτική θητεία. Η μη αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας που περιγράφεται στο άρθρο 126 παρ .9 του Ν.4472/2017, αφορά νέους εργαζόμενους των ειδικών κατηγοριών συνοριακών φυλάκων και ειδικών φρουρών που κριτήριο πρόσληψης είναι η εκπλήρωση της στρατιωτικής θητείας. Η «απόδοση» λοιπόν της  αναγνώρισης και της προσμέτρησης στα μισθολογικά κλιμάκια της στρατιωτικής θητείας από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη την Τετάρτη 17 Μαΐου δεν είναι θησαυρός αλλά  «άνθρακας» που προσβάλει την νοημοσύνη μας.

  •         Ομοίως των ανωτέρων διατάξεων, η ισχύς στα μισθολογικά κλιμάκια των χρόνων σπουδών για όσους το πτυχίο αποτέλεσε έως 31.12.2016 κριτήριο πρόσληψης ή και προαγωγής δεν καταργείται. Έτσι για όσους αστυνομικούς προερχόμενους από συνοριακούς φύλακες ή ειδικούς φρουρούς που είναι ανακριτικοί υπάλληλοι και κάνανε χρήση του πτυχίου τους για προαγωγή στο βαθμό του Ανθ/μου, η μισθολογική αυτή προαγωγή δεν καταργείται. Προς αποφυγή παρερμηνειών η αναγνώριση του χρόνου σπουδών δεν αφορά διαδικασίες αναγνώρισης για την σύνταξη αλλά για τον φορέα  της ΕΛ.ΑΣ. για τις μισθολογικές προαγωγές. Προέκταση της ανωτέρω ρύθμισης, κάθε πρόσληψη προσωπικού ειδικών καθηκόντων σύμφωνα με το νέο μισθολόγιο, δεν θα προσμετρείται ο χρόνος σπουδών  και οι αποδοχές θα περιορίζονται στο βασικό μισθό των κλιμακίων. 

  •    Ομοίως επίσης των ανωτέρω διατάξεων και για όσους είχαν αναγνωρισμένη προϋπηρεσία από το φορέα της ΕΛ.ΑΣ. έως 31.12.2016 και προσμετρούνταν και στο χρονοεπίδομα, συνεχίζει να ισχύει και να προσμετρείται στα νέα μισθολογικά κλιμάκια.

  •     Αποδίδεται Οικογενειακή Παροχή  σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν.4354/2015 . Ειδικότερα, η ανωτέρω Παροχή διευκρινίζεται ότι χορηγείται ανεξαρτήτως του εάν οι γονείς τελούν σε διάσταση ή και χηρεία.

  • Αποδίδεται Επίδομα Ιδιαίτερων Συνθηκών ( άρθρο 127 ν.4472/2017)    το οποίο κατηγοριοποιείται ανάλογα με το βαθμό. Για κάθε κλίμακα αυτό προσαυξάνεται κατά 55 € για κάθε έγγαμο χωρίς τέκνα,  115 € για κάθε έγγαμο με τέκνα και σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στον ν.4354/2015. Σε περίπτωση συζύγων που αμείβονται και οι δύο με τις διατάξεις του ν.4472/2017, η ως άνω προσαύξηση καταβάλλεται και στους δύο. Η ανωτέρω προσαύξηση του επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών χορηγείται ανεξαρτήτως εάν οι γονείς τελούν σε διάσταση, διάζευξη ή χηρεία.

  • Αποδίδεται θέση ευθύνης , οριζόμενο κατά βαθμίδα και σύμφωνα με τις διατάξεις του συγκεκριμένου νόμου άρθρο 127 παρ.Γ’.

  • Παραμένει ως έχει τελικώς, η ειδική αποζημίωση για εργασία πέραν του πενθημέρου η οποία ανέρχεται σε 46 ευρώ για κάθε επιπλέον μέρα και μέχρι πέντε μέρες το μήνα ( άρθρο 127 παρ.Δα’ )

  • Παραμένει  η χορήγηση ειδικής αποζημίωσης νυχτερινής εργασίας, η οποία ανέρχεται στα 2,77 € /ώρα  για τους ενστόλους και θεσμοθετείται η ανωτέρω αποζημίωση και για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Το ανώτατο όριο των ωρών νυχτερινής απασχόλησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης καθορίζονται με κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού.    

  • Χορηγείται στα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, καθώς και της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, που υπηρετούν ή είναι αποσπασμένοι στο Νομό Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσων και Σαμοθράκης, καθώς και στο ένστολο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας που υπηρετεί ή είναι αποσπασμένο στη Σκύρο, - μηνιαία - επίδομα  ύψους 100 € ( άρθρο 127 παρ. Ε’)

  • Διατηρείται για το αστυνομικό προσωπικό που υπηρετεί στα Αστυνομικά Τμήματα Κακαβιάς και Κρυσταλλοπηγής το ειδικό μηνιαίο επίδομα μετακίνησης της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν.3103/2003, στο ίδιο ύψος και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυαν έως την ημερομηνία έναρξης του ν.4472/2017.

  • Πρόκληση εισοδηματικής στασιμότητας στη β’ κατηγορία μετά το 29ο έτος στον βασικό μισθό τόσο για τους μη ανακριτικούς όσο και τους ανακριτικούς υπαλλήλους. Για δέκα έτη, διαφαίνεται μηδενική εισοδηματική εξέλιξη για όλο το προσωπικό που  θα έχει ήδη 30 έτη υπηρεσίας στο Σώμα. Αδιανόητο για κάθε εργασιακό κλάδο. Ακόμη και οι συλλογικές συμβάσεις λαμβάνουν υπόψη την προϋπηρεσία και συνυπολογίζεται στη διαμόρφωση των αποδοχών.  

Πέραν των ανωτέρω, η αύξηση των κρατήσεων για τα Ταμεία εξαιτίας της ενσωμάτωσης των επιδομάτων στο Β.Μ. σε συνδυασμό με τη μείωση του αφορολόγητου θα επιφέρουν σημαντικές μειώσεις στο πραγματικό εισόδημα.

Μετά από ενημέρωση που λάβαμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες και επειδή το ανωτέρω μέρος έχει αναδρομική ισχύ από 1.1.2017, ο υπολογισμός των αποδοχών θα μεταβληθεί άμεσα και θα προσδιορισθεί με τα νέα δεδομένα.

Τέλος  η Ομοσπονδία, για κάθε εξέλιξη θα επανέλθει για την έγκυρη ενημέρωσή σας  με ορθή τεκμηρίωση  και χωρίς λαϊκισμούς. Αναπροσαρμόζει την στάση της απέναντι σε μία Κυβέρνηση που επιλέγει την απομόνωση και τον αιφνιδιασμό και όχι τον διάλογο και την διαβούλευση για τόσο σημαντικά ζητήματα.  Αναλαμβάνουμε την όποια ευθύνη μας αναλογεί σε έναν αγώνα που μόλις χάσαμε.

Για το Διοικητικό Συμβύλιο

Ο Πρόεδρος

Παναφιώτης Χαρελάς

Ο Γεν. Γραμματέα

Ιωάννης Τοτονίδης

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis