Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
22:40 | 21/02/2017

Η διασύνδεση των αυτοκινήτων είναι ήδη μια πραγματικότητα, που βιώνουν πολλοί κάτοχοι και οδηγοί νεότερων μοντέλων. Η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει όχι μόνο τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας τους, αλλά και άλλα, κρίσιμα μέρη του οχήματος, όπως οι κλειδαριές των θυρών και το σύστημα ανάφλεξης, τα οποία είναι πλέον προσβάσιμα εξ αποστάσεως μέσω Internet –για παράδειγμα ο οδηγός μπορεί να δώσει εντολή προθέρμανσης του κινητήρα.

«Από τη μία πλευρά, αυτές οι λειτουργίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες. Από την άλλη, πώς οι κατασκευαστές έχουν διασφαλίσει αυτές τις εφαρμογές απέναντι στον κίνδυνο των ψηφιακών επιθέσεων;», διερωτάται η Kaspersky Lab.

Προκειμένου να το ανακαλύψουν, ερευνητές της εξέτασαν επτά εφαρμογές απομακρυσμένου ελέγχου αυτοκινήτων που αναπτύχθηκαν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές, και οι οποίες, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Google Play, έχουν «κατέβει» δεκάδες χιλιάδες φορές, και σε ορισμένες περιπτώσεις, μετρούν έως και πέντε εκατομμύρια downloads. Η έρευνα της Kaspersky Lab ανακάλυψε ότι η κάθε μία από τις εξεταζόμενες εφαρμογές περιείχε διάφορα ζητήματα ασφαλείας.

Ο κατάλογος των θεμάτων ασφαλείας που ανακαλύφθηκαν περιλαμβάνει:

-Απουσία άμυνας απέναντι σε εφαρμογές αντίστροφης μηχανικής. Ως αποτέλεσμα, οι κακόβουλοι χρήστες μπορούν να κατανοήσουν πώς λειτουργεί η εφαρμογή και να εντοπίσουν μια ευπάθεια που θα τους επιτρέψει να αποκτήσουν πρόσβαση σε υποδομές από την πλευρά του server ή σε σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου.

-Απουσία ελέγχου ακεραιότητας κώδικα, ο οποίος είναι σημαντικός διότι επιτρέπει στους επίδοξους χάκερ να ενσωματώσουν δικό τους κώδικα στην εφαρμογή και να αντικαταστήσουν το αρχικό πρόγραμμα με ένα πλαστό.

-Απουσία τεχνικών ανίχνευσης rooting. Τα δικαιώματα root παρέχουν σε trojans σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες και αφήνουν την εφαρμογή ανυπεράσπιστη.

-Έλλειψη προστασίας έναντι των τεχνικών επικάλυψης εφαρμογών. Αυτό βοηθά τις κακόβουλες εφαρμογές να προβάλλουν παράθυρα phishing και να κλέβουν τα στοιχεία σύνδεσης των χρηστών.

-Αποθήκευση των στοιχείων σύνδεσης και των κωδικών πρόσβασης σε μορφή απλού κειμένου. Χρησιμοποιώντας αυτή την αδυναμία, ένας χάκερ μπορεί να κλέψει τα δεδομένα των χρηστών σχετικά εύκολα.

Μετά την επιτυχή παραβίαση, o εισβολέας μπορεί να αποκτήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, να ξεκλειδώσει τις πόρτες, να απενεργοποιήσει το συναγερμό ασφαλείας και, θεωρητικά, να κλέψει το όχημα. Σε κάθε περίπτωση, ο φορέας της επίθεσης θα πρέπει να πραγματοποιήσει κάποιες επιπλέον ενέργειες, όπως να δελεάσει τους χρήστες των εφαρμογών ώστε να εγκαταστήσουν ειδικά διαμορφωμένες κακόβουλες εφαρμογές, οι οποίες στη συνέχεια θα εισβάλουν στη συσκευή και θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εφαρμογή του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, όπως οι ειδικοί της Kaspersky Lab έχουν συμπεράνει από την έρευνα σε πολλές άλλες κακόβουλες εφαρμογές που στοχεύουν σε online τραπεζικές συναλλαγές και σε άλλες σημαντικές πληροφορίες, αυτό είναι απίθανο να αποτελεί πρόβλημα για τους εγκληματίες με εμπειρία σε τεχνικές κοινωνικής μηχανικής, αν αποφασίσουν να στραφούν ενάντια στους ιδιοκτήτες των συνδεδεμένων αυτοκινήτων.

«Το κύριο συμπέρασμα της έρευνάς μας είναι ότι, στη σημερινή τους κατάσταση, οι εφαρμογές για τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα δεν είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις επιθέσεις κακόβουλου λογισμικού. Εάν κάποιος σκεφτεί την ασφάλεια ενός συνδεδεμένου αυτοκινήτου, δεν θα πρέπει να εξετάσει μόνο την ασφάλεια των υποδομών από πλευράς του server. Αναμένουμε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο που έχουν χαράξει οι τράπεζες με τις εφαρμογές τους. Αρχικά, οι εφαρμογές για online τραπεζικές συναλλαγές, δεν είχαν όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας που αναφέρονται στην έρευνα μας. Σήμερα, μετά από πολλαπλές περιπτώσεις επιθέσεων εναντίον τραπεζικών εφαρμογών, πολλές τράπεζες έχουν βελτιώσει την ασφάλεια των προϊόντων τους. Ευτυχώς, δεν έχουμε ακόμη εντοπίσει κανένα κρούσμα επιθέσεων ενάντια σε εφαρμογές αυτοκινήτων, πράγμα που σημαίνει ότι οι πωλητές αυτοκινήτων εξακολουθούν να έχουν χρόνο για να ρυθμίσουν τα πράγματα σωστά. Πόσο χρόνο έχουν ακριβώς είναι άγνωστο», υποστηρίζει ο Victor Chebyshev, ειδικός σε θέματα ασφάλειας της Kaspersky Lab.

Οι ερευνητές συμβουλεύουν τους χρήστες των εφαρμογών συνδεδεμένων αυτοκινήτων να ακολουθούν τις παρακάτω συμβουλές προκειμένου να προστατεύσουν τα αυτοκίνητά και τα προσωπικά τους δεδομένα από πιθανές ψηφιακές επιθέσεις:

-Αποφύγετε να κάνετε «root» στην Android συσκευή σας, καθώς αυτό θα ανοίξει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες σε κακόβουλες εφαρμογές.

-Απενεργοποιήστε τη δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών από άλλες πηγές, εκτός από τα επίσημα app stores.

-Αναβαθμίστε με την τελευταία έκδοση το λειτουργικό σύστημα της συσκευής σας, προκειμένου να μειωθούν οι ευπάθειες του λογισμικού.

-Τοποθετήστε μια δοκιμασμένη λύση ασφάλειας για την προστασία της συσκευής σας από ψηφιακές επιθέσεις.
 

Διαβάστε περισσότερα στο news247.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis