"Καλύτερα να σε ρωτήσουν γιατί άργησες παρά να αναρωτιούνται γιατί δεν έφτασες"

ΤΟΥ ΤΥΠΑΛΔΟΥ ΙΩΑΝΝΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
"Καλύτερα να σε ρωτήσουν γιατί άργησες παρά να αναρωτιούνται γιατί δεν έφτασες"
Άρθρο του ΤΥΠΑΛΔΟΥ Ιωάννη-Παναγιώτη, 
Εκλεγμένου Αντιπροσώπου στην ΠΟΑΣΥ, 
Μέλους ΜΠΡΟΣΤΑ Ν/Α Αττικής, 
ΔΙ.ΑΣ Ν/Α Αττικής
 
Φίλε οδηγέ, το γνώριζες πως κάθε μέρα μπορείς να σώζεις ζωές εφαρμόζοντας τα παρακάτω και ίσως κάποια πράγματα ακόμη; 
 
Αρχικά μπράβο σου, κρίθηκες ικανός και μπορείς πλέον και με τη σφραγίδα της πολιτείας να οδηγείς είτε αυτοκίνητο είτε μηχανή και ίσως και βαρέα οχηματα. 
 
Όπως ήδη θα έχεις καταλάβει τα πράγματα από τη θεωρία στην πράξη διαφέρουν. Όπως εσύ έτσι κι εγώ, πριν από 15 χρόνια το κατάλαβα, με το που ανέβηκα στο δικό μου μηχανάκι, στο δικό μου αυτοκίνητο.
 
Διάβασε καποια μυστικά που μπορούν να σου δώσουν τη δύναμη να σωζεις ζωές (μια ευκαιρία και για μένα να κάνω επανάληψη). 
 
Πρώτον, αλήθεια σου λέω, όλα μα όλα τα τροχοφόρα και όχι μόνο στην έξτρα έκδοση τους, πίσω από το τιμόνι έχουν έναν μοχλό που με αυτό ενεργοποιείται το φλας.
 
Πίστεψέ το, είναι πολύ σημαντικό να προειδοποιείς τους άλλους οδηγούς για την κατεύθυνση σου, καθώς ουκ ολίγες φορές, λόγω των εκατομμυρίων χιλιομέτρων που έχω διανύσει, ένεκα της φύσης της Υπηρεσίας που υπηρετώ, είτε με έκλεισε έτερος οδηγός με συνέπεια την πτώση μου και τον τραυματισμό μου, είτε μάντεψα τον ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΟ απότομο ελιγμό και κατάφερα να τη γλιτώσω. 
 
Μη σου κάνει εντύπωση, η μη χρήση του φλας είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ και ΑΝΕΥΘΥΝΗ συμπεριφορά απο μέρος σου.
 
Δεύτερον, μπορεί στο σχολείο ο δάσκαλος να σου έλεγε για τον Σταμάτη και το Γρηγόρη, όμως αυτό ισχύει εκτός από τους πεζούς και για τους οδηγούς, με τη διαφορά ότι εδώ δεν βλέπεις ανθρωπάκια και τώρα υπάρχει μια διαφορετικού χρώματος τρίτη σήμανση στο φανάρι, το ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ.
 
Δώσε βάση, το πορτοκαλί δεν είναι για να δοκιμάζεις το σασμάν σου, τι κατεβάσματα έχει και να επιταχύνεις λες και θα προλάβεις την καρω σημαία... Είναι για να φρενάρεις ομαλά. Άσε που από την άλλη, στο κόκκινο φανάρι στη διασταύρωση μπορεί να βρίσκεται κάποιος άλλος που νομίζει πως έχει την πρώτη θέση στην «poll position» και να ξεκινήσει λίγο νωρίτερα... μη χάσει το πλασάρισμα στην κατάταξη.
 
Τρίτον, καλά τα «story», καλα τα «like» και οι «καρδούλες», είναι όμως ΑΝΟΗΤΟ να το κάνεις αυτό ενώ οδηγείς... πρόσεχε μη γινεις εσύ το επόμενο «story»... στις ειδήσεις... 
 
Πάρε και μερικά στατιστικά γιατί ως γνωστόν οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια: με βάση τα ευρήματα έρευνας το 2019 συνολικά καταγράφηκαν 10.746 τροχαία ατυχήματα, ενώ 701 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 642 τραυματίστηκαν σοβαρά, με το μέσο όρο της ηλικίας να είναι χαμηλό.
 
Να θυμάσαι πάντα: είναι καλύτερα να σε ρωτήσουν γιατί άργησες παρά να αναρωτιούνται γιατί δεν έφτασες.