Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
23:59 | 24/08/2017

Για την αναμόρφωση της τρέχουσας νομοθεσίας με σκοπό να προστατευτεί ο καταναλωτής από τις αθέμιτες πρακτικές των εισπρακτικών εταιριών (όχληση ανά τακτά χρονικά διαστήματα, διαρροή προσωπικών δεδομένων, χρήση προσβλητικών και υποτιμητικών εκφράσεων κ.λπ.) το υπουργείο έχει στα… σκαριά μία σειρά από αλλαγές. Για την ωρίμανσή τους, όμως, θα απαιτηθεί πολύτιμος χρόνος, παρότι δεν υπάρχει αυτή η… πολυτέλεια. Αξιοσημείωτο είναι πως έχουν πραγματοποιηθεί ελάχιστες διαβουλεύσεις με τους αρμόδιους φορείς (π.χ. δικηγορικοί σύλλογοι κ.λπ.). Κάποιοι, μάλιστα, εκφράζουν παράπονα πως το υπουργείο αποφασίζει μόνο του χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις θέσεις τους. Αναλυτικά οι τέσσερις βασικές προτάσεις του υπουργείου:

[custom:google-ads]

1 Πλαίσιο λειτουργίας των δικηγορικών εταιριών

Με βάση το τρέχον καθεστώτος (ν. 3758/2009) η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή (ΓΓΕ&ΠΚ) μπορεί να επιβάλει κυρώσεις για παραβιάσεις που προέρχονται από εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών, όχι όμως και από δικηγόρους-δικηγορικές εταιρίες. Το συγκεκριμένο σκέλος εμπίπτει στον Κώδικα Δεοντολογίας των δικηγόρων και στα πειθαρχικά τους. Σύμφωνα με τον ΓΓΕ&ΠΚ, Αντώνη Παπαδεράκη, είναι σημαντικό «να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο από κοινού με τους δικηγόρους για να αντιμετωπιστεί συγκροτημένα και ολοκληρωμένα αυτό το θέμα».

2 Ταυτοποίηση στοιχείων

Θα πρέπει η εταιρία που καλεί τον οφειλέτη να αναφέρει τα στοιχεία της και παράλληλα να γίνεται ταυτοποίηση του προσώπου με το οποίο συνομιλεί. Κι αυτό, διότι πολλές φορές στην τηλεφωνική συνομιλία δεν συμμετέχει ο οφειλέτης, αλλά κάποιο συγγενικό πρόσωπο ή τρίτος. Με αυτόν τον τρόπο, παρέχονται στοιχεία που οδηγούν σε παραβίαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

3 Συχνότητα επικοινωνίας

Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, κάθε δεύτερη ημέρα επιτρέπεται στις εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών να ενοχλούν τους οφειλέτες για ληξιπρόθεσμες οφειλές. Κάτι που, παρ’ όλα αυτά, παραβιάζεται συστηματικά. Σύμφωνα με στέλεχος του υπουργείου, υπάρχει πρόθεση για διεύρυνση αυτού του χρονικού πλαισίου.

4 Διαβίβαση στοιχείων

Θα πρέπει να προσδιοριστεί με ακρίβεια ο τρόπος διαβίβασης των στοιχείων των οφειλετών στις εταιρίες.

Διαβάστε περισσότερα στο eleftherostypos.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis