Κύκλωμα πλαστών διαβατηρίων: Πώς ο "Λουκάς" και ο "Μούσα" άλλαζαν τα στοιχεία με χρήση λέιζερ

Κύκλωμα πλαστών διαβατηρίων: Πώς ο "Λουκάς" και ο "Μούσα" άλλαζαν τα στοιχεία με χρήση λέιζερ

Ο 49χρονος "Λουκάς" από το Ιράν ήταν ο "καλλιτέχνης" στην κατασκευή πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων με ειδικότητα τα… υδατογραφήματα των διαβατηρίων και τις σφραγίδες. Ο "Μούσα", 38 χρόνων και αυτός από το Ιράν, βοηθούσε στον εντοπισμό "πελατών", όπως επίσης στην οργάνωση προώθησης μεταναστών στο εξωτερικό μέσω των αεροδρομίων.

Οι δυο τους και ένας ακόμη συνεργός τους είχαν συλληφθεί και το 2016, από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος και Εμπορίας Ανθρώπων, για την συμμετοχή τους σε κύκλωμα… 36 πλαστογράφων και δουλεμπόρων, από το Ιράν, Ιράκ, Αλγερία, Μαρόκο, Τυνησία και Πακιστάν.

Πριν από 5 ημέρες συνελήφθησαν και πάλι από στελέχη της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Αττικής για παρόμοια παράνομη δραστηριότητα, έχοντας εκσυγχρονίσει τις "παροχές" λαμβάνοντας… παραγγελίες κατασκευής διαβατηρίων, ταυτοτήτων, αδειών διαμονής και οδήγησης.

Το "ταξίδι" των κλεμμένων διαβατηρίων

Τον Ιούνιο του 2016 το πολυπληθές κύκλωμα, διευκόλυνε την παράνομη έξοδο αλλοδαπών από την χώρα μας προς χώρες της κεντρικής Ευρώπης και το Ηνωμένο Βασίλειο, μέσω διαφόρων αεροδρομίων, με την χρήση πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων. Η εγκληματική οργάνωση χρησιμοποιούσε διάφορες εταιρείες ταχυμεταφορών για την αποστολή των κλεμμένων και πλαστογραφημένων ταξιδιωτικών εγγράφων.

Τα στελέχη της Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος για να εντοπίσουν τις διευθύνσεις κατοικίας των εμπλεκομένων είχαν αιτηθεί την καταγραφή των δραστηριοτήτων τους με συσκευές ήχου και εικόνας ή με άλλα ειδικά τεχνικά μέσα, λαμβάνοντας την σχετική εισαγγελική άδεια.

Ένας 33χρονος από την Αλγερία, που διέμενε στην Βαρκελώνη έστελνε τα κλεμμένα ταξιδιωτικά έγγραφα, στην συνέχεια 35χρονος συμπατριώτης του τα παραλάμβανε στην Ελλάδα και τα μετάφερε σε… οίκημα ασφαλείας, όπου περνούσαν στην κατοχή ενός 43χρονου, ο οποίος είναι συγκατηγορούμενος και στην πρόσφατη υπόθεση, προκειμένου να ελέγξει την ποιότητα, την τιμή πώλησης ανάλογα με την ημερομηνία λήξης του ταξιδιωτικού εγγράφου, την παλαιότητα, τις φθορές και τον αριθμό των σφραγίδων.

Η μέθοδος "face to face"

Στη συνέχεια ακολουθούσε ο εντοπισμός των "πελατών" και ο διαχωρισμός τους ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, ύψος, εξωτερική εμφάνιση, οικογενειακή κατάσταση και επιθυμητός προορισμός, προκειμένου να ταιριάζουν όσο το δυνατόν περισσότερο με τα στοιχεία του κλεμμένου ταξιδιωτικού εγγράφου και την εικόνα των πραγματικών κατόχων.

Η εγκληματική οργάνωση είχε δυο βασικές μεθόδους νόθευσης των κλεμμένων διαβατηρίων. Η μία ήταν αυτή της "αντικατάστασης" της φωτογραφίας του πραγματικού κατόχου με αυτή του διακινούμενου και η δεύτερη μέθοδος ήταν η "face to face", όπου γινόταν επεξεργασία της φωτογραφίας του πραγματικού κατόχου με την χρήση λέιζερ για την αλλαγή χρώματος μαλλιών, ματιών και δέρματος.

Ταυτόχρονα με τις συγκεκριμένες μεθόδους και ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε διακινούμενου, οι "πλαστογράφοι" προέβαιναν σε αλλαγές της ημερομηνίας γέννησης, των στοιχείων ταυτότητας και των εξωτερικών χαρακτηριστικών, σε αλλαγή της ημερομηνίας έκδοσης και λήξης του ταξιδιωτικού εγγράφου και προσθήκη ή αφαίρεση θεώρησης άδειας διαμονής, θεώρησης εισόδου ή εξόδου από συνοριακή διέλευση.

Στην προσπάθεια της εγκληματικής οργάνωσης που είχε εξαρθρωθεί το 2016, αλλά "παρακλάδια" της λειτουργούν και σήμερα, να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή ομοιότητα των διακινούμενων, τους έφερναν στην… πασαρέλα όπου κούρευαν τα μαλλιά τους, τους τα έβαφαν και τους ξύριζαν…

 

Κωδικοί και αμοιβές

Η αποστολή των φωτογραφιών "πελατών" γινόταν μέσω των εφαρμογών Viber, Imo, Telegram για την αμεσότητα της αποστολής και της αδυναμίας των Αρχών να καταγράψουν τέτοιες επικοινωνίες. Μετά τον έλεγχο… ποιότητας δινόταν το "πράσινο φως" της προώθησης των αλλοδαπών.

Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης χρησιμοποιούσαν κωδικές λέξεις στις συνομιλίες τους, όπως με τη λέξη "τετράδια" έλεγαν τα διαβατήρια, "κάρτες" τις ταυτότητες και το έγγραφο που δεν είχε σφραγίδες ή θεωρήσεις, το έλεγαν "καθαρό"…

Οι αμοιβές διακίνησης ανά τελικό προορισμό διαμορφώνονταν από το κύκλωμα ως εξής: Ιταλία-Βέλγιο-Αυστρία (3.000-5.000 ευρώ), Γερμανία (6.000-9.000 ευρώ), Ηνωμένο Βασίλειο (10.000-15.000 ευρώ).

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

thetoc.gr