Την 11η Δεκεμβρίου του 2019 εστάλη σε όλες τις Αστυνομικές Υπηρεσίες και συγκεκριμένα στις γενικές και μερικές διαχειρίσεις των διευθύνσεων καθώς και στις γραμματείες των αστυνομικών τμημάτων και τμημάτων ασφαλείας της Χώρας , διαταγή του Α.Ε.Α./Δ-νση Οικονομικών /Τμήμα αποδοχών και ασφάλισης ενστόλου προσωπικού , όπου καθορίστηκαν οι κλάσεις του νέου ενσήμου της Ελληνικής Αστυνομίας καθώς και ο χρόνος έναρξης επικόλλησης αυτών, ο οποίος ήταν η 27/12/2019.
Σε αυτές διαπιστώθηκε ότι οι αναφερόμενες κλάσεις χαρτοσήμων ήταν κατά 32% μειωμένες σε σχέση με τις έως το 2019 κλάσεις . Επιπροσθέτως , με την ίδια διαταγή , προκλήθηκαν μειώσεις και σε ορισμένες κλάσεις ηλεκτρονικών παραβόλων με το ίδιο ποσοστό (32%) . Η διαταγή για την μείωση των παραβόλων εκδόθηκε συνέπεια της ύπαρξης του Ν.4393/2016 , Άρθρο 2ο , Παρ 6α (Α-106) , ο οποίος ψηφίστηκε το 2016 και αφορούσε μνημονιακές δεσμεύσεις της Χώρας σε μία περίοδο κρίσιμή για αυτήν .
Παρότι παρατάθηκε έως το τέλος του 2019 η υλοποίηση του , δυστυχώς από το 2020 , μπαίνει πλέον σε άμεση εφαρμογή. Σύμφωνα με δηλώσεις πολιτικών όμως , η Χώρα πλέον , βγήκε από την κρίση και τα μνημόνια και είναι σε αναπτυξιακή τροχιά, εφαρμόζει όμως, έναν ουσιαστικά ξεχασμένο ‘’ μνημονιακό ‘’ Νόμο εις βάρος των ταμείων της Ελληνικής Αστυνομίας και κατ επέκταση του προσωπικού της , την στιγμή που παρόμοια μείωση δεν γίνεται σε κανένα άλλο ταμείο ασφαλισμένων το οποίο διαχειρίζεται ένσημα.
Η ανωτέρω μείωση των ενσήμων επιφέρει, με κάποιους πρόσφατους υπολογισμούς μελετώντας και τους δημοσιευμένους ισολογισμούς του ταμείου ( ΤΕΑΠΑΣΑ) , όπως ανέφερα και στο συνέδριο της ΠΟΑΞΙΑ στα Ιωάννινα, μείωση στα ετήσια έσοδα του ΤΕΑΠΑΣΑ, η οποία ανέρχεται σε περίπου ένα (01) εκατομμύριο ευρώ.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι, επήλθε επιλεκτική μείωση στα χαρτόσημα και ηλεκτρονικά παράβολα, σύμφωνα με την ανωτέρω Νομοθεσία, καθόσον σε παράβολα τα οποία δεσμεύονται ( e- paravolo ), για την ίδια εργασία, και πηγαίνουν ταυτόχρονα υπέρ του Δημοσίου δεν επήλθε ουδεμία μείωση.
Επί παραδείγματι, το ηλεκτρονικό παράβολο των αδειών εργασίας ΙΕΠΥΑ παρέμεινε στο ίδιο ποσό, διότι αυτό πηγαίνει αυτούσιο στο Ελληνικό Δημόσιο. Η Ελληνική Αστυνομία και κατ’ επέκταση το ασφαλιστικό της ταμείο, για όλη την εφαρμογή της διαδικασίας έκδοσης αδείας και τις εργατοώρες που χρειάζονται για αυτήν, δεν εισπράττει ανταποδοτικά, ούτε ένα ευρώ.
Εδώ γεννάτε και ένα ακόμα ερώτημα.
Με την εξέλιξη της υπόθεσης έκδοσης των νέων ταυτοτήτων προς τους πολίτες και κατά την έναρξη έκδοσης αυτών , πλην του κόστους, θα υπάρξει ένσημο - ποσοστό για το ΤΕΑΠΑΣΑ , όπως υπάρχει έως σήμερα ( 0,16 λεπτά του ευρώ μετά την μείωση) με την επικόλληση ενσήμου ή θα οδηγηθεί το ταμείο σε περαιτέρω έμμεση μείωση ;
Να αναφερθεί επίσης ότι, είναι οξύμωρο να επικαλεσθεί κάποιος ότι έτσι μειώνεται το κόστος μιας διαδικασίας του δημοσίου απέναντι σε έναν πολίτη , όταν για μια άδεια οπλοκατοχής κυνηγετικού όπλου , πλην του κόστους του όπλου και των ιατρικών εξετάσεων, πληρώνονται ποσά των 100 έως 120 ευρώ για την συμμετοχή σε κυνηγετικό σύλλογο και η μείωση που βλέπει να επέρχεται απ τα παράβολα είναι πλέον της τάξεως των 0,96 λεπτών του ευρώ.
Συνεχίζοντας, εφόσον κάποιος ενδεχομένως, κακοπροαίρετος , παρά τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω , υποτιμήσει τις εργατοώρες και τον κόπο των συναδέλφων, τότε θα μπορούσα να αναφέρω , ότι το ελληνικό δημόσιο, το Υπουργείο Οικονομικών, ακόμα και απ την δέσμευση των ηλεκτρονικών παραβόλων τα οποία πηγαίνουν υπέρ του ΤΕΑΠΑΣΑ , εισπράττει επίσης το 10% .
Την ίδια στιγμή το ταμείο Νομικών όπως και το ταμείο των Λιμενικών κατάφεραν με διαφόρους Νόμους που είδαμε να δημοσιεύονται πρόσφατα , να καταφέρνουν και καλώς να κάνουν , την αύξηση των εσόδων των ταμείων τους.
Συνοψίζοντας , η μείωση των εσόδων μετά από τα ανωτέρω , σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες μειωμένες προσλήψεις αστυνομικού προσωπικού σε σταθερή βάση όπως γινόταν μέχρι πριν κάποια χρόνια ( Σχολή Αστυφυλάκων ) θα επιφέρει σε βάθος χρόνου, έμμεση μείωση των μισθών , καθότι θα χρειαστούν , αυξημένες κρατήσεις απ τα μέλη του ταμείου . Άλλωστε δεν είναι μακρινό το παράδειγμα του ΜΤΣ όπου και λόγο μνημονιακών περικοπών απώλεσε ένα σταθερό έσοδο το οποίο κατείχε από την έκδοση αδειών της ΕΛ.ΑΣ.
Τέλος , να αναφέρω για μελλοντική συζήτηση, ότι προφανώς κάποια στιγμή ακολουθώντας την ψηφιακή εξέλιξη της Χώρας , θα έπρεπε όλα τα χαρτόσημα να μεταφερθούν στο e – paravolo και να τοποθετηθούν μηχανήματα POS στις Υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών , μειώνοντας έτσι απλά πολύ την γραφειοκρατία .
Για όλα τα παραπάνω, καταθέτω δημόσια την πρόταση, στις Ενώσεις και τις Ομοσπονδίες Αστυνομικών , να ενδιαφερθούν για το συγκεκριμένο ζήτημα , ζητώντας την άμεση κατάργηση του Άρθρου 2ο , Παρ 6α Ν. 4393/16 το οποίο επιφέρει μεγάλες μειώσεις στα έσοδα του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. με ανυπολόγιστες μελλοντικές συνέπειες .
ΚΑΜΟΥΡΑΣ Κλέαρχος
Μέλος Δ.Σ. Ε.Α.Κ.Μ
Μέλος Ν.Ε.Σ.Π.Α.Α.
Αντιπρόσωπος Π.Ο.ΑΞΙ.Α.