Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
22:55 | 27/02/2015

 

Ο λόγος για τον 24χρονο Αστυφύλακα Γεωργιτσόπουλο Φ. Νικόλαο.

Έναν σπουδαίο νέο Αστυνομικό που τον γνωρίσαμε από το άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στο Policenet.gr, με θέμα "Εξόρυξη Δεδομένων: Μια επισκόπηση εφαρμογών στην Αστυνομία" .

Οι πανεπιστημιακές σπουδές του Νίκου παράλληλα με την άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων, αποτέλεσαν για τη συντακτική ομάδα του Policenet μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συνομιλήσουμε με τον νέο αυτό συνάδελφο και να παρουσιάσουμε, μέσα από τις δικές του εμπειρίες, μία ακόμα πτυχή (λιγότερο γνωστή ίσως) του σημερινού Έλληνα Αστυνομικού.

Δύο λόγια για τον Γεωργιτσόπουλο Φ. Νικόλαο

Κατάγεται και μένει μόνιμα στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.

Κατατάχθηκε στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας με το σύστημα των Πανελληνίων Εξετάσεων στη Σχολή Αστυφυλάκων το 2008.

Μετά τη βασική στρατιωτική εκπαίδευση στο Κέντρο Εκπαιδεύσης Πυροβολικού Θήβας φοίτησε για ένα χρόνο στη Σχολή Αστυφυλάκων Κομοτηνής μέχρι τον Ιούνιο του 2009.

Ακολούθως από τον Ιούλιο του 2009 μέχρι τον Αύγουστο του 2010 έκανε τη πρακτική του άσκηση στο Αστυνομικό Τμήμα Ιωνίας Καλλιθέας Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων και το Αστυνομικό Τμήμα του Αερολιμένα Θεσσαλονίκης.

Με ένα μικρό διάλειμμα τον Απρίλιο του 2010 δήλωσε και παρακολούθησε το σχολείο του Κέντρου Εκπαίδευσης Ανορθόδοξου Πολέμου (ΚΕΑΠ) στη Ρεντίνα Θεσσαλονίκης.

Ακολούθως μετά τις πτυχιακές εξετάσεις της σχολής Αστυφυλάκων κατάφερε τον Οκτώβριο του 2010 και αποφοίτησε με  σειρά εξόδου 13ος  και τοποθετήθηκε αρχικά στο Αστυνομικό Τμήμα Μενεμένης Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια στο Τμήμα Ασφάλειας Μενεμένης όπου και υπηρετεί ακόμη.

Το 2010  με το σύστημα του 10% πέτυχε την εισαγωγή του στο Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 

Γιατί επέλεξες να φοιτήσεις στο συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο;

"Το Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής βρίσκεται στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου εδρεύει στη πόλη της Σίνδου, όπου διαμένω και κατάγομαι ταυτόχρονα. Με τη βαθμολογία που είχα, μπορούσα να περάσω και σε άλλες αντίστοιχες σχολές και άλλων πανεπιστήμιων της πόλης της Θεσσαλονίκης, όπως το Αριστοτέλειο ή το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αλλά επέλεξα μια σχολή κοντά στο τόπο διαμονής μου, προκειμένου να μπορώ να την παρακολουθώ με μεγαλύτερη ευκολία και άνεση, ώστε να την τελειώσω κιόλας. Και, πράγματι, αυτό ήταν που απέδωσε και κατάφερα να αποφοιτήσω στην προβλεπόμενη διάρκεια, αριστεύοντας με βαθμό 9.22 εκφωνώντας το Δεκέμβριο του 2014, στην ορκωμοσία τον προβλεπόμενο όρκο. Στη πραγματικότητα, ασχολούμαι με ένα κομμάτι της λογιστικής πολύ πριν ακόμα επιλέξω να σπουδάσω λογιστική. Το κομμάτι αυτό ονομάζεται προϋπολογισμός (Budget) και το πώς εφαρμόζεται στην προσωπική διαχείριση εξόδων. Επέλεξα, επίσης, να σπουδάσω στο συγκεκριμένο τμήμα, γιατί η ιδέα της διαχείρισης των οικονομικών ήταν πολύ οικία σε εμένα, και έτσι θέλησα να επεκτείνω τις γνώσεις μου στον τομέα αυτό γενικότερα. Μάλιστα, έχω δημιουργήσει και ένα blogμε συμβουλές για θέματα προσωπικής διαχείρισης εξόδων και προσωπικών προϋπολογισμών."

 

Θα σε βοηθήσει το πτυχίο στην πορεία σου στην ΕΛ.ΑΣ.. Και αν ναι, με ποιο τρόπο;

"Πιστεύω πως ναι, θα με βοηθήσει. Η αστυνομία είναι ένας σύγχρονος οργανισμός που δίνει τη δυνατότητα να ασχοληθείς με οποιαδήποτε πλευρά της σύγχρονης κοινωνίας από άποψη επιστήμης που να έχει κάποια συνάφεια με το έργο της, όπως η πληροφορική και τα οικονομικά. Η αστυνομία δεν αποτελείται πλέον και μόνο από αστυνομικούς του «δρόμου», όπως έχουμε συνηθίσει να τους ξέρουμε.  Ανάγκες για καταρτισμένα στελέχη στο εσωτερικό της Ελληνικής Αστυνομίας πάντα θα υπάρχουν ή θα δημιουργούνται, ανάλογα με τις εποχές και τις ανάγκες, όποτε μπορεί να δημιουργηθούν ευκαιρίες για μια καλύτερη επαγγελματική εξέλιξη."

 

Γνωρίζεις πολλούς αστυνομικούς που έκαναν την ίδια επιλογή με εσένα  και φοιτούν σε κάποια Σχολή;

"Γνωρίζω αρκετούς συναδέλφους που σπουδάζουν σε κάποιο Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ. Υπήρχε μάλιστα, ακόμη ένας συνάδελφος στο Τμήμα όπου φοιτούσα εγώ. Από τη μεριά μου κρατούσα πάντοτε ανωνυμία για το επάγγελμα μου, τόσο από πλευράς καθηγητών όσο και φοιτητών, για εύλογους, νομίζω, λόγους τους οποίους αντιλαμβάνεστε. Δεν αντιμετωπίζουν όλοι τους αστυνομικούς με φιλικότητα μπορώ να πω σε αυτόν το χώρο. Προσωπικά θεωρώ πως η δυνατότητα να σπουδάσεις  είναι μία μοναδική εμπειρία, την οποία ο καθένας θα πρέπει να ζήσει όσο ακόμα είναι νέος και μπορεί να το κάνει, εφόσον, βέβαια, οι συνθήκες τού το επιτρέπουν. Έχω τη βαθιά πεποίθηση ότι σπουδάζει κανείς,  όχι για να αποκτήσει ένα πτυχίο -καθώς στις μέρες μας δεν είναι σίγουρο ότι τα πτυχία φέρνουν και εργασία- αλλά για να ολοκληρωθεί ως άνθρωπος και πολίτης μέσα στη κοινωνία, να θέτει στόχους, να αγωνίζεται να τους πετύχει, να έρθει σε επαφή με άλλους ανθρώπους, να μαθαίνει μέσα από τα μαθήματα και να μπορεί να τα συνδυάζει με άλλα αντικείμενα. Το ίδιο ακριβώς έκανα εγώ με το άρθρο που σας είχα αποστείλει για την εφαρμογή πού μπορεί να βρει η εξόρυξη δεδομένων στην Αστυνομία. Παρομοίως, εκμεταλλεύτηκα την ευκαιρία κατά τη διάρκεια της εκπόνησης της πτυχιακής μου εργασίας και μελέτησα το κόστος παροχής των αστυνομικών υπηρεσιών που προσφέρει η Υπηρεσία όπου υπηρετώ μέσα από μια μέθοδο κοστολόγησης, με εκπληκτικά αποτελέσματα, όπως για παράδειγμα πόσο κοστίζει η διεκπεραίωση ενός αυτόφωρου ή μιας μήνυσης κλπ."

 

 Η Ελληνική Αστυνομία σαν Σώμα ενθαρρύνει τα στελέχη της να  σπουδάσουν;

"Θεωρώ πως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Μάλιστα, οι περισσότεροι συνάδελφοι με τους οποίους έχει τύχει να συνομιλήσω και να τους αναφέρω τις σπουδές μου, απάντησαν χαρακτηριστικά με την ίδια κυνική φράση «τι να το κάνεις το πτυχίο, στην αστυνομία είσαι». Με άλλα λόγια, αυτό σημαίνει πως εμείς οι ίδιοι πρώτα απαξιούμε τη δυνατότητα για σπουδές νομίζοντας ότι αυτό είναι έξω από τη σφαίρα της Αστυνομίας, πεποίθηση εσφαλμένη, κατά την προσωπική μου άποψη. Θεωρώ πως ο κάθε συνάδελφος αστυνομικός που θέλει να σπουδάσει, το πράττει, επιλέγοντας ένα αντικείμενο της αρεσκείας του. Το να σκεφτεί αν μετέπειτα ασχοληθεί με αυτό μέσα στους κόλπους της Ελληνικής Αστυνομίας, εφόσον υπάρχει μια σχετική συνάφεια επιστημών με την αστυνομία και το έργο της, πιστεύω πως έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Αυτό εξηγείται και από το γεγονός πως, αν υπήρχε κάποια πρόβλεψη εξέλιξης ή εσωτερικών διαγωνισμών για τη κάλυψη εξειδικευμένων επιστημονικών θέσεων, τότε πολύ πιθανό το ενδιαφέρον να μεγάλωνε."

 

Πόσο δύσκολη είναι η καθημερινότητα για έναν αστυνομικό που  σπουδάζει;

"Πραγματικά η καθημερινότητα είναι πολύ δύσκολη, καθώς θα πρέπει να μοιράζεται ανάμεσα στη παρακολούθηση των μαθημάτων, την Υπηρεσία, το διάβασμα και την προσωπική ζωή, αν, βέβαια, υπάρχει και ο ελάχιστος χρόνος για την πτυχή αυτή. Μέσα σε όλα αυτά, σαφώς πρέπει να συνυπολογιστεί και το τρέχον πρόγραμμα και ωράριο του αστυνομικού, λόγω της ρευστότητάς του εκ φύσεως. Τώρα που έχω τελειώσει,  θυμάμαι τον εαυτό μου συνεχώς να σχολάω από την Υπηρεσία μετά από βραδυνή βάρδια στις έξι το πρωί και στις οκτώ να βρίσκομαι στα έδρανα του ΤΕΙ για μάθημα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής μου κλήθηκα να θυσιάσω την κανονική άδειά μου, και μάλιστα να την καταναλώσω σε περιόδους εξεταστικής, επειδή η φοιτητική άδεια δεν αρκεί για το διάβασμα. Ωστόσο, το πιο σημαντικό που με βοήθησε  να τελειώσω τις σπουδές μου ήταν η διευκόλυνση και η βοήθεια που μου παρείχε η διοίκηση της Υπηρεσίας μου, και ειδικότερα ο Α/Α΄Τσιγαρίδας Ιωάννης, ο Α/Β΄Τσίγγος Αλέξανδρος και η Α/Β’ Κυριλίδου Αναστασία τους οποίους ευχαριστώ θερμά και από καρδίας, σε θέματα υπηρεσιακού επιπέδου όσον αφορά στην κατανομή της βάρδιας, προκειμένου να τα προλαβαίνω όλα. Πράγματι και χωρίς υπερβολή, χωρίς τη σημαντική βοήθεια τους δε θα είχα καταφέρει να τελειώσω τις σπουδές μου."

 

Αν συγκρίνεις τη σχολή Αστυφυλάκων με τη σχολή που είσαι σήμερα,  ποιες είναι οι παρατηρήσεις σου;

"Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει κυρίως ένα μοντέλο διδασκαλίας με δασκαλοκεντρική-μονολογική- καθ’έδρας διδασκαλία και με γνώσεις-πληροφορίες που μεταφέρονται προφορικά από το καθηγητή στον παθητικό δέκτη-σπουδαστή μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας. Οι καθηγητές διδάσκουν από την έδρα με μονολογική διδασκαλία και με λίγα περιθώρια διαλόγου. Ενδιαφέρει περισσότερο να «μιλήσει» ο καθηγητής, για να εξαντλήσει μια προκαθορισμένη ύλη συγκεκριμένης θεματικής περιοχής του μαθήματος, ενώ οι εκπαιδευόμενοι παραμένουν τις περισσότερες φορές παθητικοί ακροατές. Αυτό είναι από μόνο του αδύναμο ως προς τη σωστή προετοιμασία των αστυνομικών για την ανάληψη των καθηκόντων τους. Οι μέθοδοι αυτές δεν κατορθώνουν πάντοτε τη μεταφορά γνώσεων από το εκπαιδευτικό στο επαγγελματικό και εργασιακό περιβάλλον. Αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι να αναπτυχθούν μέθοδοι διδασκαλίας που θα έχουν πιο πρακτικό επαγγελματικό προσανατολισμό με μαθητοκεντρικές διαδικασίες που σκοπεύουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων από τους υποψήφιους αστυνομικούς, οι οποίες να τους καθιστούν ικανούς να λύνουν μοναδικά, απρόβλεπτα και σύνθετα προβλήματα στον επαγγελματικό τους χώρο. Μέσα από την ενεργητική συμμετοχή δίνεται η ευκαιρία στους σπουδαστές να κτίσουν τη δική τους αναγκαία γνώση και να εφαρμόσουν τις δικές τους επιλογές, που βασίζονται στην προηγούμενη εμπειρία και τις παρεχόμενες γνώσεις από τη Σχολή.

Ένα άλλο ζήτημα που απουσίαζε από τη Σχολή Αστυφυλάκων και το πρόγραμμα σπουδών ήταν η απουσία της ενεργοποίησης των εκπαιδευόμενων στην έρευνα, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, τον προβληματισμό, τη συστηματική συζήτηση, την ανάλυση και μελέτη προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι αστυνομικοί στα καθήκοντά τους. Ακόμη απουσιάζει η μύηση στην επιστημονική έρευνα μέσω συγκεκριμένων μαθημάτων (μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας, μέθοδοι έρευνας, συγγραφή επιστημονικών άρθρων και εργασιών, ιστορία της επιστήμης, χρήση Η/Υ στην επιστημονική έρευνα, κ.α.), και μέσω συγκεκριμένων ενεργειών που θα αναλαμβάνουν οι σπουδαστές της Σχολής Αστυφυλάκων (βιβλιογραφική έρευνα, συλλογή και καταγραφή και αποδελτίωση υλικού, κ.α.). Με την επιστημονική έρευνα ήρθα πρώτη φορά σε επαφή μέσα από τις σπουδές μου στο Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής και μέσα από αυτήν μπόρεσα και συνδύασα τις σπουδές μου με την αστυνομία, και συγκεκριμένα μέσα από την πτυχιακή μου εργασία.

Ειδικότερα, η απουσία έρευνας και συγγραφής, έστω και με τη μορφή μιας πτυχιακής ή άλλης μορφής γραπτής εργασίας στη Σχολή Αστυφυλάκων, είναι ένα πολύ σημαντικό μειονέκτημα. Για την απάλειψη αυτού, θα μπορούσαν να οργανωθούν ομάδες εργασίας με έναν διδάσκοντα καθηγητή, ο οποίος θα αναλάμβανε να βοηθήσει τους σπουδαστές  να εξετάσουν σε βάθος τις πληροφορίες για ένα θέμα ή μια μελέτη περίπτωσης που αφορά στην αστυνομική πραγματικότητα που πιθανόν να ορίζει ο διδάσκων, να διερευνούν τις επιστημονικές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί για το θέμα αυτό, να μελετούν τις πρακτικές τους εφαρμογές, να ερμηνεύουν την πραγματικότητα και να καταλήγουν σε γενικές αρχές που θα έχουν εφαρμογή στο επαγγελματικό τους περιβάλλον. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας θα είναι η  κατάληξη σε γραπτή εργασία για κάθε ξεχωριστό θέμα ή μελέτη περίπτωσης, με ιδιαίτερη επισήμανση στην Ελληνική διάσταση του θέματος ή της μελέτης περίπτωσης, καθώς αν θα αναζητήσετε έρευνες και μελέτες σε σχέση με την αστυνομία υπάρχει πληθώρα ξένης βιβλιογραφίας απουσιάζει, όμως, δυστυχώς η ελληνική πραγματικότητα από αυτήν."

 

Στο Policenet δεχόμαστε πολλά μηνύματα από νέα παιδία που μοιράζονται  μαζί μας τους προβληματισμούς τους για το αν θα πρέπει να επιλέξουν το  επάγγελμα του αστυνομικού ή όχι. Εσύ τι θα τους απαντούσες;

"Το επάγγελμα του αστυνομικού στις μέρες μας συνεχώς εξελίσσεται και αναβαθμίζεται. Η Ελληνική Αστυνομία δίνει τη δυνατότητα μιας επαγγελματικής καριέρας υψηλού επιπέδου μέσα από μια επαγγελματική εξασφάλιση που δε θα πρέπει να αγνοείται στις μέρες μας. Μέσα σ’ αυτήν μπορεί κανείς να συνδυάσει την επαγγελματική του πορεία, τα ενδιαφέροντα και τις σπουδές του αποτελεσματικά. Το θέμα είναι πότε θα γίνει, μπορεί αυτό να αργήσει, αλλά θεωρώ πως εν τέλει είναι εφικτό. Το μόνο ζητούμενο είναι όμως να μην εισαχθεί κανείς στην αστυνομία και από εκεί και πέρα επαναπαυτεί, χωρίς να κάνει την παραμικρή προσπάθεια προσωπικής και επαγγελματικής του ανέλιξης. Σαφώς είναι μεγάλο επίτευγμα η εισαγωγή στην Αστυνομική Σχολή, ωστόσο δεν πρέπει να μένει κανείς αποκλειστικά και μόνο σε αυτό, καθότι το τρωτό αυτό στοιχείο προκαλεί εφησυχασμό, στιγματίζοντας αρνητικά την πλειοψηφία. Δυσκολίες στο επάγγελμα μας σαφώς υπάρχουν. Δεν υπάρχει επάγγελμα χωρίς δυσκολίες. Το θέμα είναι να τις ξεπερνάς και να προχωράς."

 

Ποια είναι τα δικα σου σχέδια για το μέλλον;

"Προσωπικά σχέδια για το μέλλον; Να σκεφτώ!

Ένα από αυτά έχει ήδη εκπληρωθεί. Ήταν η απόκτηση του πτυχίου μου. Μάλιστα, μου έχει προταθεί από αρκετούς καθηγητές του τμήματος της Λογιστικής να ακολουθήσω κάποιο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών, ενδεχόμενο το οποίο σε καμία περίπτωση δεν αποκλείω. Απεναντίας, για μένα είναι μία πολύ δελεαστική πρόταση!

Επιπροσθέτως, αυτή τη περίοδο διαβάζω προκειμένου να τελειοποιήσω τα Αγγλικά μου για τις επικείμενες εξετάσεις Proficiency του Μαϊου.

Η εκμάθηση μιας δεύτερης μη συνηθισμένης ξένης γλώσσας  αποτελεί ένα ακόμα από τα μελλοντικά μου σχέδια.

Τελειώνοντας θα ήθελα πολύ να ευχαριστήσω το PoliceNet για την ευκαιρία που μου δώσατε γι’ αυτήν την συνέντευξη και να σας ευχηθώ καλή συνέχεια στο ενημερωτικό σας έργο."

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis