Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
19:14 | 29/01/2018

Οι Τακτικές κρίσεις των αξιωματικων της Ελληνικής Αστυνομίας που πραγματοποήθηκαν πρόσφατα (με έναρξη την Τρίτη 23/1/2018), βάσει των διατάξεων του π.δ. 24/1997 που τροποποιήθηκε με το π.δ. 81/2016 (το καλοκαίρι του 2016 και επέφερε αύξηση ετών παραμονής σε καθε βαθμό λόγω ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού συστήματος), σε συνδυασμό και με το ν. 1481/1984, δυστυχώς, γίνονται με τον ιδιο τρόπο και ακριβώς με όμοιο σύστημα αξιολόγησης, όπως ακριβώς και τη δεκαετία του 1980 και του 1990, ακόμα και στο έτος 1985 που ήταν το πρώτο έτος λειτουργίας της Αστυνομίας μετά τη σημερινή της μορφή, αμέσως έπειτα δηλαδή από την ενοποίηση των πρώην Σωμάτων Ασφαλείας της Ελληνικής Χωροφυλακής και της Αστυνομίας Πόλεων. Αυτό, δυστυχώς, είναι κάτι που συνεπάγεται ότι οι κρίσεις αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. στην πραγματικότητα διεξάγονται με περίεργους και μη επιστημονικά κατοχυρωμένους τρόπους και συστήματα, κάτι που αποτελεί κοινή διαπίστωση σε όλους τους εργαζόμενους της Ελληνικής Αστυνομίας.

Μεγάλη έκπληξη βέβαια μας δημιούργησε και το γεγονός ότι την Πέμπτη 25/1/2018 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ της Εφημερίδας της Κυβέρνησης το π.δ. 6/2018 που αλλάζει το σύστημα αξιολόγησης αξιωματικών, αλλά το αρνητικό γεγονός ήταν που μας προκαλεί εύλογα ερωτήματα ότι εκδόθηκε αμέσως μετά τις κρίσεις των ανώτατων αξιωματικών, παρότι θα έπρεπε να έχει φροντίσει η Πολιτεία και η ηγεσία να ίσχυε και να ρίψεις εφαρμοστεί και για τις φετινές κρίσεις του 2018, με σχετικη δημοσίευση του νεου π.δ. 6/2018 στο ΦΕΚ αρκετά πριν τις κρίσεις.
Συμπερασματικα όμως στην ουσία το μόνο που άλλαξε, όλα αυτά τα 33 χρόνια λειτουργίας της Ελληνικής Αστυνομίας με την τωρινή μορφή της, δηλαδή από το έτος 1985 που ενώθηκαν τα πρώην Σώματα της Ελληνικής Χωροφυλακής με την Αστυνομία Πόλεων με το ν. 1481/1984, είναι η αύξηση των ορίων ηλικίας και των ετών παραμονής σε κάθε βαθμό των αξιωματικών και βέβαια ο διπλασιασμός στις οργανικές θέσεις των ανώτατων και ανώτερων αξιωματικών (π.χ. από 3 Αντιστράτηγους αυξήθηκαν σε 6 οι θέσεις, από 10 Υποστράτηγους σε 20, από 30 Ταξίαρχους σε 65, ύπαρξη 230 Αστυνομικών Διευθυντών κλπ), παρόλο που το συνολικό οργανόγραμμα του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας συρρικνώθηκε λόγω μείωσης των οργανικών θέσεων Αστυφυλάκων κατά 6.700 το 2014 (άρθρο 41 του ν. 4249/2014). Ενώ βέβαια ο τρόπος των κρίσεων δεν πραγματοποιήθηκε ουδέποτε με έναν ξεκάθαρο αξιοκρατικό και επιστημονικά αποδεκτό τρόπο, έτσι ώστε να μην δημιουργεί ερωτήματα και απορίες για εξωθεσμικές παρεμβάσεις και «άνωθεν» πιέσεις από διάφορους παράγοντες…
Τώρα όμως, ένα έτει 2018, θα πρέπει, επιτέλους, η Συντεταγμένη Οργανωμένη Πολιτεία να εφαρμόζει απαρέγκλιτα και υποχρεωτικά, αξιολογικά κριτήρια και να θεσμοθετήσει επιτέλους, αυστηρά αδιάβλητες και ανεξάρτητες Επιτροπές Κρίσεων, οι οποίες να κρίνουν με δικαιοσύνη και αξιοκρατικά τους αξιωματικούς του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας και ιδιαίτερα τους υψηλόβαθμους. Κάθε χρόνο βλέπουμε τα ίδια και γινόμαστε θεατές των κρίσεων, για τις οποίες όλοι βέβαια γνωρίζουμε τον μη αποδεκτό και αντιεπιστημονικό τρόπο με τον οποίο γίνονται και αποτελεί και μία από τις χιλιάδες αιτίες για τις οποίες η χώρα μας μπήκε στα Μνημόνια και για ορισμένα εσωτερικά προβλήματα γενικότερα του Οργανισμού της Ελληνικής Αστυνομίας.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
Αντιπρόεδρος ΔΣ ΠΟΑΣΥ
Μέλος ΕΚΑ

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis