Δείτε τις προτάσεις της Ένωσης Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. Αττικής:
Η ανάληψη των καθηκόντων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, από τη νέα πολιτική ηγεσία (κατά τεκμήριο επιτυχημένης στις προηγούμενες θητείες της στο ίδιο υπουργείο) σηματοδοτεί μια νέα αρχή στον πολύπαθο τομέα της εσωτερικής ασφάλειας.
Αφού τους ευχηθούμε καλή δύναμη και μία παραγωγική και δημιουργική θητεία, αισθανόμαστε την ανάγκη να επισημάνουμε συνοπτικά τα παρακάτω προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, καθώς αποτελούν τροχοπέδη για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος από τις υπηρεσίες που είναι επιφορτισμένες με την πρόληψη και την καταστολή του εγκλήματος.
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το θέμα της ασφάλειας αποτελεί μία από τις βασικότερες παραμέτρους εύρυθμης λειτουργίας της δημοκρατίας, αλλά και ευρύτερα τις κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης μιας χώρας. Ως εκ τούτου δεν αποτελεί απλά κοινωνικό ζήτημα, που χρήζει κοινωνιολογικής προσέγγισης. Είναι ταυτόχρονα και κυρίως πολιτικό ζήτημα. Υπό την έννοια ότι οι αρμόδιοι πολιτικοί παράγοντες, οι έχοντες την ευθύνη διακυβέρνησης μιας χώρας χαράσσουν την αντιεγκληματική πολιτική, διαμορφώνουν το πλαίσιο αυτής και «εξοπλίζουν» τις αρμόδιες υπηρεσίες (Σώματα Ασφαλείας-Δικαιοσύνη) για να επιτελέσουν, κατά το δυνατόν καλύτερα, το έργο που τους έχει ανατεθεί από το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους.
Αναλύοντας την περίπτωση της χώρας μας διαπιστώνουμε ότι η καθημερινότητα του πολίτη, πέραν των πολύ δύσκολων οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που βιώνει, πλήττεται και από το έλλειμμα ασφάλειας, που είναι αισθητό σε πολλές περιπτώσεις, με αποτέλεσμα οι πολίτες να αισθάνονται ανασφαλείς ακόμα και μέσα στο ίδιο τους το σπίτι. Κλοπές, ληστείες, εισβολές σε σπίτια, διαρρήξεις κτλ. είναι στην καθημερινότητα του αστυνομικού δελτίου. Αυτά σε συνδυασμό με τις πολύ συχνές καταδρομικές ενέργειες «μπαχαλάκηδων», κυρίως στην Αθήνα, διαχέουν το αίσθημα ανασφάλειας στους πολίτες και εμπεδώνουν ένα κλίμα γενικότερης ανομίας. Επιπλέον η τροποποίηση ορισμένων άρθρων του Ποινικού Κώδικα, που κατά την άποψη μας, αλλά και των ειδικών επί του θέματος (εισαγγελέων, νομικών κτλ.) αποδυναμώνουν το νομικό οπλοστάσιο δίωξης και τιμωρίας ορισμένων μορφών εγκληματικότητας, επιτείνει περαιτέρω τους προβληματισμούς για την περιφρούρηση και εμπέδωση του κλίματος ασφάλειας στους πολίτες.
Η αστυνομία ως οργανισμός επιφορτισμένος, κατά το Σύνταγμα και τους νόμους, με την πρόληψη και την καταστολή της εγκληματικότητας, δρα και επιχειρεί σε πολλές περιπτώσεις, ως δυσκίνητος γραφειοκρατικός μηχανισμός. Οι άοκνες και φιλότιμες προσπάθειες των συναδέλφων που εργάζονται χωρίς ωράρια, πολύ περισσότερες ώρες των προβλεπομένων, φέρνουν αποτελέσματα και επιτυχίες. Αυτό όμως δεν αρκεί καθώς οι αναχρονιστικές δομές του οργανισμού της ΕΛ.ΑΣ. δρουν ανασταλτικά στην παραγωγή του κατά το δυνατόν καλύτερου έργου.
Η ΕΛ.ΑΣ. χρήζει δομικής μεταρρύθμισης, με στόχο την εξοικονόμηση ανθρωπίνων και υλικών πόρων, οι οποίοι θα κατευθυνθούν στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας, κυρίως αυτής που απασχολεί την καθημερινότητα του πολίτη και τον κάνουν να αισθάνεται ανασφαλής, όπως προαναφέραμε, ακόμη και μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Η ανορθολογική κατανομή των υπηρεσιών και του προσωπικού, η υποστελέχωση Αστυνομικών τμημάτων και Τμημάτων Ασφαλείας, η κατασπατάληση του ανθρώπινου δυναμικού σε μέτρα τάξης, ασφαλείας, σε φυλάξεις στόχων και γενικότερα πάρεργα, που δεν έχουν σχέση με την κύρια αποστολή του Σώματος και η ανεπαρκής υλικοτεχνική υποδομή, είναι παθογένειες που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα για να μπορέσει το Σώμα να παράξει τα αποτελέσματα που θα βελτιώσουν και θα εμπεδώσουν το αίσθημα της ασφάλειας στην καθημερινότητα του πολίτη.
Επίσης απαιτείται να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη δίκυκλη αστυνόμευση, με την ενίσχυση της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. και με την επανασύσταση της ομάδας ΔΕΛΤΑ, η κατάργηση της οποίας αποδείχθηκε μεγάλο λάθος. Η ομάδα ΔΕΛΤΑ ήταν ευέλικτη μονάδα, εποχούμενη σε δίκυκλα μικρού κυβισμού, ταχείας επέμβασης, η οποία εξασφάλιζε εν πολλοίς την τάξη στο κέντρο της Αθήνας. Στις πολεοδομικές και κυκλοφοριακές ζούγκλες των μεγάλων αστικών κέντρων, η δίκυκλη αστυνόμευση είναι αυτή που φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα χωρίς καμία αμφιβολία και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην οργάνωση αυτών των υπηρεσιών.
Τα αστυνομικά τμήματα και τμήματα ασφαλείας, τα οποία αν και θεωρούνται το κύτταρο της αστυνομίας και είναι οι υπηρεσίες άμεσης πρόσβασης του πολίτη, δυστυχώς αντιμετωπίζονται, ως η «λάντζα» των υπηρεσιών της αστυνομίας. Η υποστελέχωσή τους επιφέρει, αφενός μεν, μεγάλες δυσχέρειες στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των, αφετέρου δε, καταπονείτε το προσωπικό σε πολύ μεγάλο βαθμό, εργαζόμενοι πολύ πέραν των ωραρίων τους, παραβιάζοντας κατ’ επανάληψη τους κανονισμούς εργασίας των.
Η ασφάλεια του πολίτη είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και ένα δημοκρατικό κράτος έχει υποχρέωση να βρίσκει τρόπος διασφάλισης αυτού του δικαιώματος. Το μόνο που χρειάζεται είναι ισχυρή πολιτική βούληση, για να συγκρουστεί με κατεστημένες νοοτροπίες, μικροσυμφέροντα και πελατειακές λογικές, που ενυπάρχουν τόσο εντός, όσο και εκτός Σώματος.
Η Ένωση Αξιωματικών Αττικής ως δύναμη ευθύνης, μακριά πάντοτε από λαϊκίστικες και μαξιμαλιστικές κορώνες, που «χαϊδεύουν αυτιά», θα είναι αρωγός και συμπαραστάτης σε όλες τις προσπάθειες που θα κατατείνουν προς την κατεύθυνση αντιμετώπισης των προαναφερόμενων παθογενειών, που δρουν ανασταλτικά στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του Σώματος.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
|
| |
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ |
|
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
|
Βασίλειος ΒΡΑΝΤΖΑΣ |
|
Κανέλλος ΝΙΚΟΛΑΟΥ |