Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
11:32 | 17/06/2015

Ένα από τα κύρια προβλήματα που απασχολούν τους σκοπευτές όλων των κατηγοριών της σκοποβολής IPSC και όχι μόνο, είναι η ανάκρουση(recoil). Βέβαια όλοι μας θα προτιμούσαμε το όπλο μας να έχει μία ανάκρουση ίδια με του 22. . 

Η ανάκρουση βασικά δημιουργείται, κατά την καύση της πυρίτιδος και την ώθηση του βλήματος προς την έξοδο της κάνης με την αντίστοιχη παραγόμενη ενέργεια (. Redirecting gas upwards reduces felt recoil and muzzle rise.).Τρόποι μειώσεως της ανάκρουσης, είναι εργοστασιακά πυρομαχικά που έχουν μικρότερη ανάκρουση, μείωση της πυρίτιδος, αλλαγή πυρίτιδος, μεγαλύτερο ή μικρότερο βάρος βλήματος, διαφορετικό σχήμα βλήματος, αλλαγή ρυθμίσεως crimb στο χείλος του κάλυκα κ.α. με ιδιογόμωση (handload). Και οι δύο τρόποι δεν ισχύουν για την Ελλάδα, διότι πρώτον απαγορεύεται η ιδιογόμωση και δεύτερον η πιθανή παραγγελία φυσιγγίων χαμηλής ανακρούσεως σε έμπορο-εισαγωγέα, θα καθιστούσε αδύνατη την αγορά τους λόγω υψηλού κόστους.

Σήμερα θα προσπαθήσω να αναλύσω δύο από τους συνηθέστερους τρόπους μειώσεως της ανάκρουσης που εφαρμόζονται στα όπλα της κατηγορίας OPEN, διότι το συνηθέστερο cal στην κατηγορία αυτή είναι το 38 super, ένα διαμέτρημα με πολλές πιέσεις και φυσικά με μεγάλη ανάκρουση. Οι τρόποι αυτοί είναι τα ports στην κάνη του όπλου( τρύπες διαφόρων διατομών) και τα . Compensators, τα οποία έχουν τομές διαφόρων κλίσεων και μεγέθους που δημιουργούν μία ομοιομορφία στην κατανομή των αερίων κατά την έξοδο τους από την κάνη (use expansion chambers and baffle plates to trap and deflect gas). Επίσης τα Compensators, επειδή προσαρμόζονται στο άκρο της κάνης δίνουν μεγαλύτερο βάρος και μήκος που επίσης είναι παράγοντες μειώσεως της ανάκρουσης τα δε ports, μειώνουν την ταχύτητα εξόδου του βλήματος από την κάνη.

Οι δύο τεχνικές έχουν τις εξής διαφορές όσον αφορά την ρύθμιση των αερίων. Τα ports ελέγχουν τά αέρια όσο αυτά βρίσκονται εντός της κάνης, που είναι στην υψηλότερη μορφή τους, ενώ τα Compensators, κάνουν την κατανομή των αερίων την ώρα που εξέρχονται από την κάνη. Oι διαφορές των δύο συστημάτων για την μείωση της ανάκρουσης είναι πολύ μικρές και ποικίλουν πιο από τα δύο συστήματα υπερτερεί με κύριο λόγο να έχει το είδος του φυσιγγίου. Προσωπική μου άποψη είναι ότι η χρήση ενός μικτού συστήματος σε ένα όπλο, ports και Compensators, είναι η ιδανική λύση για τον έλεγχο των αερίων. Σε άλλους τρόπους μειώσεως της ανάκρουσης, όπως αλλαγή λαβής, επανατατικό ελατήριο κ.α. θα αναφερθώ σε άλλη δημοσίευση. Στις φωτο 1-5 βλέπετε compensators για διαφόρους τύπους όπλων. Στίς φωτό 6και7 ports σε κάνη και κλείστρο. Στήν 7η φωτό συνδιασμός ports και compensator.

Δημοσίευ κειμένου του Dimitris Sklavis στο facebook.

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis