Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
17:44 | 20/05/2018

Τουρκικό δικαστήριο στην Κωνσταντινούπολη καταδίκασε σε ισόβια φυλάκιση 63 στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας και του Στρατού Ξηράς με της κατηγορίες συνέργειας στο τουρκικό πραξικόπημα του 2016 την Παρασκευή 18  Μαΐου 2018.  Η κίνηση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Κατά την απολογία τους στο δικαστήριο πριν την ετυμηγορία οι νεαροί δόκιμοι ηλικίας 18-21 ετών τόνισαν ότι είναι αθώοι και ότι δεν γνώριζαν ότι είναι μέρος του πραξικοπήματος Όπως σημείωσαν ακολούθησαν τις εντολές που έπρεπε να ακολουθήσουν.

Σημειώνεται ότι στην Κωνσταντινούπολη και στην Άγκυρα, εκατοντάδες δόκιμοι στρατιωτικών σχολών κλήθηκαν να παρουσιαστούν σε άσκηση την μέρα του πραξικοπήματος από τους Διοικητές τους. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν γνώριζαν τίποτα για το πραξικόπημα και παραδόθηκαν στην αστυνομία αφού συνειδητοποίησαν τον πραγματικό λόγο της αποστολής τους. 

Σύμφωνα με το turkey.theglobepost.com, δεν είναι λίγοι οι δόκιμοι οι οποίοι υπέστησαν βασανιστήρια μετά τη σύλληψη τους. Το Δικαστήριο την Παρασκευή (18.5.2018), σε κάθε περίπτωση καταδίκασε 61 δόκιμους, τρεις εκ των οποίων ήταν γυναίκες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Συγκεκριμένα η κυβέρνηση μέχρι τώρα έχει καρατομήσει 24.977 στρατιωτικούς εκ των οποίων 150 Στρατηγούς, 4,630 αστυνομικούς, 1210 ειδικούς λοχίες μεταξύ άλλων ως ύποπτους για την ενορχήστρωση του πραξικοπήματος στην Τουρκία, σύμφωνα με το turkeypurge.com. 

Με αφορμή τις τελευταίες εκκαθαρίσεις στην Τουρκία, το onalert δημοσιεύει ενδιαφέρον άρθρο που εξηγεί πολύ απλά πως η Τουρκία καταστρέφει η ίδια την πολεμική της Αεροπορία εδώ και καιρό. Στο κείμενο εξηγείται και γιατί αυτή  η «τακτική» δεν είναι καθόλου έξυπνη.  Σημειώνεται ότι παρόλο που η παρακάτω εκτίμηση γράφτηκε το Μάρτιο για το nationalinterest.org εξακολουθεί να δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα της αυτοκαστροφής της ΠΑ της Τουρκίας, η οποία συνεχίζεται ακόμα και σήμερα δύο χρόνια μετά το πραξικόπημα. 

*Του Michael Peck

Οι πιλότοι μαχητικών αεροσκαφών δεν είναι φθηνοί. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εκτιμά ότι η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει ένα αεροπλάνο όπως το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια. Και αυτό δεν υπολογίζει την ανεκτίμητη εμπειρία ενός βετεράνου πιλότου που πετάει για χρόνια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ είναι πρόθυμη να προσφέρει μπόνους μισού εκατομμυρίου δολαρίων για να κρατήσει πεπειραμένους πιλότους μαχητικών αεροσκαφών.

Έτσι, ένα έθνος που ρίχνει τους πιλότους μαχητικών αεροσκαφών στη φυλακή δεν σπαταλάει απλά χρήματα, αλλά και έναν εξαιρετικά πολύτιμο πόρο. Ωστόσο, στο όνομα της πολιτικής, η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει πραγματοποιήσει τέτοιας κλίμακας εκκαθαρίσεις στην αεροπορική της δύναμη ώστε με τα βίας μπορεί να πετάξει τα μαχητά αεροσκάφη F-16 που διαθέτει.

Το πρόβλημα ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου 2016, όταν μέλη του στρατού της Τουρκίας «φέρεται να» ξεκίνησαν ένα πραξικόπημα για να ανατρέψουν την ισλαμική κυβέρνηση του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Η λέξη «φέρεται» χρησιμοποιείται για κάποιο λόγο. Παρά το γεγονός ότι ο τουρκικός στρατός είναι ειδήμων στην ανατροπή πολιτικών κυβερνήσεων (με τέσσερα επιτυχημένα πραξικοπήματα μεταξύ του 1960 και 1997), η προσπάθεια του 2016 ήταν για γέλια. Οι στρατιώτες επιχείρησαν να απομονώσουν την Κωνσταντινούπολη, δημιουργώντας οδοφράγματα στη γέφυρα του Βοσπόρου - αλλά απλώς εμπόδισαν τις λωρίδες προς μία κατεύθυνση. Ένα βίντεο στο Youtube έδειξε στρατιώτες με άρματα μάχης Leopard που παραδόθηκαν σε αστυνομικούς και αμάχους. Καθώς ο Ερντογάν επέστρεφε πίσω στην Κωνσταντινούπολη από διακοπές, δύο τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 είχαν το αεροσκάφος του προέδρου στα στόχαστρα τους - αλλά δεν κατάφεραν να το καταρρίψουν.

Και ο θαυμαστός τουρκικός στρατός υποτίθεται ότι ήταν το νότιο οχηρό του ΝΑΤΟ εναντίον των Σοβιετικών κατά τον Ψυχρό Πόλεμο; Αν ναι, είναι θαύμα το γεγονός ότι το Κρεμλίνο δεν κατέλαβε το Βόσπορο.

Όλα αυτά, κάνουν τους σκεπτικιστές να αναρωτιούνται εάν το πραξικόπημα ήταν στην πραγματικότητα μια επιχείρηση στημένη από την ίδια την τουρκική κυβέρνηση, με στόχο να παράσχει (ή να προκαλέσει) μια δικαιολογία για να μπορέσει ο Ερντογάν να καθαιρέσει τους κοσμικούς Τούρκους στρατηγούς και να κυνηγήσει τους κρυφούς οπαδούς του εξόριστου κληρικού Φετουλάχ Γκιουλέν. Είτε έτσι είτε αλλιώς, το πραξικόπημα απέτυχε μέσα σε λιγότερο από μία ώρα, και τότε η κυβέρνηση του Ερντογάν πήρε την εκδίκηση της.

Πολλοί ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί καθαιρέθηκαν. Περισσότεροι από 300 πιλότοι F-16 απολύθηκαν. Αυτό “ξεδόντιασε” τον τουρκικό στρατό και περιόρισε την πολιτική του επιρροή και ενίσχυσε την ολοένα και πιο αυταρχική κυριαρχία του Ερντογάν και του νεο-οθωμανικού κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης( AKΡ) το οποίο έχει φυλακίσει και  πολλούς δημοσιογράφους. Ωστόσο, άφησε μια ανοιχτή ερώτηση: ποιος θα μείνει για να πετάξει τα μαχητικά αεροσκάφη της Τουρκίας;


Με τον πόλεμο να εξαπλώνεται στη Συρία και τις τουρκικές δυνάμεις να αρπάζουν τμήματα της βόρειας Συρίας, ο στρατός της Τουρκίας κρατιέται απασχολημένος (συμπεριλαμβανομένου ενός F-16 που κατέστρεψε ένα ρωσικό αεροπλάνο στη Συρία - ο Τούρκος πιλότος που το έκανε ήταν ένας από αυτούς που καθαιρέθηκαν). Δεν φαίνεται να είναι μια καλή περίοδος για να αποδεκατίζεις τους πιλότους σου.

Η τουρκική κυβέρνηση έχει ψάξει στο εξωτερικό για να καλύψει το έλλειμμα. Ωστόσο, η Ουάσινγκτον έχει απορρίψει αίτημα για την αποστολή αμερικανών εκπαιδευτών πτήσεων, παρόλο που οι πιλότοι της Τουρκίας λαμβάνουν βασική εκπαίδευση πτήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Τουρκία έχει επίσης ζητήσει βοήθεια από το Πακιστάν - το οποίο επίσης πετάει F-16s- ωστόσο η εκπαίδευση των Τούρκων πιλότων μπορεί να παραβιάσει τους αμερικανικούς κανόνες εξαγωγής όπλων. Σε μια κίνηση απελπισίας, η τουρκική κυβέρνηση εξέδωσε διάταγμα που απειλεί 330 πρώην πιλότους με ανάκληση της πολιτικής άδειας πτήσης τους, εκτός και αν επιστρέψουν στην Πολεμική Αεροπορία για τέσσερα χρόνια.

Δεν είναι σαφές πώς η απόφαση για υποχρεωτική επιστροφή στην υπηρεσία θα επηρεάσει το ηθικό των πιλότων.
Τώρα, εισάγετε τη Ρωσία στην εξίσωση - έναν παραδοσιακό εχθρό της Τουρκίας εδώ και αιώνες, και την χώρα της οποία το μαχητικό αεροσκάφος καταρρίφθηκε από τους Τούρκους στη Συρία. Ωστόσο, η Τουρκία επιδιώκει να αγοράσει τα αντιαεροπορικό σύστημα άμυνας μεγάλης εμβέλειας S-400 της Ρωσίας , γεγονός που εντείνει τις υπάρχουσες εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Άγκυρας για τη Συρία και άλλα θέματα.

Η Τουρκία έχει επίσης υπογράψει συμφωνία με τον γαλλο-ιταλικό κατασκευαστή πυραύλων Eurosam για την ανάπτυξη ενός αντιαεροπορικού πυραύλου μεγάλης εμβέλειας. Και γιατί η Τουρκία ξαφνικά ενδιαφέρεται τόσο για τα βλήματα εδάφους-αέρος; "Μετά τις 15 Ιουλίου, με τις επιχειρήσεις εναντίον των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, σημειώθηκε μείωση στον αριθμό των πιλότων F-16, δημιουργώντας την ανάγκη για την ενίσχυση της αεροπορικής άμυνας μας", δήλωσε ο Τούρκος αναλυτής Verda Ozer. "Αυτός είναι ο λόγος για την αγορά των S-400."

Αλλά ακόμη και οι S-400 δεν θα λύσουν εντελώς τα προβλήματα αεράμυνας της Τουρκίας. "Δεδομένου ότι το ρωσικό σύστημα S-400 δεν μπορεί να ενσωματωθεί στις υποδομές του ΝΑΤΟ, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προστασία από την πυραυλική άμυνα", σημειώνει ο Ozer. Ως εκ τούτου, η Τουρκία χρειάζεται δύο συστήματα: τους S-400 για να καταρρίψει εχθρικά αεροσκάφη και το όπλο της Eurosam για τη καταρρίψει βαλλιστικούς πυραύλους.

Ίσως θα ήταν ευκολότερο να μην είχε διώξει τους πιλότους των F-16.

*Tο κείμενο γράφτηκε το Μάρτιο για το http://nationalinterest.org
Διατηρήθηκε αυτούσιο κατά την μετάφραση. 

onalert.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis