Πώς θα αποφευχθεί ο συνωστισμός στα μέσα μεταφοράς - Προσέλευση στην εργασία σε 3 φάσεις

Πώς θα αποφευχθεί ο συνωστισμός στα μέσα μεταφοράς - Προσέλευση στην εργασία σε 3 φάσεις

Την ώρα που η κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανακοινώσει το σχέδιο για άρση των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, το υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται ήδη σχέδιο, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα μέσα μεταφοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Μεταφορών θέλει να «σπάσει» τον συνωστισμό στα μέσα μεταφοράς σε τρεις φάσεις τις ώρες αιχμής. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τόνισε πως γίνονται μελέτες ώστε να βρεθεί μία λύση που δεν θα δημιουργεί εμπόδια στην ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών, αλλά παράλληλα θα εξασφαλίζει την προστασία της δημόσιας υγείας. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένονται και οι τελικές αποφάσεις.

Τι θα αλλάξει τις ώρες αιχμής

Ο υπουργός Μεταφορών στις δηλώσεις του είπε πως υπάρχει η σκέψη στην κυβέρνηση να μεταβληθούν οι ώρες πρωινής προσέλευσης των εργαζομένων στις εργασίες τους, με σκοπό να σπάσει η ώρα αιχμής σε διαφορετικά στάδια, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Οπως εξήγησε, το πλάνο που εξετάζεται είναι να γίνει ο διαχωρισμός στις ώρες αιχμής, σε τρεις διακριτές ώρες προσέλευσης, ώστε να σπάσει το φαινόμενο με τα κατάμεστα βαγόνια του μετρό, αλλά και το αδιαχώρητο που επικρατεί στα λεωφορεία, στο διάστημα 7.30 με 8.30 το πρωί, τις καθημερινές.

Οπως είπε ο κ. Καραμανλής, θέλει να «σπάσουν» οι ώρες αιχμής στις 8, τις 9 και τις 10 το πρωί, ένα μέτρο που είπε πως εξετάζεται για τον δημόσιο τομέα, αλλά και τα εμπορικά καταστήματα.

Σκέψεις για υποχρεωτική χρήση μάσκας στα ΜΜΜ

Ενα από τα μέτρα που εξετάζει επίσης το υπουργείο, είναι η υποχρεωτική χρήση της μάσκας εντός των Μέσων Μεταφοράς προκειμένου να μην υπάρξει μεγάλη διασπορά του ιού σε πολίτες που κάνουν χρήση των ΜΜ. Σημειώνεται πάντως ότι ήδη ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών κάνει ήδη χρήση της μάσκας στα ΜΜΜ, μέτρο που ήδη έχει τεθεί σε ισχύ σε κάποια κράτη.

Σκέψεις για αναστολή αδειών ειδικού σκοπού σε εργαζομένους

Ενα άλλο μέτρο που σκέφτεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, είναι η αναστολή των αδειών ειδικού σκοπού στους εργαζόμενους στα Μέσα Μεταφοράς. Η αναστολή ισχύει ως τις 10 Μαΐου, αλλά για να επιτευχθεί η αποσυμφόρηση, θα χρειαστούν και πιο συχνά δρομολόγια από τα ΜΜΜ. Η διαδικασία θα γίνει με νομοθετική ρύθμιση, όπου τον τελευταίο λόγο θα έχει ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Το σχέδιο για τις αερομεταφορές

Ο υπουργός Μεταφορών, αναφερόμενος στις αερομεταφορές, τόνισε πως «πρέπει σιγά σιγά να αρχίσουμε να ανοίγουμε και τις αεροπορικές μεταφορές. Γι’ αυτό ο ίδιος ο πρωθυπουργός πριν από μερικές μέρες έκανε ειδική αναφορά στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, να γίνει ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τις αεροπορικές μεταφορές. Την Τετάρτη έχουμε άτυπο συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών όπου θα εξετάσουμε συγκεκριμένα μέτρα για το πώς θα πάμε στην επόμενη μέρα».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως υπάρχουν διαφορετικές προτάσεις από τα μέλη-κράτη της ΕΕ εν όψει και της τουριστικής περιόδου, αναφέροντας πως συζητείται το ενδεχόμενο να έχει ένας ταξιδιώτης ένα πιστοποιητικό υγειονομικής κατάστασης πριν ταξιδέψει.

«Η Ελλάδα ότι ήταν ένα βήμα μπροστά από την υπόλοιπη Ευρώπη και πολύ γρήγορα κλείσαμε τα αεροδρόμιά μας και τις πτήσεις από χώρες οι οποίες αντιμετώπιζαν πρόβλημα. Θα κάνουμε μία προσπάθεια σε επίπεδο της ΕΕ να βρεθεί μία κοινή γραμμή σε αυτό. Εάν δεν βρεθεί όμως δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια», είπε χαρακτηριστικά.

Εκπτωση σε επιβάτες που πήραν εισιτήρια διαρκείας, αλλά δεν τα χρησιμοποίησαν
Ακόμη, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε για τους επιβάτες που είχαν προμηθευτεί μηνιαίες ή κάρτες μεγαλύτερης διάρκειας, αλλά λόγω της καραντίνας δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν, πως «θα δώσουμε πιστωτικά στους ανθρώπους που είχαν προμηθευτεί κάρτες μηνιαίας ή μεγαλύτερης διάρκειας και δεν τις χρησιμοποίησαν. Σκεφτόμαστε να δώσουμε και μία επιπλέον έκπτωση 10% στους πολίτες που θα αγοράσουν νέα ετήσια κάρτα».

Ο υπουργός τόνισε πως η κίνηση το τελευταίο δίμηνο έπεσε σχεδόν στο 90%, σε μία κατάσταση «πολύ προβληματική». «Αυτό όμως που προέχει τώρα είναι η επόμενη μέρα, να μπορέσει ο κόσμος να χρησιμοποιήσει με ασφάλεια τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν μπορούμε να βγάλουμε πάνω από 1.000 και 1.100 λεωφορεία στους δρόμους. Πολύ απλά γιατί τα προηγούμενα 5 χρόνια δεν έγινε αγορά ούτε ενός νέου λεωφορείου και έχουμε να πάρουμε καινούρια λεωφορεία από το 2009. Αυτό θα το λύσουμε βέβαια και σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να βγούμε σε διαγωνιστική διαδικασία. Ομως, σήμερα με αυτά τα δεδομένα προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο και για να προστατεύσουμε τη δημόσια υγεία», κατέληξε.

newpost.gr