Ρώσικη ρουλέτα τα γερασμένα canadair του Πυροσβεστικού Σώματος

Ρώσικη ρουλέτα τα γερασμένα canadair του Πυροσβεστικού Σώματος
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ
Ρώσικη ρουλέτα τα γερασμένα canadair του Πυροσβεστικού Σώματος

Ρώσικη ρουλέτα παίζουν οι Έλληνες πυροσβέστες οι οποίοι καλούνται καθημερινά να δώσουν μάχη με τις φλόγες αλλά και με την ίδια την τύχη.

«Οι Έλληνες πυροσβέστες ρίχνονται στη μάχη με τις φλόγες, χωρίς να είναι σίγουροι ότι θα γυρίσουν πίσω» αναφέρει στο CNN Greece o κ. Δημήτρης Σταθόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.).

Από την πλευρά του ο ίδιος, τόνισε στο CNN Greece πως από τη αρχή της αντιπυρικής περιόδου είχε επισημανθεί, για πολλοστή φορά, το ζήτημα τωναπαρχαιωμένων εξοπλισμών.

Με «πατέντες», όπως λέει, και βέβαια χωρίς ανταλλακτικά οι πυροσβέστες δίνουν καθημερινά μάχη με τις φλόγες. Όσο τα χρόνια περνούν όλο και περισσότερα οχήματα και εναέρια μέσα μπαίνουν σε αχρηστία. Η κατασκευάστρια εταιρεία των αεροσκαφών έχει κλείσει κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παντελή έλλειψη ανταλλακτικών.

Αριθμοί που σοκάρουν σε έναν ανύπαρκτο σχεδόν στόλο

«Για να μιλήσουμε με αριθμούς» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. «υπάρχουν περίπου 3.000 πυροσβεστικά οχήματα. Από αυτά 200 είναι 30 χρονών και πάνω, ενώ άλλα τόσα είναι από 25 χρονών και άνω. Ακόμα 500 είναι ηλικίας από 15 έως 20 ετών κι άλλα τόσα από 10 έως 15 ετών. Μόλις 1.000 είναι κάτω των δέκα ετών, όταν σε καθημερινή βάση και χωρίς να υπάρχει κάποιο περιστατικό, πάνω από 500 οχήματα περιπολούν σε ολόκληρη τη χώρα».

 

 

Σύμφωνα με τον ίδιο στα νηολόγια υπάρχουν 12 canadair CL 215 από τα οποία, τα 8 βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
Στον στόλο αεροπυρόσβεσης υπάρχουν 7 canadair CL- 415 τα οποία είναι άνω των 15 ετών, με μόλις τα 4 εξ αυτών να είναι ικανά να πετάξουν.

«Ως από θαύμα σώθηκαν οι πιλότοι του canadair»

Ως θαύμα χαρακτηρίζει στο CNN Greece, ο κ. Σταθόπουλος την τύχη των δύο πιλότων του canadair που κατέπεσε το πρωί της Κυριακής στα Δερβενάκια.

Το συγκεκριμένο πυροσβεστικό αεροσκάφος πετούσε με πάνω από 40 χρόνια κατάσβεσης στην πλάτη του. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως αποτελούσε εξαίρεση αφού όπως υπογραμμίζει ο κ. Σταθόπουλος το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα αεροσκάφη ιδίου τύπου.

Με δανεικά αντικαθιστά τον στόλο η κυβέρνηση

Μετά την πτώση του 40χρονου canadair, η κυβέρνηση μέσω του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Νίκου Τόσκα, ανακοίνωσε πως θα προχωρήσεις σε σταδιακή αντικατάσταση του στόλου.

Η κυβέρνηση προγραμματίζει, λόγω οικονομικής κρίσης, να αντικαταστήσει τον απαρχαιωμένο στόλο μέσω δανεισμού, χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), αλλά και μεενοικίαση σε συνεργασία με άλλες χώρες,

«Υπάρχουν πολλές δυνατότητες, που χρησιμοποιούν διάφορες χώρες, όπως δανεισμός, leasing, ενοικίαση σε συνεργασία με άλλες χώρες, θα δούμε. Είναι κάτι το οποίο το ψάχνουμε από τώρα για του χρόνου το καλοκαίρι, γιατί κακά τα ψέματα αυτό το πολύ παλιό υλικό δεν θα μας βγάλει πολλά χρόνια» τόνισε ο κ. Τόσκας.

Παραδέχτηκε ωστόσο, πως κάθε χρόνο αφού η αντιπυρική περίοδος ολοκληρωθεί, το ζήτημα της ανανέωσης των πυροσβεστικών μέσων ξεχνιέται.

Παρόλα αυτά δεσμεύτηκε πως το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί με γενικότερο σχεδιασμό και σε συνεργασία με άλλες χώρες.

www.cnn.gr