Συνεχίζει το πρεσάρισμα ο Κουρουμπλής στον εκτελεστικό διευθυντή του Frontex

ΝΕΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Συνεχίζει το πρεσάρισμα ο Κουρουμπλής στον εκτελεστικό διευθυντή του Frontex

Επίσκεψη στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ακτοφυλακής - Συνοριοφυλακής (FRONTEX) πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής όπου συναντήθηκε με τον Εκτελεστικό Διευθυντή του Οργανισμού Fabrice Leggeri.

 
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο κ. Κουρουμπλής έθεσε μια σειρά από ζητήματα όπως:
 
- Την αναγκαιότητα βελτίωσης των όρων χρηματοδότησης του Οργανισμού προς τα Επιχειρησιακά Μέσα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., που μετέχουν στην Επιχείρηση «Ποσειδών», προβαίνοντας σε μία συγκριτική αντιπαραβολή των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των ελληνικών μέσων και του έμψυχου δυναμικού του Λ.Σ. - ΕΛ. ΑΚΤ. σε σχέση με τα μέσα, που παρέχουν τα άλλα Κράτη - Μέλη.
 
-  Την αναγκαιότητα συμμετοχής Ελλήνων σε θέσεις Διοίκησης και Ευθύνης στον Οργανισμό, δεδομένου ότι διαπιστώνεται η ανυπαρξία στελέχωσης τέτοιων θέσεων από Έλληνες.
 
-  Την αναγκαιότητα συνέχισης της χρηματοδότησης οδοιπορικών εξόδων στελεχών των ΚΕΑ του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τα οποία συνδράμουν τις Λιμενικές Αρχές του ανατολικού Αιγαίου στον τομέα της επιτήρησης των Ευρωπαϊκών Θαλασσίων Συνόρων.
 
- Την αναγκαιότητα χορήγησης ενός παγίου επιδόματος σε όλα τα στελέχη του προσωπικού, που υπηρετούν στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και συνδράμουν στην Επιχείρηση «Ποσειδών».
 
-  Την αναγκαιότητα επαναδιαπραγμάτευσης των όρων λειτουργίας του παραρτήματος του Οργανισμού, το οποίο λειτουργεί στην Ελλάδα, ιδίως δε ως προς το ζήτημα της νομικής του υπόστασης (SEAT Agreement).
 
Ο κ. Leggeri δεσμεύτηκε προφορικά για άμεση απάντηση σε όλα τα ζητήματα, τα οποία εγέρθηκαν μέσα στις προσεχείς ημέρες.
 
Επιπλέον, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση του υπουργείου, δεσμεύτηκε προφορικά για την πάγια χρηματοδότηση από πλευράς Οργανισμού ενός επιπλέον Π.Α.Θ./Λ.Σ. μέχρι το τέλος του έτους 2018, αρχής γενομένης από 18 Ιουνίου, δέσμευση η οποία ήδη υλοποιήθηκε.
 
Ακόμη ο κ. Κουρουμπλής συμμετείχε σε συνάντηση των αρμοδίων για θέματα Ναυτιλίας Υπουργών, που έγινε με την παρουσία και του Γ.Γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), κ. Kitack Lim, στην πόλη Στσέτσιν (Στετίνο) της Πολωνίας.
 
Στην παρέμβασή του σημείωσε ότι η ναυτιλία αποτελεί μία διεθνή πραγματικότητα, που ενώνει τους λαούς, δεδομένου ότι μεταφέρει το 90% και πλέον του παγκόσμιου εμπορίου. Ωστόσο ανέφερε ότι η παγκόσμια κοινότητα οφείλει να προστατεύσει το περιβάλλον μέσω της μείωσης των πηγών εκείνων, που το μολύνουν. Παρά το γεγονός ότι η συμμετοχή της ναυτιλίας σε αυτή την παγκόσμια κατανομή πηγών μόλυνσης είναι μόλις 2,5%, η ίδια η ναυτιλιακή βιομηχανία όχι μόνο αναγνωρίζει τη δική της ευθύνη, αλλά οφείλει να συμβάλει με κάθε δυνατό τρόπο στη μείωση της εστίας μόλυνσης, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας.
 
Στην ανακοίνωση του υπουργείο υπογραμμίζεται ότι ο κ. Κουρουμπλής συνηγόρησε υπέρ της υιοθέτησης της στρατηγικής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για μείωση των εναέριων εκπομπών κατά 50% μέχρι το έτος 2050. Επιπροσθέτως, τόνισε ότι η εξειδίκευση των βραχυπρόθεσμων, των μεσοπρόθεσμων και των μακροπρόθεσμων μέτρων, η εφαρμογή των οποίων θα πρέπει να ξεκινήσει μετά το 2023, πρέπει να συγκλίνει με μία εξισορρόπηση, εξασφαλιστική του διεθνούς ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο.
 
Σε ότι αφορά την περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο, που πρέπει να είναι 0,50% κατά ανώτατο όριο από 1.1.2020, ο κ. Κουρουμπλής τόνισε την αναγκαιότητα ύπαρξης επάρκειας πετρελαίου με την ανωτέρω περιεκτικότητα καθώς επίσης και την ανάγκη να διασφαλιστεί η σωστή και ασφαλής χρήση του προϊόντος αυτού για τη λειτουργία των μηχανών των πλοίων. Για την επίτευξη των στόχων αυτών ο κ. Κουρουμπλής έθεσε ως απαραίτητο όρο την προσήκουσα προετοιμασία και την αγαστή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μερών. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο γεγονός ότι η ομαλή και ποιοτική λειτουργία των μηχανών των πλοίων, σύμφωνα με τους ανωτέρω όρους ανάγεται στη σφαίρα ευθύνης των βιομηχανιών και όχι των εφοπλιστών.
 
Επιπλέον, αναφερόμενος στα ζητήματα ψηφιοποίησης και ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ναυτιλιακής βιομηχανίας ο κ. Κουρουμπλής επεσήμανε την ανάγκη προώθησης του συστήματος της «Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Θυρίδας», το οποίο θα συμβάλει καθοριστικά στην κατάργηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών
και στην ενοποίηση του τρόπου λειτουργίας των συστημάτων επικοινωνίας,πληροφοριών και πιστοποιητικών των πλοίων.
 
Επίσης αναφέρθηκε και στη λεγόμενη «4 η επανάσταση», δηλαδή στην αυτοματοποίηση των πλοίων, η οποία εγείρει μεγάλα διλήμματα ως προς τον ορθολογικό τρόπο διαχείρισης της. Επεσήμανε ιδιαίτερα την αντιφατικότητα που η αυτοματοποίηση των πλοίων ενέχει, καθώς από τη μία πλευρά προωθείται ο προσανατολισμός των νέων προς τη ναυτιλία και το ναυτικό επάγγελμα, αλλά από την άλλη πλευρά η προωθούμενη τεχνολογία μειώνει τις θέσεις εργασίας.
 
Κλείνοντας την παρέμβασή του ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε: «Καλούμεθα όλοι να διαχειριστούμε με έξυπνο τρόπο τη νέα αυτή πραγματικότητα που δημιουργείται με την αυτοματοποίηση των πλοίων προκειμένου αυτή να μη μας «διαχειριστεί» στο βωμό της αποθέωσης του κέρδους».

Διαβάστε περισσότερα στο tovima.gr