Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
08:09 | 08/02/2015

 

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί 

Με την εφαρμογή των μνημονιακών νόμων έχει διαμορφωθεί μία δυσμενή και άνιση πραγματικότητα για το ασφαλιστικό καθεστώς των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και κατ επέκταση των στελεχών των Ε.Δ. και Σ.Α.

Στο παρόν υπόμνημα που σας υποβάλουμε θέτουμε υπόψη σας τα ζητήματα εκείνα στα οποία απαιτείται άμεση παρέμβαση προκειμένου να αρθούν αδικίες και προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί και είμαστε βέβαιοι ότι θα ανταποκριθείτε θετικά συμβάλλοντας ουσιαστικά στην βελτίωση των όρων και προϋποθέσεων εργασίας των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. 

1. Η παράγραφος 2 του άρθρου 20 του Ν.3865/2010, αντικαθίσταται ως εξής: Για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης των στρατιωτικών που συμπληρώνουν 24 ½ έτη συντάξιμης υπηρεσίας το έτος 2011 απαιτούνται πλέον 26 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, το έτος 2012, απαιτούνται 27 έτη, το έτος 2013, απαιτούνται 28 έτη, το 2014 απαιτούνται 29 έτη, το 2015 απαιτούνται 30 έτη, το 2016 απαιτούνται 31 έτη, το έτος 2017 απαιτούνται 32, το έτος 2018 απαιτούνται 33, το 2019 απαιτούνται 34 έτη και το 2020 απαιτούνται 35 έτη. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι και το 2020 (συμπλήρωση 24 ½ ετών πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας), ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξής τους δεν επηρεάζεται από τις μεταβολές που επέρχονται με τις λοιπές διατάξεις του νόμου αυτού. Όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1-1-2021 και μετά, θα συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση είτε του 60ου έτους της ηλικίας τους είτε 40 ετών συντάξιμης υπηρεσίας, εξαιρουμένων όσων έχουν καταταγεί από 1-1-1993 μέχρι και 31-12-1995, των οποίων ο πραγματικός συντάξιμος χρόνος προσαυξάνεται κατά 3 έτη, με την καταβολή της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του άρθρου 59 του ΠΔ 169/2007 εισφοράς για τη συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας. 

Αιτιολογική έκθεση

Με την ψήφιση και εφαρμογή του Ν. 3865/2010 (ΦΕΚ Α’ 120, «Μεταρρύθμιση Συνταξιοδοτικού Συστήματος του Δημοσίου και συναφείς διατάξεις») αυξήθηκαν σταδιακά τα έτη συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας που απαιτούνται για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος των ενστόλων, οι οποίοι συμπληρώνουν 24 ½ έτη συντάξιμης υπηρεσίας από 1-1-2011 και μετά (αρθρ. 20 παρ. 2). Συγκεκριμένα, το έτος 2011, απαιτούνται πλέον 26 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, το 2012 27 ½ έτη, το 2013 29 έτη, το 2014 30 ½ έτη, ενώ όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1-1-2015 και μετά, θα συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση είτε του 60ου έτους της ηλικίας τους είτε 40 ετών συντάξιμης υπηρεσίας. Ωστόσο, ο ανωτέρω νόμος δημιούργησε μία δυσμενή διακριτική μεταχείριση για τα στελέχη που κατετάχθησαν στο σώμα από 1-7-1990 έως 31-12-1995, καθώς τους αποκόπτει από το ανωτέρω νομοθετικό πλαίσιο, αφού δημιουργεί ένα χρονικό χάσμα 14 ετών ( 9 πραγματικά και 5 πλασματικά έτη) με τους αμέσως προηγούμενους καταταγέντες μέχρι την 31-6-1990), και τους διαχωρίζει παντελώς από το καθεστώς των «παλαιών ασφαλισμένων». Συνεπώς, η πρότασή μας σε μία επικείμενη τροποποίηση του ασφαλιστικού μας συστήματος για τη θεραπεία της αβλεψίας του νομοθέτη, είναι η εξής: 

2. Την προσθήκη νέας παρ.13 στο άρθρο 41 του Π.Δ. 169/07 για τον υπολογισμό διπλάσιου χρόνου υπηρεσίας στα πλωτά περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως άρθρο:

Στο άρθρο 41 του π.δ. 169/2007 (Α΄169), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθεται παράγραφος 13 ως ακολούθως: 

“13. Ο χρόνος υπηρεσίας για τους κυβερνήτες και μηχανικούς, καθώς και για τους αρμενιστές και μηχανοδηγούς οι οποίοι επιχειρούν με πλωτά επιχειρησιακά μέσα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., λογίζεται διπλάσιος σε καιρό ειρήνης και τριπλάσιος σε καιρό πολέμου, εφόσον κάθε εξάμηνο συμπληρώνουν τετρακόσιες (400) ώρες περιπολίας. Οι ώρες περιπολίας υπολογίζονται με βάση τα τηρούμενα επίσημα στοιχεία της αρμόδιας Υπηρεσίας. Η συμπλήρωση των ανωτέρω εξαμήνων βεβαιώνεται κάθε φορά, με διαταγή του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Οι διατάξεις των παραγράφων 3, 6 και 7 του παρόντος άρθρου, όπως κάθε φορά ισχύουν, εφαρμόζονται αναλόγως και στα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. της παρούσας παραγράφου”. 

Αιτιολογική έκθεση

Με την προτεινόμενη ρύθμιση επεκτείνεται η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 41 του π.δ. 169/2007 (Α΄169), στους κυβερνήτες και μηχανικούς, καθώς και στους αρμενιστές και μηχανοδηγούς οι οποίοι επιχειρούν με πλωτά επιχειρησιακά μέσα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Ειδικότερα προβλέπεται ότι υπολογίζεται ως διπλάσιος σε καιρό ειρήνης και ως τριπλάσιος σε καιρό πολέμου, συγκεκριμένος χρόνος ωρών περιπολίας, κάθε εξάμηνο, όπως ήδη προβλέπεται και για τις λοιπές ειδικές κατηγορίες του ιδίου άρθρου.

Η ανωτέρω ρύθμιση αποτελεί το μοναδικό ίσως κίνητρο υπηρεσίας σε ΠΠΛΣ, αλλά και αναγνωρίζει τον βαθμό δυσκολίας και συνθηκών που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα τους. 

3. Την προσθήκη στην παρ.15 του άρθρου 11 του Π.Δ. 169/07 περ. ε για την δυνατότητα αναγνώρισης του πλασματικού χρόνου τέκνων, ως άρθρο: 

Στην παρ.15 του άρθρο 11 του Π.Δ 169/07 (Ά 169) προστίθεται περ.ε ως ακολούθως:

"ε. Ο ανωτέρω χρόνος αναγνωρίζεται ως συντάξιμος, για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και για τους στρατιωτικούς υπαλλήλους". 

Αιτιολογική έκθεση

Με την ανωτέρω ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα αναγνώρισης του πλασματικού χρόνου τέκνων που ανέρχεται σε 1 έτος για το πρώτο παιδί και σε 2 έτη για κάθε επόμενο και μέχρι το τρίτο και στους στρατιωτικούς όπως αυτό έχει συμβεί για τους πολιτικούς υπαλλήλους με το άρθρο 6 παρ. 12 του ν. 3895/10 και του άρθρου 1 παρ. 4 του ν. 4002/11.

 

4. Την προσθήκη στο τέλος του πρώτου εδαφίου της περ.ιβ της παρ.1 του άρθρου 37 του π.δ. 169/07 όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 22 του ν. 3865/10 για την αναγνώριση του χρόνου σπουδών στις ΑΕΝ., ως άρθρο:

Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της περ.ιβ της παρ/1 του άρθρου 37 του Π.Δ 169/07 (Ά 169) όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 22 του Ν.3865/10 προστίθεται: 

"Κατ εξαίρεση, για το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος, ο ελάχιστος χρόνος σπουδών για την απόκτηση πτυχίου των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και Ανώτερων Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού προσμετράται για τον υπολογισμό του χρόνου θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 20 του ν. 3895/2010 (Α΄120), εφόσον αυτός δε λογίζεται ως συντάξιμος σύμφωνα με άλλες διατάξεις. 

Αιτιολογική έκθεση

Με την προτεινόμενη διάταξη αναγνωρίζεται στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος, το οποίο κατέχει πτυχίο Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού ο ελάχιστος χρόνος σπουδών ως συντάξιμος, δικαίωμα το οποίο έχει ήδη παρασχεθεί στα υπόλοιπα στελέχη Λιμενικού Σώματος, τα οποία είναι απόφοιτοι ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή αλλοδαπής. 

 

5. 1. Οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 40 του π.δ. 169/ 2007 (ΦΕΚ Α΄ 210), αντικαθίστανται ως εξής : 

“5.α. Λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο και ως τέτοιος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίαςο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε ή διανύεται από τα στελέχη, άνδρες και γυναίκες,  σε όλες τις οργανικές μονάδες και υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας καθώς και του Λιμενικού και του Πυροσβεστικού Σώματος.

β. Ο κατά τα ανωτέρω διπλασιασμός του χρόνου υπηρεσίας δεν μπορεί να υπερβεί συνολικά τα πέντε (5) έτη.

γ. Χρόνος ο οποίος έχει υπολογισθεί διπλάσιος, με εφαρμογή άλλων διατάξεων δεν λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής.

δ. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν έχουν εφαρμογή για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα αποχωρούν από την Υπηρεσία με αίτησή τους πριν από τη συμπλήρωση 25ετούς πραγματικής υπηρεσίας. Ειδικά για τα πρόσωπα του τρίτου εδαφίου της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 26 του κώδικα αυτού, αρκεί η συμπλήρωση των ετών υπηρεσίας που προβλέπονται κατά περίπτωση από τις διατάξεις αυτές για τη συνταξιοδότησή τους”

2. Οι διατάξεις των παρ. 6 και 7 του άρθρου 40 του π.δ. 169/2007 καταργούνται. 

Αιτιολογική έκθεση

Με την ανωτέρω διάταξη δίνεται η δυνατότητα υπολογισμού της μάχιμης πενταετίας σε όλες τις οργανικές μονάδες των Ε.Δ. και Σ.Α. με το αιτιολογικό ότι υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες και ειδικότητες που δεν επιτρέπουν οι οργανικές θέσεις την μετάθεσή τους σε συγκεκριμένες υπηρεσίες και μονάδες με αποτέλεσμα η υποχρεωτική 40ετής πλέον υπηρεσία να μην μπορεί να καλυφθεί.

Επίσης με την συγκεκριμένη διάταξη θα υπάρχει πρόσθετο όφελος από τις κρατήσεις των στελεχών των Ε.Δ. και Σ.Α. στον κρατικό προϋπολογισμό.

  

6. Την προσθήκη παρ.3 στο άρθρο 2 του ν.4002/2011 για το ασφαλιστικό καθεστώς των προερχομένων Α/Ξ από ταμεία ΤΣΜΕΔ και ΤΣΑΥ. ως άρθρο: 

Στο άρθρο 2 του ν. 4002/2011 «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου-Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση-Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης» (Α΄180), προστίθενται παράγραφοι 3 και 4 ως ακολούθως, ενώ οι λοιπές παράγραφοι του άρθρου αναριθμούνται αντιστοίχως: 

«3. α) Από τις διατάξεις της παραγράφου 2 εξαιρούνται οι καταταγέντες μέχρι 31.12.2010 σε παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι πριν την κατάταξή τους σε αυτές, είχαν ασφαλιστεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.). Οι ανωτέρω ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο Δημόσιο από την κατάταξή τους και προαιρετικά στους συναφείς με την ιδιότητά τους ανωτέρω ασφαλιστικούς φορείς. Εφόσον δεν επιθυμούν να υπαχθούν προαιρετικά στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.), τότε οι εισφορές που έχουν καταβληθεί για την ασφάλισή τους στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) και στους αντίστοιχους κλάδους – τομείς κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, αποδίδονται στο Δημόσιο για την τακτοποίηση της ασφάλισής τους.

β) Για τους από 1.1.2011 καταταγέντες σε παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος οι οποίοι πριν την κατάταξή τους σε αυτές, είχαν ασφαλιστεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 4.

4. α) Οι Αξιωματικοί Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικού και Υγειονομικού, οι οποίοι πριν την κατάταξή τους στις τάξεις του Σώματος είχαν ασφαλισθεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) δύνανται να επιλέξουν τον υποχρεωτικό φορέα υπαγωγής τους. Εφόσον τα πρόσωπα της ανωτέρω περίπτωσης δεν επιθυμούν να υπαχθούν προαιρετικά στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.), τότε οι εισφορές που έχουν καταβληθεί για την ασφάλισή τους στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) και στους αντίστοιχους κλάδους – τομείς κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, αποδίδονται στα ταμεία των φορέων επιλογής τους για την τακτοποίηση της ασφάλισής τους.». 

3. Τα πρόσωπα της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 3 και της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν. 4002/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, υποχρεούνται εντός διμήνου από τη δημοσίευση του παρόντος η εντός διμήνου από την κατάταξή τους (για όσους κατατάσσονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος) να υποβάλουν σχετική δήλωση στην αρμόδια Διεύθυνση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος ή του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, εφόσον επιθυμούν την αλλαγή του ασφαλιστικού φορέα υπαγωγής τους." 

Αιτιολογική έκθεση

Με τη ρύθμιση των παραγράφων 1, 2 και 3 αποσαφηνίζεται το ασφαλιστικό καθεστώς στελεχών του Λιμενικού Σώματος και του Πυροσβεστικού Σώματος, τα οποία πριν την κατάταξή τους είχαν ασφαλιστεί είτε στο Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) είτε στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α.). Ειδικότερα, με τη νέα διάταξη γίνεται σαφέστερη η διάκριση μεταξύ των αποφοίτων παραγωγικών σχολών που κατατάχθηκαν έως 31.12.2010 αφενός και αυτών που κατατάχθηκαν από 1.1.2011 και μετά. Έτσι, οι μεν πρώτοι έχουν ως κύριο ασφαλιστικό φορέα το Δημόσιο ενώ στους υπόλοιπους παρέχεται η δυνατότητα επιλογής του υποχρεωτικού φορέα ασφάλισής τους.

Η νομοθετική αυτή διαφοροποίηση κρίνεται αναγκαίας λόγω του διαφορετικού ασφαλιστικού νομοθετικού πλαισίου που είχε διαμορφωθεί στην ελληνική έννομη τάξη με κρίσιμο χρονικό σημείο την 31.12.2010. Πλέον, το καθεστώς των καταταγέντων από 1.1.2011 και εξής που πριν την κατάταξή τους είχαν ασφαλιστεί είτε στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ) εξομοιώνεται με το καθεστώς των απευθείας κατάταξης στελεχών του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής Τεχνικών και Υγειονομικών. Το καθεστώς για τα στελέχη απευθείας κατάταξης δε μεταβάλλεται σε σχέση με τα προβλεπόμενα στο ν. 4058/2012, πλην όμως η ρύθμιση εντάσσεται στην παρούσα διάταξη για λόγους νομοτεχνικής αρτιότητας. Η με τις νέες διατάξεις συνολική ρύθμιση του ασφαλιστικού καθεστώτος των παλαιών (κατάταξη μέχρι 31.12.2010), των νέων (από 1.1.2011 και εφεξής) αποφοίτων παραγωγικών σχολών του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και Πυροσβεστικού Σώματος που προέρχονται από πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές και των απευθείας κατάταξης Τεχνικών και Υγειονομικών, καθιστά άνευ αντικειμένου την εξακολούθηση ισχύος των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 15 του ν. 4058/2012, οι οποίες και καταργούνται ρητώς για λόγους ασφάλειας δικαίου. 

Επισημαίνουμε το γεγονός ότι όλες οι παραπάνω διατάξεις έρχονται ως συμπληρωματικές στην ήδη υφιστάμενη συνταξιοδοτική νομοθεσία και δεν αποτελούν ιδιαίτερη μεταχείριση προς τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. αλλά και του συνόλου των στελεχών των Ε.Δ. και Σ.Α. 

Πιστεύουμε τέλος ότι με την δική σας συμβολή θα μπορέσουν τα ανωτέρω αιτήματά μας μας να γίνουν αποδεκτά και να τύχουν διακομματικής αποδοχής. 



Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                 Ο Γεν. Γραμματέας

ΔΡΙΒΑΚΟΣ Γεώργιος       ΜΠΕΡΤΣΙΑΣ Αθανάσιος 

 

neaplefsi.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis