Τα ελληνικά προϊόντα που ξεπουλάνε στο εξωτερικό

ΚΙ ΟΜΩΣ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΕΛΑΤΗΣ ΜΑΣ!
Τα ελληνικά προϊόντα που ξεπουλάνε στο εξωτερικό

 

Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης οι εξαγωγές έγιναν το αναγκαίο ζητούμενο προκειμένου να ξεπεραστεί η ύφεση και να μπορέσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις να ορθοποδήσουν και κατ’ επέκταση να επεκταθούν πέρα από τα ελληνικά σύνορα. Και μπορεί τα επίσημα στοιχεία να δείχνουν μία πτώση των εξαγωγών τους τελευταίους μήνες κυρίως λόγω των οικονομικo-πολιτικών εξελίξεων σε γειτονικές χώρες και εμπορικούς εταίρους, εντούτοις η πρόοδος που έχει σημειωθεί στον εν λόγω τομέα είναι τεράστια.

Πιο συγκεκριμένα, το 65% των ελληνικών προϊόντων καταλήγουν σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μία περίοδο που η ευρωζώνη αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και παράλληλα η Ρωσία επιβάλλει εμπάργκο εισαγωγών σε χώρες με παραδοσιακούς δεσμούς όπως η Ελλάδα, τα βαλκάνια και χώρες της Βόρειας Αφρικής και Μέσης Ανατολής που μαστίζονται από ύφεση και πολιτικές κρίσεις.

Περισσότερα στοιχεία για το πώς κινήθηκαν τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό, ποια έχασαν λόγω των συγκυριών και ποια οδήγησαν την κούρσα δίνει η πρόσφατη ανακοίνωση του ΣΕΒΕ που ακολούθησε την έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας για τις εμπορευματικές συναλλαγές στην Eυρωζώνη στο εννεάμηνο 2014.

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι οι εξαγωγές αγαθών της ευρωζώνης αυξήθηκαν κατά 1,3% σε σχέση με το 2013, φτάνοντας τα 2,6 τρισεκατομμύρια ευρώ, ενώ στην Ελλάδα κατεγράφη πτώση 4,4% που σε συνδυασμό με την αύξηση των εισαγωγών κατά 1% είχε ως αποτέλεσμα την κλιμάκωση της ανόδου του εμπορικού ελλείμματος κατά 9%.

Το εννιάημμηνο του 2014, η Ελλάδα κατέκτησε την 13η θέση στην κατάταξη εξαγωγών της ευρωζώνης ενώ παρουσίασε το τρίτο κατά σειρά εμπορικό έλλειμμα (15,7 δισ. ευρώ), με πρώτες τις Γαλλία και Ισπανία. Τα καύσιμα και τα τρόφιμα είναι οι μεγάλοι χαμένοι με την πτώση να αγγίζει το 9% ενώ αύξηση παρουσίασαν οι κλάδοι των χημικών (+5%) και των μηχανημάτων-οχημάτων (+5%), των βιομηχανικών προϊόντων (+1,1%) και οι εξαγωγές των πρώτων υλών (+0,2%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων στις νέες εισόδους στην κατάταξη των 100 πιο εξαγώγιμων προϊόντων της χώρας, ξεχωρίζουν οι:

  • μηχανές επεξεργασίας πληροφοριών (12η θέση)
  • σιτάρι σκληρό-ανάλεστο (59η θέση)
  •  μετρητές αερίων και υγρών (70η θέση)
  • χάρτινα είδη υγιεινής (73η θέση)
  • ράβδοι από κράματα χαλκού-αλουμινίου (74η θέση)
  •  δίχτυα αλιείας (83η θέση)
  • ψεκαστικά γεωργίας και κηπουρικής (89η θέση)
  •  ψάρια καπνιστά (93η θέση)
  •  υφάσματα ακατέργαστα (98η θέση)
  • είδη υγιεινής από σίδηρο, χάλυβα, χαλκό ή αργίλιο (99η θέση)

«Η πορεία των εξαγωγών και συνολικά του εξωτερικού εμπορίου της χώρας επηρεάζεται σαφώς τόσο από εσωτερικούς παράγοντες όσο και από το διεθνές μακροοικονομικό περιβάλλον. Ως εκ τούτου, πολλά θα κριθούν τους αμέσους επόμενους μήνες από τις εξελίξεις σε επίπεδο ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου, την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας και ειδικά σημαντικών εμπορικών μας εταίρων ή ακόμη και την πορεία των τιμών του πετρελαίου, σε συνδυασμό με τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στο εσωτερικό της χώρας μας. Για παράδειγμα, η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου προσέδωσε δυναμική στις ελληνικές εξαγωγές το προηγούμενο διάστημα, ενώ αντίθετα σε περιόδους πολιτικής αβεβαιότητας έχουν καταγραφεί πιέσεις στο ελληνικό εξωτερικό εμπόριο», δήλωσε στο Fortunegreece.com η Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη.

Σχετικά με τις χώρες στις οποίες καταλήγουν τα ελληνικά προϊόντα, στην πρώτη θέση εξακολουθεί να βρίσκεται η Τουρκία και ακολουθεί η Γαλλία, η Γερμανία, η Βουλγαρία και η Κύπρος.  Αξιοσημείωτη είναι η άνοδος της Αιγύπτου στην 6η θέση (από τη 12η στο εξάμηνο του 2013) και η διατήρηση στην 7η θέση του Εφοδιασμού Πλοίων από Τρίτες Χώρες. Στην υψηλή 8η θέση (από την 6η πέρυσι) είναι το Γιβραλτάρ (που αποτελεί έδρα off shore ξένων εμπορικών επιχειρήσεων), ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (υποχώρηση από την 8η θέση του 2013).

Επίσης άνοδος υπήρξε και στην Σαουδική Αραβία (από την 21η στην 11η θέση), στην Αλβανία (από την 25η στην 17η θέση) και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (από την 26η στην 19η θέση). Ισχυρό ήταν το πλήγμα που δέχτηκαν οι ελληνικές εξαγωγές από τη Ρωσία, η οποία για πρώτη φορά δε συγκαταλέγεται στις 20 πρώτες αγορές για τα ελληνικά προϊόντα (υποχώρησε στην 22η θέση), ενώ μεγάλη είναι και η πτώση για τη Λιβύη (στην 27η θέση από τη 10η), την Αλγερία (26η θέση από 17η) και το Ισραήλ (28η θέση από 21η).

ΠΗΓΗ: koolnews.gr