Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
19:29 | 14/03/2016

Με την νέα αντιασφαλιστική επίθεση της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ., που είναι συνέχεια των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ., οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και των ένστολων, έρχονται αντιμέτωποι με την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Η επίθεση της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ. είναι γενικευμένη και πολυμέτωπη σε Υγεία, Πρόνοια, Ασφαλιστικό - Συνταξιοδοτικό, Παιδεία, Εργασιακές σχέσεις, Μισθούς, φορολογία, αγρότες, αυτοαπασχολούμενους. Ξεπουλάει λιμάνια, αεροδρόμια, παραδίδει τις πλουτοπαραγωγικές πηγές σε μονοπωλιακούς ομίλους.
Τα αστικά κόμματα της Ν.Δ., του ΠΑ.ΣΟ.Κ., του Ποταμιού, κρατούν υποκριτική στάση απέναντι στα κυβερνητικά μέτρα, τη στιγμή που τα έχουν στηρίξει με την ψήφο τους στο τρίτο μνημόνιο, ενώ κάνουν ό,τι μπορούν για να υπονομεύσουν τους αγώνες των εργαζομένων. Αξιοποιούν τους εκπροσώπους του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού, καλλιεργώντας το συμβιβασμό και την απογοήτευση στους εργαζόμενους. Η Ν.Δ. και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. προσπαθούν να ξεχαστεί η αντιλαϊκή πολιτική, που όλα αυτά τα χρόνια εφάρμοζαν καθώς και τους αντεργατικούς - αντιλαϊκούς νόμους, που έχουν ψηφίσει. Οι προτάσεις τους για την Κοινωνική Ασφάλιση είναι εξίσου αντιλαϊκές με αυτές της κυβέρνησης. Το πολιτικό προσωπικό των αστικών κομμάτων συμμετέχει σε σενάρια αναμόρφωσης του πολιτικού σκηνικού, με νέα κυβερνητικά σχήματα και πλειοψηφίες, διεκδικούν το ρόλο του πιο "ικανού" να υλοποιήσει τα αντεργατικά - αντιλαϊκά μέτρα.
Από την δεκαετία του '90 η Ε.Ε. με τη συνθήκη του Μάαστριχ, της Λισσαβόνας, τη Λευκή Βίβλο υλοποιούσε τη στρατηγική της, για την συρρίκνωση και την κατάργηση του κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης.
Το εν ενεργεία προσωπικό και οι απόστρατοι των Σωμάτων Ασφάλειας με αφορμή την επαναλαμβανόμενη παραπλανητική υποσχεσιολογία της εξαίρεσής τους, την έκτη κατά σειρά, πρέπει να βγάλουν τα απαραίτητα συμπεράσματα. Να θυμηθούν την πρώτη προσπάθεια υπονόμευσης της κοινωνικής ασφάλισης που έγινε στα πλαίσια των αποφάσεων της Ε.Ε. με τους Νόμους Σιούφα, και συνεχίστηκε με τους Νόμους Ρέππα, Πετραλιά, Κουτρουμάνη, Λοβέρδου και συνεχίζεται με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της σημερινής κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ.
Από την πρώτη στιγμή είχαν επισημανθεί από την Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών οι κίνδυνοι για το ασφαλιστικό σύστημα και για την κατάσταση που θα οδηγηθούν τα αποθεματικά των ταμείων, με αναλύσεις, παρεμβάσεις, καταγγελίες. Οι σημερινές εξελίξεις δυστυχώς επιβεβαίωσαν στο ακέραιο τις προειδοποιήσεις και όλες τις σχετικές αναλύσεις της Ε.Α.Κ.Π.
• Ο σκόπιμος διαχωρισμός των Νόμων Σιούφα σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες των ασφαλισμένων, όπου από το 80% ποσοστό αναπλήρωσης στον τελευταίο μισθό στην πρώτη κατηγορία έφθανε στο 60,9% στον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας στην τέταρτη αυτό δεν ήταν εξαίρεση, αλλά έντεχνος διαχωρισμός των συνεπειών μεταξύ παλαιών και νεωτέρων για να μην υπάρξει ενιαία αγωνιστική αντίδραση των εργαζομένων.
• Η επιβολή κατά τον ίδιο τρόπο για πρώτη φορά εισφορών 6,67% για την κύρια σύνταξη, δεν ήταν εξαίρεση.
• Η αναγνώριση και η επέκταση της λεγόμενης πλασματικής πενταετίας δεν αποτελούσε εξαίρεση, αλλά ένα μικρό αντίτιμο με ημερομηνία λήξης όμως για τους νεώτερους ασφαλισμένους, από την απλήρωτη υπερεργασία όλου του εργάσιμου βίου, λόγω μη εφαρμογής του πλήρες πενθήμερου στα Σ.Α. και της εργατικής νομοθεσίας για εξαιρέσιμες ημέρες, αργίες, υπερωρίες.
• Οι Νόμοι Ρέππα που τροποποίησαν τον υπολογισμό των συντάξεων που θέσπισαν οι Νόμοι Σιούφα με την μορφή επιδομάτων πρόνοιας για τους μετά το 1993 ασφαλισμένους, αυξάνοντας κατά 0,26% παραπάνω το ποσοστό αναπλήρωσης κατ έτος από το 60,9% στο 70%, εξομοιώνοντας όμως σταδιακά προς το ποσοστό αυτό και για τους πριν το 1993 ασφαλισμένους αφορούσε και τους εργαζόμενους στα Σ.Α.
• Ο νόμος Κουτρουμάνη που επέβαλε την σταδιακή αύξηση κατ έτος από το 2011 και μετά των ορίων συνταξιοδότησης και το ηλικιακό πρόστιμο πρόωρης συνταξιοδότησης δεν αποτελούσε εξαίρεση.
• Οι έντεκα περίπου επιβαλλόμενες περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις από όλους τους νόμους των μνημονίων δεν αποτελούσαν εξαίρεση.
• Η επιβάρυνση από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στις κύριες και επικουρικές συντάξεις με την πρόσθετη επιβάρυνση εισφορών για την υγεία δεν ήταν εξαίρεση.
Εξαίρεση πράγματι υπάρχει από τους υπόλοιπους υπαλλήλους του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα προς την αντίθετη όμως κατεύθυνση και εκφράζεται με τη μη εφαρμογή του πλήρες πενθημέρου, την έλλειψη κατοχυρωμένου ωραρίου, την έλλειψη αμοιβής για την υπερεργασία όπως ορίζει η εργατική νομοθεσία, την έλλειψη μέτρων ασφάλειας για τον επιχειρησιακό τομέα, την μη χορήγηση των γονικών αδειών, την μη αναγνώριση του επαγγέλματος ως επικινδύνου και ανθυγιεινού, και φυσικά όλα αυτά με την φιλότιμη προσπάθεια των εκπροσώπων του κυβερνητικού συνδικαλισμού για να κρύβεται το γεγονός των πραγματικών εξαιρέσεων.
Υπάρχει όμως ακόμη μία ποιο σημαντική εξαίρεση που και αυτή δεν έγινε ποτέ, και αφορά την καταλήστευση των αποθεματικών των επικουρικών ταμείων και των ταμείων πρόνοιας των εργαζομένων στην ΕΛ.ΑΣ. και το Πυροσβεστικό Σώμα.
Ο επισυναπτόμενος πίνακας που ακολουθεί, συμπεριλαμβάνει επεξεργασμένα επίσημα στοιχεία από την έκδοση ειδικού εντύπου του Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων που έγινε το 2006 {βλέπε site www.eakp.gr} για όλους τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και τους ισολογισμούς των ταμείων που ήρθαν στην κατοχή της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών, μετά από μία αγωνιώδη προσπάθεια που ξεκίνησε με πρωτοβουλία της το 2006, για να ριχτεί φως στο σκοτάδι που υπήρχε σχετικά με την κατάσταση των ταμείων της ΕΛ.ΑΣ. και του Π.Σ.
Ένα μέρος από τα στοιχεία αυτά είχαν δημοσιευτεί μέσω σχετικών ανακοινώσεων της Ε.Α.Κ.Π. τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2008 ( βλέπε site www.eakp.gr ) κατά την διάρκεια των αλλαγών που επιχειρούνταν με τις ενοποιήσεις των ταμείων με τον Νόμο Πετραλιά.
Πρέπει να επισημάνουμε όμως ότι το σκοτάδι σχετικά με την κατάσταση των ταμείων της ΕΛ.ΑΣ. και του Π.Σ., ήταν συνειδητή επιλογή τόσο των κυβερνήσεων, όσων και των διοικήσεων των ταμείων και των εκπροσώπων των εργαζομένων σε αυτά, αφού ουδέποτε έγινε προσπάθεια να έρθουν σε γνώση των εργαζομένων οι ισολογισμοί τους και η κατάσταση των αποθεματικών τους.
Όταν μία και μοναδική φορά δημοσιεύτηκε ισολογισμός για τα ταμεία του Π.Σ., ήταν αρκετό το γεγονός αυτό για να πέσει στην αντίληψη της Ε.Α.Κ.Π. η επένδυση μέρους των αποθετικών των ταμείων Τ.Α.Υ.Π.Σ. και Ε.Τ.Υ.Π.Σ. από το 1999 και το 2000 αντίστοιχα, σε αμοιβαία κεφάλαια που σε βάθος εξαετίας μεταφέρθηκαν σιγά - σιγά μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος στα ταμεία των «επενδυτών σωτήρων» της οικονομίας της χώρας, όπως γίνεται φυσικά από το 1950 και μετά με όλα τα αποθεματικά των ταμείων των εργαζομένων.
Το γεγονός όμως της αποκάλυψης από την Ε.Α.Κ.Π. με επίσημα στοιχεία για την απώλεια των αποθεματικών των ταμείων, δεν βρήκε καμία στήριξη ή συνέχεια από κανέναν επίσημο συνδικαλιστικό φορέα των Σ.Α., και κανένα τριτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο, ήταν αρκετό για να επιβεβαιώσει την καθολική σύμπλευση όσων στην αρχή αναφέρθηκαν, για την συμμετοχή και την συνενοχή τους στην κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης.
Η μετέπειτα όμως εξέλιξη ανέδειξε και ένα θετικό στοιχείο, αφού από τον θόρυβο που προκλήθηκε από την Ε.Α.Κ.Π. για την απώλεια των αποθεματικών, ακύρωσαν οποιαδήποτε σκέψη για την συνέχιση τέτοιου είδους επενδύσεων από τα ταμεία του Π.Σ., όπως αποτυπώνεται στον πίνακα από το 2007 και μετά {βλέπε Τ.Ε.ΑΥ.Π.Σ. & Τ.Π.Υ.Π.Σ.}.
Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τα αντίστοιχα ταμεία των εργαζομένων της ΕΛ.ΑΣ. που όπως αποτυπώνεται και από τα στοιχεία του πίνακα, επενδύθηκαν μεγάλα ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε μετοχές, ομόλογα, αμοιβαία κεφάλαια και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό που επέβαλαν ακόμη και οι αντιασφαλιστικοί Νόμοι Σιούφα και Ρέππα. Συνολικότερα όμως το ενιαίο ταμείο Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. που δημιουργήθηκε από το 2008 για την ΕΛ.ΑΣ. και το Π.Σ., όπως δείχνουν και τα σχετικά στοιχεία, απώλεσε μεγάλο μέρος των αποθεματικών του κατά την περίοδο της λεγόμενης φούσκας του χρηματιστηρίου.
Είναι σίγουρο και λόγω έλλειψης στοιχείων από το 2010 και μετά δεν μπορεί να εκτιμηθεί προς το παρόν, το ύψος των αποθεματικών που χάθηκαν από το κούρεμα με το PSA, τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών κ.λ.π.
Συγκεκριμένα από τα στοιχεία του πίνακα που αφορά τα επτά ταμεία των εργαζομένων της ΕΛ.ΑΣ. και του Π.Σ. που συγχωνεύτηκαν ως τομείς επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγείας στο Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. και είναι τα κάτωθι κατά σειρά παρουσίασης στον πίνακα: Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων (πρώην Τ.Α.Υ.Α.Π.) - Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Ελληνικής Χωροφυλακής (πρώην Ε.Τ.Ε.Χ.) - Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Π.Σ. (πρώην Τ.Α.Υ.Π.Σ.) - Τομέας Πρόνοιας Αστυνομικών (πρώην Τ.Α.ΑΣ.) - Τομέας Πρόνοιας Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων (πρώην Ε.Τ.Υ.Α.Π.) - Τομέα Πρόνοιας Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (πρώην Ε.Τ.Υ.Π.Σ.) - Κλάδος Υγείας Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων, συμπεραίνεται ότι:
Όπως αποτυπώνεται στον πίνακα από το 1997 μέχρι και το 2000 στα πλαίσια του σχεδιασμού για την υφαρπαγή των χρημάτων από τα ταμεία των εργαζομένων με σκοπό την ενίσχυση των επενδυτικών πολιτικών του μεγάλου κεφαλαίου, το ποσοστό επένδυσης αποθεματικών όλων των ταμείων που σήμερα απαρτίζουν το Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. σε χρεόγραφα (μετοχές , αμοιβαία κεφάλαια, ομόλογα κ.λ.π.) υπερτερούσε των καταθέσεων και αυξάνονταν συνεχώς. Το 1997 είχε φθάσει στο 57,62% των αποθεματικών - Το 1998 στο 65,28% - Το 1999 στο 78,71%.

Από το 2000 που είχε σκάσει πλέον η φούσκα άρχισε σταδιακά να πέφτει λόγω της απώλειας των αποθεματικών στο 71,19% και το 2001 στο 45,35% . Την περίοδο του κραχ του χρηματιστηρίου μεταξύ 1999- 2000, βάση της ανάλυσης των στοιχείων του Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων από τα συγκεντρωτικά αποθεματικά των ταμείων που το 1999 ήταν 804.448.370 ευρώ, το 2000 έγιναν 528.141.340 ευρώ, δηλαδή χάθηκαν - 276.307.030 ευρώ , το -34,35% των αποθεματικών. Οι παρενέργειες από την πορεία των χρεογράφων ήταν συνεχόμενες και για τα επόμενα χρόνια , μέχρι και το 2002 που τα αποθεματικά διαμορφώθηκαν στο ποσό των 466.265.860 ευρώ οι απώλειες έφθασαν στα - 338.000.000 ευρώ δηλαδή στο - 42,01% από το αποθεματικό του 1999.
Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα αφαίμαξης αποθεματικών από τα ταμεία των ένστολων είναι του Τ.Π.ΑΣ. (πρώην Τ.Α.ΑΣ.) και του Τ.Ε.Α.Ε.Χ (πρώην Ε.Τ.Ε.Χ.). Το μεν πρώτο το 1999 επένδυσε σε χρεόγραφα τα 418.574.550 ευρώ από το συνολικό ποσό των αποθεματικών που ήταν 461.381.900 ευρώ, δηλαδή το 90,72% και το 2000 το ποσό των χρεογράφων έπεσε στα 190.786.910 ευρώ. Οι απώλειες ήταν - 227.787.640 ευρώ δηλαδή το 54,41% από το αποθεματικό του 1999, το οποίο διαμορφώθηκε το 2000 σε 234.294.070 ευρώ. Για το Τ.Ε.Α.Ε.Χ. τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα αφού το 1999 που το αποθεματικό ήταν 217.546.690 ευρώ επενδύθηκαν σε χρεόγραφα τα 184.136.090 ευρώ δηλαδή το 84,64 % και έπεσε το αποθεματικό το 2002 στο ποσό των 88.345.910 ευρώ με συνέπεια να υπάρξει μείωση στα τρία χρόνια κατά 129.200.780 ευρώ - 59,39% .
Δυστυχώς τα υπάρχοντα στοιχεία από το 2005 μέχρι και το 2009 δεν επαρκούν για συνολικότερη ανάλυση της πορείας των αποθεματικών, αν και η καταγραφή της πορείας των χρεογράφων και των καταθέσεων που συμπεριλαμβάνονται στον πίνακα την περίοδο αυτή δίνει το στίγμα της για την κατάσταση των ταμείων.
Τα στοιχεία που προκύπτουν αποκαλύπτουν πολλές πλευρές τις αντιασφαλιστικής πολιτικής που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις και ποίος ήταν ο ουσιαστικός στόχος τους, δηλαδή η με Λ νόμιμο Λ τρόπο μεταφορά των αποθεματικών από τα ταμεία των εργαζομένων στα ταμεία της ολιγαρχίας του πλούτου.
Η περαιτέρω επεξεργασία των οικονομικών στοιχείων που αφορούν την πορεία των αποθεματικών μέχρι και σήμερα είναι σίγουρο ότι θα φέρει στην επιφάνεια ανάλογα αρνητικά για τα ταμεία αποτελέσματα.
Αν πάρουμε όμως υπόψη σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις συνδικαλιστών της ΕΛ.ΑΣ. ότι το ύψος των αποθεματικών του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. αυτή την στιγμή είναι περίπου 220.000.000 ευρώ, καταλαβαίνουμε το μέγεθος της απώλειας από το ανώτερο επίπεδο που είχαν φθάσει το 1999 και ήταν 804.448.370 ευρώ. Δηλαδή απώλειες περί των 580.000.000 ευρώ, το 72% των αποθεματικών της προ χρηματιστηρίου εποχής χάθηκαν !!!
Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και οι εργαζόμενοι στα Σ.Α. πρέπει να συμπορευτούν στην μάχη μαζί με τα υπόλοιπα λαϊκά στρώματα, με μία και μοναδική πρόταση σχετικά με την βιωσιμότητα των ταμείων, την βελτίωση των παροχών υγείας, και την χορήγηση αξιοπρεπών συντάξεων.
Την διεκδίκηση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Να μην ταλαντεύονται μεταξύ του ενιαίου ταμείου, του επαγγελματικού ή του αυτόδιαχειριζόμενου. Ας πάρουν υπόψη τους τα παραπάνω στοιχεία και τις απώλειες που καταγράφονται συνεχώς από τα ταμεία μέρα με την ημέρα, την διεθνή και εγχώρια εμπειρία από την εξέλιξη των επαγγελματικών ταμείων, για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με μία ολέθρια και μη αναστρέψιμη πραγματικότητα για τα αποθεματικά των ταμείων τους.
Το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας οφείλει να βγάλει τα απαραίτητα συμπεράσματα από την αντιλαϊκή -αντιασφαλιστική πολιτική των κυβερνήσεων της Ν.Δ., του ΠΑ.ΣΟ.Κ., αλλά και της σημερινής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ. Να αναλογιστεί τις απώλειες που έχει όλα αυτά τα χρόνια στα εργασιακά, μισθολογικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Να αναλογιστούν που τους οδήγησε η λογική της εξαίρεσης και να σταθούν δίπλα στον αγωνιζόμενο Λαό, μαζί με τους φτωχούς αγρότες και τους αυτοαπασχολούμενους, γυρνώντας την πλάτη σε όλους όσους τους οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο με την εφαρμογή της πολιτικής των αντιλαϊκών κυβερνήσεων αρχικά της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και σήμερα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ., σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε.
Με αυτόν τον αγωνιστικό προσανατολισμό μπορούμε και να καθυστερούμε αντιλαϊκά μέτρα, να βάζουμε εμπόδια, να διεκδικούμε βελτίωση της ζωής μας, να έχουμε κατακτήσεις.
Μιχαήλ Μιχάλης Ανθυποπυραγός ε.α. του Π.Σ.

Πηγή:eakp.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis