Η Δημοκρατική Ενωτική Κίνηση Αστυνομικών από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της έχει διακηρύξει την πρόθεσή της, στην οποία παραμένει πιστή, να απέχει από ανακοινώσεις-πυροτεχνήματα που χαϊδεύουν τα αυτιά των συναδέλφων, χωρίς όμως να δίνουν λύση στα προβλήματα που αυτοί αντιμετωπίζουν.
Τείνουν όμως να γίνουν κοινότοπες οι συζητήσεις οι οποίες αφορούν το θέμα της διάθεσης αστυνομικών σε στόχους πολιτικού, επιχειρηματικού, δημοσιογραφικού και δικαστικού ενδιαφέροντος, το οποίο πάντα αποτελούσε μείζον πρόβλήμα, αλλά πλέον λόγω των αυξημένων αναγκών αλλά και την ταυτόχρονη συρρίκνωση του προσωπικού, εξελίσσεται σε μάστιγα.
Η αλόγιστη, εξωθεσμική και αδιαφανής παραχώρηση ανθρώπινου δυναμικού, υλικών και μέσων, όχι μόνο συμβάλλει στην εξουθένωση του εργαζομένου προσωπικού αλλά κυρίως αποδομεί τον ίδιο τον οργανισμό και καταρρακώνει την αξιοπιστία του, στερώντας υπηρεσίες προς την κοινωνία και τον πολίτη, προς όφελος κατεστημένων συμφερόντων. 'Oπως αντιληφθήκαμε από σειρά συνδικαλιστικών επαφών, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού ανθρώπινων και οικονομικών πόρων με βάση τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και τις αντικειμενικές απειλές, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό από ορισμένους της παραπάνω αδράνειας ως απότοκο διαπλοκής.
Έχει λοιπόν καταδειχθεί με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι οι όποιες καλοπροαίρετες προσπάθειες απέτυχαν λόγω μεταξύ άλλων της αδυναμίας του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες συνθήκες και απαιτήσεις, μέσω της γενίκευσης και αφήνοντας επιπλέον περιθώρια στην καταστρατήγησή του με την απουσία πρόβλεψης κυρώσεων σε όσους το παραβιάζουν. Καλούμε λοιπόν φυσική και πολιτική ηγεσία να αντιληφθεί την αναγκαιότητα της ρήξης, με τα πάσης φύσεως συμφέροντα, ιδεοληψίες και τις αναχρονιστικές πρακτικές, οικοδομώντας εξ’ αρχής ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο για να είναι λειτουργικό και επί της ουσίας αποτελεσματικό πρέπει να κινείται στους παρακάτω βασικούς άξονες:
Πρώτον: Σαφής διαβάθμιση επιπέδων επικινδυνότητας και αιτιολογημένη ένταξη όλων των στόχων στο αντίστοιχο επίπεδο με βάση το οποίο θα καθορίζεται το είδος της παρεχόμενης ασφάλειας, η διάρκεια παροχής, το εύρος και τα μέσα με τα οποία μπορούν να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.
Δεύτερον: Η ανά τακτά χρονικά διαστήματα επαναξιολόγηση και εκ νέου διαβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας από επιτροπή της οποίας οι αποφάσεις θα έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα και θα εκπορεύονται αποκλειστικά από την τήρηση του θεσμικού πλαισίου.
Τρίτον: Η ευθύνη όλων των ανωτέρω καθηκόντων και η δόμηση όλου του πλέγματος ασφαλείας για τους ανωτέρω στόχους να αναληφθεί από μια Υπηρεσία με σταθερές οργανικές θέσεις, η οποία και θα προβαίνει στη διάθεση του προσωπικού με μόνο γνώμονα τις υπηρεσιακές ανάγκες.
Θεωρούμε αφενός μεν πως η υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων αυξάνει και αναβαθμίζει το επίπεδο παρεχόμενης ασφάλειας που στη συντριπτική πλειονότητα των στόχων σήμερα δεν κινείται στην ουσιαστική αντιμετώπιση πραγματικών απειλών, αφετέρου δε ελπίζουμε πως θα αποτελέσει το πρώτο βήμα στην κατεύθυνση του δόγματος ασφαλείας που θα υπερασπίζεται ότι μια ασφαλής γειτονία παραμένει ασφαλής για όλους ανεξαιρέτως.