4 λόγοι για να δώσεις περισσότερη προσοχή στην αερόβια προπόνηση | PoliceNET of Greece

4 λόγοι για να δώσεις περισσότερη προσοχή στην αερόβια προπόνηση

4 λόγοι για να δώσεις περισσότερη προσοχή στην αερόβια προπόνηση

Ξέρεις γιατί έχουν τόσο μεγάλη τα προγράμματα cross-fit, τα κυκλικά και η tabata; Γιατί πλέον οι περισσότεροι θέλουν άμεσα αποτελέσματα στο λιγότερο δυνατό χρόνο. Και κάπως έτσι, έχουν μπει στη ζωή μας ασκήσεις εξαντλητικές, που σε κάνουν όχι μόνο να βλέπεις αστράκια, αλλά θα κάνουν να νιώθεις ότι είσαι ένα βήμα από τις πύλες του Παραδείσου. Η αλήθεια είναι ότι με ένα πρόγραμμα έντονής αναερόβιας καις περισσότερες θερμίδες συγκριτικά με το να κάνεις 30 λεπτά τζόγκινγκ.

 

Επομένως, γιατί σου γράφουμε ότι δεν θα πρέπει να ξεχνάς την αεροβική; Διότι όσο καλή και άγια να είναι αναερόβια, έχει κάποια συγκεκριμένα μειονεκτήματα τα οποία δεν περνούν απαρατήρητα, ειδικά αν κάνεις μόνο τέτοια προγράμματα.

Το βασικότερο είναι πως μπορεί πολύ εύκολα να προκαλέσει στρες, ειδικά όταν οι καρδιακοί σου παλμοί χτυπάνε κόκκινο (150/ λεπτό και άνω) για πολλή ώρα. Στην πραγματικότητα προκαλεί πολύ έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις επειδή ακριβώς σε φτάνει πολύ συχνά στα άκρα. Δεδομένου, λοιπόν, ότι έχεις ήδη αρκετά άγχη στην καθημερινότητα σου, είναι λίγο κρίμα να προσθέσεις και το αν θα καταφέρεις να βγάλει το σετ με τα 7 burpees.

Η αερόβια, άσκηση από την άλλη, μειώνει το στρες. Και αν ο στόχος σου είναι χάσεις περιττά κιλά και να κάψεις λίπος, τότε καλό είναι να γνωρίζεις ότι θα το καταφέρεις με την αερόβια άσκηση. Και μεταξύ μας, το να χάσεις κιλά δεν είναι μόνο θέμα άσκησης, αλλά και διατροφής. Επομένως αν κόψεις θερμίδες, δηλαδή ενέργεια, θα πρέπει να είσαι ακόμα πιο προσεκτικός στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεσαι το άγχος (που προκαλεί η αναερόβια)

Ξαναλέω, όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι πρέπει να κόψεις την ανερόβια και να ζητήσεις τα ρέστα από το γυμναστή σου επειδή τάχα σε εκθέτει σε κίνδυνο. Η αναερόβια είναι καταπλητική, αλλά αν κάνεις μόνο αναερόβια, τότε καλό να είναι να ρίξεις λίγο τους ρυθμούς ή να προσθέσεις και λίγη αερόβια στο πρόγραμμά σου.

Έτσι λοιπόν, όταν βγαίνεις έξω να κάνεις (αυτό που πολλοί αποκαλούν βαρετό) τζόκινγκ.

1. Η καρδιά σου πρήζεται

Ακούγεται κάπως αλλά είναι για καλό. Όσο πιο μεγάλη η καρδιά τόσο περισσότερο αίμα στέλνει στο σώμα. Άρα δουλεύει λιγότερο για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα. 

2. Ακόμα και τα κύτταρά σου μεγαλώνουν

Η αερόβια άσκηση ενδυναμώνει τα μιτοχόνδρια, το καύσιμο των κυττάρων σου. Σε όσο καλύτερη κατάσταση βρίσκονται τα μιτοχόνδριά σου τόσο πιο περισσότερη ενέργεια θα έχουν οι μύες σου.

3. Οι μύες δεν πρήζονται, μεγαλώνουν

Θες απλά να τουμπανιάσεις ή να αποκτήσεις ένα «χτιστό» σώμα; Αν επιλέξεις το δεύτερο, κοίτα να δεις τι γίνεται. Όσο περισσότερο αίμα πηγαίνει στους μυς σου, τόσο πιο εύκολα θα καθαρίσουν από το λίπος που τους έχει αγκαλιάσει.

4. Σχεδόν τα πάντα στον οργανισμό σου δουλεύουν καλύτερα

Αναρρώνεις καλύτερα, επανέρχεσαι από τραυματισμούς γρηγορότερα γιατί μέσω της αερόβιας οι μύες σου αποβάλλουν το λακτικό οξύ. Επίσης, η αερόβια άκσηση θα σε κάνει καλύτερο και στην αναερόβια.

Διαβάστε περισσότερα στο ratpack.gr