Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by takis on Τετ, 07/16/2014 - 01:17
Η λειτουργια καντινας χωρις αδεια λειτουργιας τιμωρειται συμφωνα με το υπαιθριο εμποριο η την υγειονομικη διαταξη; Ευχαριστω.
Greek

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Τετ, 07/16/2014 - 10:34 Μόνιμος σύνδεσμος

Κατά το άρθρο 14§3 της Υ1γ/ΓΠ/οικ.969672012 Υγειον. Διάταξης, οι καντίνες κατατάσσονται στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης. Συνεπώς αντιμετωπίζονται ως ΚΥΕ. Οι εκμεταλλευτές καντινών δεν μπορούν να αιτηθούν και να λάβουν άδεια ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων και δεν υποχρεούνται να έχουν τουαλέτα (εγκύκλιος υπ΄ αριθμ. 6 του Υπ. Υγείας με ΑΔΑ ΒΛΒΠΘ-ΖΓ0). Επίσης, λόγω της φύσης τους δεν μπορούν να εφοδιαστούν με άδεια μουσικής.
[edit time=1405496550]sakis01[/edit]

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Τετ, 07/16/2014 - 11:11 Μόνιμος σύνδεσμος

Η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας καντίνας εκδίδεται από το δήμο στα όρια του οποίου θα ασκηθεί η εν λόγω δραστηριότητα. Ορισμένοι δήμοι εκδίδουν ακόμα άδειες στηριζόμενοι στις διατάξεις του υπαιθρίου εμπορίου. Όμως, εφόσον τα καταστήματα αυτά έχουν υπαχθεί στο πεδίο ρύθμισης της ΥΔ 96967/2012, πλέον οι άδειες τους εκδίδονται βάση του αυτού νομικού πλαισίου. Ο Δήμος Αλίμου, π.χ., εκδίδει τις εν λόγω άδειες σύμφωνα με τις νέες διατάξεις (δες για παράδειγμα την ΑΔΑ: ΒΕΝ2ΩΨΒ-Χ6Μ).

Υποβλήθηκε από giatros. Ημερομηνία: Τετ, 07/16/2014 - 11:21 Μόνιμος σύνδεσμος

Οκ κατάλαβα. Καντινιέρης όμως μας έχει επιδείξει άδεια από την Περιφέρεια. Οι καντίνες όμως υπάγονται και στις διατάξεις περί υπαίθριου στάσιμου εμπορίου σύμφωνα και με τον 4264/2014.

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Τετ, 07/16/2014 - 12:18 Μόνιμος σύνδεσμος

Έχεις δίκιο. Το άρθρο 26§2 του ν. 4264/2014 είναι σαφές. Παρόλα αυτά, θεωρώ τις διατάξεις της Υγειονομικής Νομοθεσίας ειδικότερες από τις διατάξεις περί υπαιθρίου εμπορίου, εξ ου και ο παραπάνω συλλογισμός μου.

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Τετ, 07/16/2014 - 17:23 Μόνιμος σύνδεσμος

[quote name=giatros date=2014-07-16]Κατανοητός. Και σε αυτή την περίπτωση καλούμαστε πάλι εμείς σαν Αστυνομία να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα.[/quote]

Και ήταν η μοναδική περίπτωση ... Η παράνοια που διακατέχει την -κατ΄ όνομα- νομοθετική λειτουργία είναι τέτοιου βαθμού ώστε να απαιτεί για την άσκηση της ίδιας δραστηριότητας (παροχή πρόχειρου γεύματος σε ορθίους από καντίνα) διαφορετικά δικαιολογητικά σε διαφορετικά νομοθετήματα...
[edit time=1405520813]sakis01[/edit]

Υποβλήθηκε από takis. Ημερομηνία: Τετ, 07/16/2014 - 21:04 Μόνιμος σύνδεσμος

Για άλλη μία φορά καλούμαστε να ερμηνεύσουμε νόμους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα γεννάται από τις διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από τη νομοθεσία που θα επιλέξουμε να εφαρμόσουμε, αφού για την ποινική δίωξη αρμόδιος εν τέλει είναι ο Εισαγγελέας. Βέβαια υπάρχουν και άλλες περίπλοκες περιπτώσεις όπως είναι τα πρατήρια άρτου και τα κομμωτήρια όπου πάλι προβλέπονται άδειες λειτουργίας τόσο από την υγειονομική διάταξη όσο και από άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους και τιμωρούνται μάλιστα σε διαφορετικό βαθμό-οι μεν ως πλημμελήμα και οι δε ως πταίσμα-. Δεν ξέρω αν γνωρίζει κανείς τι εφαρμόζεται και σε αυτές τις περιπτώσεις.

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Τετ, 07/16/2014 - 22:45 Μόνιμος σύνδεσμος

Η λειτουργία πρατηρίου άρτου άνευ άδειας διώκεται πταισματικώς (άρθρο 18§1 ν. 3526/2007 σε συνδ. με άρθρο 38 ν. 4055/2012). Άλλωστε, στο άρθρο 15 της Υγειον. Διάταξης 96967/2012 (στην οποία προφανώς αναφέρεσαι ως προς την αυστηρότερη κύρωση), αναφέρεται ότι "...σε αυτή την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται, τα αρτοποιεία και οι εγκαταστάσεις περάτωσης έψησης, τα οποία υπάγονται στην αρτοποιητική Νομοθεσία όπως κάθε φορά ισχύει καθώς επίσης και στους γενικούς όρους της παρούσας (άρθρο 5)...".

Το αυτό ισχύει και ως προς τα κομμωτήρια, για τα οποία παραμένει σε ισχύ το π.δ. 133/2005 (πταίσμα), καθ΄ό μέρος δεν αντίκειται στις διατάξεις του ν. 3919/2011 (απελευθέρωση επαγγελμάτων κλπ).

Ως προς τις διοικητικές κυρώσεις που απορρέουν από την Υγειονομική Νομοθεσία, δέον είναι να κοινοποιείται εγγράφως στην αδειοδοτούσα αρχή η παράβαση, για τις δικές τους περαιτέρω ενέργειες.
[edit time=1405579454]sakis01[/edit]

Υποβλήθηκε από takis. Ημερομηνία: Παρ, 07/18/2014 - 22:05 Μόνιμος σύνδεσμος

[quote name=sakis01 date=2014-07-16]Η λειτουργία πρατηρίου άρτου άνευ άδειας διώκεται πταισματικώς (άρθρο 18§1 ν. 3526/2007 σε συνδ. με άρθρο 38 ν. 4055/2012). Άλλωστε, στο άρθρο 15 της Υγειον. Διάταξης 96967/2012 (στην οποία προφανώς αναφέρεσαι ως προς την αυστηρότερη κύρωση), αναφέρεται ότι "...σε αυτή την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται, τα αρτοποιεία και οι εγκαταστάσεις περάτωσης έψησης, τα οποία υπάγονται στην αρτοποιητική Νομοθεσία όπως κάθε φορά ισχύει καθώς επίσης και στους γενικούς όρους της παρούσας (άρθρο 5)...".

Το αυτό ισχύει και ως προς τα κομμωτήρια, για τα οποία παραμένει σε ισχύ το π.δ. 133/2005 (πταίσμα), καθ΄ό μέρος δεν αντίκειται στις διατάξεις του ν. 3919/2011 (απελευθέρωση επαγγελμάτων κλπ).

Ως προς τις διοικητικές κυρώσεις που απορρέουν από την Υγειονομική Νομοθεσία, δέον είναι να κοινοποιείται εγγράφως στην αδειοδοτούσα αρχή η παράβαση, για τις δικές τους περαιτέρω ενέργειες.
[edit time=1405579454]sakis01[/edit][/quote]
Ως προς τις διοικητικές κυρώσεις αναφερόμουν στο πρόστιμο που επιβάλλεται σύμφωνα με το νόμο για το υπαίθριο εμπόριο.
Προς υποβοήθηση του διαλόγου παραθέτω απόσπασμα του υπ' αριθμ. 152399 από 8/10/2009 εγγράφου της προΙσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών προς την ΓΑΔΑ το οποίο αναφέρεται στο παράνομο πλανόδιο εμπόριο στην περιοχή του Ν. Αττικής, το οποίο σύμφωνα με τις διατάξεις του προισχύοντος Ν.2323/95 "δεν επιτρέπεται σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από (20000) κατοικους" και επομένως το πλανόδιο εμπόριο σε αυτές τις περιοχές διενεργείται "άνευ αδείας ή καθ' υπέρβαση της αδείας που τυχόν τους έχει χορηγηθεί". Στην προκειμένη περίπτωση μας ενδιαφέρει η συνέχεια του σκεπτικού σε σχέση με το γεγονός της άσκησης πλανόδιου εμπορίου με είδη υγειονομικού ενδιαφέροντος άνευ αδείας, όπου αναφέρεται σχετικά: "κατά τη διάταξη του αρ. 6&4 του Ν.2323/95, για όλες τις διατάξεις του νόμου αυτού εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του Αγορανομικού κώδικα, καθώς και οι υγειονομικές-αστιτριατικές και αστυνομικές διατάξεις. Κατά συνέπεια, [b]οι ασκούντες πλανόδιο εμπόριο με είδη υγειονομικού ενδιαφέροντος [/b], στις ως άνω περιοχές, παραβαίνουν τις διατάξεις των άρθρων 6&1,14&1 και 55 της Α1β 8577/82 Υγ. Διατ. καθώς και την υπ' αριθμ. 3/96 ΑΔ σε συνδ. με άρ. 459 ΠΚ."

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Σάβ, 07/19/2014 - 08:24 Μόνιμος σύνδεσμος

Αυτό ακριβώς είναι και το δικό μου σκεπτικό [b]takis[/b]. Ως προς τις καντίνες εφαρμόζεται η Υγειονομική Νομοθεσία και όχι ο νόμος για το υπαίθριο εμπόριο (ανάρτηση 16 Ιούλ 2014 12:18). Ως προς τα λοιπά που ανέφερες (αρτοποιεία, κομμωτήρια), εφαρμόζεται η ειδικότερη νομοθεσία που τα διέπει καθώς η ίδια η υγειονομική νομοθεσία εκεί παραπέμπει.

Παράκληση, αν μπορείς, στείλε μου το έγγραφο που ανέφερες.
[edit time=1405762164]sakis01[/edit]

Υποβλήθηκε από giatros. Ημερομηνία: Σάβ, 07/19/2014 - 18:19 Μόνιμος σύνδεσμος

Θα συμφωνήσω για τα κομμωτήρια και τα αρτοποιεία ότι εφαρμόζονται οι υγειονομικές διατάξεις.
Στο αρ.32 Ν4264/2014 προβλέπονται και διοικητικές κυρώσεις για το υπαίθριο εμπόριο.

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Σάβ, 07/19/2014 - 20:15 Μόνιμος σύνδεσμος

[quote name=giatros date=2014-07-19]Θα συμφωνήσω για τα κομμωτήρια και τα αρτοποιεία ότι εφαρμόζονται οι υγειονομικές διατάξεις.
Στο αρ.32 Ν4264/2014 προβλέπονται και διοικητικές κυρώσεις για το υπαίθριο εμπόριο.[/quote]

H δική μου άποψη πάντως είναι η αντίθετη. Ως προς τα αρτοποιεία και τα κομμωτήρια οι κυρωτικοί κανόνες προβλέπονται από τις ειδικότερες διατάξεις που τα διέπουν (ν. 3526/2007 και π.δ. 133/2005 αντίστοιχα), ενώ για τις καντίνες έχει εφαρμογή η υγειονομική διάταξη 96967/2012. Ως προς τις καντίνες, την ίδια άποψη έχει και η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, διατυπωμένη στο υπ΄ αριθμ. 152339/8.10.2009 έγγραφό της (όπως μας πληροφόρησε ο [b]takis[/b]).

Υποβλήθηκε από giatros. Ημερομηνία: Σάβ, 07/19/2014 - 20:25 Μόνιμος σύνδεσμος

Να το διορθώσω ως προς τα αρτοποιεία και κομμωτήρια.Συμφωνώ με τις κυρώσεις που προβλέπονται στις ειδικές διατάξεις και την νομοθεσία που τα διέπει.Βεβαία δεν μπορώ να διαφωνήσω με έναν Εισαγγελέα αλλά όταν συνέταξε το έγγραφο δεν είχαν εκδοθεί η νέα Υγειονομική διάταξη αλλά ούτε και ο 4264.

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Σάβ, 07/19/2014 - 20:35 Μόνιμος σύνδεσμος

[quote name=giatros date=2014-07-19]Να το διορθώσω ως προς τα αρτοποιεία και κομμωτήρια.Συμφωνώ με τις κυρώσεις που προβλέπονται στις ειδικές διατάξεις και την νομοθεσία που τα διέπει.Βεβαία δεν μπορώ να διαφωνήσω με έναν Εισαγγελέα αλλά όταν συνέταξε το έγγραφο δεν είχαν εκδοθεί η νέα Υγειονομική διάταξη αλλά ούτε και ο 4264. [/quote]

Αναμφισβήτητα δεν είχαν εκδοθεί. Σκέψου όμως ότι τότε ήταν σε ισχύ ο αντίστοιχος νόμος για το υπαίθριο εμπόριο (ν. 2323/1995 όπως αντικ. με ν. 3377/2005) καθώς και το π.δ. 254/2005, τα οποία προέβλεπαν για τις καντίνες ακριβώς το ίδιο με τον νεότευκτο ν. 4264.

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Δευ, 07/21/2014 - 20:14 Μόνιμος σύνδεσμος

[quote name=takis date=2014-07-21][quote name=sakis01 date=2014-07-19]

Παράκληση, αν μπορείς, στείλε μου το έγγραφο που ανέφερες.
[edit time=1405762164]sakis01[/edit][/quote]
Στο εστειλα sakis.

[/quote]

Σ' ευχαριστώ!

Υποβλήθηκε από fallenangel. Ημερομηνία: Κυρ, 07/03/2016 - 23:22 Μόνιμος σύνδεσμος

<p>Καλησπέρα.Γνωρίζει κάποιος, όταν σε σταθερή καντίνα που έχει άδεια λειτουργίας στην οποία αναγράφεται ρητά η απαγόρευση ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων και διαπιστώνεται ανάπτυξη αυτών, τί παράβαση είναι?&nbsp;</p>

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis