Καταλήψεις σε κτίρια και Υπηρεσίες - Ποιο είναι το νομικό πλαίσιο

14 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 εβδομάδες 2 ημέρες
Member
Εγγραφή από: 15/02/2018 - 10:00
Δημοσιεύσεις: 4
Βαθμοί: 11
Καταλήψεις σε κτίρια και Υπηρεσίες - Ποιο είναι το νομικό πλαίσιο

Καλημέρα σας και συγχαρητήρια στους διαχειριστές για την εξαιρετική δουλειά τους.
Θα ήθελα να ρωτησω αν γνωρίζει κάποιος ποιες νομικές διατάξεις έχουν εφαρμογή στις εξής περιπτώσεις:
α. Κατάληψη ατόμων σε εγκαταλελειμένο κτίριο
β. Κατάληψη ατόμων σε δημόσια Υπηρεσία (πανεπιστήμεια, δήμους, Υπουργεία κ.λ.π.)
γ. Κατάληψη ατόμων σε ιδιωτική κατοικία
Επίσης αν έχει κάποιος σχετική νομολογία στη διάθεση του, θα την ήθελα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 εβδομάδες 6 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 23/11/2012 - 01:18
Δημοσιεύσεις: 1
Βαθμοί: 121
Άρθρο 334 του Π.Κ..

Άρθρο 334 του Π.Κ..

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 εβδομάδες 2 ημέρες
Member
Εγγραφή από: 15/02/2018 - 10:00
Δημοσιεύσεις: 4
Βαθμοί: 11
Υπάρχουν και άλλες διαταξεις

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!
Σίγουρα οι διατάξεις του εν λόγω άρθρου έχουν εφαρμογή.
Όμως παλαιότερα συνάδελφος μου είπε ότι υπάρχει και κάποιος άλλος Νόμος που αναφέρεται στο θέμα.
Μήπως γνωρίζει κάποιος κάτι;

Εικόνα NEWLAW
Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 6 μήνες 4 εβδομάδες
Member
Εγγραφή από: 02/02/2018 - 12:45
Δημοσιεύσεις: 0
Βαθμοί: 18
Ποινική αντιμετώπιση καταλήψεων

Καλησπέρα σας. Καταρχάς, οι καταλήψεις κτηρίων που συνεπάγονται αδυναμία του ιδιοκτήτη ή του κατόχου τους να τα χρησιμοποιήσει αποτελούν διατάραξη οικιακής ειρήνης, κατά το 334 ΠΚ. Ταυτόχρονα, όμως, αποτελούν και παραβίαση της διάταξης του άρθρου 189 ΠΚ για διατάραξη της κοινής ειρήνης.
 
Σημειωτέον ότι οι καταλήψεις κτηρίων δεν αποτελούν φθορά ξένης ιδιοκτησίας (εκτός αν συντρέχουν επιπλέον περιστατικά με καταστροφή, βλάβη κοκ) αφού η χρήση δεν χάνεται για όλους αλλά περιέχεται στους καταληψίες, ενώ επίσης και η στέρηση της χρήσης από το δικαιούχο έχει προσωρινή διάρκεια.
 
Ειδικότερα για την κατάληψη δημοσίων κτηρίων, υπάρχει ο Α.Ν. 1539/1938 περί προστασίας των δημοσίων κτημάτων ο οποίος στο άρθρο 23 παρ. 1 ορίζει:
«Ο αυτογνωμόνως επιλαμβανόμενος  οιουδήποτε  δημοσίου  κτήματος, ευρισκομένου  αναμφισβητήτως  υπό την κατοχήν του Δημοσίου, τιμωρείται, διωκόμενος αυτεπαγγέλτως, διά φυλακίσεως τουλάχιστον εξ (6)  μηνών, ης δεν  συγχωρείται  η  μετατροπή, και διά χρηματικής ποινής, τουλάχιστον, εκατόν χιλιάδων (100.000) δραχμών.»
 
Ερμηνεύοντας την εν λόγω διάταξη ο Άρειος Πάγος: «Από τις διατάξεις αυτές συνάγεται ότι για την πραγμάτωση του ανωτέρω εγκλήματος απαιτείται α) αυθαίρετη κατάληψη δημοσίου κτήματος (ή δημοτικού ή κοινοτικού), β) η κατάληψη να έγινε εν γνώσει του δράστη, αρκούντος και του ενδεχομένου δόλου ότι πρόκειται για τέτοιο κτήμα και γ) το κτήμα να τελεί υπό την αναμφισβήτητη κατοχή του Δημοσίου (Δήμου ή Κοινότητος)» (ΑΠ 379/2016, 1135/2016, 1172/2016, 199/2015, 717/2014, 292, 846/2010).
 
NEWLAW
Δικηγορική Εταιρία Τσιλώνης-Βογιατζόγλου
Τηλ.: +30 2310 551 501, 2310 261 501 
Φαξ: +30 2310 261 503 
Ηλ.ταχ.: newlaw@newlaw.gr 
Ιστοσελίδα: www.newlaw.gr 
Διεύθυνση: Τσιμισκή 10, 546 24 Θεσσαλονίκη 

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 εβδομάδες 17 ώρες
Elite Member
Εγγραφή από: 09/07/2012 - 23:43
Δημοσιεύσεις: 6
Βαθμοί: 45
Όσον αφορά ιδιωτικά κτίρια ή

Όσον αφορά ιδιωτικά κτίρια ή οικίες ως γνωστόν την διαδικασία μπορεί να κινήσει μόνο ο ιδιοκτήτης, εκτός αν μιλήσουμε για αδικήματα που συντελούνται κατά τη διαδικασία και μόνον κατά τη διάρκεια της εισόδου. Όσον αφορά τώρα δημόσια κτήρια και υπηρεσίες εκτός από το 334 παρ.3 του Π.Κ υπάρχει και το172 Π.Κ ''διατάραξη λειτουργίας Υπηρεσίας'' ειδικότερα: 1. Όποιος εισέρχεται παράνομα σε χώρο δημόσιας υπηρεσίας ή υπηρεσίας τοπικής αυτοδιοίκησης ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ή επιχείρησης κοινής ωφέλειας, ή παραμένει στους χώρους αυτούς και προκαλεί έτσι διακοπή ή σοβαρή διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της υπηρεσίας, τιμωρείται με φυλάκιση ως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
2. Με την ίδια ποινή τιμωρείται και όποιος, χωρίς να διαταράξει την κοινή ειρήνη, εμποδίζει αυθαίρετα ή διαταράσσει σοβαρά τις συνεδριάσεις συλλογικού οργάνου, συγκροτούμενου σύμφωνα με το νόμο για τη διεξαγωγή δημόσιων υποθέσεων.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 μήνες 3 ημέρες
Member
Εγγραφή από: 20/12/2013 - 10:51
Δημοσιεύσεις: 6
Βαθμοί: 15
ρομά ή άστεγοι μεμονωμένα ή

ρομά ή άστεγοι μεμονωμένα ή πολλοί μαζί οι οποίοι κάνουν κατάληψη χώρου επειδή κοιμούνται ή καθόνται(σε αλάνα)τι αδικήματα διαπράττουν...1.αν είναι δημόσιος ο χώρος ή του δήμου.2.αν είναι ιδιωτικός;

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 3 εβδομάδες 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 304
1. Δεν διευκρινιζεις αν ειναι

1. Δεν διευκρινιζεις αν ειναι κοινοχρηστος η οχι, αν ανηκει στην δημοσια ή στην ιδιωτικη περιουσια του δημοσιου, αν εχουν προβει σε διαμορφωσεις και εγκαταστασεις, αν ειναι περιφρακτος η οχι, αν εχει εκδηλωθει βουληση του δικαιουχου για απομακρυνση

2. Δεν διευκρινιζεις αν ειναι χώρος που ο δικαιουχος χρησιμοποιεί για την εργασία του, αν ειναι περιφρακτος η οχι, αν εχει εκδηλωθει βουληση του δικαιουχου για απομακρυνση
 
Υπαρχει η περιπτωση να μην διαπραττουν κανενα αδικημα

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 μήνες 3 ημέρες
Member
Εγγραφή από: 20/12/2013 - 10:51
Δημοσιεύσεις: 6
Βαθμοί: 15
 ειναι αλανα δεν υπαρχει

 ειναι αλανα δεν υπαρχει καποια υπηρεσια εκει ουτε ειναι περιφραγμενο.δεν γνωριζει κανεις αν ειναι ιδιωτη ή του δημου.γνωριζω οτι αν ειναι ιδιωτη ειναι κατ'εγκληση 334.θεωρητικα αν ειναι του δημου αλλα δεν υπαρχει καποια υπηρεσια παει αυτεπαγγλετα 334..και αν δεν ειναι του δημου αλλα ο δημος ζητα απο την αστυνομια την απομακρυνση τους τι ενεργειες κανω;

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 3 εβδομάδες 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 304
ο δημος ας λεει οτι θελει. ο

ο δημος ας λεει οτι θελει. ο δημος δεν ειναι ανωτερος απο το συνταγμα ουτε νομιμοποιειται να επεμβαινει σε χωρους που δεν εχει την αρμοδιοτητα, ουτε να επεμβαινει στο συνταγματικως κατοχυρωμενο δικαιωμα της ελευθερης κυκλοφοριας στη χωρα και της ελευθερης χρησης των κοινοχρηστων πραγματων
.
Η προσωπικη ελευθερία είναι απαραβίαστη και κανενας δεν καταδιώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο περιορίζεται, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος
.
οποιοδηποτε κρατικό όργανο δρά με βάση την αρχή που διέπει ολόκληρη την κρατική λειτουργία :
.
δρα όποιος ορίζει ο νόμος, όταν ορίζει ο νόμος, όπου ορίζει ο νόμος, ότι ορίζει ο νόμος, όπως ορίζει ο νόμος
.
αν δεν υπαρχει νομικο κείμενο που να σου δίδει την εξουσία για τα παραπάνω τότε είσαι αναρμόδιο κρατικό όργανο
.
παλαιότερα σε υπόθεση αθίγγανων εισαγγελέας είχε γνωμοδοτήσει οτι η αστυνομία ΔΕΝ νομιμοποιείται να διώξει τους αθίγγανους από περιοχή παράνομης κατάληψης
.

με επιφύλαξη να υπάρχουν διατάξεις πέρα από όσες θα παραθέσω , για να αποβάλλει η αστυνομία πρόσωπα από δημόσιο κτήμα θα πρέπει να εκδοθεί πρωτόκολλο διοικτητικής αποβολής απο την εκάστοτε αρμόδια υπηρεσία (κτηματική υπηρεσία, εφορία, δήμος)

.
σε ότι αφορά το σκέλος των ποινικών αδικημάτων θα πρέπει να υπάρχει μήνυση ή τουλάχιστον έγγραφο από το ποίο να προκύπτουν οι αντικειμενικές και υποκειμενικές υποστάσεις του εγκλήματος 
.
αν δεν διευκρινιστει ποιανου ειναι το κτημα δεν δυναται να δοθει απαντηση
.
αν υποθετικα ειναι έκταση του δημου δεν νοειται αυτεπαγγελτη εφαρμογη του 334 διοτι απο οσα αναφερεις δεν προκύπτουν οι αντικειμενικές και υποκειμενικές υποστάσεις του εγκλήματος καθως δεν  διευκρινίζεται η συνδρομή κρίσιμων στοιχείων, όπως η δήλωση της αντιθέσεως των υπηρεσιών στην παραμονή των δραστών στους χώρους τους ή η διακοπή ή διατάραξη της ομαλής λειτουργίας τους
.
την απαιτηση διευκρινησης των τελευταιων στοιχειων την εχει επισημανει και ο εισαγγελεας του αρειου παγου σε γνωμοδοτηση την οποια θα παραθεσω παρακατω

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 3 εβδομάδες 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 304
N1539/38 Αναγκαστικός Νόμος

N1539/38 Αναγκαστικός Νόμος 1539 της 24/29 Δεκεμβρίου 1938.    Περί Προστασίας των δημοσίων κτημάτων.
    Αρθρο 1.
      Απασαι αι κείμεναι διατάξεις περί δημοσίων κτημάτων και περί των    ακινήτων κτημάτων εν γένει έχουσιν εφαρμογήν επί των ακινήτων κτημάτων   του Δημοσίου μόνον εφ`όσον δεν αντίκειται προς τα ειδικάς  διατάξεις
    του παρόντος νόμου.
 
      2. Πάσαι αι διατάξεις του παρόντος νόμου έχουσιν εφαρμογή δια πάντα     τα ακίνητα κτήματα του Δημοσίου αδιαφόρως  αν ταύτα διαχειρίζονται υπό     της διευθύνσεως δημοσίων κτημάτων του υπουργείου των Οικονομικών ή     υφ`ετέρου υπουργείων ή άλλων δημοσίων υπηρεσίων.
 
Αρθρο 23.
       "1. Ο αυτογνωμόνως επιλαμβανόμενος  οιουδήποτε  δημοσίου  κτήματος,     ευρισκομένου  αναμφισβητήτως  υπό την κατοχήν του Δημοσίου, τιμωρείται,     διωκόμενος αυτεπαγγέλτως, διά φυλακίσεως τουλάχιστον εξ (6)  μηνών,  ης     δεν  συγχωρείται  η  μετατροπή, και διά χρηματικής ποινής, τουλάχιστον,     εκατόν χιλιάδων (100.000) δραχμών.
      *** Η παρ. 1 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ.2 του άρθρου 1 του           ΑΝ 263/1968 (Α 12).
 
 
Α.Ν. 263 /1968. Περί τροποποιήσεως και  συμπληρώσεως των διατάξεων περί δημοσίων κτημάτων  (Α` 12).
    `Αρθρον 1.
    
         1. Η αληθής έννοια των διατάξεων των άρθρων 22  και  23  του  Α.Ν.     1539/1938,  ως  νυν  ισχύουσιν,  είναι  ότι  αύται εφαρμόζονται και επί     κτημάτων  ανηκόντων   εις   την   δημοσίαν   περιουσίαν   του   Κράτους 
    (κοινοχρήστων χώρων αιγιαλού, παραλίας, οδών κλπ.). 
 
          2.   Η   παράγραφος   1   του   άρθρου   23  του  Α.Ν.  1539/1938   αντικαθίστανται ως ακολούθως: 
            "1. Ο αυτογνωμόνως επιλαμβανόμενος  οιουδήποτε  δημοσίου  κτήματος,     ευρισκομένου  αναμφισβητήτως  υπό την κατοχήν του Δημοσίου, τιμωρείται,     διωκόμενος αυτεπαγγέλτως, διά φυλακίσεως τουλάχιστον εξ (6)  μηνών,  ης     δεν  συγχωρείται  η  μετατροπή, και διά χρηματικής ποινής, τουλάχιστον, 
    εκατόν χιλιάδων (100.000) δραχμών. 
  
        3. Το πρώτον εδάφιον της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του Α.Ν.  2344/1940 αντικαθίσταται ως ακολούθως: 
    
        "2.  Ο  άνευ  αδείας ή καθ`υπέρβασιν ταύτης ή και ο δυνάμει αδείας,     κατά παράβασιν των διατάξεων του παρόντος Νόμου  εκδιδομένης,  επιφέρων     επί  του  αιγιαλού  ή της παραλίας, ή λοιπών χώρων οιανδήποτε μεταβολήν     διά κατασκευής ή τροποποιήσεως ή καταστροφής των έργων  ή  του  εδάφους     διά  λήψεως  χώματος, λίθων ή άμμου ή άλλως πως, αδιάφορον αν εκ τούτου     επήλθεν ή μη  ζημία  εις  την  παραλίαν,  αιγιαλόν  ή  λοιπούς  χώρους,     τιμωρείται, διωκόμενος και αυτεπαγγέλτως, διά φυλακίσεως τουλάχιστον εξ 
    (6) μηνών, ης δεν συγχωρείται και η μετατροπή και διά χρηματικής ποινής     τουλάχιστον εκατόν χιλιάδων (100.000) δραχμών.
  
     `Αρθρον 2.
    
         1.  Κατά  του  αυτογνωμόνως  επιλαμβανομένου  οιουδήποτε  δημοσίου     κτήματος συντάσσεται παρά του αρμοδίου Οικονομικού  Εφόρου  Πρωτόκολλον     διοικητικής αποβολής, κοινοποιούμενον πρός τον καθ` ου απευθύνεται. 
 
        2.  Το  πρωτόκολλον  διοικητικής  αποβολής θεωρείται οτι απεδέχθη ο     καθ`  ου  απευθύνεται,  ομολογών  την  επί  του  επιληφθέντος  κτήματος     κυριότητα του Δημοσίου, εάν δε ασκήση εμπροθέσμως ανακοπήν. 
  
      3.  Κατά του πρωτοκόλλου  διοικητικής  αποβολής  επιτρέπεται  άσκησις     ανακοπής   ενώπιον   του   αρμοδίου   Ειρηνοδίκου,  εντός  ανατρεπτικής     προθεσμίας  τριάκοντα   (30)   ημερών   από   της   κοινοποιήσεως,   μη     παρατεινομένης. 
    
        Η  άσκησις  ανακοπής  δεν  αναστέλλει  την  εκτέλεσιν  του  ως  άνω     Πρωτοκόλλου,  αιτήσει  όμως  του  ανακόπτοντος,  δύναται   ο   Πρόεδρος     Πρωτοδικών,  διά πράξεως αυτού, να διατάξη την αναστολήν της εκτελέσεως     μέχρις εκδόσεως της επί της ανακοπής αποφάσεως.
    
          "Διά την προδικασίαν και την εκδίκασιν της ανακοπής τυγχάνουσιν αναλόγου εφαρμογής αι διατάξεις του Νόμου ΓΨ#Ζ/1911 περί προσωρινών     μέτρων εις δίκας περί διακατοχής".
         
     ***Η εντός " " διάταξις της τρίτης περιόδου, αντικατεστάθη ως άνω  διά του άρθρου μόνου παρ.3 του ΑΝ 317/1968 (Α 54).
 
        Αντίγραφον της ανακοπής μετά κλήσεως πρός  συζήτησιν  κοινοποιείται     εις   τον   αρμόδιον  Οικονομικόν  `Εφορον  επί  ποινή  ακυρότητος  της     ασκηθείσης ανακοπής.
 
        Κατάθεσις παραβόλου  ή  εγγραφή  της  ασκουμένης  ανακοπής  εις  το     βιβλίον διεκδικήσεων δεν απαιτείται. 
    
        Το  βάρος  της αποδείξεως υπέχει ο ανακόπτων, μετά των προσαγομένων     δε αποδεικτικών μέσων συνεκτιμώνται και τα υπό του αρμοδίου Οικονομικού     Εφόρου διατιθέμενα στοιχεία.
    
         Κατά της αποφάσεως του Ειρηνοδίκου επιτρέπεται έφεσις ενώπιον  του     Προέδρου   Πρωτοδικών  δικάζοντος  κατά  την  ειδικήν  διαδικασίαν  της     Πολιτικής Δικονομίας (634 Π.Δ.) μη επιτρεπομένης της παραπομπής εις  το     Δικαστήριον. 
    
        Η  έφεσις  ασκείται,  κατά τας κοινάς διατάξεις, εντός ανατρεπτικής     προθεσμίας  τριάκοντα  (30)  ημερών,  εφαρμοζομένων  αναλόγως  και  των     διατάξεων των εδαφίων β` και δ` της παρούσης παραγράφου.
    
         Κατά  της  αποφάσεως  του  Προέδρου Πρωτοδικών ουδέν ένδικον μέσον     χωρεί.
    
        Αι  προθεσμίαι  του  παρόντος  άρθρου   δεν   παρεκτείνονται   λόγω     αποστάσεως.
    
         Επί  κλήσεως  πρός το Δημόσιον τηρούνται αι ειδικαί πρός εμφάνισην     τούτου τασσόμεναι προθεσμίαι.
    
         Η κατά την διαδικασίαν του παρόντος άρθρου εκδιδομένη απόφασις δεν     παρακωλύει  την  επιδίωξιν των εκατέρωθεν δικαιωμάτων κατά την τακτικήν     διαδικασίαν,  των  ισχυουσών  διατάξεων  μηδόλως  θιγομένων   υπό   των     διατάξεων του άρθρου τούτου. 
 
      4.  Πρωτόκολλον διοικητικής αποβολής συντάσσεται παρά του Οικονομικού     Εφόρου και κατά παντός αυτογνωμόνως επιλαμβανομένου οιουδήποτε κτήματος     ανήκοντος εις την δημοσίαν περιουσίαν του Κράτους  (κοινοχρήστων  χώρων     αιγιαλού, παραλίας, οδών κλπ.).  
 
         "5. Τα πρωτόκολλα διοικητικης αποβολής εκτελούνται και από δικαστικό    επιμελητή μετά από έγγραφη εντολή του Οικονομικού Εφόρου".    
         ***Η παρ. 5 προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 33 του Ν. 1473/1984             (Α 127).
 
         ***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με την περ. γ` του άρθρου 1 της υπ`αριθμ.   1132603/1222/24-28.11.1994 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και    Δημ.Τάξης (ΦΕΚ Β`883), διατηρήθηκε και μετά την ισχύ του άρθρου     34 παρ. 2 του Ν. 2168/1993, η ισχύς του άρθρου 2 του Α.Ν.     263/1968, σε συνδυασμό  με  την  γνωμοδότηση  αριθ. 1352/1969 του     Ν.Σ.Κ., ως προς τις υποχρεώσεις της Αστυνομικής Αρχής, κατά την      εκτέλεση πρωτοκόλλων διοικητικής  αποβολής αυθαιρέτων  κατόχων     δημοσίων  κτημάτων,  εξαιρουμένης  της υποχρέωσης αυτής για τη   φύλαξη των κινητών πραγμάτων, που απομακρύνονται  από  τα     παραπάνω δημόσια κτήματα.
 
Ν.Δ.31 της 28.11/2.12.1968.Περί προστασίας της    περιουσίας των οργανισμών τοπικής αυτοδιοικήσεως 
   και ρυθμίσεως ετέρων τινών θεμάτων.
 
`Αρθρο 1
 
      1. Ως προς τα κτήματα των δήμων και κοινοτήτων εφαρμόζεται η   νομοθεσία που ισχύει εκάστοτε για την προστασία της ακίνητης περιουσίας   του Δημοσίου εκτός από τα άρθρα 8 έως 20 του α.ν. 1539/1938 (ΦΕΚ 488
    Α`).
 
      2. `Οπου στις διατάξεις αυτές αναφέρεται:
α) Δημόσιο, β) διεύθυνση    δημοσίων κτημάτων, γ) υπουργός ή Υπουργείο Οικονομικών, δ) οικονομικός    έφορος ή οικονομικός υπάλληλος, ε) πρόεδρος νομικού συμβουλίου,
νοείται    αντίστοιχα:
α) οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης, β) οικονομική υπηρεσία    του οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης, γ) δήμος ή κοινότητα, δ) δήμορχος    ή πρόεδρος κοινότητας, ε) νόμιμος εκπρόσωπος των οργανισμών τοπικής
    αυτοδιοίκησης".
 
    ***Το άρθρο 1,όπως είχε αντικατασταθεί  με το άρθρο 62 του Ν. 1416/1984   (Α` 18),αντικαταστάθηκε  ως άνω με την παρ.11 άρθρ.1 Ν.2307/1995      (Α 113).
 
https://www.prosotsani.gr/doc/index.php/documents/ds/ds-2014/16-0012014-146-1375-/file

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 3 εβδομάδες 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 304
Κατά τη διάταξη του άρθρου

Κατά τη διάταξη του άρθρου 334 παρ. 3 του ΠΚ, "όποιος εισέρχεται …………
Κατά την έννοια της ως άνω διατάξεως, στοιχεία του εν λόγω εγκλήματος είναι:
α) Η ιδιότητα του χώρου ως καταστήματος δημόσιας, κ.λπ. Υπηρεσίας. Τέτοιοι χώροι νοούνται αυτοί, όπου ασκούνται δραστηριότητες των Υπηρεσιών αυτών
β) Παράνομη είσοδος ή παραμονή στους χώρους αυτούς παρά τη θέληση της Υπηρεσίας που τους χρησιμοποιεί, την οποία (θέληση) δηλώνει ο νόμιμος εκπρόσωπος της , η οποία (είσοδος ή παραμονή) να έχει ως συνέπεια τη διακοπή ή διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της Υπηρεσίας.
γ) δόλος του δράστη, που συνίσταται στη γνώση της παράνομης εισόδου ή παραμονής και στη θέληση να προκαλέσει τη διακοπή ή διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της Υπηρεσίας.
 
Περαιτέρω, η διάταξη του άρθρου 30§1 εδ. α του ΠΚ ορίζει ότι "η πράξη δεν καταλογίζεται στον δράστη αν αυτός κατά τον χρόνο τέλεσης της πράξης αγνοεί τα περιστατικά που την συνιστούν".
Από τη διάταξη αυτή προκύπτει ότι η πραγματική πλάνη, που είναι άγνοια (πλάνη σε ευρεία έννοια), με την οποία ταυτίζεται και η εσφαλμένη αντίληψη (πλάνη σε στενή έννοια) του πράττοντος για κάποιον ουσιαστικό όρο της αντικειμενικής υποστάσεως του εγκλήματος, αποκλείει τον καταλογισμό.
Επί πραγματικής πλάνης ο δράστης αγνοεί ή εσφαλμένα αντιλαμβάνεται τι πράττει, αναφέρεται δε αυτή σε περιστατικά της εγκληματικής πράξεως και δη όχι μόνο σε γεγονότα ή πραγματικές καταστάσεις, αλλά και σε νομικές ιδιότητες ή σχέσεις ή άλλα αξιολογικά στοιχεία της αντικειμενικής υποστάσεως του εγκλήματος και είναι αδιάφορο ποια υπήρξε η πηγή της πλάνης.
 
 
 
 
 
 
 
 
  ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
 
Εισαγγελίας Αρείου Πάγου
 
Αριθμ. 1                                                                                                         Αθήνα, 14.4.2012
 
  Τα τελευταία έτη παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της καταλήψεως διαφόρων χώρων στους οποίους στεγάζονται και λειτουργούν υπηρεσίες του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. Αποτέλεσμα των καταλήψεων αυτών είναι η διακοπή της λειτουργίας των υπηρεσιών αυτών ή η διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της υπηρεσίας.
 
   Η κατάληψη και η συνακόλουθη διακοπή λειτουργίας ή διατάραξη ενεργείται είτε με την παράνομη, δηλαδή παρά τη θέληση της υπηρεσίας, είσοδο, είτε με τη νόμιμη είσοδο πολιτών στους παραπάνω χώρους και την εν συνεχεία άρνηση τους να τους εγκαταλείψουν, παρά την αντίθετη θέληση της υπηρεσίας, η οποία (θέληση) δηλώνεται από το νόμιμο εκπρόσωπο ή από αρμόδιο (εντεταλμένο) υπάλληλο της. Η αντίθετη θέληση μπορεί να είναι είτε ρητή είτε σιωπηρή, να συνάγεται δηλαδή συμπερασματικά από τη συμπεριφορά των εκπροσώπων των υπηρεσιών.
 
   Από τις παραπάνω εναλλακτικές συμπεριφορές στοιχειοθετείται η αντικειμενική υπόσταση του πλημμελήματος της διατάραξης οικιακής ειρήνης, υπό τη μορφή της παρ. 3 του άρ. 334 ΠΚ.
 
   Το έγκλημα αυτό, η πρόβλεψη του οποίου έγινε για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, διώκεται αυτεπαγγέλτως. Είναι, επομένως, αυτονόητη η παρέμβαση σας, μέσω των αστυνομικών αρχών, τόσο για τη βεβαίωση των εγκλημάτων όσο και για την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών τους. Στα πλαίσια αυτά πρέπει να ζητείται η συμβολή των προϊσταμένων των δημοσίων υπηρεσιών, προκειμένου: α) να διευκρινίζεται η συνδρομή κρίσιμων στοιχείων, όπως η δήλωση της αντιθέσεως των υπηρεσιών στην παραμονή των δραστών στους χώρους τους ή η διακοπή ή διατάραξη της ομαλής λειτουργίας τους, και β) να εντοπίζεται η ταυτότητα των δραστών ή τουλάχιστον όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις, η οποία κατά κανόνα είναι γνωστή σε αυτούς.
 
   Σε σοβαρές περιπτώσεις, και ιδίως όταν οι δράστες αρνούνται επιμόνως να απομακρυνθούν ή οι καταλήψεις έχουν μεγάλη διάρκεια ή συνοδεύονται και από άλλες παράνομες πράξεις, όπως φθορές κ.λπ., επιβάλλεται να ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία.
 
   Τέλος, η μεγάλης διάρκειας ανοχή των καταλήψεων από τους εκπροσώπους των υπηρεσιών ή τους αρμοδίους υπαλλήλους ή μη συνεργασία τους για τη διακοπή των καταλήψεων πρέπει να αξιολογείται προκειμένου να κρίνεται κάθε φορά αν συντρέχει περίπτωση παραβάσεως καθήκοντος (άρ. 259 του ΠΚ), αφού αυτοί έχουν την υποχρέωση να διασφαλίζουν την ακώλυτη λειτουργία των υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών και το δημόσιο εν γένει συμφέρον.
 
   Σημειωτέον ότι με την παρ. 3 του άρ. 3 του Ν. 4009/20112 καταργήθηκαν οι διατάξεις που καθιέρωναν το ακαδημαϊκό άσυλο, με την παρ. 2 δε του ίδιου άρθρου ορίσθηκε ότι στις αξιόποινες πράξεις που τελούνται εντός των χώρων των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) εφαρμόζεται η κοινή νομοθεσία. Επομένως, όσα εκτίθενται ανωτέρω ισχύουν και για τις καταλήψεις όλων ανεξαιρέτως των καταστημάτων ή χώρων των Α.Ε.Ι.
 
                                                                                                          Ιωάννης Τέντες
                                                                                            Ο Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 3 εβδομάδες 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 304
Τέλος χρήσιμες πληροφορίες

Τέλος χρήσιμες πληροφορίες μπορούν να εξαχθούν και απο την παρακάτω γνωμοδότηση για την δυνατοτητα της αστυνομιας για αποβολη ατομων με βαση την νομοθεσια για εγκατάσταση πλανοδίων νομάδων
 
ΥΑ Α5/696 ΦΕΚ Β 243 1983) εγκατάσταση πλανοδίων νομάδων όπως τροποποιηθηκε απο την Αριθ. Γ.Π/23641 (ΦΕΚ Β` 973/15.07.2003)
 
 
 
4/1990 ΓΝΜΔ ΕΙΣΠΡ ΘΕΣΣΑΛ ( 3519)
 
        (Προς τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης)
 
      Αναφορικά με το ερώτημα που θέτετε στο παραπάνω σχετικό εγγραφό σας,
    αν, δηλαδή, η Αστυνομία έχει δικαίωμα να απομακρύνει βίαια τους χωρίς
    άδεια, με πρόχειρα στεγάσματα (σκηνές) εγκαθιστάμενους σε περιοχές της
    Θεσσαλονίκης πλανόδιους νομάδες (τσιγγάνους), έχομε την ακόλουθη γνώμη:
 
      Ι. Βίαιη απομάκρυνση των πλανόδιων νομάδων (τσιγγάνων), από την
    αστυνομική δύναμη, προϋποθέτει είσοδο των αστυνομικών υπαλλήλων στα
    πρόχειρα στεγάσματα (σκηνές) και καθαίρεση αυτών. Η επέμβαση αυτή θα
    αποτελεί κατ ουσία πράξη διοικητικού καταναγκασμού, η οποία θίγει το
    ασυλο της κατοικίας που προστατεύεται από το άρθρο 9 παρ. 1 εδ. α του
    Συντάγματος, αφού κατά την έννοια της συνταγματικής διάταξης κατοικία
    θεωρείται κάθε κατάλυμα, δηλαδή κάθε χώρος που χρησιμοποιείται για τη
    διαβίωση μόνιμη ή προσωρινή, τη διαμονη ή απλώς παραμονή ή για την
    εργασία ενός προσώπου και που δεν είναι προσιτός σε όλους, συνεπώς
    κατοικία είναι και μία σκηνή (βλ. Αριστόβουλου Μανεση, Συνταγματικό
    Δίκαιο Ατομικές Ελευθερίες, τ.α`, 1978, σελ. 154).
 
      Επομένως θα είναι επιτρεπτή τέτοια επέμβαση της διοίκησης στα ατομικά
    δικαιώματα του πολίτη μόνο στο μέτρο που υπάρχει ειδική και σύμφωνη με
    το Σύνταγμα νομοθετική θεμελίωση (βλ. Π.Δ. Δαγτόγλου, Γενικό Διοικητικό
    Δίκαιο, τ.β`, 1978, σελ. 201), δηλαδή "όταν και όπως ορίζει ο νόμος".
 
      ΙΙ. Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγουμε αν εξετάσουμε το ζήτημα από τη
    σκοπιά της προσβολής των εννόμων αγαθών (στο χώρο του ποινικού
    δικαίου): ο άδικος χαρακτήρας τυχόν φθοράς ξένης ιδιοκτησίας (άρθρ. 381
    ΠΚ), που θα διαπραχθεί κατά την καθαίρεση των σκηνών και λοιπών
    στεγασμάτων και την απομάκρυνση των οικοσκευών, αίρεται εφόσον η
    προσβολή του εννόμου αγαθού της ιδιοκτησίας γίνεται σε εκτέλεση
    καθήκοντος που επιβάλλεται, από το νόμο (άρθρο 20 ΠΚ).
 
      Προϋποτίθεται, επομένως, νομοθετική πρόβλεψη της ενέργειας
    διοικητικού καταναγκασμού (έτσι δεν στοιχειοθετείται, βέβαια, και το
    αδίκημα της παραβίασης οικιακού ασύλου, άρθρο 241 ΠΚ: "... εκτός από
    τις περιπτώσεις οπου το προβλέπει ο νόμος...").
 
      Η υπαγωγή στο άρθρο 20 ΠΚ των δικαιωμάτων του κράτους και των αντί-
    στοιχων καθηκόντων των οργάνων του τελεί υπό την προϋπόθεση ότι αυτά
    προβλέπονται από το νόμο, ο οποίος θεμελιώνει τη σχετική αρμοδιότητα
    των διοικητικών οργάνων (βλ. Ι. Μανωλεδάκη, Ποινικό Δίκαιο, Επιτομή
    Γενικού Μέρους, Β` έκδ., 1989, σελ. 422, 423, 424).
 
      ΙΙΙ. Η ισχύουσα υπ` αριθμ. Α5/696/25Α/115-13 Υγειονομική Διάταξη "για
    την οργανωμένη εγκατάσταση πλανοδίων νομάδων" (Απόφαση Υπουργών
    Εσωτερικών και Υγείας), που εκδόθηκε κατά νομοθετική εξουσιοδότηση (ΑΝ
    2520/40 "περί υγειονομικών διατάξεων"), τιμωρεί την αυθαίρετη (χωρίς
    άδεια της αστυνομικής αρχής βάσει ειδικής απόφασης του Νομάρχη)
    εγκατάσταση των πλανοδίων νομάδων με πρόχειρα στεγάσματα (σκηνές) σε
    οποιαδήποτε περιοχή, σε βαθμο πλημμελήματος (άρθρα 1 και 6 παρ. 2 ΥΔ σε
    συνδ. με 3 παρ. 1 ΑΝ 2520/40), αλλά δεν προβλέπει την αναγκαστική
    απομάκρυνση των αυθαιρέτως εγκαθισταμένων από την αστυνομική αρχή.
 
      Η σιωπή του (ουσιαστικού) νομοθέτη για ένα θέμα που σε άλλη ανάλογη
    περίπτωση το ρύθμισε ρητά (άρθρο 9 παρ. 2 Ν. 392/76 "περί ιδρύσεως και
    λειτουργίας χώρων οργανωμένης κατασκηνώσεως κάμπιγκ":,,... αι
    αστυνομικαί αρχαί, κατόπιν εγγράφου παραγγελίας του ΕΟΤ, προβαίνουν εις
    την διακοπήν λειτουργίας χώρων οργανωμένης κατασκηνώσεως απομακρύνουσαι
    αναγκαστικώς τους εν αυτοίς διαμένοντας...") στερεί τη διοίκηση
    (αστυνομία) από το αναγκαίο, όπως ήδη επισημάνθηκε, νομοθετικό έρεισμα
    για να δοθεί καταφατική απάντηση στο αρχικό ερώτημα για τη δυνατότητα
    βίαιης (αναγκαστικής) απομάκρυνσης των αυθαιρέτως εγκαθισταμένων
    τσιγγάνων.
 
      Εξάλλου δεν είναι δυνατή αναλογική εφαρμογή, ούτε της
    προαναφερθείσας διάταξης (9 παρ. 2 Ν. 392/76) που αφορά ειδικά την
    οργανωμένη κατασκήνωση (κάμπιγκ), ούτε εκείνης του άρθρου 10 παρ. 2 Ν.
    392/76 (όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο μόνο παρ. 1 του Ν. 779/78),
    σύμφωνα με την οποία άλλωστε το Δικαστήριο (και όχι η διοικητική αρχή)
    διατάσσει τη βίαιη αποβολή των εγκαθιστώντων σκηνές ή σταθμευόντων
    τροχόσπιτα σε αρχαιολογικούς χώρους, αιγιαλούς κ.λπ. (πρβλ.
    Γνωμοδεισπρωτλθ 7/86, ΠΧΡ ΛΣΤ`, 779, 780).
 
      ΙV. Ενόψει των όσων συνοπτικά εκθέσαμε ήδη, γίνεται εμφανές ότι στο
    ερώτημα που τέθηκε προσήκει αρνητική απάντηση. Ομως, έχουμε τη γνώμη
    ότι η αντιμετώπιση του έντονου προβλήματος που υπάρχει πρέπει να
    αναζητηθεί προς τις ακόλουθες κατευθύνσεις:
 
      1)της δημιουργίας των καταλλήλων χώρων για την οργανωμένη εγκατάσταση
    των πλανοδίων νομάδων σύμφωνα με τα άρθρα 2, 3 και 4 της Υγειονομικής
    Διάταξης Α5/696/83 (αρμοδιότητα Νομαρχίας),
 
      2)της διαδικασίας διοικητικής αποβολής των πλανοδίων νομάδων ως
    αυτογνωμόνως επιλαμβανομένων δημοσίων ή δημοτικών ή κοινοτικών
    εκτάσεων, σύμφωνα με τα άρθρα 2 παρ. παρ. 1, 4, 5 ΑΝ 263/68, όπως η
    παρ. 5 προστέθηκε με το άρθρο 33 παρ. 2 Ν. 1473/84 και 1 παρ. παρ. 1, 2
    ΝΔ 31/68 (αρμοδιότητα οικονομικού εφόρου διευθυντή εσωτερικών
    Νομαρχίας), και
 
      3)της βεβαιώσεως του πλημμελήματος της αυθαίρετης εγκατάστασης
    πλανοδίων νομάδων (άρθρα 1 και 6 παρ. 2 ΥΥΔιατ, 3 παρ. 1 ΑΝ 2520/40"
    και εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προύποθέσεις της κατά την επ` αυτοφώρω
    διαδικασία (άρθρα 417 επ. ΚΠΔ) προσαγωγής των συλλαμβανομένων δραστών
    ενώπιόν μας, ώστε να παραπέμπονται αμέσως στο αρμόδιο Ποινικό
    Δικαστήριο (αρμοδιότητα Αστυνομίας).

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 μήνες 3 ημέρες
Member
Εγγραφή από: 20/12/2013 - 10:51
Δημοσιεύσεις: 6
Βαθμοί: 15
συνεπώς...εχω αρμοδιοτητα

συνεπώς...εχω αρμοδιοτητα απομακρυνσης των ατομων βαση αρθρου μονο 334 εφοσον αυτο στοιχειοθετειται και επισης σε περιπτωση που εχω καποιο εγγραφο απο τους αρμοδιους φορεις με τετοια διαταγη.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 3 εβδομάδες 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 304
οταν στοιχειοθετειται το 334

οταν στοιχειοθετειται το 334 παρ 1 δεν απομακρυνεις αλλα συλλαμβανεις κατα την αυτοφωρη διαδικασια 
καθε αρθρο εχει δικες του προυποθεσεις εφαρμογης και υποχρεωσεις και δεν παει παντα πακετο με αλλες διαταξεις
μην προσπαθεις να βγαλεις γενικο κανονα απο κατι ειδικο

Σε σύνδεση τώρα

Είναι εδώ αυτή τη στιγμή 3 χρήστες.