Λούνα Παρκ

15 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Λούνα Παρκ

Έχει βγάλει κανείς άκρη σχετικά με τη λειτουργία λούνα πάρκ μετά την ισχύ του νέου νόμου (4497/2017) για το υπαίθριο? προσπαθώ να καταλήξω σε κάτι ασφαλές αλλά δε μου κάθεται.
Η έκδοση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας προβλέπεται απο το άρθρο 39 του νέου νόμου ο οποίος βέβαια ξεκαθαρίζει οτι σαν δραστηριότητα είναι ΔΙΑΦΟΡΗ απο το υπαίθριο εμπόριο.
Εξακολουθεί να ισχύει το άρθρο 6 του Π.Δ. 12/2005 το οποίο προβλέπει τα επιπλέον δικαιολογητικά για την αδειοδότηση.
Αν δεχτώ οτι έχω διαβάσει οτιδήποτε σχετικό (που μάλλον κάτι μου διαφεύγει) απο άποψη νομοθεσίας, τότε καταλήγω στο ότι ως δραστηριότητα ακόμα κι αν εμπίπτει στο νόμο 4497 η λειτουργία της χωρίς άδεια τιμωρείται με ΚΑΠΟΙΟ πρόστιμο. :) Τώρα ποιό είναι αυτό, είναι ένα θέμα. 200 ευρώ? Για άσκηση υπαίθριου (στάσιμου?) εμπορίου άνευ αδείας χωρίς τη χρήση αυτοκινούμενου? Μα είναι διάφορη απο το υπαίθριο εμπόριο είπαμε. Είναι υπαίθριο? Δεν είναι? Αν ναι, 200 ευρώ πρόστιμο. Αν όχι τίποτα. Ποινικά διώκεται πλέον? Ο 4264 βόλευε ως προς αυτό. Τώρα ποινικά διώκεται μόνο το εμπόριο βιομηχανικών ειδών άνευ αδείας.
Να μην τα πολυλογώ τώρα, κάτι μου διαφεύγει προφανώς, δε μπορεί να μην είναι τίποτα και θα μου κάνει μεγάλη εντύπωση αν είναι μόνο διοικητικό πρόστιμο η λειτουργία λούνα πάρκ άνευ αδείας εγκατάστασης κλπ.
Τα φώτα σας παιδιά.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 εβδομάδες 4 ημέρες
Review Team
Εγγραφή από: 02/01/2016 - 19:45
Δημοσιεύσεις: 0
Βαθμοί: 76
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ

   Αναφορικά με τη λειτουργία Λούνα πάρκ χωρίς άδεια εγκατάστασης - λειτουργίας και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι από τις διατάξεις του Ν.4497/2017 δεν προβλέπονται ποινικές κυρώσεις, η πράξη τιμωρείται σε βαθμό πταίσματος σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 414 του Π.Κ. Αυτό επιβεβαιώθηκε και από Εισαγγελικό Λειτουργό στον οποίο έθεσα και γω τον προβληματισμό μου σε αντίστοιχη περίπτωση που αντιμετώπισα.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Καλά τα λέει ο Εισαγγελικός

Καλά τα λέει ο Εισαγγελικός Λειτουργός αλλά ΑΝ αυτό ισχύει για το Λούνα Παρκ προφανώς και ισχύει ΚΑΙ για τον πωλητή υπαίθριου εμπορίου. Δε βρίσκω κάποιον ιδιαίτερο λόγο για τον οποίο πρέπει να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του και την αναζήτησή του ο ανακριτικός υπάλληλος στο άρθρο 414 (στο πεδίο εφαρμογής του οποίου ενδεχομένως να εμπίπτει όλος ο ντουνιάς).
Υποψιάζομαι οτι δεν σου απάντησε αναφορικά με το νομικό πλαίσιο που στοχεύει στη συγκεκριμένη δραστηριότητα αλλά σε αυτό που ΜΠΟΡΕΙ να "πάει" σαν παράβαση. Τύπου αφού δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τίποτα άλλο θα χρησιμοποιήσουμε αυτό.
Στη δέυτερη παράγραφό του προβλέπει οτι
2. Η διάταξη αυτή δεν εφαρμόζεται: α) όταν η άδεια που απαιτεί ο νόμος αποβλέπει αποκλειστικά σε φορολογικούς σκοπούς
και β) στις περιπτώσεις που ρυθμίζονται ιδιαίτερα από το νόμο.

Εδώ έχουμε ειδική νομοθεσία που ρυθμίζει το θέμα και δεν προβλέπει ποινικές κυρώσεις σε καμία
περίπτωση πέραν της εμπορίας βιομηχανικών ειδών. Φαντάζομαι οτι δεν θα άφηναν έτσι ξεκρέμαστη
μια τόσο σημαντική δραστηριότητα η οποία μέχρι πέρυσι ήταν πλημ/μα αλλά ειδικά στην περίπτωση
αυτή θα ανέφεραν ξεκάθαρα οτι η λειτουργία του άνευ αδείας τιμωρείται σύμφωνα με τις διατάξεις
το άρθρου 414 Π.Κ. Δε νομίζω δηλαδή οτι το άφησαν έτσι στον αέρα το θέμα. Χαρακτηριστικά ας πούμε
αν κάνεις μια αναζήτηση στο φόρουμ θα δεις οτι μέχρι την ισχύ του 4264 υπήρχε η πεποίθηση οτι η λειτουργία
λούνα παρκ χωρίς άδεια τιμωρείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Αγορανομικού κώδικα επειδή στο άρθρο 6§4 του 2323
αναφέρεται οτι "Για όλες τις δραστηριότητες του παρόντος νόμου έχουν εφαρμογή οι
διατάξεις του Αγορανομικού Κώδικα. Επίσης, έχουν εφαρμογή οι
υγειονομικές-αστιατρικές και οι αστυνομικές διατάξεις, καθώς και όπου
τους αφορούν οι διατάξεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων". Ο καταργηθείς αγορανομικός κώδικας έχει 4 άρθρα με
ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για συγκεκριμένες περιπτώσεις. (νυν κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) (διαφωνούσα και διαφωνώ
-ίσως κάνω λάθος αλλά δεν έχω πεισθεί ακόμα).
Πολλές φορές θεωρούμε οτι έχουμε χειριστεί σωστά κάποια παράβαση επειδή δικάστηκε απο το αρμόδιο δικαστήριο
και τιμωρήθηκε. Λάθος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός οτι επί 20+ χρόνια τα πταισματοδικεία δίκαζαν
και καταδίκαζαν υποθέσεις διατάραξης απο μουσική απο καταστήματα που αφενός διαπιστώθηκαν με τα αυτιά
του αστυνομικού, αφετέρου είχαν την αιτιολογία οτι "διαπιστώθηκε να εκπέμπεται μουσική στο εσωτερικό
του καταστήματος, έχοντας ανοικτή την πόρτα και τα παράθυρα , διαταράσσοντας με αυτό τον τρόπο
την κοινή ησυχία των περιοίκων". Δεν υφίσταται τέτοια παράβαση. Δικαζόταν όμως και είμαι σίγουρος οτι
εξακολουθεί να διαπιστώνεται, να δικάζεται και να καταδικάζεται.
Θα συνεχίσω να το ψάχνω, ίσως κάνω ερώτημα πάνω στο θέμα γιατί δεν μου κάθεται καλά το 414. Είναι καλή λύση μεν αλλά δεν μου κάθεται οκ γιατί αν ισχύει
για τα λούνα πάρκ, προφανώς ισχύει και για τους πωλητές υπαίθριου εμπορίου ή ακόμα και για τις συναυλίες-παραστάσεις του Νόμου 4229/2014.
Αν κάποιος άλλος συνάδελφος έχει και κάτι διαφορετικό υπόψη του ας το θέσει εδώ να το συζητήσουμε.

 

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Κώστα, εσείς κάνατε μήνυση

Κώστα, εσείς κάνατε μήνυση για το θέμα αυτό εν τέλει ή απλά "προληπτικά" το έθεσες το θέμα?

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Και αφού ολοκλήρωσα (?) τη

Και αφού ολοκλήρωσα (?) τη δική μου"έρευνα" και άκουσα διάφορες απόψεις απο διάφορες Υπηρεσίες εντόπισα ατύχημα σε λούνα παρκ χωρίς άδεια που έγινε μετά την ισχύ του Νόμου 4497 και επικοινώνησα με την Υπηρεσία που επιλήφθηκε.
Αγωνία...........
 
Δεν είναι τίποτα.
Ασκήθηκε ποινική δίωξη για σωματικές βλάβες κλπ και ως προς την παράνομη λειτουργία του λούνα παρκ, τίποτα. Δεν διώκεται ποινικά σύμφωνα με τον δικό τους Εισαγγελέα. Έγγραφη ενημέρωση του Δήμου σχετικά με τη διαπίστωση της παράνομης λειτουργίας και - εφόσον συντρέχει- για την κατάληψη κοινόχρηστου χώρου άνευ αδείας (πταίσμα κλπ). Απο εκεί και πέρα ο Δήμος οφείλει να πράξει τα δέοντα (σφράγιση? προφανώς).
Άρα οι Εισαγγελείς διαφωνούν ως προς την αντιμετώπιση του θέματος.
Μήπως ισχύει το προφανές? Δεν εμπίπτει ως δραστηριότητα στο υπαίθριο εμπόριο, δεν προβλέπει ποινικές, ούτε διοικητικές κυρώσεις , ούτε και συνδυάζει την πράξη με ποινικές κυρώσεις άλλου νόμου, συνεπώς όντως δεν διώκεται ούτε ποινικά και απο άποψη λοιπών ενεργειών αποτελεί "χωράφι" του αρμόδιου Δήμου.
Απόψεις?

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 εβδομάδες 4 ημέρες
Review Team
Εγγραφή από: 02/01/2016 - 19:45
Δημοσιεύσεις: 0
Βαθμοί: 76
ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ

  Στην περίπτωση τη δική μας υποβλήθηκε μήνυση και απεστάλη στον αρμόδιο κατά τόπο Εισαγγελικό Λειτουργό. Απλά, δεν γνωρίζω την πορεία της. Θα επανέλθω εκ νέου με το αποτέλεσμα προς υποβοήθηση του έργου των συναδέρφων σε αντίστοιχες περιπτώσεις.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Κώστα να υποθέσω οτι μιλάμε

Κώστα να υποθέσω οτι μιλάμε για την Εισαγγελία της Κατερίνης ?
Θα μιλήσω με την Εισαγγελέα μας, οπότε θέλω να έχω μια δυό περιπτώσεις ώστε να μπορέσει κ αυτή να το συζητήσει αν επιθυμεί.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 309
Ισως βοηθήσει (βλέπετε στα

Ισως βοηθήσει (βλέπετε στα εντονα-bold γραμματα)
Γνωμ ΕισΑΠ 6/2005

 Προς
Το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης
Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας
Δ/νση Οργάνωσης -Νομοθεσίας
Τμήμα Νομικών Υποθέσεων

Αθήνα

 1. Σ` απάντηση του 1017/41/4α από 14.12.04 εγγράφου ερωτήματός σας αναφορικά με τις ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικού γυμναστηρίου ή ιδιωτικής σχολής σωματικής άσκησης ή εκμάθησης αθλημάτων χωρίς την απαιτούμενη άδεια, να σας γνωρίσουμε τα ακόλουθα:

 2. Για τα ιδιωτικά γυμναστήρια ή τις ιδιωτικές σχολές προβλέπει το άρθρo 32 του Ν. 2725/99, "Ερασιτεχνικός και Επαγγελματικός Αθλητισμός". Το άρθρo αυτό προβλέπει τα εξής:

 1. Για την ίδρυση και τη λειτουργία Ιδιωτικού γυμναστηρίου ή ιδιωτικής σχολής, που έχει σκοπό τη σωματική άσκηση ή την εκμάθηση αναγνωρισμένου ή μη αθλήματος, με την καταβολή ή μη διδάκτρων, απαιτείται άδεια του αρμόδιου Nομάρxη.

 2. Με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού και των Υπουργών Υγείας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων, καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης της άδειας για την ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών γυμναστηρίων και σχολών της παρ. 1 του παρόντος, τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα για την κτήση της ιδιότητας ιδιοκτήτη ή εκπροσώπου ιδιωτικού γυμναστηρίου ή ιδιωτικής σχολής, το ύψος του παραβόλου λειτουργίας, η διαδικασία χορήγησης της άδειας, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η σύσταση και η λειτουργία ειδικής επιτροπής πιστοποίησης και ελέγχου, η διαδικασία επέκτασης ή μεταφοράς του γυμναστηρίου ή σχολής, η ανανέωσή της, καθώς και ο χρόνος προσαρμογής στις διατάξεις του παρόντος νόμου των γυμναστηρίων και σχολών που λειτουργούν κατά τη δημοσίευσή του.

3. Από το άρθρo 134 παρ. 1 του ίδιου νόμου ορίζεται ότι "1. Μέχρι την έκδοση των κανονιστικών πράξεων που προβλέπονται από τις διατάξεις του νόμου αυτού εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι κατά τη δημοσίευσή του ισχύουσες. Μέχρι τη συγκρότηση των οργάνων που προβλέπονται στον παρόντα νόμο εξακολουθούν να λειτουργούν τα αντίστοιχα κατά τη δημοσίευσή του υφιστάμενα όργανα".

 Επειδή μέχρι σήμερα δεν εκδόθηκε το προβλεπόμενο από το άρθρο 32 κανονιστικό Προεδρικό Διάταγμα που να ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις χορήγησης της άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας των ιδιωτικών γυμναστηρίων και των ιδιωτικών σχολών σωματικής άσκησης ή εκμάθησης αθλημάτων, εξακολουθεί να ισχύει, σύμφωνα με το άρθρο 134 παρ. 1 του ανωτέρω νόμου (2725/99), το Π.Δ. 144/76 "περί καθορισμού και προϋποθέσεων δια την χορήγησιν αδείας λειτουργίας ιδιωτικών σχολών γυμναστικής, ρυθμικής μπαλέτου κλπ, το οποίο έχει εκδοθεί δυνάμει του άρθρου 56 του καταργηθέντος με το άρθρο 139 του Ν. 2725/99, Νόμου 75/75. Με το Π.Δ. τούτο προβλέπεται ότι πάσα σχολή γυμναστικής η τοιαύτη σκοπούσα την εκμάθηση ανεγνωρισμένου ή μη αθλήματος, περιοδικής ή συνεχούς λειτουργίας, υπό οποιανδήποτε ονομασία και χαρακτηρισμό, πρέπει να έχει άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας, που χορηγείται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (ήδη από τον αρμόδιο κατά τόπο Νομάρχη), και υπόκειται στον έλεγχο και την εποπτεία αυτής. Περαιτέρω ορίζονται οι όροι που θα χρησιμοποιούνται για την εκμάθηση, τα προσόντα του ιδιοκτήτη ή του εκπροσώπου της σχολής, τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, καθώς και οι προϋποθέσεις για τη μεταφορά, τη μεταρρύθμιση ή τη μεταβίβαση της σχολής σε τρίτο.

 4. Οσον αφορά τις κυρώσεις. Με το Ν. 2725/99 δεν προβλέπονται ποινικές κυρώσεις για εκείνους που ιδρύουν και λειτουργούν ιδιωτικές σχολές γυμναστηρίου ή εκμάθησης αθλημάτων χωρίς την απαιτούμενη ως άνω άδεια του Νομάρχη. Επειδή λείπει η πρόβλεψη της ποινικής κύρωσης γι` αυτές τις παραβάσεις εφαρμόζονται οι κυρώσεις του άρθρου 414 ΠΚ. Το άρθρο τούτο ορίζει ότι όποιος χωρίς την άδεια της αρχής ασκεί επάγγελμα, που για την άσκησή του ο νόμος απαιτεί άδεια, τιμωρείται με πρόστιμο ή κράτηση. Το άρθρο 414 ΠΚ είναι ποινικός νόμος εν λευκώ, γιατί καθορίζει μόνο την ποινή, ενώ για τον καθορισμό των ειδικών συστατικών όρων του εγκλήματος παραπέμπει στο νόμο που ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις χορηγήσεως της άδειας. (Αιτ.Εκθ.σ. 417, ΑΠ. 409/00 ΠΧΡ.00/909). Η εφαρμογή του άρθρου 414 ΠΚ στην προκειμένη περίπτωση είναι αναντίρρητη, καθόσον πληρούνται οι τασσόμενες από την παρ. 2 αυτού βασικοί όροι για την εφαρμογή του, που είναι α) η άδεια που απαιτεί ο νόμος να μην αποβλέπει αποκλειστικά σε φορολογικούς σκοπούς και β) να μη ρυθμίζεται ιδιαίτερα από το νόμο. Τούτο σημαίνει ότι ο ποινικός αυτός νόμος είναι επικουρικός και εφαρμόζεται μόνον στην περίπτωση που ο νόμος, ο οποίος θεσπίζει την υποχρέωση του εφοδιασμού με άδεια για την άσκηση ορισμένου επιτηδεύματος, δεν προβλέπει ταυτόχρονα και ίδιες ποινές, (ρήτρα αποκλεισμού), διότι τότε στην περίπτωση αυτή η ποινική κύρωση ρυθμίζεται ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα να επικρατήσουν οι ποινές του πρωτεύοντος αυτού ποινικού νόμου.

 5. Κατ` ακολουθίαν των ανωτέρω, οι ιδρύοντες και λειτουργούντες ιδιωτικό γυμναστήριο ή σχολή σωματικής άθλησης ή εκμάθησης αθλημάτων, χωρίς την προβλεπόμενη από τις διατάξεις των άρθρων 32 του Ν. 2725/99 και του Π.Δ. 144/76, το οποίο ισχύει και μετά την κατάργηση του Ν. 75/75 μέχρι την έκδοση του προβλεπόμενου από το άρθρο 32 του Ν. 2725/99, προεδρικού διατάγματος, σύμφωνα με το άρθρο 134 παρ. 1 αυτού, άδεια του αρμόδιου κατά τόπο Νομάρχη, τιμωρούνται σε βαθμό πταίσματος με τις προβλεπόμενες από το άρθρο 414 ΠΚ ποινικές κυρώσεις.

 Φ. Μακρής Αντεισαγγελέας

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Άρα ο ασκών δραστηριότητα

Άρα ο ασκών δραστηριότητα πλανόδιου εμπορίου τιμωρείται επίσης με τις διατάξεις του συγκεκριμένου άρθρου?
Πταίσμα και πρόστιμο αναλόγως?

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Επίσης καλό είναι να μην

Επίσης καλό είναι να μην κάνουμε τα στραβά μάτια στις προβλέψεις του 4497. Εδώ δεν μιλάμε για νόμο που ΔΕΝ προβλέπει ποινικές κυρώσεις αλλά για νόμο που προβλέπει ποινικές κυρώσεις για συγκεκριμένη δραστηριότητα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αφήνοντας ατιμώρητες (ποινικά) τις υπόλοιπες. Αυτό εμπίπτει στην έννοια της φράσης "δε ρυθμίζεται ιδιαίτερα"? Δε θυμάμαι και τι έγραφε η αιτιολογική μήπως εκεί έχει κάποια αναφορά στο θέμα.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 309
sylvester εχω την αποψη οτι

sylvester εχω την αποψη οτι με την φραση στις περιπτώσεις που ρυθμίζονται ιδιαίτερα από το νόμο εννοει τις περιπτωσεις που ο νομος που ρυθμιζει το εκαστοτε συγκεκριμμενο επαγγελμα προβλεπει ιδιαιτερες ποινικες κυρωσεις

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Οπότε Σπύρο λες οτι

Οπότε Σπύρο λες οτι αναφέρεται σε όλες εκείνες τις περιπτώσεις όπου δεν προβλέπεται ρητά απο κάποια διάταξη οτι η πράξη δεν επιφέρει ποινικές κυρώσεις, οπότε εφόσον και στην περίπτωσή μας προβλέπει για κάποιες πράξεις τις ποινικές κυρώσεις ενώ για άλλες "σιωπά", εννοείται οτι εφαρμόζουμε πλέον τη γενική διάταξη του άρθρου 414. Πιθανόν να είναι κι έτσι. Στην τελική δεν έγινε και τίποτα το φοβερό αν βεβαιώσεις ένα πταισματάκι αλλά είμαι σίγουρος οτι ακόμα και εισαγγελείς θα διαφωνούσαν μεταξύ τους πάνω στο θέμα. Βλέπεις ήδη οτι σε δύο διαφορετικές και πρόσφατες περιπτώσεις το θέμα είναι 50-50. Σπύρο όπως το βλέπεις, υπάρχει περιθώριο ερωτήματος προς το αρχηγείο? Δηλαδή θα έμπαινες στη διαδικασία να κάνεις ερώτημα (αν ήσουν σε υπηρεσία επιπέδου Τμήματος ή Διεύθυνσης) για το θέμα αυτό ή το θεωρείς τόσο ξεκάθαρο που θα προκαλούσε αρνητικά σχόλια απο τους ανωτέρους?

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 309
Προσωπικα θα απευθυνομουν

Προσωπικα θα απευθυνομουν απευθειας στον Εισαγγελέα. Οι ερμηνείες ανωτερων για μενα εχουν μικροτερη αξια απο την ερμηνεια τη δικη σου που τριβεσαι καθημερινα στην πραξη. Εξαλλου υπαρχει γνωμοδοτηση του εισαγγελεα του αρειου παγου πυ λεει οτι οι ιεραρχικα προισταμενες υπηρεσίες ειναι αναρμοδιες να δινουν εντολες για θεματα ποινικου χαρακτηρα.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 14 ώρες
Review Team
Εγγραφή από: 05/12/2013 - 06:40
Δημοσιεύσεις: 9
Βαθμοί: 113
Ώπα, με ενδιαφέρει αυτό. Ποιά

Ώπα, με ενδιαφέρει αυτό. Ποιά γνωμοδότηση είναι αυτή Σπύρο???

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 5 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 3
Βαθμοί: 309
Υπαρχουν διαφορες που εχω

Υπαρχουν διαφορες που εχω διαβασει κατα καιρους
Την πρωτη την ειχα βρει σε ενα βιβλιο αστυνομικου δικαιου του Σταματη (αξ/κος λιμενικου)
Πέραν απο γνωμοδοτησεις το λεει ο νομος ρητα
Νομος 1481 /84
ΤΜΗΜΑ Ε`

Σχέση με τις δικαστικές και άλλες αρχές.

Αρθρο 18.

1. Το προσωπικό του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης έχει υποχρέωση να εκτελεί τις δικαστικές αποφάσεις και να συμμορφώνεται στις σχετικές εντολές των αρμόδιων δικαστών. Οι σχέσεις του προσωπικού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης με τις δικαστικές αρχές, όταν ασκεί καθήκοντα ανακριτικού υπαλλήλου και δημόσιου κατήγορου, ρυθμίζονται από τον οργανισμό δικαστηρίων και τον κώδικα ποινικής δικονομίας.

 
Σε οτι αφορα λοιπον τα ανακριτικα καθηκοντα αφηνεις τους οργανικους της ΕΛΑΣ στην ακρη και πας σε ΚΠΔ και ΚΟΔΚΔΛ ν. 1756/1988
 
Ο ΚΟΔΚΔΛ  λεει τα εξης
 

Άρθρο 9
1. Τα όργανα που ασκούν γενικά ή ειδικά αστυνομικά καθήκοντα υποχρεούνται:
α) να εκτελούν αμέσως και απροφασίστως τις παραγγελίες των δικαστικών αρχών και να παρέχουν τη βοήθειά τους σ' αυτές,
 

Δικαστική αρχη είναι και η εισαγγελία
 

Αρθρο 24
1. Η εισαγγελία είναι δικαστική αρχή ανεξάρτητη από τα δικαστήρια και την εκτελεστική εξουσία.
 
Αρθρο 25
1. Στην αρμοδιότητα του εισαγγελέα υπάγεται:
α. η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης,
β. η άσκηση της ποινικής δίωξης,
γ. η διεύθυνση της προανάκρισης,
δ. η εποπτεία και ο έλεγχος των αστυνομικών αρχών αναφορικά με την πρόληψη και τη δίωξη των εγκλημάτων,
ε. η υποβολή προτάσεων στα δικαστικά συμβούλια και τα δικαστήρια,
στ. η άσκηση των ένδικων μέσων,
ζ. η εκτέλεση των ποινικών αποφάσεων και η παροχή συνδρομής για την εκτέλεση εκτελεστών τίτλων,
η. η εποπτεία και ο έλεγχος των σωφρονιστικών καταστημάτων,
θ. ο έλεγχος των δημόσιων κατηγόρων, των συμβολαιογράφων, των φυλάκων μεταγραφών, υποθηκών, νηολογίων, κτηματολογίων, υποθηκολογίων πλοίων και αεροσκαφών, των ληξιάρχων και των υπαλλήλων, επιμελητών και άμισθων δικαστικών επιμελητών,
ι. ό,τι άλλο ο νόμος ορίζει.
 
 
 
Μάλιστα για την παραβαση εκ μερους αστυνομικου υπαλληλου να συμμρφωθει στον εισαγγελέα η ΕΛΑΣ ειναι ΑΝΑΡΜΟΔΙΑ για πειθαρχικο ελεγχο, καθως αυτος ο πειθαρχικος ελεγχος εχει ανατεθει σε ΑΛΛΟ κρατικο οργανο 
 
Άρθρο 9
3. Η υπαίτια παράβαση των υποχρεώσεων του εδαφίου α' της παραγράφου 1 συνιστά πειθαρχικό αδίκημα και τιμωρείται κατά το πειθαρχικό δίκαιο του σώματος στο οποίο ανήκει το όργανο.
4. Ο εισαγγελέας πρωτοδικών του τόπου της υπηρεσίας του αστυνομικού οργάνου ενεργεί στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου τις αναγκαίες ανακριτικές πράξεις για τη βεβαίωση του αδικήματος και ασκεί την πειθαρχική δίωξη.
5. Πειθαρχική δικαιοδοσία ασκούν τα συμβούλια του πλημμελειοδικείου και του εφετείου σε πρώτο και δεύτερο βαθμό αντίστοιχα.
6. Ο εισαγγελέας του συμβουλίου που εξέδωκε την απόφαση επιμελείται στην εκτέλεσή της.
7. Τυχόν κενά της εφαρμοστέας πειθαρχικής νομοθεσίας, συμπληρώνονται από την αντίστοιχη νομοθεσία των δικαστικών υπαλλήλων.

 

Σε σύνδεση τώρα

Είναι εδώ αυτή τη στιγμή 3 χρήστες.