Παραλια - Αιγιαλος - Κατασκευη ξυλινης εξεδρας

5 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 8 μήνες 3 ημέρες
Elite Member
Εγγραφή από: 09/09/2014 - 14:55
Δημοσιεύσεις: 19
Βαθμοί: 34
Παραλια - Αιγιαλος - Κατασκευη ξυλινης εξεδρας

Λαμβανουμε γνωση οτι σε παραλια , συγκεκριμένα σε αποσταση 15 μετρων απο το σημειο που φτανει η θαλασσα,  έχει τοποθετηθει ξυλινο δαπεδο ως προεκταση παρακειμενου bar. Σε βάρος του ιδιοκτητη εχει εκδοθει απαγορευση εργασιων απο την υπηρεσια δομησης. κατα την αφιξη μας δεν εντοπίσθηκε κανενας στο σημειο.Ποιες οι ενεργειες μας? υποβαλαλλουμε εκθεση προφ. μηνυσης ή πρωτα ενημερώνουμε σχετικα υπηρεσία δόμησης και γρ. δημοσιας περιουσιας για αυτοψία και αναλογα το αποτελεσμα ενημερώνουμε σχετικά? επισης για να εχει εκδοθει απαγορευση εργασιων απο Υπηρεσια Δόμησης νομικά το μέρος που τοποθετήθηκε το δάπεδο δεν εμπιπτει σε παραλια. αν γνωρίζει κανενας ας βοηθήσει!!!ευχαριστω

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 5 ημέρες 5 ώρες
Hero
Εγγραφή από: 29/06/2016 - 18:15
Δημοσιεύσεις: 4
Βαθμοί: 417
Καλημέρα

Καλημέρα
Σου παραθετω αυτουσιες  προσωπικες μου σημειωσεις για ελεγχο τραπεζοκαθισματων οι οποιες θα σου φανουν χρησιμες και για το θεμα που εξεταζεις
μηνυση κανεις οταν διαπιστωνεις αδικημα. Οπως τα περιγραφεις δεν προκυπτει αν το ξυλινο δαπεδο εχει τοποθετηθει μετα την απαγορευση εργασιων η πριν και σε τι αφορα η απαγορευση. Επίσης απο την απόσταση 15 μέτρων από τη θάλασσα πιθανολογειται σε μεγάλο βαθμό ότι είναι εντός αιγιαλού και σε αυτη την περιπτωση προκυπτει αρμοδιοτητα κτηματικης υπηρεσιας για διοικητικες κυρωσεις και πρωτοκολλο διοικητικης αποβολης και αρμοδιοτητα λιμεναρχειου για διοικητικες κυρωσεις
Προσωπικα θα έστελνα ενα εγγραφο στην κτηματικη υπηρεσια και στην πολεοδομια με κοινοποιηση στον εισαγελεα και στο τοπικο λιμεναρχειο κα θα έλεγα τα εξης
Σας γνωριζουμε οτι την ταδε στον ταδε χωρο εντοπιστηκε τοποθετημενο ξυλινο δαπεδο διαστασεων χ-ψ-ω
Παρακαλουμε οπως εξετασετε αν το στην εν λογω περιοχη εχουν καθοριστει ορια ζωνων αιγιαλου / παραλίας και αν το εν λογω δαπεδο είναι τοποθετημενο εντος ή εκτός των ζωνών αυτών και μας γνωρίσετε σχετικά προκειμένου προβούμε στις κατά περίπτωση νόμιμες ενέργειες
Η απάντησή σας παρακαλούμε όπως κοινοποιηθεί και στην Εισαγγελία Πλημ/κών (πόλη)
Παρακαλούμε για την ενημέρωσή σας και τις δικές σας ενέργειες
 
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Αφορμη για το παρον συγγραμμα σταθηκε η προσφατη συζητηση με συναδέλφους τόσο του Λιμενικού όσο και της ΕΛ.ΑΣ. απο την οποία διαπίστωσα ότι συνάδλεφοι ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ σωμάτων έχουν άγνοια για τις έννοιες, τους ορισμούς, τις ισχύουσες διατάξεις και τις επί μέρους διοικητικές και δικονομικές ενέργειες.

ΜΕΡΟΣ 1
1.1 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ (ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ)
Απάντηση ΔΕΝ μπορεί να δοθεί έτσι απλά ΑΝ δεν υπάρχει η γνώση του τι εστί ''αιγιαλός'' και τι ''παραλία''. 

Αν ρωτήσουμε τυχαίο αντιπροσωπευτικό δείγμα ανθρώπων τί είναι ''παραλία'' οι περισσότεροι θα απαντήσουν σύμφωνα με την γραμματική και γεωλογική ερμηνεία ότι είναι η παραθαλάσσια περιοχή - αμμουδιά. Και αυτό διότι η λέξη ''παραλία'', γραμματικά και γεωλογικά προέρχεται από την ''πάραλο γή'' και το ουσιαστικοποιημένο θηλυκό του επιθέτου παράλιος (παρά + αλς).

Αν ρωτήσουμε τυχαίο αντιπροσωπευτικό δείγμα ανθρώπων τί είναι ''αιγιαλός'' οι περισσότεροι θα απαντήσουν η ακρογυαλιά - η άκρη της θάλασσας.

1.2 ΝΟΜΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ 
Πέρα από τις γραμματικές, ετυμολογικές και γεωλογικές ερμηνείες, ο νομοθέτης έχει δώσει νομοθετικούς ορισμούς για τον αιγιαλό και την παραλία οι οποίοι συναντώνται στην διάταξη του άρθρου 1 του νόμου 2971/2001 περί αιγιαλού και παραλίας. 

1.2.1 ΑΙΓΙΑΛΟΣ - ΠΑΡΑΛΙΑ
1.2.1.1 ΑΙΓΙΑΛΟΣ
Σύμφωνα με την παράγραφο 1 της συγκεκριμμένης διάταξης '' «Αιγιαλός» είναι η ζώνη της ξηράς, που βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της'', ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 3 και επόμενα (όπως τροποποιήθηκαν) τα προς την ξηρά όρια του αιγιαλού καθορίζονται με πολιτειακή πράξη.

1.2.1.2 ΠΑΡΑΛΙΑ 
Σύμφωνα με την παράγραφο 2 της συγκεκριμμένης διάταξης '' «Παραλία» είναι η ζώνη ξηράς που προστίθεται στον αιγιαλό, καθορίζεται δε σε πλάτος μέχρι και πενήντα (50) μέτρα από την οριογραμμή του αιγιαλού, προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα.'' 

Απο την ανωτέρω διάταξη παρατηρείται ότι ναι μεν η παραλία είναι μια παραθαλασσια ζώνη ξηράς ΟΜΩΣ :
α) δεν έρχεται σε ΑΜΕΣΗ επαφή με την θάλασσα, καθώς ανάμεσα στην παραλία και το νερό παρεμβάλλεται μια ΑΛΛΗ ζώνη ξηράς, η ζώνη του αιγιαλού και
β) αυτή υφίσταται (η παραλία) ΜΟΝΟ αν έχει καθοριστεί με ''πολιτειακή πράξη''

1.2.1.3 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΙΓΙΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΛΙΑΣ
Όπως έχει καταγραφεί και στην νομολογία, η παραλία είναι νομικό δημιούργημα του ανθρώπου με πολιτειακή πράξη ενώ ο αιγιαλός είναι δημιούργημα της φύσης (μόνο τα ακριβή του όρια καθορίζονται με πολιτειακή πράξη. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 7 (εχει τροποποιηθεί) η παραλία δημιουργείται ''εφόσον κρίνεται απαραίτητο για να εξυπηρετηθεί ο σκοπός της παραγράφου 2 του άρθρου 1'' (δηλαδη προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα) ενώ επίσης παραλία δημιουργείται υποχρεωτικά στις περιπτωσεις του άρθρου 18.

Από τα παραπάνω προκύπτει σαφώς και πρέπει να τονιστεί ότι ''παραλία'', από νομικής άποψης, ΔΕΝ υφίσταται σε κάθε παράκτια περιοχή. 

1.2.2 ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΙΟΥΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ
1.2.2.1 ΛΙΜΕΝΑΣ
Σύμφωνα με την διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 1 του Ν.2971/2001 «Λιμένας» είναι '' ζώνη ξηράς και θάλασσας μαζί με έργα και εξοπλισμό, που επιτρέπουν κυρίως την υποδοχή κάθε είδους πλωτών μέσων και σκαφών αναψυχής, τη φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, παραλαβή και προώθηση των φορτίων τους, την εξυπηρέτηση επιβατών και οχημάτων και την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις θαλάσσιες μεταφορές.''

Σύμφωνα με τα άρθρα 18,19,20,21 του ίδου νόμου ο λιμένας περιλαμβάνει τμήμα ξηράς αλλά και τμήμα θάλασσας τα οποία καλούνται αντίστοιχα χερσαία και θαλάσσια ζώνη λιμένα και ο χαρακτηρισμός μιας περιοχής ως λιμένας γίνεται με πολιτειακή πράξη.

1.2.2.2 ΧΩΡΟΙ ΠΟΥ ΕΞΟΙΟΜΟΙΟΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΛΙΜΕΝΑ
Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 28 του Ν 2971/2001 διάφορες παράκτιες περιοχές εξομοιόνονται, με πολιτειακή πράξη, με λιμένα και από την έκδοση της πράξης αυτής οι χώροι αυτοί αντιμετωπίζονται ως λιμάνια και ΟΧΙ ως αιγιαλοί ή παραλίες.
 
ΜΕΡΟΣ 2

2.1 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ)

2.1.1 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΓΕΝΙΚΑ
Αρμοδιότητα σύμφωνα με την διδασκαλία και την επιστήμη του δικαίου αλλά και κατά το συνταγματικό δίκαιο θεωρείται η εξουσία που δίνεται σε συγκεκριμμένα πρόσωπα (φυσικά ή νομικά) να προβαίνουν σε συγκεκριμμένες ενέργειες (υλικές ή νομικές) σε συγκεκριμμένο τόπο, συγκεκριμμένο χρόνο, με συγκεκριμμένο τρόπο, υπό συγκεκριμμένες προυποθέσεις. Ισχύει δηλαδή το '' ότι, όπου, όταν, όπως ορίζει ο νόμος ''.

Ενώ δηλαδή ο πολίτης ξεκινά a priori να είναι φορέας όλων των δικαιωμάτων και εξουσιών μέχρι να αφαιρεθούν από τη νομοθετική εξουσία, τα κρατικά όργανα ξεκινούν a priori με μηδενικές εξουσίες και δικαιώματα μέχρι να του ανατεθούν.

2.1.2 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΕΛΑΣ 
Σύμφωνα με την παρ 1 του άρθρου 11 του νόμου 4249/2014 '' Η Ελληνική Αστυνομία είναι Σώμα Ασφάλειας, με τοπική αρμοδιότητα σε όλη την επικράτεια, εκτός από τους χώρους αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4150/2013 (Α΄102) 

Η αρμοδιότητα σε όλη την επικράτεια της ΕΛΑΣ περιλαμβανόταν και στους προηγούμενους οργανικούς νόμους της (βλέπε αρθρο 2 παρ 5 νομου 1481/1984, άρθρο 8 παρ 1 νόμου 2800/2000 )

2.1.3 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΛΣ
Σύμφωνα με την παρ 1 του άρθρου 5 του νόμου 4150/2013 '' Οι αρμοδιότητες του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής ασκούνται στο θαλάσσιο χώρο ευθύνης του, στα πλοία και στα πάσης φύσεως πλωτά ναυπηγήματα, στους δημόσιους και ιδιωτικούς λιμένες και στις λιμενικές ζώνες τους, όπως ειδικότερα καθορίζεται από τις κείμενες διατάξεις, ιδίως στο ν.δ. 444/1970 (Α' 39), στο άρθρο 29 του ν. 2971/ 2001 (Α' 285), στο άρθρο 12 του ν. 2289/1995 (Α' 27), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 163 του ν. 4001/2011 (Α' 179) και όπως ισχύει, και πάντως, μόνο στους χώρους που η κείμενη νομοθεσία ορίζει ως χώρους αρμοδιότητάς του.''

Στο σημείο αυτό ορισμένοι αστυνομικοί που πιθανόν δεν εχουν ιδιαίτερη εμπειρια στα θεματα χειρισμού του νόμου περι αιγιαλού και παραλίας, εχουν την άποψη ότι λόγω της αναφοράς της ανωτέρω διάταξης στο ν 2971/2001 προκύπτει γενική αρμοδιότητα του ΛΣ στους χώρους του αιγιαλού. Η άποψη αυτή είναι λανθασμένη και είχε προκύψει και παλαιότερα με την ψήφιση του νόμου 3922/2011 ο οποίος ομοίως έκανε αναφορά στο νόμο 2971.

Συγκεκριμμένα στην παρ 1 του άρθρου 2 προέβλεπε ότι ''Το Λιμενικό Σώμα − Ελληνική Ακτοφυλακή έχει ως αποστολή την εφαρμογή του νόμου στις περιοχές και τους χώρους στους οποίους εκτείνεται η αρμοδιότητα του.'' ενώ το άρθρο 3 που ρύθμιζε την ''εκταση'' των αρμοδιοτήτων προέβλεπε ότι '' Η αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής εκτείνεται στο θαλάσσιο χώρο ευθύνης του, στα πλοία και στα πάσης φύσεως πλωτά ναυπηγήματα, στους λιμένες και στη χερσαία ζώνη αυτών, καθώς και σε άλλους χερσαίους, παράκτιους ή θαλάσσιους χώρους όπως οι έννοιες των όρων αυτών καθορίζονται ιδίως στο ν.δ. 444/1970 (ΦΕΚ 39 Α΄), το ν. 2971/2001 (ΦΕΚ 285 Α΄), το ν. 2242/1994 (ΦΕΚ 162 Α΄), στο άρθρο 12 του ν. 2289/1995 (ΦΕΚ 27 Α΄) ή άλλες ειδικές διατάξεις.

Η διάταξη του άρθρου 8 του ΝΔ 444/1970 προβλέπει επίλυση των αμβισβητήσεων αρμοδιότητας με αποφαση των αρμοδιων υπουργων. Η αμφισβήτηση αυτή λόγω της αναφοράς στον 2971/2001 λύθηκε με το έγγραφο της Επιτελικής Μονάδας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη το οποίο διευκρίνιζε ότι η συγκεκριμμένη διατύπωση δεν επιφέρει αλλαγή στις αρμοδιότητες του Λ.Σ. Σημειώνεται ότι το έγγραφο αυτό εκδόθηκε επί εποχής που και τα δυο Σώματα είχαν κοινό υπουργό.

Η ανωτέρω επίλυση πλέον ρυθμίστηκε και νομοθετικά αν παρατηρήσουμε με προσοχή τις διατυπώσεις των δύο νόμων :

Ν 3922/2011 = ''εκτείνεται στο θαλάσσιο χώρο ευθύνης του, στα πλοία και στα πάσης φύσεως πλωτά ναυπηγήματα, στους λιμένες και στη χερσαία ζώνη αυτών, καθώς και σε άλλους χερσαίους, παράκτιους ή θαλάσσιους χώρους''

Ν 4150/2013 = ''ασκούνται στο θαλάσσιο χώρο ευθύνης του, στα πλοία και στα πάσης φύσεως πλωτά ναυπηγήματα, στους δημόσιους και ιδιωτικούς λιμένες και στις λιμενικές ζώνες τους''

Παρατηρούμε ότι στον Ν4150/2013 αφαιρέθηκε παντελώς η αναφορά στους '' άλλους χερσαίους, παράκτιους ή θαλάσσιους χώρους'' και η αρμοδιότητα ασκείται μόνο στα 3 βασικά στοιχεία :
1. Θάλασσα
2. Πλοία/ναυπηγήματα
3. Λιμάνια

2.1.4 ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΕΡΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΙΓΙΑΛΟΥ - ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ
Το Λιμενικό Σώμα συστάθηκε το ετος 1911 ενώ η προστασία του αιγιαλού απο το Ναυτικό προυπήρχε, όπως προυπήρχαν άλλωστε και τα Λιμεναρχεία τα οποία ήταν υπηρεσίες του Ναυτικού ( Διάταγμα της 4/23 Ιαν. 1834 (ΦΕΚ. 4Α) Οργανισμός των Λιμενίων Αρχών ) το οποίο αστυνόμευε την ναυτιλία ( Διάταγμα της 15/18 Δεκ. 1836 Περί αστυνομίας της Εμπορικής Ναυτιλίας και ΔΙΑΤΑΓΜΑ της 27 Μαϊου/1 Ιουν. 1927 (ΦΕΚ Α` 104). Περί διοικήσεως του Εμπορικού Ναυτικού)

Με το ΝΔ 444/1970 επανακαθορίστηκαν οι αστυνομικές αρμοδιότητες του Λ.Σ. και οι αρμοδιότητες επί αιγιαλού αφαιρέθηκαν απο το ΛΣ. (δεν εχω αυτη τη στιγμή διαθέσιμη την πρώτη γενική ερμηνευτικη-κανονιστικη εγκύλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας για την παρουσίαση του ΝΔ 444/1970 και την εφαρμογή του όπου η αφαίρεση αρμοδιοτητων αναφέρεται ΡΗΤΑ)

Στη συνέχεια ο Κωδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου στο Τρίτο Μέρος περι Αστυνομίας λιμένων και παραλίων όπου ρυθμίζει θέματα διοικητικής και δικαστικής αστυνόμευσης απο το ΛΣ με το άρθρο 136 περί ρύθμισης των ορίων αστυνομικής δικαιοδοσίας του ΛΣ ΔΙΑΤΗΡΕΙ τις διατάξεις του ΝΔ 444/1970. Περαιτέρω στο άρθρο 138 ορίζει ότι ''Η παρά των Λιμενικών Αρχών άσκησις επί των παραλίων καθ' ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητος διέπεται υπό ειδικών διατάξεων'' ενώ στο άρθρο 141 παρ (ε) ορίζει ότι ''οι Λιμενικές Αρχές εν τη ενασκήσει της αστυνομικής αρμοδιότητος παρακολουθούν της εφαρμογήν των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων της περί Δημοσίων Κτημάτων Νομοθεσίας, εντός της εδαφικής ζώνης της αστυνομευομένης υπ' αυτών. 

Από την συγκεκριμμένη διάταξη είναι σαφές ότι η αρμοδιότητα του ΛΣ επί των χώρων αιγιαλού και παραλίας είναι ''ειδική καθ' ύλην'' αρμοδιότητα για την επιβολή ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ κυρώσεων για παράνομες επεμβάσεις του άρθρου 29 και χρήσεις εγκαταστάσεων και έργων σε παραχωρημένες περιοχές των άρθρων 14 και 15. ενώ σε κανένα άρθρο νεότερων οργανικών νόμων του ΛΣ δεν αναφέρεται γενική αστυνομική αρμοδιότητα του ΛΣ στον αιγιαλό και την παραλία. Δεν γίνεται άλλωστε να ανατίθεται γενική αστυνομική αρμοδιότητα και αυτό γιατί (αυτο ειναι ενα σημειο που πολλοί αγννοούν) από εποχής ΠΡΙΝ ακόμα από την ίδρυση του ΛΣ) ιστορικά η ανάθεση αρμοδιότητας στον Λιμενάρχη στο θέμα του αιγιαλού παραλίας ΔΕΝ οφείλεται στον αστυνομικό ρόλο του Λ.Σ. αλλά στην ιδιότητα του Λιμενάρχη ως κατά τόπο εκπροσώπου του ΥΕΘΑ και της ναυτικής διοίκησης με σκοπό την προστασία των ακτών για λόγους εθνικής άμυνας και πολεμικής χρησιμοποίησης των ακτών (πλήν εγκαταστάσεων του Πολεμικου Ναυτικού) σύμφωνα με το Νομοθετικό Διάταγμα Ν.Δ.3596/56 (σχετικές και οι εγκύκλιοι 37487/1540/11-05-1960 ΥΕΝ/ΔΛΑ 1, 5887/16-07-1971 ΥΕΝ/ΔΛΑ 1)

Τέλος αξίζει να αναφερθεί το ότι (πολλοί το αγνοούν) το ΛΣ πέραν από αστυνομικά καθήκοντα ασκεί και διοικητικά καθήκοντα του Υπουργείου Ναυτιλίας τα περισσότερα καθήκοντα του οποίου ΔΕΝ είναι αστυνομικά. Παράλληλα οι περιφερειακές υπηρεσίες του Λ.Σ. εκτός από αστυνομικές αρχές αποτελούν και περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας. Τα Λιμεναρχεία εκτός από αστυνομικές υπηρεσίες, είναι παράλληλα ''ΚΤΕΟ, ΙΚΑ, Εποπτες Εργασιας, ΟΑΕΔ, ΛΗΞΙΑΡΧΕΙΑ, ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ κτλ

Οποιαδήποτε άλλη αρμοδιότητα ασκείται από τα Λιμενικά Όργανα σε περιοχές πλήν των ανωτέρω (θάλασσα-πλοία/ναυπηγήματα-λιμάνια) ΔΕΝ αποτελούν αστυνομικές αρμοδιότητες του Λ.Σ. αλλά κρατικές αρμοδιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας του οποίου οι Λιμενικές Αρχές αποτελούν περιφερειακή υπηρεσία.

Ένα παράδειγμα είναι η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος η οποία έχει ανατεθεί ως αρμοδιότητα στο ΥΕΝ και οι περιφερειακές του υπηρεσίες μπορούν να ελέγξουν ενα ελαιοτριβείο που βρίσκεται ακόμα και στο βουνό προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι τα απόβλητα της παραγωγικής διαδικασίας δεν καταλλήγουν σε υδάτινες οδούς που οδηγούν στη θάλασσα. 

Άλλο παράδειγμα είναι η εξεύρεση ναυτικής εργασίας. Οι Λιμενικές Αρχές αποτελούν τοπικά παραρτήματα του κεντρικού Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και εχουν την εξουσία να ελέγξουν αν ένας άνεργος επιδοτούμενος ναυτικός ασκεί βιοποριστικό επ αμοιβή επάγγελμα σε ''χιονοδρομικό κέντρο''.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι ακόμα και αν καταργηθούν οι αστυνομικές αρμοδιότητες του ΛΣ, η εξουσία για τους συγκεκριμμένους ελέγχους θα παραμείνει.
 

ΜΕΡΟΣ 3 
ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

3.1 ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ Ν.2971/2001
Με βάση τον Ν.2971/2001 οι παράκτιες περιοχές διακρίνονται σε :

3.1.1 ΥΔΑΤΙΝΟ στοιχείο και πυθμένας αυτού το οποίο διακρίνεται περαιτέρω σε :
3.1.1.1 ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΑ
3.1.1.2 ΛΟΙΠΑ ΧΩΡΙΚΑ ΥΔΑΤΑ

3.1.2 ΧΕΡΣΑΙΟ στοιχείο το οποίο διακρίνεται περαιτέρω σε :
3.1.2.1 ΑΙΓΙΑΛΟ
3.1.2.2 ΠΑΡΑΛΙΑ
3.1.2.3 ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΑ
3.1.2.4 ΧΩΡΟΥΣ ΕΞΟΜΟΙΟΥΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΧΕΣΡΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΑ
3.1.2.5 ΠΑΛΑΙΟ ΑΙΓΙΑΛΟ
3.1.2.6 ΛΟΙΠΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

3.2 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
Κατά την άποψή μου η ορθή υπηρεσιακή πρακτική για την εξεύρεση ποιά υπηρεσία είναι αρμόδια για τον έλεγχο κατάληψης δημοσίου/κοινόχρηστου χώρου με τραπεζοκαθίσματα, ξαπλώστρες κτλ είναι η απάντηση των ακόλουθων ερωτημάτων :

3.2.1. Βρίσκεται ο χώρος εντός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως ''ζώνη λιμένα'' ? 
3.2.2. Βρίσκεται ο χώρος εντός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως ''χώρος εξομοιούμενος με ζώνης λιμένα'' ? 
3.2.3. Βρίσκεται ο χώρος εντός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως '' ζώνη αιγιαλού'' ? 
3.2.4. Βρίσκεται ο χώρος εντός περιοχής ''ΜΗ χαρακτηρισμένης'' ως '' ζώνη αιγιαλού'' ? 
3.2.4.1 Βρίσκεται ο χώρος ''καταφανώς'' εΝτός της περιοχής που '' βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της'' ? 
3.2.4.2 Βρίσκεται ο χώρος ''καταφανώς'' εΚτός της περιοχής που '' βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της'' ? 
3.2.5 Βρίσκεται ο χώρος ''καταφανώς'' εΝτός περιοχής που ''είναι αμφίβολο'' αν ''βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της'' ?
3.2.6. Βρίσκεται ο χώρος εντός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως ''ζώνη παραλίας'' ?
3.2.7. Βρίσκεται ο χώρος εΚτός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως ''ζώνη παραλίας'' ?

Από τις απαντήσεις που θα δοθούν στα ανωτέρω ερωτήματα προκύπτει :
- ποια Υπηρεσία είναι αρμόδια για τον έλεγχο και την περαιτέρω διαδικασία επιβολής κυρώσεων 
- ποιές κυρώσεις επιβάλλονται σε κάθε περίπτωση
Τελευταία επεξεργασία από spirosgiapros και 09 Αύγ 2016 16:42, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά

spirosgiapros
Παλιό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 954
Εγγραφή: 13 Ιουν 2009 14:13

Κορυφή

 

Re: ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΑ-ΞΑΠΛΩΣΤΡΕΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΡΓΑ
από spirosgiapros » 08 Αύγ 2016 18:57
ΜΕΡΟΣ 4

Διευκρινίζεται ότι τα παρακάτω αφορούν αποκλειστικά τον έλεγχο τραπεζοκαθισμάτων/ξαπλωστρών σύμφωνα
με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν4384/2016 (78Α/2016) και της Κ.Υ.Α. ΔΔΠ0005159/586Β΄ ΕΞ2015/07-04-2015 (578Β/2015) όπως τροποποιήθηκε από την ΔΔΠ0006856/728Β ΕΞ2015/08-05-2015 (828Β/2015)

4.1. Κατάληψη χώρου εντός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως ''ζώνη λιμένα''
Αρμοδιότητα του ΛΣ - Επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένα και ΔΕΝ 
έχουν εφαρμογή οι συγκεκριμμένες διατάξεις καθώς οι συγκεκριμμένοι χώροι δεν παραχωρούνται με την συγκεκριμμένη
νομοθεσία

4.2. Κατάληψη χώρου εντός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως ''χώρος εξομοιούμενος με ζώνης λιμένα'' 
Ισχύουν τα ίδια με τη ''ζώνη λιμένα''

4.3. Κατάληψη χώρου εντός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως '' ζώνη αιγιαλού''
Περιοχή εκτός της ''γενικής τοπικής'' αστυνομικής αρμοδιότητας του ΛΣ
Κατά τόπο ''γενική'' αρμοδιότητα της ΕΛ.ΑΣ. 
Επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις των ανωτέρω διατάξεων

Αν παραβιάζονται οι τεχνικές/κατασκευαστικές απαιτήσεις των ανωτέρω ΚΥΑ κατά τρόπο που να μεταβάλλεται ο αιγιαλός ή η παραλία τότε παραβιάζεται και η διάταξη του άρθρου 29 του Ν.2971/2001 και συντρέχει ''καθ'ύλην ειδική'' αρμοδιότητα του Λ.Σ. για διοικητικές κυρώσεις σύμφωνα με την παράγραφο 23 του άρθρου 3 του Ν. 2242/1994

4.4. Κατάληψη χώρου εντός περιοχής ''ΜΗ χαρακτηρισμένης'' ως '' ζώνη αιγιαλού'' 
Εξετάζεται αν ο χώρος βρίσκεται εντός κάποιας από τις επόμενες περιοχές

4.4.1 Κατάληψη χώρου ''καταφανώς'' εΝτός της περιοχής που '' βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της'' 
Όπως προαναφέρθηκε ο αιγιαλός είναι δημιούργημα της φύσης και μόνο τα προς την ξηρά όριά του καθορίζονται με πολιτειακή πράξη. Το γεγονός ότι δεν έχουν χαραχτεί τα όριά του δεν ''εξαφανίζει'' τον αιγιαλό, απλά όσο πλησιάζουμε προς την ενδοχώρα καθίσταται αμφίβολο αν το συγκεκριμμένο σημείο είναι όντως εντός της ζώνης του αιγιαλού.

Χρήσιμη βοήθεια για την κρίση του οργάνου που διενεργεί τον έλεγχο είναι τα αναφερόμενα στις διατάξεις περί στοιχείων καθορισμού του αιγιαλού και της παραλίας τα οποία λαμβάνει υπόψη και η επιτροπή για να κρίνει αν το σημείο είναι εντός του αιγιαλού ή όχι.
( βλέπε ΚΥΑ 1089532/ΠΕ/8205ΠΕ/2005 (595Β/2005) και άρθρο 9 του Ν2971/2001 )

Αν κατα την κρίση του οργάνου ο χώρος είναι καταφανώς εντός της ζώνης που βρέχεται από τη θάλασσα τότε επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα για την ζώνη του αιγιαλού

4.4.2 Κατάληψη χώρου ''καταφανώς'' εΚτός της περιοχής που '' βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της'' 
Εξετάζεται αν ο χώρος βρίσκεται εντός κάποιας από τις επόμενες περιοχές

4.5 Κατάληψη χώρου ''καταφανώς'' εΝτός περιοχής που ''είναι αμφίβολο'' αν ''βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της'' 
Αν υφίσταται χαρακτηρισμένη παραλία επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα για την ζώνη του αιγιαλού καθώς οι κυρώσεις είναι ίδιες και για τις δύο περιοχές = ''ανάπτυξη και χρήση τραπεζοκαθισμάτων/ξαπλωστρών σε παράκτιο χώρο για τον οποίο έχει εκδοθεί απόφαση χαρακτηρισμού ζωνών αιγιαλού/παραλίας'' 

Αν δεν υφίσταται χαρακτηρισμένη παραλία απαιτούνται ειδικοί χειρισμοί καθώς οποιοδήποτε λάθος θα επιφέρει ακυρότητα στη διαδικασία αν :
- επιβληθούν κυρώσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα για τον αιγιαλό και τελικά αποδειχθεί ότι ο χώρος ήταν εΚτός αιγιαλού
ή
-αν επιβληθούν κυρώσεις για χρήση δημόσιων/κοινόχρηστων χώρων και τελικά αποδειχθεί ότι ο χώρος ήταν εΝτός αιγιαλού

Το ορθότερο κατά την γνώμη μου είναι να συνταχθεί λεπτομερής έκθεση αυτοψίας (διοικητική και όχι προανακριτική) και να αποσταλλεί στην Κτηματική Υπηρεσία για έλεγχο και απάντηση αν ο συγκεκριμμένος χώρος βρίσκεται εντός της ζώνης του αιγιαλού και σε θετική περίπτωση πόση έκταση βρίσκεται εντός και πόση εκτός και ανάλογα με την απάντηση για την έκταση που βρίσκεται εΝτός να επιβληθούν κυρώσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα παραπάνω για την ζώνη του αιγιαλού και για την έκταση που βρίσκεται εΚτός να επιβληθούν κυρώσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα παρακάτω για τους δημόσιους/κοινόχρηστους χώρους 

4.6. Κατάληψη χώρου εντός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως ''ζώνη παραλίας'' 
Επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα για την ζώνη του αιγιαλού

4.7. Κατάληψη χώρου εΚτός περιοχής ''επίσημα χαρακτηρισμένης'' ως ''ζώνη παραλίας'' 
Δεν έχουν εφαρμογή οι συγκεκριμμένες ΥΑ καθώς αυτές αναφέρονται σε παραχωρήσεις εντός ζωνών αιγιαλού/παραλίας
Στην συγκεκριμμένη περίπτωση επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 458 του ΠΚ σε συνδυασμό με τη διάταξη του άρθρου 13 του Β.Δ. 24/9/20-10-1958 όπως αρχικά αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 του Ν.1080/1980 στη συνέχεια από το άρθρο 26 παρ. 5 του Ν.1828/1989 και ακολούθως από το άρθρο 6 του Ν.1900/1990.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Αν στον χώρο που καταλαμβάνεται υφίστανται έγκαταστάσεις ή έργα τότε επιβάλλονται και οι κυρώσεις για αυθαίρετη χρήση των εγκαταστάσεων / έργων σύμφωνα με τα άρθρα 15 παρ 5 και 29 παρ 3 του Ν2971/2001

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 8 μήνες 3 ημέρες
Elite Member
Εγγραφή από: 09/09/2014 - 14:55
Δημοσιεύσεις: 19
Βαθμοί: 34
σε ευχαριστω γιατρε!!!με

σε ευχαριστω γιατρε!!!με βοηθησες!!!!χρησιμες σημειωσεις!!

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 μήνας 2 εβδομάδες
Review Team
Εγγραφή από: 26/10/2011 - 02:20
Δημοσιεύσεις: 4
Βαθμοί: 80
Ν. 4597/2019 αρθρο 26

αρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4150/2013 (Α' 102) προστίθενται εδάφια δεύτερο, τρίτο, τέταρτο και πέμπτο ως εξής:
«Οι αρμοδιότητες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ασκούνται και στον αιγιαλό και την παραλία, όπως οι έννοιες των όρων αυτών καθορίζονται στο άρθρο 1 του ν. 2971/2001 (Α'285), με την επιφύλαξη των άρθρων 4 και 5 του ν.δ. 444/1970 (Α' 39), οι οποίες εφαρμόζονται αναλόγως και στον αιγιαλό και την παραλία. Για τον έλεγχο της τροχαίας κίνησης και την εφαρμογή των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) στον αιγιαλό και την παραλία εφαρμόζεται αναλόγως το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α' της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 2575/1998 (Α' 23). Εφόσον τα ανωτέρω όργανα του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. διαπιστώσουν παραβάσεις του ν. 2971/2001, ιδίως δε αυθαίρετες επεμβάσεις και καταλήψεις των κοινοχρήστων χώρων του αιγιαλού και της παραλίας, υποχρεούνται να ενημερώνουν αμελλητί την αρμόδια κατά χωρική αρμοδιότητα Κτηματική Υπηρεσία, προκειμένου να λάβει όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέτρα για την προστασία τους.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθορίζεται η διαδικασία βεβαίωσης και επιβολής των διοικητικών προστίμων, η διαδικασία και οι δαπάνες της είσπραξης, η διαδικασία της απόδοσης και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου.»

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 μήνας 2 εβδομάδες
Review Team
Εγγραφή από: 26/10/2011 - 02:20
Δημοσιεύσεις: 4
Βαθμοί: 80
Παραλια αιγιαλος

Αρμοδιοτητα λιμενικου πλεον εκτος καποιων εξαιρεσεων

Σε σύνδεση τώρα

Είναι εδώ αυτή τη στιγμή 3 χρήστες.