Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by error on Παρ, 08/18/2017 - 17:44

Καλησπέρα σας. Στην Υπηρεσία μας, έχει προκύψει αρκετές φορές το εξής ερώτημα:

Δύο σενάρια:

1.       Ένας καταστηματάρχης, ενώ έχει POS, αρνείται να εισπράξει το αντίτιμο μέσω κάρτας και απαιτεί μετρητά (ή ισχυρίζεται ότι δεν είναι λειτουργικό).

2.       Διαπιστώνουμε ότι ένα κατάστημα στερείται τερματικού POS.

Για την πρώτη περίπτωση, κατηγορείται για παράβαση αρ.288§1ΠΚ σε συνδυασμό με αρ.452ΠΚ (πλημμέλημα); Ισχύει και όταν είναι λειτουργικό και όταν ισχυρίζεται ότι δεν είναι λειτουργικό;

Για τη δεύτερη περίπτωση, κατηγορείται πάλι για παράβαση αρ.288§1ΠΚ σε συνδυασμό με αρ.452ΠΚ (πλημμέλημα), ή επειδή πλέον αναφέρεται ρητά σε νόμο (Ν. 4446/2016 όπως τροποποιήθηκε με την Κ.Υ.Α. 45231/ 2017) ότι η στέρηση POS είναι διοικητικό πρόστιμο δεν εφαρμόζεται ο ΠΚ;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Greek

Υποβλήθηκε από sylvester79. Ημερομηνία: Σάβ, 08/19/2017 - 14:16 Μόνιμος σύνδεσμος

<p>Συνάδελφε, μετά απο σύντομη αναζήτηση και χωρίς να έχω ασχοληθεί με το θέμα:</p>
<p>Πρέπει να διαβάσεις:<br>
1) ΕΓΚ <span id="msgfield">83942/27-7-2017 εγκύκλιος του Υπ. Οικονομίας και</span><span id="msgfield"> Ανάπτυξης «Οδηγίες εφαρμογής της υπ' αριθ. 45231/20-04-2017 (Β' 1445)</span><span id="msgfield"> Κοινής Υπουργικής Απόφασης «Ρύθμιση Υποχρέωσης Αποδοχής Πληρωμών</span><span id="msgfield"> με Κάρτα σύμφωνα με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016</span></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>2) ΕΓΚ 64759/2017:&nbsp;ΕΓΓΡ.ΥΠ.ΟΙΚ&amp;ΑΝΑΠ 9/6/17:΅Ρύθμ. Υποχρέωσης Αποδ. Πληρωμών με Κάρτα, σύμφ. με άρθ. 65 ν. 4446/2016</p>
<p>3)ΥΑ&nbsp;45231&nbsp;ΦΕΚ&nbsp;Β&nbsp;1445&nbsp;2017:&nbsp;Ρύθμιση Υποχρέωσης Αποδοχής Πληρωμών με Κάρτα, σύμφωνα με το άρθρο 65 ν.4446/2016&nbsp;(696164)<br>
Διάβασα τη σχετική νομοθεσία "στο πόδι", οπότε το μοναδικό που μπορώ να εκτιμήσω είναι οτι εφόσον δεν αναφέρεται πουθενά οτι η συγκεκριμένη παράβαση ΔΕΝ επιφέρει ποινικές κυρώσεις, συνάγεται το συμπέρασμα οτι τυχόν ποινικές προεκτάσεις εξετάζονται ξεχωριστά και συσχετίζεις. Δηλαδή, ΑΝ αποτελεί παράβαση που τιμωρείται με τον συγκεκριμένο νόμο με πρόστιμο ενώ παράλληλα αποτελεί και παράβαση διάταξης του Π.Κ. ασχολείσαι με το κομμάτι που σε αφορά , κοινοποιείς στις αρμόδιες Αρχές που αναφέρονται στη νομοθεσία που αναφέρεις και στις εγκυκλίους που σου γράφω και ζητάς να σου κοινοποιήσουν τυχόν ενέργειές τους (πρόστιμα κλπ) ώστε να συσχετίσεις - να έχει ολοκληρωμένη εικόνα ο Εισαγγελέας. Απο την άλλη δώσε προσοχή στους ΥΠΟΧΡΕΟΥΣ και στις προθεσμίες εφαρμογής γιατί απο οτι είδα δεν ειναι όλες οι επιχειρήσεις υποχρεες αφενός και υπάρχει προθεσμία συμόρφωσης.</p>

Υποβλήθηκε από sylvester79. Ημερομηνία: Σάβ, 08/19/2017 - 14:19 Μόνιμος σύνδεσμος

<p>υ.γ. "<span id="msgfield">Αρμόδιες αρχές για τη <strong>διενέργεια των ελέγχων</strong>, την <strong>επιβολή των προστίμων </strong>και τη <strong>βεβαίωση των</strong></span><span id="msgfield"><strong> ανωτέρω παραβάσεων </strong>ορίζονται η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς</span><span id="msgfield"> Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας</span><span id="msgfield"> Καταναλωτή και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας. Στους</span><span id="msgfield"> παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. "</span></p>

Υποβλήθηκε από spirosgiapros. Ημερομηνία: Δευ, 08/21/2017 - 09:54 Μόνιμος σύνδεσμος

<p><span style="color: rgb(55, 55, 55); font-family: Arimo, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.0014px; background-color: rgb(255, 255, 255);">- - Σύμφωνα με το άρθρο 2 της Κ.Υ.Α. αριθμ. 45231/ 2017&nbsp;</span><span style="color: rgb(55, 55, 55); font-family: Arimo, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.0014px; background-color: rgb(255, 255, 255);">η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας ορίζονται ως αρμόδιες αρχές&nbsp;</span><span style="background-color: rgb(255, 255, 255); color: rgb(55, 55, 55); font-family: Arimo, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.0014px;">για τη διενέργεια των ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και τη βεβαίωση παραβάσεων&nbsp;</span><strong style="color: rgb(55, 55, 55); font-family: Arimo, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.0014px;">ΜΟΝΟ&nbsp;</strong><span style="background-color: rgb(255, 255, 255); color: rgb(55, 55, 55); font-family: Arimo, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.0014px;">της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4446/2016</span></p>
<p>Άρα για τις λοιπές παραβάσεις είναι αναρμόδιες</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>- - Σύμφωνα με το&nbsp;<a class="ajaxArticleLink" href="https://www.taxheaven.gr/laws/law/index/law/795#&quot; id="load_article_25470" name="bookmark_article_25470" style="font-size: 15.976px; color: rgb(27, 127, 185); outline: none; font-family: Arimo, Arial, Helvetica, sans-serif; background-color: rgb(255, 255, 255);">Αρθρο 64</a>&nbsp;62 εως 67 ΔΕΝ εφαρμόζονται σε&nbsp;<span style="font-size: 14.3653px; text-align: justify; background-color: rgb(255, 255, 255); color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arimo, Arial, Helvetica, sans-serif;">συναλλαγές με κάρτες πληρωμής που έχουν εκδοθεί από τριμερή συστήματα καρτών πληρωμής</span></p>
<p>Άρα για τις τριμερείς κάρτες ισχύει <strong>ΑΛΛΟ </strong>νομικό πλαίσιο&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>- - Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών σε ανακοίνωση της την <strong>04 ΑΥΓ 2017</strong> http://www.hba.gr/Media/Details/276</p&gt;
<p>αναφέρει :</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin-bottom: 10px; color: rgb(119, 119, 119); font-family: &quot;Open Sans&quot;, sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify; background-color: rgb(255, 255, 255);"><span style="box-sizing: border-box; font-weight: 700;">14. Μπορώ ως επιχείρηση που έχει τοποθετήσει POS να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες;</span></p>
<p style="box-sizing: border-box; margin-top: 0px; margin-bottom: 10px; color: rgb(119, 119, 119); font-family: &quot;Open Sans&quot;, sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify; background-color: rgb(255, 255, 255);">ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει, προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, με βαρύτατα πρόστιμα ή/και φυλάκιση, κατά τις διατάξεις:</p>
<ul class="list theme-colored" style="box-sizing: border-box; margin-top: 13px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; list-style: none outside none; color: rgb(119, 119, 119); font-family: &quot;Open Sans&quot;, sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify; background-color: rgb(255, 255, 255);">
<li style="box-sizing: border-box; margin: 5px 0px; text-align: justify;">των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα,<br style="box-sizing: border-box;">
&nbsp;</li>
<li style="box-sizing: border-box; margin: 5px 0px; text-align: justify;">του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α΄ 191),<br style="box-sizing: border-box;">
&nbsp;</li>
<li style="box-sizing: border-box; margin: 5px 0px; text-align: justify;">του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α΄ 21), και<br style="box-sizing: border-box;">
&nbsp;</li>
<li style="box-sizing: border-box; margin: 5px 0px; text-align: justify;">του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α΄ 173), όπως ισχύουν.</li>
</ul>
<p>&nbsp;</p>
<p>- - ως ανακριτικοί υπάλληλοι <strong>ΔΕΝ</strong>&nbsp;εχουμε δυνατότητα να αρνηθούμε λήψη μήνυσης</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Είμαι της άποψης οτι εξακολουθούν να ισχύουν <strong>ΚΑΙ </strong>οι ποινικές διατάξεις</p>

Υποβλήθηκε από error. Ημερομηνία: Τρί, 08/22/2017 - 16:38 Μόνιμος σύνδεσμος

<p>Διάβασα όσα γράφτηκαν και ήσασταν κατατοπιστικοί. Όμως με την πολυνομία που μας ταλαιπωρεί, ακόμη δεν έχει απαντηθεί (ή δεν το αντιλαμβάνομαι εγώ και να με συγχωρέσετε) το δεύτερο ερώτημά μου. " Διαπιστώνουμε ότι ένα κατάστημα στερείται τερματικού POS"... Δε συζητάμε το ενδεχόμενο να έρθει κάποιος και να μας πει "θέλω να υποβάλω μήνυση στο τάδε κατάστημα κλπ κλπ". Μιλάμε για την περίπτωση αυτεπάγγελτης διαπίστωσης στέρησης τερματικού POS από κατάστημα που θα είναι υποχρεωμένο να διαθέτει. εφαρμόζεται μόνο το αρ.65 του Ν.4446/16 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (διοικητικό από άλλες υπηρεσίες) ή πάμε και σε ποινικό κομμάτι;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Προφανώς και αν έρθει πολίτης και επιμείνει να καταθέσει μήνυση είμαστε υποχρεωμένοι να την πάρουμε και να την υποβάλλουμε αρμοδίως και ας είναι και αβάσιμη.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Ευχαριστώ για τις απαντήσεις συναδέρφων.</p>

Υποβλήθηκε από spirosgiapros. Ημερομηνία: Τετ, 08/23/2017 - 12:32 Μόνιμος σύνδεσμος

<p>Με κάθε επιφύλαξη να εχει τροποποιηθει το νομικο πλαισιο για το θεμα που εχω υποψη μου :</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>= = = = = = = = = = = = =</p>
<p>Το αρθρο 65 του 4446 λεει :</p>
<p>παρ 1 =&nbsp;1. <u>Οι δικαιούχοι πληρωμής</u>, στο πλαίσιο των συναλλαγών τους με πληρωτές οι οποίοι ενεργούν για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα, <u>υποχρεούνται, <strong>ανάλογα με τον κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητάς τους (ΚΑΔ)</strong> και εντός ορισμένης προθεσμίας, η οποία <strong>δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη </strong>από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα </u>για την ολοκλήρωση των πράξεων πληρωμής.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>παρ 3 = 3. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Οικονομικών, ορίζονται τα εξής:</p>
<div>α. οι υπόχρεοι συμμόρφωσης <strong>βάσει των κύριων ΚΑΔ,</strong></div>
<div>β. <strong>η προθεσμία συμμόρφωσης</strong>,</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>= = = = = = = = = = = = =</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>Εχει εκδοθει η ΚΥΑ&nbsp;45231/ 2017 η οποία λεει :</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>Άρθρο 1 Καθορισμός υπόχρεων δικαιούχων πληρωμής και προθεσμία συμμόρφωσης</div>
<div>1. Οι δικαιούχοι πληρωμής της περιπτ. γ' του άρθρου 62 του ν. 4446/2016 (Α' 240), <strong>οι οποίοι διαθέτουν τους παρακάτω κύριους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας</strong> (εφεξής Υπόχρεοι), <strong>υποχρεούνται να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα</strong> κατά την ολοκλήρωση των πράξεων πληρωμής που πραγματοποιούν πληρωτές της περιπτ. β' του άρθρου 62 του ν. 4446/2016 οι οποίοι ενεργούν για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα.</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>2. Οι ως άνω Υπόχρεοι οφείλουν να συμμορφωθούν <strong>εντός τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.</strong></div>
<div>&nbsp;</div>
<div>
<div>3. Οι ως άνω Υπόχρεοι που θα προβούν σε <strong>έναρξη δραστηριότητας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριάντα (30) ήμερων προ της παρέλευσης της προθεσμίας</strong>, της οριζόμενης στην παρ. 2 του παρόντος άρθρου, οφείλουν να συμμορφωθούν <strong>εντός τεσσάρων (4) μηνών</strong> από τη δημοσίευση της παρούσας.</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>4. Οι Υπόχρεοι που θα προβούν <strong>σε έναρξη δραστηριότητας ή σχετική μεταβολή μετά</strong> την παρέλευση της προθεσμίας, της οριζόμενης στην παρ. 2 του παρόντος άρθρου, οφείλουν να συμμορφωθούν <strong>εντός ενός (1) μηνός από την έναρξη, ή τη μεταβολή.</strong></div>
<div>&nbsp;</div>
</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>= = = = = = = = = = = = =</div>
<div>Απο τα ανωτερω εχουμε τα εξης :</div>
<div>1. Οσες επιχειρησεις εχουν <strong>ΚΥΡΙΟ</strong> ΚΑΔ εναν απο την λιστα της ΚΥΑ πρεπει να λειτουργουν POS αναλογα με το ποτε εγινε εναρξη η μεταβολη δραστηριοτητας :<br>
- δηλωση εναρξης η μεταβολης δραστηριοτητας &nbsp;πριν την 28-06-2017 προθεσμια η 28-07-2017 (η ΚΥΑ δημοσιευτηκε 28-04-2017 )<br>
- δηλωση εναρξης η μεταβολης δραστηριοτητας &nbsp;απο 29-06-2017 εως 28-07-2017 προθεσμια η 28-08-2017&nbsp;<br>
-&nbsp;δηλωση εναρξης η μεταβολης δραστηριοτητας &nbsp;μετα την 28-07-2017 προθεσμια ενα μηνα μετα την εναρξη η μεταβολη&nbsp;</div>
<div>&nbsp;</div>
<div><br>
2. Με την επιφυλαξη να ισχυει καποια αλλη αποφαση που αγνοω, οι ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΔ βρισκονται μεσα στην προθεσμια των 3 ετων του αρθρου 65 παρ 1 αρα πρεπει να λειτουργησουν POS απο 22-12-2019</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>= = = = = = = = = = = = =</div>
<div>Στο πρακτικο κοματι τωρα ειτε της καταληψης αστυνομικου οργανου ειτε κατοπιν καταγγελιας μηνυσης κτλ κτλ εχω την αποψη οτι τα αστυνομικα οργανα ειναι αναρμοδια να ελεγξουν &nbsp;και στερουνται και της επιχειρησιακης και τεχνικης γνωσης για να ελεγξουν :<br>
- αν η επιχειρηση Α εχει ΚΥΡΙΟ ΚΑΔ τον Χ η τον Ψ η τον Ζ<br>
- ποτε δηλωθηκε εναρξη η μεταβολη δραστηριοτητας καθε επιχειρησης<br>
<br>
Αρα την χρονικη στιγμη της καταληψης η της καταγγελιας ειναι αδυνατο ενας αστυνομικος να γνωριζει αν υπαρχει ποινικο αδικημα για να θεμελιωθει η εξουσια του για συλληψη ή για δικογραφια (Συνταγμα 5.2 - 5.3 - 6.1 / ΚΠΔ 242,243)<br>
<br>
Η ορθοτερη κατα την αποψη μου αντιμετωπιση ειναι :<br>
1. Ληψη καταγγελιας<br>
2. Επιβεβαιωση απο αστυνομικο το πραγματικο γεγονος της μη λειτουργιας POS<br>
3. Αναγραφη των 1 και 2 στο ΒΑΣ<br>
4. Αποστελλη εγγραφου με συνημμενα τα 1 και 3 στη Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή με κοινοποιηση στον εισαγγελεα (με συνημμμενα τα 1 και 3) με το ερωτημα αν η συγκεκριμενη επιχειρηση εμπιπτει στις αναφερομενες στην ΚΥΑ υποχρεες επιχειρησεις και σε θετικη περίπτωση με βαση την ημερομηνια εναρξης η μεταβολης ποια η προθεσμια που της αντιστοιχει</div>
<div><br>
5. Αποστολή της απαντησης στον εισαγγελεα</div>

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis