δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

10 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 4 μήνες 1 ώρα
Hero
Εγγραφή από: 30/04/2011 - 23:58
Δημοσιεύσεις: 99
Βαθμοί: 174
δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

οταν καποιος κανει μηνυση σε αλλο τμημα απο το δικο μας,και ο δ/της της αλλης Υπηρεσιας μας την στελνει για ληψη απολογιων μετα την παρελευση του αυτοφωρου και εν συνεχεια να την υποβαλλουμε εισαγγελεα ειναι νομιμο?μπορει να μας παραγγειλει ο δ/της της αλλης Υπηρεσιας ΄ή μονο ο Εισαγγελεας?

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 έτος 3 εβδομάδες
Member
Εγγραφή από: 11/07/2011 - 02:34
Δημοσιεύσεις: 0
Βαθμοί: 6
Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

Ναι, είναι νόμιμο. Η διάρκεια του αυτοφώρου έχει σημασία μόνο ως προς τη σύλληψη του δράστη με την αυτόφωρη διαδικασία και την παραπομπή του στον Εισαγγελέα. Πέραν των ορίων του αυτοφώρου ο δράστης δεν συλλαμβάνεται (εκτός και αν έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης ή άλλο καταδιωκτικό έγγραφο από τον Εισαγγελέα), όμως η προανάκριση μπορεί να συνεχιστεί κανονικά και, συνεπώς, μπορεί να διενεργηθεί κάθε απαραίτητη προανακριτική ενέργεια (λήψη απολογίας, κατάθεση μάρτυρα, αυτοψία, κατάσχεση, κλπ).
Επίσης δεν υφίσταται κανένας περιορισμός ως προς αίτημα άλλης Υπηρεσίας για διεξαγωγή από εμάς κάποιας προανακριτικής ενέργειας (πολύ συνηθισμένο για λόγους τοπικής αρμοδιότητας όπως π.χ. λήψη απολογίας του Α, κατοίκου Έδεσσας, από το Α.Τ. Έδεσσας για εμπλοκή του σε τροχαίο με τραυματισμό που τέλεσε στη Ρόδο όταν επισκέφτηκε το νησί για διακοπές πριν από ένα μήνα), με μόνο απαιτούμενο την ενημέρωση του Εισαγγελέα που χειρίζεται την υπόθεση (για το λόγο αυτό τα διαβιβαστικά έγγραφα των άλλων Υπηρεσιών που μας ζητούν να κάνουμε κάποια προανακριτική ενέργεια κοινοποιούνται στον αρμόδιο Εισαγγελέα).

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 2 έτη 3 μήνες
Review Team
Εγγραφή από: 09/03/2012 - 00:10
Δημοσιεύσεις: 0
Βαθμοί: 75
Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

Προσοχή, όμως, όταν λαμβάνεις απολογία κατά παραγγελία να έχεις στα χέρια σου ολόκληρη τη δικογραφία και όχι μόνο μέρος αυτής (π.χ. διαβιβαστικό ή παραγγελία της άλλης Υπηρεσίας) ώστε να κάνει χρήση των δικαιωμάτων του ο κατηγορούμενος, δηλαδή γνώση του αποδεικτικού υλικού, λήψη αντιγράφων κλπ.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 έτος 6 μήνες
Hero
Εγγραφή από: 26/10/2011 - 14:06
Δημοσιεύσεις: 4
Βαθμοί: 132
Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

Υπάρχει κίνδυνος από την αναβολή για να ενεργηθεί προανάκριση πέραν του ορίου του αυτοφώρου και χωρίς παραγγελία εισαγγελέα;

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 7 μήνες 2 εβδομάδες
Elite Member
Εγγραφή από: 15/07/2011 - 13:26
Δημοσιεύσεις: 5
Βαθμοί: 35
Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

Εγώ γνωρίζω ότι προανάκριση χωρίς προηγούμενη παραγγελία του Εισαγγελέα ενεργείται σε [b]δύο και μόνο[/b] περιπτώσεις. α) Όταν υπάρχει κίνδυνος από την αναβολή της και β) στα πλαίσια του αυτοφώρου. Στην περίπτωση που αναφέρει ο συνάδελφος που ρωτά αρχικά, θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι υπάρχει κίνδυνος από την αναβολή διαφορετικά οι ενέργειες που θα γίνουν δεν θα είναι νόμιμες.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 4 μήνες 1 ώρα
Hero
Εγγραφή από: 30/04/2011 - 23:58
Δημοσιεύσεις: 99
Βαθμοί: 174
Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

οχι δεν υπαρχει κινδυνος απο αναβολη.απλως μολις εληξε το αυτοφωρο μας την εστειλε να παρουμε απολογιες και εξεταση μαρτυρων και περιεργηθηκαμε

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 έτος 6 μήνες
Hero
Εγγραφή από: 26/10/2011 - 14:06
Δημοσιεύσεις: 4
Βαθμοί: 132
Απ: Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

[quote name=teddy date=2013-06-28]οχι δεν υπαρχει κινδυνος απο αναβολη.απλως μολις εληξε το αυτοφωρο μας την εστειλε να παρουμε απολογιες και εξεταση μαρτυρων και περιεργηθηκαμε[/quote]

Εσύ βάσει του άρθρου 243 Κ.Π.Δ. τι λες, θα ενεργήσεις προανάκριση ή όχι;

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 εβδομάδα 6 ημέρες
Hero
Εγγραφή από: 09/07/2011 - 13:02
Δημοσιεύσεις: 0
Βαθμοί: 140
Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

H έκτακτη - αυτεπάγγελτη αστυνομική προανάκριση του άρθρου 243 παρ. 2 του ΚΠΔ γίνεται ΜΟΝΟ σε δύο περιπτώσεις που ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ: 1)Για αυτόφωρο πλημ/μα ή κακούργημα και 2)όταν υπάρχει κίνδυνος από την αναβολή την οποία την κρίνει αποκλειστικά ο αρμόδιος ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ (δεν απατείται ενημέρωση της εισαγγελίας).
Έτσι, εάν συνάδελφοι σας στείλει άλλη Υπηρεσία δικογραφία με αυτεπάγγελτη προανάκριση, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ, θα μπορείται να λάβετε καταθέσεις, να κάνετε έρευνες, κατασχέσεις και να πάρετε και την απολογία κατηγορουμένου.
ΔΗΛΑΔΗ εάν έρθει ένας πολίτης και υποβάλλει μήνυση ή έγκληση για αδίκημα που έγινε π.χ. πριν από 5 ημέρες και δεν υπάρχει κίνδυνος από την αναβολή, τότε δεν δικαιούμαστε ως γενικοί ανακριτικοίν υπάλληλοι να διενεργούμε αυτεπάγγελτη προανάκριση. Απλά παίρνουμε την κατάθεση του μάρτυρα ή την υποβολή μήνυσης και θα την στείλουμε στην εισαγγελία που θα διατάξει έπειτα τις περαιτέρω ενέργειες. Εάν κάνουμε εμείς άλλες προανακριτικές ενέργειες τότε έχουμε ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ της διαδικασίας. ΓΙ' ΑΥΤΟ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ.
Ελπίζω να καταλάβατε τις διαφορές οι οποίες νομικά είναι πολύ μεγάλες και καθορίζουν την εξέλιξη της κάθε δικογραφίας.

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 1 έτος 6 μήνες
Hero
Εγγραφή από: 26/10/2011 - 14:06
Δημοσιεύσεις: 4
Βαθμοί: 132
Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

Αυτονόητο είναι λοιπόν ότι στο συγκεκριμένο ερώτημα του θέματος που έθεσε στην αρχή ο συνάδελφος ΔΕΝ προβαίνουμε στη λήψη απολογιών, δηλαδή ΔΕΝ ενεργούμε προανάκριση...

Offline
Τελευταία Επίσκεψη: Πριν από 6 μήνες 3 εβδομάδες
Veteran
Εγγραφή από: 14/05/2011 - 22:56
Δημοσιεύσεις: 13
Βαθμοί: 550
Απ: δικογραφια μετα την παρελευση αυτοφωρου

Αυτεπάγγελτη ή αστυνομική Προανάκριση ως γνωστών διενεργειται από την αστυνομία , δίχως παραγγελία του εισαγγελέα κατά τις διατάξεις του 243ΚΠΔ μόνο σε περίπτωση αυτόφωρου πλημμελήματος και κακουργήματος ή όταν υπάρχει κίνδυνος από την αναβολή.

Η προανάκριση σε αυτόφωρο δεν απαιτεί ιδιαίτερη ανάλυση σχετικά με τις αρχές και τις προυποθέσεις που την διέπουν.

Τα πράγματα όμως είναι πιο περίπλοκα στην περίπτωση διενέργειας προανάκρισης λόγω κινδύνου από την αναβολή και αυτό διότι ο νόμος δεν προσδιορίζει πότε υφίσταται ο κίνδυνος αυτός ουτε υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες που να τον προσδιορίζουν αλλά αφήνεται στην κρίση του προανακριτικού υπαλλήλου. Η κρίση όμως αυτή του προανακριτικού υπαλλήλου σε καμία περίπτωση δεν είναι ανέλεγκτη.

Ετσι σε περίπτωση που διενεργηθεί αυτεπάγγελτη προανάκριση δίχως να υφίσταται κίνδυνος από την αναβολή ΟΛΕΣ οι ανακριτικές πράξεις που διενεργήθηκαν είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΚΥΡΕΣ (27, 43, 171 παρ.1 εδ. β' και 243 ΚΔΠ)

Αυτό επίσης απορρέει και από την προυπόθεση του 243ΚΠΔ οπου οι ανακριτικοί υπάλληλοι έχουν υποχρέωση να ειδοποιήσουν τον εισαγγελέα με το ταχύτερο μέσο και να του υποβάλλουν χωρίς χρονοτριβή τις εκθέσεις που συντάχθηκαν, εάν αυτό δεν συμβεί τότε επέρχεται απόλυτη ακυρότητα . Κατά μία άποψη της Νομολογίας, η παράλειψη του ανακριτικού υπαλλήλου να ενημερώσει, σε περίπτωση αστυνομικής προανάκρισης , τον αρμόδιο εισαγγελέα, όπως και η kαθυστερημένη υποβολή σ΄ αυτόν των σχετικών εκθέσεων, που συντάχθηκαν χωρίς εισαγγελική παραγγελία, δεν συνεπάγεται απόλυτη ακυρότητα κατά το άρθρο 171 παρ. 1 στοιχ. β΄ ΚΠΔ. Η άποψη αυτή είναι εντελώς εσφαλμένη και προσβάλει κατάφωρα όχι μόνο τα δικαιώματα του κατηγορουμένου αλλά και τα δικαιώματα καιτο κύρος του εισαγγελέα, του οποίου η άμεση παρέμβαση στην αυτεπάγγελτη (αστυνομική) προανάκριση, που διενεργείται χωρίς παραγγελία του, αποτελεί δικαίωμα του αλλά και ταυτόχρονα αι δικαιοκρατική εγγύηση σύννομης και λειτουργικά ορθής διεξαγωγής της αστυνομικής προανάκρισης και προστασίας του κατηγορουμένου και των υπεραστικών δικαιωμάτων του.

Επομένως για να διενεργηθεί νόμιμα αυτεπάγγελτη προανάκριση :

1. Πρέπει να υπάρχει κίνδυνος, ο οποίος να αφορά είτε τη ματαίωση είτε την καταλυτική δυσχέρανση της βεβαίωσης του εγκλήματος, που διαπράχθηκε και του προσώπου του δράστη.
2. Πρέπει να υφίσταται ‘’κίνδυνος ’’, δηλαδή όχι απλή δυνατότητα ούτε απλή πιθανότητα ούτε εύλογη πιθανότητα αλλά σημαντική πιθανότητα ματαίωσης ή καταλυτικής δυσχέρανσης της βεβαίωσης του εγκλήματος ή της ανακάλυψης του δράστη.
3. Ο κίνδυνος πρέπει να είναι άμεσος17 και πρέπει να απειλείται. Αρμόδιος να κρίνει για το εάν υφίσταται άμεσος κίνδυνος από τη καθυστέρηση είναι ο ανακριτικός υπάλληλος. Η κρίση του ανακριτικού υπαλλήλου ελέγχεται και πρέπει να ελέγχεται από τα αρμόδια δικαστικά όργανα τις πολιτείας και μάλιστα από τον εισαγγελέα. Συνεπώς δεν αρκεί ο κίνδυνος να είναι έμμεσος ή χρονικά ή λειτουργικά απομακρυσμένος, αλλά πρέπει ο κίνδυνος από τη καθυστέρηση να είναι άμεσος και να επαπειλείται, δηλαδή να επίκειται η πραγματοποίηση του , χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε παρεμβολή οποιουδήποτε αιτιώδους παράγοντα ή όρου.
4. Εφόσον ο κίνδυνος ματαίωσης ή καταλυτικής δυσχέρανσης της βεβαίωσης του εγκλήματος ή της ανακάλυψης του δράστη πρέπει να είναι άμεσος, πρέπει να είναι τέτοιας φύσης και τόσο μεγάλης έντασης, που να συνεπάγεται , κατά τη φυσιολογική εξέλιξη του, αμέσως τη μεταβολή της πιθανότητας σε πραγματικότητα, η οποία θα συντελεσθεί με βεβαιότητα. Επομένως ο ‘’άμεσος κίνδυνος ‘’ δεν αρκεί να αποτελεί σημαντική πιθανότητα αλλά πρέπει να συνιστά αμέσως επικείμενη
πραγματικότητα.
5. Σύμφωνα με τα παραπάνω, περιπτώσεις ‘’άμεσου κίνδυνου από τη καθυστέρηση ‘’ είναι οι περιπτώσεις που επίκειται άμεσα και με βεβαιότητα η εξαφάνιση, ,έκλειψη, εξάλειψη ή αλλοίωση των μέσων απόδειξης ή την εξαφάνιση ή την καταστροφή των πειστηρίων του εγκλήματος και η μη διενέργεια ανακριτικών πράξεων αμέσως, ακόμη και η καθυστέρηση είναι ελάχιστη, είναι βέβαιο ότι συνεπάγεται τη ματαίωση τους, διότι αποκλείεται να διενεργηθούν σε οποιανδήποτε
άλλο χρόνο, ή τη πλήρη αναποτελεσματικότητα τους, διότι εάν διενεργηθούν , θα έχουν χάσει εντελώς την αποδεικτική λειτουργικότητα τους.

Αν λοιπόν δεν έπρεπε να διενεργηθεί προανάκριση λόγω άμεσου κίνδυνου από τη καθυστέρηση , ενώ ο ανακριτικός υπάλληλος έκρινε ότι επιβαλλόταν η
διενέργεια της, επέρχεται απόλυτη ακυρότητα της αυτεπάγγελτης προανάκρισης, δηλαδή απόλυτη ακυρότητα όλων των ανακριτικών πράξεων(του
συνόλου των ανακριτικών πράξεων), που διενεργήθηκαν από τους ανακριτικούς υπαλλήλους στο πλαίσιο της άκυρης προανάκρισης.

Η αστυνομική προανάκριση διενεργείται υποχρεωτικά όταν κάποιο κακούργημα ή πλημμέλημα καταλαμβάνεται επ’ αυτοφώρω ή αν απειλείται άμεσος κίνδυνος από τη καθυστέρηση. Η διενέργεια αυτεπάγγελτης (αστυνομικής) προανάκρισης δεν εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του ανακριτικού υπαλλήλου, δηλαδή δεν τη διενεργεί αν θέλει και σε όσες περιπτώσεις θέλει αλλά η διενέργεια της αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον του. Συνεπώς αν ο αρμόδιος ανακριτικός υπάλληλος δεν διενεργήσει αστυνομικήπροανάκριση , σύμφωνα με το άρθρο 243 παρ. 2, και δεν πραγματοποιήσει όλες τις αναγκαίες πράξεις, διαπράττει το έγκλημα της ΚΑΤΑΧΡΗΣΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ – 239 ΠΚ εφοσον προκύψει δράστης ειδάλλως ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ -259ΠΚ

Σχετικα με αιτηση ακυρωσησ τησ προανακρισησ έχει ασχοληθει και ο ΑΠ(σε συμβ.) εκδίδοντας την 666/2001 απόφαση του .Παραθέτω αποσπάσματα άξιας αναφοράς :

… 2.- Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 27, 43, 171 παρ.1 εδ. β' και 243 του Κ.Ποιν.Δ. σαφώς προκύπτει ότι απόλυτη ακυρότητα επιφέρει και η χωρίς παραγγελία του Εισαγγελέα ενέργεια προανακρίσεως, εκτός αν πρόκειται για αυτόφωρο κακούργημα ή πλημμέλημα ή αν από την αναβολή απειλείται άμεσος κίνδυνος να ματαιωθεί ή να δυσχερανθεί η βεβαίωση του διαπραχθέντος εγκλήματος και του δράστη, οπότε, κατά την παρ.2 του άρθρου 243 Κ.Π.Δ., οι προανακριτικοί υπάλληλοι όχι μόνο δύνανται αλλά και υποχρεούνται ακόμη και χωρίς προηγούμενη παραγγελία του εισαγγελέα να επιχειρήσουν προς βεβαίωση της πράξεως και ανακάλυψη του δράστη προανακριτικές πράξεις, για τις οποίες δεν δημιουργείται καμιά ακυρότητα. Για την ύπαρξη του ως άνω κινδύνου μόνος αρμόδιος να κρίνει είναι ο ανακριτικός υπάλληλος…..
3.- Στην προκειμένη περίπτωση όπως προκύπτει από το προσβαλλόμενο βούλευμα και τα έγγραφα της δικογραφίας, τα οποία ελέγχονται παραδεκτώς για την έρευνα της βασιμότητας των λόγων αναιρέσεως, μετά την υποβολή στην Υποδ/νση Ασφαλείας Ρόδου προφορικής εγκλήσεως από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εταιρείας "Τ.**" για υπεξαίρεση κατά του ήδη αναιρεσείοντος κατηγορουμένου Γ.Ε., για την οποία συντάχθηκε σχετική έκθεση, διενεργήθηκε από αξιωματικό της Υποδ/νσης Ασφαλείας Ρόδου χωρίς παραγγελία του Εισαγγελέα προανάκριση, κατά το άρθρο 243 παρ.2 ΚΠΔ, γιατί ο επιληφθείς της προανακρίσεως αξιωματικός έκρινε ως προανακριτικός υπάλληλος, ενόψει και της υπάρχουσας πληροφορίας για αναχώρηση ου εγκαλουμένου στο εξωτερικό, ότι από την αναβολή υπήρχε κίνδυνος να δυσχερανθεί η βεβαίωση του εγκλήματος. Σύμφωνα με όλα τα προαναφερθέντα, νομίμως και χωρίς να δημιουργηθεί καμιά ακυρότητα διενεργήθηκε έστω και χωρίς εισαγγελική παραγγελία, η πιο πάνω προανάκριση και οι αντίθετες αιτιάσεις του αναιρεσείοντος είναι αβάσιμες….’’

Βέβαια συνεχίζοντας πρέπει να διευκρινιστεί ο ορος ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ βάσει των άρθρων 171-176ΚΠΔ και πως αυτή καλύπτεται αφού είναι ένα κεφάλαιο του ΚΠΔ που αν και σημαντικότατο ελάχιστοι από εμάς το γνωρίζουμε.
Οι απόλυτες ακυρότητες της ποινικής προδικασίας προτείνονται μέχρι την αμετάκλητη παραπομπή του κατηγορουμένου στο ακροατήριο, διαφορετικά καλύπτονται, με αποτέλεσμα να μήν μπορούν να ληφθούν υπόψη ούτε αυτεπαγγέλτως, αρμόδιο δε για την κήρυξη ή μή κήρυξή των είναι το δικαστικό συμβούλιο.
Άν οι απόλυτες ακυρότητες της ποινικής προδικασίας προτάθηκαν και απορρίφθηκαν απο το δικαστικό συμβούλιο, απαραδέκτως επαναφέρονται ενώπιον του δικαστηρίου, το οποίο δέν έχει εξουσία ούτε να αναπέμψει την υπόθεση προς περαιτέρω ανακριτικές πράξεις.(1/2008 ΟλΑΠ)
Αποτελεί δε διαφορετικόν θέμα, εάν και κατά πόσον θα ληφθή υπ’όψιν υπό του δικαστηρίου η ακύρως διενεργηθείσα ανακριτική πράξις. Όπως π.χ. δεν δύναται, κατά τας διατάξεις των άρθρων 6 § 1 ΕΣΔΑ, 14 § 3 εδ. ζ ΔΣΑΠ, 31 § 2, 105 § 2 και 223 § 4 ΚΠοινΔ, να αξιοποιηθή αποδεικτικώς εις βάρος του κατηγορουμένου και συνεπώς να ληφθή υπ’όψιν υπό του δικαστηρίου η ένορκος ή ανώμοτος μαρτυρική κατάθεσις, που αυτός έδωσε κατα το στάδιον της προκαταρκτικής εξετάσεως ή αυτεπαγγέλτου προανακρίσεως, διότι παραβιάζεται η θεμελιώδης αρχή της μη αυτοενoχοποιήσεως τούτου και του δικαιώματός του δια δικαίαν δίκην (Α.Π. 186/2006, 90/2006
Η αμετάκλητη παραπομπή προσδιορίζεται από το χρονικό σημείο της επιδοσης του κλητηρίου θεσπίσματος η της κλήσης κατοπιν αμετάκλητου βουλεύματος.

Τι σημαίνει αυτό ?

Ο κατηγορούμενος πλεον από την στιγμή που θα παραπεμφθεί στο δικαστήρο και θα αρχίσει η προπαρασκευαστική διαδικασία ΔΕΝ θα εχει ΚΑΝΕΝΑ δικαίωμα να επικαλεστει ακυρότητα της προδικασία – προανάκρισης.
Ετσι ακόμα και άκυρη απολογία-στέρηση δικαιωμάτων κατηγορουμένου (1770/2009ΚΠΔ-64/2013ΕΦ.ΑΘ)-ακυρη διερμηνεία-πραγματογνωμοσύνη χωρίς γνωστοποίηση των πραγματογνωμόνων -ΑΚΥΡΟ αλκοτέστ (1361/2009ΑΠ)-κατάθεση ανηλίκου χωρίς ψυχιατρική εξέταση (226αΚΠΔ)-ελλείψεις ποινικής δίωξεις (μη πραγματοποίηση επιβαλλόμενης προκαταρκτικής σε κακουργημα 860/2001ΑΠ)
ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ κανονικά υπόψιν για την εκδοση της απόφασης ΕΦΟΣΟΝ δεν προσφύγει ο κατηγορούμενος στο δικαστικο συμβούλειο ΠΡΙΝ την αμετάκλητη παραπομπή του δηλαδή ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ οι ΑΚΥΡΟΤΗΤΕΣ .

Αυτό που μας ‘’διευκολύνει’’ αρκετά είναι το 43,245ΚΠΔ συμφωνα με το οποίο στα αυτόφωρα πλημμελήματα καθώς και στα πλημμελήματα που εκδικάζονται στο Μονομελές πλημ/κειο ΔΕΝ γίνεται ΤΑΚΤΙΚΗ προανάκριση ΑΡΑ εν τοις πράγμασοι δεν γινεται να ακυρωθουν οι προανακριτικές πράξεις μας αφου δεν υπάρχει ΠΡΟΔΙΚΑΣΙΑ κ προσφυγή στο συμβούλιο ούτε προσφυγή κατα του κλητηριου θεσπήσματος (322ΚΠΔ).

Ετσι γινεται αντιληπτο ότι η συμβολή μας στην ποινική διαδικασια είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ όταν ενεργούμε προανακριση για ΑΥΤΟΦΩΡΟ αδίκημα. Σε κάθε άλλη περίπτωση η αστυνομικη αυτεπάγγελτη προανάκριση ατονίζει αφου μπορεί να είναι όλως περιττη μετα από ακυρωση της οπου και θα παραγγελθεί εξ’αρχης η διενέργεια όλων των πράξεων αφου μια εκ των υστέρων παραγγελία ΔΕΝ καλυπτει την ακυροτητα.

Αποψη μου λοιπόν ειναι οτι αν δεν υπάρχει κίνδυνος απο τη αναβολή να υποβέλλουμε την δικογραφία και να αναμένουμε σχετική παραγγελία.Μην ξεχνάτε οτι ο εισαγγελέας έχει κ ενα δυνατό ''οπλο'' και δεν ειναι αλλο απο την προκαταρκτική εξέταση ...

Επίσης πρεπει να γινει κατανοητό ότι ΔΕΝ μπορεί ο αστυνομικός προανακριτικός υπάλληλος σε καμια περίπτωση να ευθύνεται για την ακυρωση της διαδικασίας στο ακροατηριο (που σημαίνει υπο προυποθέσεις και αθώωση του κατηγορουμένου). Κάθε παρατυπία της προδικασίας καλύπτεται αν δεν προσβληθεί . Αν προσβληθεί απλά διατάζεται αν ειναι εφικτή επαναληψη της.

ΠΡΟΣΟΧΗ όμως καθώς πάνω από τον ΚΠΔ είναι το ΣΥΝΤΑΓΜΑ. Ετσι δεν δυναται να αξιοποιηθούν στο ακροατήριο προανακριτικές πράξεις που παραβιαζουν το άρθρο 19Σ. Ητοι μια άκυρη κατ’οικον έρευνα που πραγματοποιηται χωρισ δικαστικο λειτουργο παραβιάζοντας ετσι παρανομα το ασυλο το οποιο προστατευεται από το αρ9Σ πραγματικά περιορίζει το δικαστήριο αφού ΔΕΝ δυναται να την αξιολογήσει ουτε καν να την αναφέρει στο σκεπτικό-διατακτικό της απόφασης . Το αυτό συμβαίνει με την απολογία που ελήφθη με βασανιστήρια κατα παραβαση του αρ7Σ , βεβαια είναι δυσκολο να αποδειχτει κάτι τέτοιο (βλέπε επίκληση 17Ν για προανακριτικές απολογιες η οποία όμως δεν εγινε αποδεκτή απο το δικαστήριο .)

Αρα κάθε ευθύνη για την ακυρωση της διαδικασίας φέρει ΑΠΟΛΥΤΑ ο Εισαγγελέας που εποπτεύει την προανάκριση και το δικαστήριο που δικάζει την υπόθεση .
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνουμε καλά την δουλεία μας υποτιμώντας τις δυνατότητες που μας δίνει ο νόμος . Βέβαια πρέπει να αναφερθεί ότι σε υψηλούς νομικους κύκλους πάντα υπάρχει το σκεπτικό δημιουργίας μιας δικαστικής αστυνομίας με αμιγώς ανακριτικά καθήκοντα βλέπε πρόταση που έγινε διημερίδα με θέμα «Λειτουργικά προβλήματα της Δικαιοσύνης», που διοργανώθηκε από τις ενώσεις δικαστών, την ολομέλεια προέδρων δικηγορικών συλλόγων και την ομοσπονδία δικαστικών υπαλλήλων στην Αθήνα στις 17.12.2000 ‘’Αφαίρεση των ανακριτικών αρμοδιοτήτων, τουλάχιστον αυτών που σχετίζονται με τη λήψη
καταθέσεων και απολογιών από την αστυνομία’’.…

[edit time=1372742352]Srek[/edit]

Σε σύνδεση τώρα

Είναι εδώ αυτή τη στιγμή 1 χρήστης.