Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
07:57 | 26/10/2017

Ομιλία Νικολάου Κανέλλου, Γενικού Γραμματέα της Ένωσης Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας Αττικής, στο 28ο Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΠΟΑΞΙΑ:

Χαιρετίζω όλες και όλους τους αντιπροσώπους των Ενώσεων Αξιωματικών που παρευρίσκονται στο 28ο συνέδριο της Ομοσπονδίας μας, που διοργάνωσε με επιτυχία η ´Ενωση Πελοποννήσου και ευχαριστούμε το προεδρείο της για την υποδειγματική φιλοξενία της.

Το κεντρικό σύνθημα της Ομοσπονδίας μας είναι «όραμα και ελπίδα για τους συναδέλφους και για την αστυνομία». Για ποια αστυνομία όμως μιλάμε και για ποια ελπίδα; 

Ολα τα χρόνια στην Αστυνομία, τα προβλήματα συσσωρεύονται και τα βάζουμε κάτω από το χαλί. Το χαλί είναι οι μεγάλες επιτυχίες, όπως η υπόθεση της απαγωγής στην Κρήτη που τελείωσε με υποδειγματικό τρόπο και είχαμε την απελευθέρωση του απαχθέντος αλλά και την σύλληψη των δραστών. Όλοι γνωρίζουμε ότι λειτουργούμε με το μεράκι μας και την αγάπη μας για την αστυνομία και τον πολίτη και πάνω απ’ όλα με φιλότιμο και ευσυνειδησία.

Γνωρίζετε ότι σχεδόν όλες οι υπηρεσίες έχουν αποδεκατιστεί; Γνωρίζετε ότι το 40 % της δύναμης των τμημάτων είναι αποσπασμένο και διατιθέμενο σε άλλες Υπηρεσίες; Έχουμε μετατρέψει την αστυνομία σε μία μεγάλη εταιρία φύλαξης κτηρίων και στόχων. Τα αστυνομικά τμήματα δεν έχουν να διαθέσουν αστυνομικούς για την φύλαξη των αστυνομικών καταστημάτων, για φύλαξη κρατουμένων και για εκτέλεση περιπολιών στην περιοχή αρμοδιότητάς των. Γιατί δεν παρέχουμε στους πολίτες το πολυτιμότατο αγαθό που είναι η ασφάλεια;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Να ξεκινήσει διάλογος άμεσα για την αναδιάρθρωση της ΔΑΕΒ, των Επισημων, του Αρχηγειου και του επιτελειου ΓΑΔΑ ..."

Γνωρίζετε ότι τα τμήματα ασφαλείας το βράδυ κλείνουν και οι περιοχές παραδίδονται στο έλεος των εγκληματιών ; Ανοίγουν το πρωί και ως κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών προβαίνουν στην καταγραφή των κλοπών, διαρρήξεων και ληστειών. Ποιος αποφασίζει για την κατάσταση αυτή κυρίες και κύριοι αντιπρόσωποι; Ποιος αποφασίζει να υπάρχει ασφάλεια μόνο για λίγους και εκλεκτούς και όχι για όλους τους πολίτες; Γιατί μας ενδιαφέρει μόνο η αστυνομία του φαίνεσθαι και όχι η αστυνομία του είναι; Στην τελευταία συνάντηση της ομοσπονδίας μας με τον κύριο Υπουργό ειπώθηκε ότι οι διοικητές των υπηρεσιών δεν θα διατίθονται σε μέτρα εκτός τηςπεριοχής αρμοδιότητας των τιμήματων τους. Εφαρμόζεται; Όχι φυσικά. Σε περιστατικά που κάποτε πήγαινε ένας σταθμός της ´Αμεσης Δράσης και έδινε αναφορά στο κέντρο επιχειρήσεων, τώρα πηγαίνει ο Αστυνομικός Δθευθυντής ή ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής με έναν αστυφύλακα οδηγό. Ποιος έδωσε το δικαίωμα να υπάρχει αυτός ο ευτελισμός των βαθμών; Η απάντηση είναι απλή και έχει όνομα. Είναι η ευθυνοφοβία των διοικούντων. Θέλουν να καλύψουν τα νώτα τους και σε περίπτωση που συμβεί κάτι, η φράση είναι γνωστή « έβαλα διευθυντή επικεφαλής τι άλλο να κάνω»; Έχετε σκεφτεί ότι υπάρχουν Α/Δ που είναι διοικητές Διευθύνσεων και Α/Δ που διοικούν τον αστυφύλακα οδηγό τους; Ερωτώ, πως θα γίνει η αξιολόγηση αυτών των αξιωματικών και με ποιο κριτήριο; Ο ένας έχει να συντονίσει διάφορες υπηρεσίες, να έρθει σε επικοινωνία με τις αρχές του τόπου και καθημερινώς να εκπροσωπήσει την αστυνομία. Ο άλλος ΑΔ έχει την υποχρέωση να αναφέρει στο κέντρο επιχειρήσεων κσι στο υπασπιστήριο που δυστυχώς στη θέση αυτή πάλι είναι αστυφύλακας.

Φρονώ ότι ένα βασικό κριτήριο αξιολόγησης των αξιωματικών είναι η ευθυνοφοβία αλλά και οι πρωτοβουλίες που παίρνουν. Η πλειοψηφία των αξιωματικών έχει ως γνώμονα στις ενέργειές τους την ευθυνοφοβία με συνέπεια τη μη ορθή κατανομή της δύναμης σε μέτρα τάξης και ασφαλείας , φυλάξεις στόχων και λοιπές διαθέσεις. Έτσι υπάρχει καταπόνηση του προσωπικού, υπέρμετρη διάθεση αστυνομικών στις καθημερινές υποχρεώσεις με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καλή και ουσιαστική αστυνόμευση, αλλά μόνο γκρίνια και απογοήτευση .

Να παραθέσω με την ευκαιρία αυτή, μία άλλη πληγή που ταλανίζει την αστυνομία και κανείς δεν μιλάει για αυτήν. Καίτοι υπάρχουν αξιωματικοί από ΣΑΕΑ ,ΤΕΜΑ και αξιωματικοί του νόμου αυτοί δια μαγείας δεν υπάρχουν. Οι αστυφύλακες ανακριτικοί υπάλληλοι εκτελούν υπηρεσίες αξιωματικού υπηρεσίας τιμήματος, υποδιεύθυνσης και είναι στα υπασπιστήριο των διευθύνσεων ενώ κανονικά έπρεπε να εκτελούν τις υπηρεσίες αυτές Υ/Β και Υ/Α με εμπειρία και με περισσότερες γνώσεις.

Έχουμε το φαινόμενο επίσης ελάχιστοι αξιωματικοί της ΣΑΕΑ να εκτελούν υπηρεσία αξιωματικού υπηρεσίας και να εναλλάσσονται σε βάρδιες με τους αστυφύλακες του τμήματος. Αν αυτό το βρίσκετε λογικό σας παρακαλώ πολύ να το πείτε, να το επικροτήσουμε και να το συνεχίσουμε.

Ήρθε ο καιρός να επαναφέρουμε το ορθό και το σωστό. Οι αξιωματικοί να υπηρετούν εκεί που προβλέπεται και να ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία των κανονισμών του οργανισμού μας.

Το άλλο σύνθημα είναι ελπίδα για το σύνολο των συναδέλφων. Ως αξιωματικός της Σχολής Αξιωματικών έχω πει και σε προηγούμενα συνεδρία ότι ο οποιοσδήποτε αποφοιτεί απ’ τη σχολή αξιωματικών έχει ελπίδα να γίνει ανώτατος. Είναι αδιανόητο να αποστρατεύονται αξιωματικοί λόγω ηλικίας ή να αποστρατεύονται χωρίς να έχουν συμπληρώσει τα 35 χρόνια υπηρεσίας. Ποιος όμως ευθύνεται όταν στις πρώτες σειρές των πανελληνίων υπήρχαν διαφορές ηλικίας στους δοκίμους μεταξύ των ιδιωτών και εκ του σώματος 10, 11 και 12 έτη. Στην πορεία το βελτιώσαμε αυτό; Όχι φυσικά. Ιδιώτες εισέρχονται 18 ετών και εκ του σώματος μέχρι τα 29. Διαφορά πάλι 11 χρόνια. Γιατί δεν μειώνεται το όριο ηλικίας στους εκτός σώματος στα 25 για να μικρύνει η ηλικιακή διαφορά μεταξύ των; Οι παλαιότεροι γνωρίζουμε ότι για το ΤΕΜΑ υπήρχε κατώτερο όριο ηλικίας για να μπορεί ο ανθυπαστυνόμος να δώσει εξετάσεις και ήταν το 38ο έτος της ηλικίας. Τώρα μειώθηκε στα 32. Ο λόγος; Δεν υπάρχει εξήγηση και σε συνδυασμό με το νέο ασφαλιστικό που πρέπει να υπηρετήσει κάποιος 35 ή 40 χρόνια, οι αξιωματικοί ΤΕΜΑ διεκδικούν, ορθώς αύξηση οργανικών θέσεων στο βαθμό του Α/Α του Α/Υ και σε λίγα χρόνια την δημιουργία και θέσεων στο βαθμό του Α/Δ.

Γιατί όλα αυτά κυρίες και κύριοι αντιπρόσωποι; Δεν πρέπει να λυθούν όλα αυτά τα προβλήματα; Ποιος συσχετίζει τις επιτηρίδες αξιωματικών ΣΑΕΑ και ΤΕΜΑ; Οι επιτηρίδες αυτές είναι ξεχωριστές και ανεξάρτητες. Όλοι προάγονται σύμφωνα με τις κενές οργανικές θέσεις της επιτηρίδας τους . Τι παει να πει επειδή προήχθησαν οι αξιωματικοί της ΣΑΕΑ πρέπει να προαχθούν και οι αντίστοιχοι αξιωματικοί ΤΕΜΑ ;

Αξιωματικοί ειδικών καθηκόντων , μία κατηγορία που είναι επινόηση της αστυνομίας . Οι αξιολογότατοι αυτοί επιστήμονες που έχουν προσφέρει και συνεχίζουν να προσφέρουν τα μέγιστα αντί να έχουν και να είναι στην κατηγορία των πολιτικών υπαλλήλων τους ονομάσαμε αξιωματικούς ειδικών καθηκόντων και αν δεν το εχετε αντιληφθεί υπαρχει μια άτυπη διαμάχη με τους αξιωματικούς γενικών καθηκόντων . Ποιος μπορεί να δικαιολογήσει ποιος είναι ο λόγος που στις φετινές μεταθέσεις έφυγαν αξιωματικοί γενικών καθηκόντων και μάλιστα τμηματάρχες με εξειδίκευση , με πολλά χρόνια εμπειρίας και προσφοράς ; Μηπως για να αναλάβουν τις θέσεις τους αξιωματικοί ειδικών καθηκόντων ; Ας το δούμε , ας το ελέγξουμε και ας καυτηριάσουμε ή αποτρέψουμε ανάλογα μελλοντικά τέτοια φαινόμενα .

Για να μην μακρηγορώ έχω να κάνω κάποιες προτάσεις που θα καταθέσω στο προεδρείο για να τις θέσει προς ψηφοφορία στο σώμα των αντιπροσώπων.

Η πρώτη πρόταση είναι στο άρθρο 12 του καταστατικού της ομοσπονδίας μας με τίτλο «Πανελληνιο συνέδριο αντιπροσώπων» παραγρ. 3 να τροποποιηθεί ως εξής : Η αναλογία αυτή ορίζεται σε ένα αντιπρόσωπο ανά 30 μέλη. Σε περίπτωση που προκύπτει κλάσμα μεγαλύτερο από το μισό του μέτρου προστίθεται ένας ακόμα αντιπρόσωπος. Σωματεία που δεν αριθμούν παραπάνω από 30 μέλη εκλέγουν οπωσδήποτε έναν αντιπρόσωπο.

Η δεύτερη πρόταση είναι να καθοριστεί το ίδιο διήμερο για αρχαιρεσίες σε όλες τις ενώσεις αξιωματικών της αστυνομίας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την έναρξη και την λήξη της θητείας όλων των αντιπροσώπων την ίδια χρονική περίοδο.

Η Τρίτη πρόταση είναι από το βαθμό του Αστυνομικού Διευθυντή και πάνω να μην υπάρχει κανένας περιορισμός στα όρια ηλικίας. Έτσι δεν θα υπάρχει πρόβλημα με την εξέλιξη των αξιωματικών ΣΑΕΑ και θα σταματήσει το παράλογο για παράδειγμα σε μία αστυνομική διεύθυνση που έχει διευθυντή με βαθμό Α/Δ αυτός να μπορεί να υπηρετήσει μέχρι το 59ο έτος της ηλικίας του, σε μια άλλη αστυνομική διεύθυνση που έχει ταξίαρχο αυτός να μπορεί να υπηρετήσει μέχρι το 61ο έτος της ηλικίας του, ενώ ο περιφερειάρχης που είναι υποστράτηγος μέχρι το 62 ο έτος της ηλικίας του.

Είναι αυτονόητο ότι από το προαναφερθέν παράδειγμα το οποίο καταλαβαίνετε όλοι ότι ο περιορισμός του ορίου ηλικιας είναι παράλογος και πρέπει να καταργηθεί.

Για το λόγο αυτό ζητώ να ψηφιστεί η πρόταση μου αυτή .

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis