Η χώρα μας τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει ίσως την σημαντικότερη οικονομική κρίση της νεότερης ιστορίας της. Όπως είναι φυσικό αυτό έχει επηρεάσει, εκτός από την καθημερινότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών, και την λειτουργία του κρατικού μηχανισμού με σημαντικές περικοπές στους προϋπολογισμούς των υπουργείων.
Στο υπουργείο Δημόσιας τάξης τα αποτελέσματα των περικοπών είναι περισσότερο από εμφανή. Απαρχαιωμένος στόλος οχημάτων, προβλήματα στις επικοινωνίες και πολλές φορές ελλείψεις ακόμη και σε γραφική ύλη. Η λογική όμως των περικοπών δεν ακολουθείται στις μισθώσεις των ακινήτων τα οποία χρησιμοποιούνται από την ΕΛ.ΑΣ. Δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος» από το 2011 ανέφερε ότι στην Θεσσαλονίκη μόνο δαπανούνται 125.500 ευρώ μηνιαίως για μισθώσεις ακινήτων που στεγάζουν διάφορες υπηρεσίες της. Στο link www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=88082 περιγράφονται αναλυτικά τα ποσά που δαπανούνται. Από τότε μέχρι σήμερα ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει. Από την προηγούμενη κυβέρνηση υπήρξε μια μείωση στις δαπάνες ενοικίων της τάξης του 20%. Συνεπώς σήμερα το ποσό αυτό ανέρχεται σε 100.000 ευρώ περίπου μηνιαίως δηλαδή 1,2 εκ. ευρώ ετησίως ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ σε μισθώσεις κτηρίων τα οποία είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ να στεγάσουν μια αστυνομική υπηρεσία. Σχεδόν σε κανένα τμήμα της πόλης δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης οχημάτων όχι μόνο για τους πολίτες που θέλουν να εξυπηρετηθούν αλλά ούτε καν για τα υπηρεσιακά οχήματα. Τα κρατητήρια είναι σε πολλές υπηρεσίες είτε ανύπαρκτα είτε ακατάλληλα για αυτήν την χρήση, για λόγους ασφαλείας και για λόγους υγιεινής
Λύση στο πρόβλημα υπάρχει και είναι ανέξοδη. Και δεν είναι άγνωστη στο υπουργείο. Έχει χρησιμοποιηθεί λίγα χρόνια πριν στην κατασκευή Πυροσβεστικού Σταθμού σε επαρχιακή πόλη της Μακεδονίας.
Η ανάγκες μίας πόλης σαν την Θεσσαλονίκη θα μπορούσαν να καλυφθούν με την κατασκευή 3-4 μεγάλων κτηρίων σε διάφορα σημεία στην πόλη τα οποία θα στέγαζαν όλες της υπηρεσίες και τα τμήματα. Κατασκευή κτηρίων τα οποία θα πληρούν ΟΛΕΣ τις προδιαγραφές και προϋποθέσεις για ένα τέτοιο εγχείρημα. Κτήρια που θα παρέχουν εύκολη πρόσβαση και στάθμευση σε όλους τους πολίτες. Εύκολη πρόσβαση και σε άτομα ΑΜΕΑ τα οποία σήμερα νιώθουν αποκομμένοι . Χώρους εκπαίδευσης και άθλησης του προσωπικού. Οργανωμένος χώρος κρατητηρίων.
Ο τρόπος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χωρίς να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό υπάρχει. Τουλάχιστον όχι μεγαλύτερη επιβάρυνση από την σημερινή καταβολή μηνιαίων μισθώσεων. Η λύση λέγεται Σ.Δ.Ι.Τ. δηλαδή Συμπράξεις Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα. Αναλαμβάνει ένας ιδιώτης προφανώς μετά από κάποιον δημόσιο διαγωνισμό την κατασκευή και την συντήρηση του κτηρίου με αυστηρές προδιαγραφές που θα έχει ορίσει το κράτος. Το κράτος μισθώνει τα ακίνητα χρησιμοποιώντας τα χρήματα που ούτως η άλλως δίνει σήμερα . Και μετά την λήξη του συμβολαίου μίσθωσης τα οποία συνήθως έχουν διάρκεια 20-30 ετών αυτά κτήρια περιέρχονται στην κυριότητα του δημοσίου χωρίς περαιτέρω καταβολή χρημάτων. Το νομικό πλαίσιο στην χώρα μας υπάρχει από το 2005 και περιγράφεται στην ιστοσελίδα του ΣΔΙΤ http://www.sdit.mnec.gr/
Στην χώρα μας έχουν ήδη γίνει αρκετά έργα με αυτόν τον τρόπο ( Σχολεία, δρόμοι , υποδομές κτλ). Καιρός να γίνει κάτι και για τους πολίτες και τους αστυνομικούς της Θεσσαλονίκης
Επιμέλεια: Χαράλαμπος ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗΣ μέλος Σ.Κ.Α.Υ. Θεσσαλονίκης.
ΣΚΑΥ Θεσσαλονίκης
Πηγή:skaythess.gr