Οι διασωθέντες, ιδιωτικοί φορείς της Ιταλίας που ενεπλάκησαν στην περίθαλψη και τη φιλοξενία των επιβαινόντων που διασώθηκαν, αλλά και παραπλέοντα σκάφη, είναι αυτοί, που υπό προϋποθέσεις, μπορούν να αξιώσουν αποζημίωσεις, το ύψος των οποίων μπορεί να φθάσει και τα εκατομμύρια ευρώ, μετά την πυρκαγιά του Νorman Atlantic. Oι αποζημιώσεις θα καταβληθούν από ασφαλιστικές εταιρείες ή ασφαλιστικούς οργανισμούς.
Ο δικηγόρος Γιάννης Βρέλλος, εταίρος της Σκορίνης - Δικηγορικής Εταιρείας και ταμίας του ΔΣ του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, μιλώντας στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» ανέφερε ότι από τους επιβαίνοντες, μόνο «οι διασωθέντες επιβάτες μπορούν να απαιτήσουν δυσθεώρητα ποσά, εάν και εφόσον διαπιστωθεί αιτιώδης συνάφεια ανάμεσα στις ελλείψεις που έχουν εντοπισθεί κατά τον έλεγχο του πλοίου στην Πάτρα και στην εκδήλωση της πυρκαγιάς» και προσθέτει: «Το αξιόπλουν ή μη κρίνει καθοριστικά τις αποζημιώσεις ως προς τους επιβάτες, οι οποίες δεν είναι βεβαίως και οι μοναδικές».
Ο κ. Βρέλλος σημειώνει κατ' αρχάς ότι το πλοίο ήταν ναυλωμένο από ελληνική εταιρεία (ΑΝΕΚ), έφερε όμως ιταλική σημαία. «Εφόσον είναι εφικτό, οι διασωθέντες κατευθύνονται στη χώρα της οποίας τη σημαία φέρει το πλοίο - χώρα υποδοχής θεωρείται ως εκ τούτου η Ιταλία. Η όποια ασφαλίστρια εταιρεία του πλοίου οφείλει τώρα να καταβάλει αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιωτικούς φορείς της Ιταλίας (ξενοδοχεία, νοσοκομεία) που ενεπλάκησαν στην περίθαλψη και φιλοξενία των διασωθέντων, πληρώνοντας ακόμη και τα έξοδα μεταφοράς τους στα πάτρια εδάφη. Οικονομικές αξιώσεις εκατομμυρίων στερλινών είναι σίγουρο ότι θα προβάλουν παραπλέοντα του Norman Atlantic πλοία και επαγγελματικά ρυμουλκά με βάση standard συμφωνητικά - αποδεκτά παγκοσμίως - των Lloyds του Λονδίνου. Μείζον είναι βεβαίως και το θέμα της ρύπανσης που προκάλεσε η πυρκαγιά. Μετά τη ρυμούλκηση του πλοίου στο Μπρίντιζι και αφότου λάβει τέλος αυτή η τραγική ιστορία με τους αγνοουμένους, θα κριθεί και αυτό το ζήτημα, που είναι εξίσου σημαντικό σε νούμερα» προσθέτει ο ίδιος.
iefimerida.gr