Δεν μπορούσαμε ποτέ να φανταστούμε ότι υπάρχει γονιός που ζωγράφιζε στην κόρη του έναν λύκο τονίζοντας τα γεννητικά όργανα του ζώου και που έπαιζε επιτραπέζια παιχνίδια δίνοντας όμως εξηγήσεις με σεξουαλικά υπονοούμενα.
Και πολύ περισσότερο, δεν μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι υπάρχει γονιός που, αντί να διαβάζει παραμυθάκια, κατέβαζε τα παντελόνια και τα εσώρουχά του και θωπεύοντας τα οπίσθιά του, έδειχνε παράλληλα και το... ποιητικό του ταλέντο απευθύνοντας στο παιδί του τον απίστευτο στίχο-πρόκληση «Μάκια μάκια (δις), του μπαμπάκα τ’ α...»!!!
«Επεσαν τα αυτιά» των δικαστών, που άκουσαν τις μαρτυρίες και αφηγήσεις για τα οικογενειακά «κατορθώματα» του... ποιητή και επειδή η Θέμις είναι μεν τυφλή, αλλά όχι και κουφή, προτίμησαν να τον «βραβεύσουν» για το... έμμετρο και τις άλλες καλλιτεχνικές του ανησυχίες με 14μηνη φυλάκιση.
Επιθέσεις
Η υπόθεση έφτασε στα δικαστήρια με μήνυση της αγανακτισμένης μάνας, που δεν άντεχε άλλο ούτε τη σεξουαλική παρενόχληση του παιδιού της, αλλά ούτε την επιθετική συμπεριφορά του πρώην (πλέον) συζύγου εναντίον της και τις συνεχείς ύβρεις και απειλές του ότι θα την πετσοκόψει και θα τη βρουν κομματάκια στα σκουπίδια.
«Εκεί που νομίζει κανείς ότι τα έχει δει όλα, έρχεται κάθε λίγο και λιγάκι στο φως μια καινούργια απίστευτη ιστορία, που επιβεβαιώνει ότι ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα», έλεγε δικαστής που συμφώνησε στην ποινική καταδίκη του πατέρα για το ιδιώνυμο αδίκημα της ενδοοικογενειακής απειλής.
Ο πατέρας-ποιητής αρνήθηκε όσα του αποδόθηκαν και είπε στο δικαστήριο ότι όλα κατασκευάστηκαν για να του στερήσουν την επικοινωνία με το παιδί.
Τα ίδια υποστήριξαν και οι μάρτυρες υπεράσπισής του λέγοντας ότι πιθανά να υπήρξαν κάποιοι αστεϊσμοί, ότι όμως «ποτέ δεν θα έδειχνε το πιπί του» στο 8χρονο κοριτσάκι, ενώ βεβαίωσαν και ότι η τυχόν επίδειξη των οπισθίων του δεν αποτελεί αδίκημα ούτε σεξουαλική διαταραχή.
Ολα αυτά τα επιχειρήματα το δικαστήριο τα έβαλε όμως στην άκρη και δέχθηκε ότι είναι πέρα για πέρα αληθινές οι επιβαρυντικές έως «απίστευτες» μαρτυρίες εναντίον του από συγγενείς και γείτονες της μάνας και τα πορίσματα-εκθέσεις διαφόρων ψυχιατρικών και κοινωνιολογικών εξετάσεων.
Η γιαγιά του παιδιού κατέθεσε μάλιστα ότι όταν το έπαιρνε και το κρατούσε μαζί με τον συχωρεμένο πια σύζύγό της, εκείνο πεταγόταν ξαφνικά και επαναλάμβανε το τραγουδάκι «μάκια μάκια...».
Σε ερωτήσεις τους, τους εξήγησε ότι ο μπαμπάς κατεβάζει τα σώβρακά του και της δείχνει το πιπί του λέγοντας αυτό το τραγούδι, οπότε ο παππούς της είπε: «Οχι, παιδάκι μου, δεν είναι τραγουδάκι αυτό, να μην το λες».
Η μητέρα επιβεβαίωσε το περιστατικό και υποστήριξε ακόμα ότι εκείνος παρενοχλούσε σεξουαλικά την ανήλικη κόρη τους, της έδειχνε τα γεννητικά του όργανα, της φιλούσε το στήθος και μια φορά παίζοντας τον γιατρό και την ασθενή την κακοποίησε!
Πέρα από τα αρρωστημένα παιχνίδια και από τη ζωγραφιά του μπαμπά με τον λύκο-σάτυρο, ήλθε και η δυσμενής έκθεση μιας κοινωνιολόγου, που παρακολουθούσε τις συναντήσεις του με το παιδάκι.
Σε μία απ’ αυτές, ενώ έπαιζαν επιτραπέζιο παιχνίδι -αναφέρεται στην έκθεση- ο μπαμπάς τής διάβασε μια κάρτα που έλεγε: «Στα ρηχά συνάντησες ένα ευκίνητο αρσενικό. Μαζί θα χορέψετε ένα συγκινητικό βαλς και το καλοκαίρι τα αβγά σου θα περιέχουν τα πιο χαριτωμένα χελωνάκια. Προχώρησε 5 βήματα».
Και συνέχισε λέγοντας στην κόρη του: «Να, έτσι θα χορέψεις με τον μπαμπά και θα σου κάνει αβγουλάκια...».
Καταπέλτης ήταν και παιδοψυχιατρική έκθεση κρατικού φορέα όπου το παιδί εξετάστηκε από τρεις ειδικούς, στους οποίους είπε: «Ο μπαμπάς κατέβαζε τα βρακιά του και γελούσε, μου έδειχνε τον ποπό του, ήμασταν στο κρεβάτι και πιπίλαγε τα τζιτζάκια», ότι «μια μέρα μου έδειξε έναν αναπτήρα με μια κοπέλα που δεν φόραγε μαγιό και άναβε ένα φωτάκι στο πιπί της», ότι «όταν παίζαμε τους γιατρούς μου έκανε ένεση στον ποπό, ψεύτικη ήταν»...
Το έβλεπε σαν γυναίκα
Αλλη μεταγενέστερη έκθεση βεβαίωσε ότι έφερνε στο 10χρονο τότε κοριτσάκι σαν δώρα ρούχα για μεγάλες γυναίκες (μπλούζες, παντελόνια, κολάν) και ότι προφανώς ο κατηγορούμενος έβλεπε την κορούλα του σαν γυναίκα...
Στις επιβαρυντικές μαρτυρίες και εκθέσεις, η υπεράσπιση αντιπαράθεσε τη μαρτυρία ειδικού ψυχίατρου, που είπε ότι όλα είναι συνωμοσιολογίες εναντίον του για να μη βλέπει το παιδί, παρόλο που παραδέχθηκε ότι δεν είχε εξετάσει το κοριτσάκι.
Ο ειδικός υποστήριξε ότι παρεξηγήθηκαν πιθανοί αστεϊσμοί του πατέρα, ότι το παιδί δεν είπε πως είδε το πιπί του και ότι η επίδειξη των οπισθίων δεν αποτελεί αδίκημα. Επικαλέστηκε μάλιστα ότι η Αφροδίτη της Μήλου είναι γυμνή, χωρίς να αισχύνεται κανένας από αυτήν ή από τα γυμνά αγάλματα που υπάρχουν στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και από τις παραλίες γυμνιστών όπου ενήλικοι και ανήλικοι βρίσκονται εκεί μαζί, χωρίς πρόβλημα.
Το δικαστήριο απάντησε απλά στους ισχυρισμούς αυτούς ότι «δεν πρόκειται περί αυτού», προσθέτοντας ότι μια τέτοια επιχειρηματολογία δεν μπορεί να δικαιολογήσει τα πατρικά λόγια («μάκια, μάκια» κλπ.), που είναι ιδιαίτερα ταπεινωτικά, ξεπερνούν τα ακραία όρια συμπεριφοράς γονιού προς το παιδί του, αλλά και προσβάλλουν βάναυσα τη γενετήσια αιδώ και την αγνότητα της παιδικής ηλικίας...
Στην καταδίκη του «μέτρησαν» και οι απειλές προς τη σύζυγο ότι δεν θα βγει ζωντανή από τα χέρια του, θα την κόψει φέτες και θα την πετάξει στον σκουπιδοτενεκέ, που της προκάλεσαν τρόμο και ανησυχία.
Κώστας Νικολαΐδης
www.ethnos.gr