Η επιλογή του χρώματος για τις επιφάνειες του αμαξώματος κατά κύριο λόγο επαφίεται στα αισθητικά κριτήρια του υποψήφιου ιδιοκτήτη του αλλά και στην πρόθεση του ίδιου του κατασκευαστή να επεκτείνει τους χρωματικούς του ορίζοντες, εξαντλώντας ταυτόχρονα τις δυνατότητες εξατομίκευσης ενός οχήματος.
Όσο… αθώα, ωστόσο, φαντάζει η επιλογή του χρώματος κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου, αλλά τόσα εμπόδια μπορεί να δημιουργήσει κατά τη διαδικασία της πώλησής του ως μεταχειρισμένο.
Κι αυτό γιατί μια ακραία χρωματική επιλογή πρόκειται να μειώσει και μάλιστα σημαντικά τον αριθμό εκείνων που θα δηλώσουν ενδιαφέρον για την απόκτηση του αυτοκινήτου και ως εκ τούτου την αξία του στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Από την άλλη, ένα σπάνιο χρώμα σε ένα τετράτροχο το οποίο προφανώς είναι ικανό να υποστηρίξει τη συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα, μπορεί να το καταστήσει δυσεύρετο και να αυξήσει την αξία των μετοχών του όταν εκείνο θα βγει προς πώληση ως μεταχειρισμένο.
Απάντηση στο ερώτημα για το πιο χρώμα αμαξώματος μπορεί να ενισχύσει ή έστω να διατηρήσει την αξία ενός αυτοκινήτου σε υψηλά επίπεδα έρχεται να δώσει μια έρευνα, η οποία εκπονήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής συμπεριλαμβάνοντας περισσότερες από 6 εκατομμύρια πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων το διάστημα 2017-2020.
Τα αποτελέσματα τις έρευνας παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς τα πιο διαδεδομένα χρώματα αμαξώματος είναι εκείνα που επιταχύνουν την απομείωση της αξίας ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, δικαιώνοντας όσους πραγματοποιούν εκκεντρικές ή έστω ασυνήθιστες επιλογές.
Ειδικότερα, το χρώμα εκείνο που τερμάτισε πρώτο στην κατάταξη ήταν το κίτρινο, περιορίζοντας την απομείωση της αξίας ενός νέου αυτοκινήτου σε βάθος τριετίας στο 20,4% έναντι του 37,6% στο οποίο κινείται ο μέσο όρος.
Έκπληξη μπορεί να θεωρήσει κανείς και την παρουσία του μπεζ χρώματος στη δεύτερη θέση της κατάταξης περιορίζοντας την πτώση της αξίας ενός νέου αυτοκινήτου στο 22,8%. Στο τρίτο και τελευταίο σκαλί του βάθρου, συναντάμε ένα ακόμα… παρεξηγημένο χρώμα, το οποίο δεν είναι άλλο από το πορτοκαλί με την απομείωση της αξίας στην τριετία να φτάνει το 27,1%.
Κατώτερη των προσδοκιών αποδείχθηκε η επίδοση των χρωματικών… φαβορί, καθώς τόσο το λευκό όσο και το μαύρο, βρίσκονται -έστω και οριακά- κάτω από τον μέσο όρο. Στην περίπτωση, πάντως, που δεν θέλετε να πετάξετε τα χρήματά σας στον κάλαθο των αχρήστων, θα πρέπει να αποφύγετε επιλογές, όπως το μωβ, το καφέ και το χρυσό χρώμα, με το τελευταίο να μειώνει την αξία ενός νέου αυτοκινήτου κατά 45,6% σε βάθος τριετίας.