Συνεχείς είναι οι συσκέψεις των επιτελών της Αστυνομίας με θέμα την κάθοδο των αγροτών στο Σύνταγμα και την ανεύρεση λύσεων προκειμένου να μην μπουν τα τρακτέρ στην Αθήνα. Στις συναντήσεις παίρνουν μέρος οι επικεφαλής πολλών υπηρεσιών της Αττικής.
Από την Τροχαία για τη ρύθμιση της κίνησης, την Ασφάλεια για τη συλλογή πληροφοριών που έχει να κάνει με τα σχέδια και τις κινήσεις των αγροτών αλλά και περίεργα άτομα που ενδεχομένως να παρεισφρύσουν στις κινητοποιήσεις μέχρι και η Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων που ανήκουν τα ΜΑΤ στην περίπτωση που υπάρξει ένταση και χρειαστεί αντιπαράθεση αγροτών – ενστόλων.
Μέχρι στιγμής δεν έχει ολοκληρωθεί το επιχειρησιακό πλάνο καθώς οι αξιωματικοί δεν γνωρίζουν αν και πόσα τρακτέρ θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην Αθήνα, από ποιες περιοχές θα ξεκινήσουν και φυσικά πόσο αποφασισμένοι είναι οι αγρότες θα φτάσουν με τα γεωργικά μηχανήματα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Χαρακτηριστικό του πόσο σοβαρά απασχολεί την ηγεσία του υπουργείου το θέμα των αγροτικών κινητοποιήσεων είναι το γεγονός ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι ετήσιες κρίσεις των αξιωματικών που υποτίθεται θα ολοκληρώνονταν μέχρι την Τρίτη...
«Η κυβέρνηση έχει διαμηνύσει ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος και ο ΚΟΚ, όμως αυτό δεν ξέρουμε αν αποκλείει το ενδεχόμενο εισόδου μερικών δεκάδων τρακτέρ για συμβολικούς λόγους όπως έγινε πριν λίγε ημέρες στην Θεσσαλονίκη...» τονίζει στέλεχος της Κατεχάκη και προσθέτει «το βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε εκατοντάδες τρακτέρ να φτάσουν στο Σύνταγμα».
Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες το πλάνο μέχρι στιγμής φαίνεται να διαμορφώνεται στη λογική των τριών ομόκεντρων κύκλων με κέντρο την πλατεία Συντάγματος. Φυσικά άδειες και ρεπό έχουν ανακληθεί, ενώ δεν αποκλείεται να αναβληθεί ακόμα και το ντέρμπι ποδοσφαίρου μεταξύ ΑΕΚ και Ολυμπιακού που είναι προγραμματισμένο για το απόγευμα του Σαββάτου. Συγκεκριμένα:
- Ο πρώτος κύκλος θα αφορά το χώρο από την Θεσσαλία μέχρι τα όρια του νομού Αττικής. Σε πρώτη συνεννόηση με τους αγρότες οι αστυνομικοί θα οδηγήσουν τα τρακτέρ να κινηθούν εκτός εθνικού δικτύου από επαρχιακούς δρόμους ή την παλιά εθνική οδό. Και αυτό γιατί σε διαφορική περίπτωση θα υπάρξει απίστευτο κυκλοφοριακό χάος. Πρόταση που δεν βρίσκει αντίθετους τους αγρότες.
- Ο δεύτερος κύκλος ξεκινά από τα διόδια Αφιδνών, Ελευσίνας και το λιμάνι του Πειραιά και φτάνει με το λεγόμενο μικρό δακτύλιο του κέντρου της Αθήνας. Εδώ θα πράγματα είναι συγκεκριμένα. Θα απαγορευτεί με κάθε τρόπο η κίνηση των τρακτέρ. Όσοι αγρότες επιθυμούν θα μπορούν να σταθμεύσουν τα μηχανήματα και να κατέβουν με λεωφορεία στο Σύνταγμα. Φυσικά πίσω από τα περιπολικά και της μηχανές της Τροχαίας θα βρίσκονται ισχυρές δυνάμεις των ΜΑΤ.
- Ο τρίτος κύκλος είναι αυτό που ονομάζεται πλατεία Συνάγματος, και οι δρόμοι εντός που μικρού δακτυλίου που οδηγούν σ αυτό. Εδώ θα υπάρχουν ισχυρές δυνάμεις της ΔΙ.ΑΣ, πολλές διμοιρίες των ΜΑΤ και είναι βέβαια πως θα απαγορευτεί η κίνηση σε όλα τα οχήματα. Κομβικό σημείο είναι ο δρόμος μπροστά στα λουλουδάδικα που θα κλείσει με φραγμό, ενώ θα απαγορευτεί και η κίνηση μπροστά από το Μέγαρο Μαξίμου.
Εθνικές οδοί
Μπορεί η κυβέρνηση να διαλαλεί στο θέμα των μπλόκων στις εθνικές οδοί ότι αποκλείεται οποιαδήποτε δυναμική επέμβαση καθώς όλοι οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα της διαμαρτυρίας όμως η Αστυνομία έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή ένα πολυεπίπεδο σχέδιο αντιμετώπισης των κινητοποιήσεων. Ένα επιχειρησιακό πλάνο που ξεκινά από τη διοχέτευση της κυκλοφορίας σε παρακαμπτήριους δρόμους όταν κλείνουν οι εθνικές οδοί μέχρι την ακραία περίπτωση δυναμικής επέμβασης και απομάκρυνσης των τρακτέρ με τη βοήθεια βαρέων μηχανημάτων της Περιφέρειας.
Οι πολυήμερες κινητοποιήσεις των αγροτών σε δεκάδες σημεία σε ολόκληρη την επικράτεια, έχουν προκαλέσει συναγερμό στην Αστυνομία και έχει εκπονηθεί ένα πολυεπίπεδο σχέδιο αντιμετώπισης όλων των σεναρίων. Η κάθοδος χιλιάδων τρακτέρ και αγροτών στο δρόμο, οι αντεγκλήσεις με οδηγούς που προσπαθούν να κινηθούν και να περάσουν τα μπλόκα σε συνδυασμό με την κλιμακούμενη πίεση των αγροτών δημιούργησαν την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου που βασίζεται σε τρία επίπεδα. Σε αυτό, εμπλέκονται πολλές υπηρεσίες. Το σχέδιο περιλαμβάνει και εμπλοκή της εκάστοτε περιφέρειας προκειμένου να συνδράμει με βαριά μηχανήματα για την απομάκρυνση παρατεταγμένων τρακτέρ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το πρώτο επίπεδο που βρίσκεται σε εφαρμογή αφορά καθαρά και μόνο τη ρύθμιση της κυκλοφορίας. Σε κάθε αστυνομική διεύθυνση που υπάρχει μπλόκο αγροτών, οι δυνάμεις της Τροχαίας βρίσκονται επι ποδός για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία και να βοηθούν στην αποτροπή ατυχημάτων.
Σε δεύτερο επίπεδο, το επιχειρησιακό σχέδιο ενεργοποιείται όταν η κατάσταση αρχίζει να οξύνεται και τα αίματα να ανάβουν. Αυτό, έχει να κάνει κυρίως με το ενδεχόμενο να κλείσουν οι δρόμοι και οι αγρότες να έρθουν σε προστριβή με διερχόμενους οδηγούς ι.χ ή επαγγελματικών οχημάτων. Στην περίπτωση αυτή, βρίσκονται σε επιφυλακή και οι δυνάμεις των ΜΑΤ έτσι ώστε να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να μπουν στη μέση όταν η κατάσταση αρχίζει να εκτροχιάζεται.
Το τρίτο που όπως λένε οι επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ δεν φαίνεται πιθανό, έχει να κάνει με πολυήμερους αποκλεισμούς δρόμων και εντάσεις που παίρνουν επικίνδυνα ανεξέλεγκτη τροπή ενώ στα μπλόκα αρχίζει να συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός ατόμων που κανείς δεν θα μπορεί να διευκρινίσει αν είναι μόνο αγρότες ή άτομα που έχουν ως ρόλο την πρόκληση επεισοδίων και εντάσεων. Τότε, μπαίνει στο παιχνίδι και η Ασφάλεια που έχει ως ρόλο να μεταβεί στα μέτωπα των κινητοποιήσεων και να συγκεντρώσει πληροφορίες για άτομα περίεργα και ταραξίες. Στο τρίτο επίπεδο υπάρχει και ο “κόκκινος” συναγερμός. Αν για παράδειγμα η κατάσταση ξεφύγει από κάθε έλεγχο, υπάρξουν συγκρούσεις με τραυματισμούς και χρειαστεί δυναμική επέμβαση των ΜΑΤ. Αν η κατάσταση φθάσει εκεί, κάτι που όπως λένε δεν φαίνεται στον ορίζοντα, τότε θα “επιστρατευτούν” τα βαρέα οχήματα της Περιφέρειας έτσι ώστε να απομακρυνθούν από τους δρόμους τα τρακτέρ που εμποδίζουν.
http://www.protothema.gr/