Θα ήθελα, αναφορικά με το περιστατικό βεβαίωσης παράβασης παράνομης στάθμευσης (νομικά αποτελεί διοικητικό πρόστιμο κατά τις διατάξεις του ΚΟΚ) σε σταθμευμένο ασθενοφόρο στη λεωφορειολωρίδα της οδού Τσιμισκή Θεσσαλονίκης, ως εκλεγμένος στην Εκτελεστική Γραμματεία του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ) και αφού δηλώνω πως στηρίζω με κάθε τρόπο και εχει την αμέριστη συμπαράστασή μου σε οτιδήποτε χρειαστεί, η πεζή τροχονόμος συναδέλφισσα, να γνωστοποίησω τα εξής:
– Η εξαιρετικη συναδέλφος που εκτελούσε ΜΟΝΗ της καθήκοντα πεζής τροχονόμου ρύθμισης τροχαίας σε διατεταγμένη υπηρεσία δηλαδή, δέχτηκε καταγγελίες από πολλούς πολίτες για παράνομα σταθμευμένα οχήματα επί της Τσιμισκή, που είναι η κεντρική εμπορική οδός της Θεσσαλονίκης και τώρα λόγω των εορταστικών ημερών έχει πάρα πολύ αυξημένη κίνηση.
– Ως εμπειρη Αστυνομικός με το βαθμό του Αρχιφύλακα, έχοντας 24 έτη υπηρεσίας περίπου, τα περισσότερα εκ των οποιών στην Τροχαία Θεσσαλονίκης, ενήργησε νόμιμα, σωστά και άψογα, βεβαιώνοντας τροχονομικές παραβάσεις παράνομης στάθμευσης, όπως ήταν υποχρεωμένη να πράξει και βέβαια δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά. Δεν μπορούσε δηλαδή να εξαιρέσει το όχημα ασθενοφόρο, γιατί και αυτό υπάγεται στη νομοθεσία και ο Αστυνομικός, δεν μπορεί να μην εφαρμόζει το νόμο και να διαχωρίζει τα συμβάντα που καλείται να διαχειριστεί, χωρίς τη μόνιμη αιτιολογία κσι τεκμηρίωση.
– Όλοι οι πολίτες είναι ίσοι στο νόμο και βέβαια για όλα τα οχήματα ισχύει ο ΚΟΚ, ενώ εάν δεν βεβαιώνε ως Αστυνομικός όπως όφειλε παραβάσεις, θα είχε διαπράξει το ποινικό αδίκημα της παράβασης καθήκοντος όπως αναφέρει το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα που πειθαρχικά τιμωρείται με απόταξη, βάσει του αυστηρού πειθαρχικού δικαίου Αστυνομικών του π.δ. 120/08, δηλαδή με απλά λόγια μπορούσε να χάσει ακόμα και τη δουλειά της!
– Όπως ενημερώθηκαμε το ασθενοφόρο που είχε σταθμεύσει στην Τσιμισκή που έχει και λεωφορειολωρίδα και επίσης υπάρχει απαγόρευση στάθμευσης με πινακίδες Ρ40, βρισκόταν βέβαια σε περιστατικό συνδρομής σε συνάνθρωπό μας που αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα υγείας, κάτι όμως που δεν μπορούσε από την πεζή τροχονόμο να διαπιστωθεί, καθόσον δεν είχε αναμμένους τους φωτεινούς φάρους του και το σύστημα αλάρμ των φλας, ώστε να φαίνεται πως αντιμετωπιζει περιστατικό αρμοδιοτήτων του και έτσι η Αστυνομικό να μην προβεί σε βεβαίωση παράβασης.
– Σε κάθε περίπτωση η συναδέλφισσα πεζή τροχονόμος, ενήργησε νόμιμα και έπραξε το υπηρεσιακό καθηκόν σύμφωνα με τους Νόμους και τους Κανονισμούς του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας, όπως όφειλε. Ενώ βέβαια σύμφωνα με τον ΚΟΚ και τις αρχές του Διοικητικού Δικαίου (υπενθυμίζω ότι η παράνομη στάθμευση αποτελεί διοικητικό πρόστιμο) μπορεί να υποβληθούν έγγραφες ενστάσεις – προσφυγές κατά διοικητικών προστίμων και η Διοίκηση να τα αρχειοθετήσει εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις που ορίζει η νομοθεσία.
– Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί, πως τα καθήκοντα των πεζών τροχονόμων είναι πολύ δύσκολα και απαιτητικά, διότι σίγουρα στη σημερινή εποχή της κρίσης και της αυξημένη εγκληματικότητας, δυστυχώς, ένας Αστυνομικός μόνος του, είναι απροστάτευτος από κάθε πλευρά και άποψη, ενώ χρειάζεται άμεσα η Πολιτεία και η φυσική και πολιτική ηγεσία να επανεξέτασει τη θέση και τα καθήκοντα γενικότερα των πεζών τροζονομων, καθώς και των δικυκλιστών τροχονόμων.
ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
Αντιπρόεδρος ΔΣ ΠΟΑΣΥ
Μέλος ΕΚΑ
Παρακάτω ακολουθεί άρθρο από τη διαχειριστική ομάδα diasostis.com