Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
21:29 | 25/10/2017

Παραθέτουμε την ομιλία του Προέδρου της Ένωσης Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. Περιφέρειας Κρήτης και Οργανωτικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας (Π.Ο.ΑΞΙ.Α.) κ. Καρακούδη Στέλιου στο πλαίσιο του 28ου Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου της Π.Ο.ΑΞΙ.Α. που πραγματοποιήθηκε στις 23 και 24 Οκτωβρίου στη Καλαμάτα.

 Κύριες και κύριοι, αγαπητοί σύνεδροι

Χαιρετίζω κι εγώ με τη σειρά μου τις εργασίες του 28ου Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας.

Θα ήθελα καταρχήν εκ μέρους των αντιπροσώπων της Παγκρήτιας Ένωσης Αξιωματικών Αστυνομίας να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Αξιωματικών Αστυνομίας Πελοποννήσου για την φιλοξενία εδώ στην όμορφη Καλαμάτα και να τους συγχαρούμε για την άψογη οργάνωση του συνεδρίου της Ομοσπονδίας μας.

Όπως και με τους προλαλήσαντες, με τους οποίους θα συμφωνήσω στα περισσότερα αν όχι σε όλα θέματα που έθιξαν, θα αναφερθώ αρχικά κι εγώ στα οικονομικά θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας και στην αδικία που υφίστανται στο σύνολο τους οι ένστολοι. Η συνεχή κατακρήμνιση των μισθών μας συνεπεία την μνημονιακής πολιτικής που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια ιδίως σε βάρος των εργαζομένων στα σώματα ασφαλείας και κατ΄ επέκταση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, έχει οδηγήσει σε πλήρη εξαθλίωση, σε μεγαλύτερη ανέχεια, στερώντας σε εμάς και τις οικογένειές μας τα βασικά αγαθά μίας αξιοπρεπούς διαβίωσης.

Ο οικογενειακός μας προϋπολογισμός έχει φτάσει στο ναδίρ χωρίς να διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια αχτίδα φωτός, κάποιος φωτεινός φάρος που θα μπορούσε να εκπέμψει ένα μήνυμα ελπίδας, ένα μήνυμα αισιοδοξίας για εμάς και τις οικογένειές μας.  

Μισθοί και συντάξεις έχουν μειωθεί πλέον στο μισό για όλους εμάς, ενώ η κατρακύλα συνεχίζεται σε κάθε νέα συμφωνία με τους εταίρους σε ένα κατήφορο που φαίνεται να μην έχει τερματισμό.

Τα τρία μνημόνια που έχουν εφαρμοστεί σε βάρος μας όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, έχουν μετατρέψει τα ειδικά μισθολόγια σε ειδικά φτωχολόγια, εξομοιώνοντας σιγά – σιγά τις αποδοχές μας με τις αντίστοιχες αποδοχές υποανάπτυκτων χωρών.  

 13ος και 14ος μισθός που για τον ιδιωτικό τομέα ισχύει μέχρι και σήμερα, για όλους εμάς αποτελούν παρελθόν εδώ και κάποια έτη, λες και είμαστε πολίτες β΄ κατηγορίας.

Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, του ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου του Κράτους, που προέβλεπαν επαναφορά των μισθών μας στα επίπεδα του 2012 παραμένουν ανεκτέλεστες, αποδεικνύοντας την ανακολουθία των Κυβερνώντων στις προεκλογικές τους δεσμεύσεις.

Επικροτούμε ως Ένωση Αξιωματικών Κρήτης την απόφαση του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας να στραφούμε για το μείζον αυτό ζήτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου, λύση που αποτελεί μονόδρομο για εμάς, αφού όλα τα ένδικα μέσα στη χώρα μας έχουν εξαντληθεί.

Έγκλημα κατ΄ εξακολούθηση σε βάρος των ενστόλων διαπράττεται και με τη νέα συμφωνία της Κυβέρνησης με την Τρόικα και την ψήφιση του Νόμου 4472 / 2017 για τα ειδικά μισθολόγια, με την ένταξη μας σε κλιμάκια ανάλογα με την προέλευση μας στο σώμα, καταργώντας κάθε μισθολογική προαγωγή που έδινε μία αξιόλογη αύξηση στο μισθό μας με την πάροδο των ετών και τη παραμονή μας στην ενέργεια.

Με το νέο αυτό ειδικό μισθολόγιο οι Κυβερνώντες διατείνονται ότι η όποια διαφορά στους μισθούς μας προκύψει συγκριτικά με τον προηγούμενο τρόπο υπολογισμού των αποδοχών, θα καλυφθεί από την προσωπική διαφορά ενός εκάστου εξ ημών και έτσι δεν θα υποστούμε μειώσεις. Εάν όμως η προσωπική αυτή διαφορά κάποια μέρα καταργηθεί από έναν άλλο νέο Νόμο, όπως για παράδειγμα με τους συνταξιούχους που η προσωπική διαφορά καταργείται από 1-1-2019, τότε τι μέλει γενέσθαι ; Σε αυτή την περίπτωση θα μιλάμε για κατακρεούργημα των μισθών της τάξης των 300 με 400 ευρώ ! Υπάρχει κάποια δέσμευση εκ μέρους της Κυβέρνηση για επ΄ αόριστο ισχύ της προσωπικής διαφοράς ;  Αφήστε που με τον νέο αυτό νόμο για τα ειδικά μισθολόγια ο ένστολος δεν πρόκειται να δει ποτέ αύξηση στις αποδοχές του καθότι ανεβαίνοντας με τα χρόνια υπηρεσίας κλιμάκια, η όποια αύξηση μισθού θα αλληλεπικαλύπτεται με αντίστοιχη μείωση της προσωπικής διαφοράς και έτσι οι αποδοχές θα παραμένουν σταθερές τουλάχιστον για τα επόμενα 10 έτη για όλους μας.

Το νέο αυτό ειδικό φτωχολόγιο προβλέπει επίσης περεταίρω περικοπές στο ήδη πενιχρό επίδομα θέσης ευθύνης, το γνωστό σε όλους μας επίδομα Διοίκησης.

Άξιο αναφοράς σύμφωνα με τα νέα δεδομένα είναι ότι πλέον καταργείται το επίδομα θέσης ευθύνης για τους Αξιωματικούς Διοικητές Αστυνομικών Υπηρεσιών που φέρουν βαθμό Αστυνόμου Β΄ και κάτω.

Με ποιο τρόπο θα αποζημιωθούν οι Αξιωματικοί Διοικητές Υπηρεσιών που φέρουν βαθμό από Αστυνόμο Β΄ και κάτω για τις επιπρόσθετες υποχρεώσεις που απορρέουν από την θέση που κατέχουν ;

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, όπως όλοι καλά γνωρίζετε, η πρώτη κατηγορία Αξιωματικών που δικαιούνται να λάβουν το επίδομα αυτό, είναι οι κατέχοντες τον βαθμό του Αστυνόμου Α΄ με το ύψος της αμοιβής για τις επιπρόσθετες υπηρεσίες τους να αγγίζει πλέον το αστρονομικό ποσό των 30 € μηνιαίως, που αντιστοιχεί σε 1 ευρώ ημερησίως για να χάσει κάποιος παντελώς την ησυχία του. Αποζημίωση 1 ευρώ ημερησίως για να έχεις υπό την ευθύνη σου όλη την υπηρεσία σου, το αστυνομικό προσωπικό που διοικείς αλλά και την περιοχή δικαιοδοσίας που αστυνομεύεις. 1 € αποζημίωση με την υποχρέωση να μπορεί και μετά την εκτέλεση της 8ωρης υπηρεσίας σου να σε βρίσκει ο Αξιωματικός βάρδιας της Υπηρεσίας σου ανά πάσα ώρα και στιγμή, καθ όλη τη διάρκεια του 24ωρου για θέματα που ανακύπτουν στην περιοχή που Διοικείς, για να δίνεις λύσεις σε αυτά ακόμη και εάν χρειαστεί να μιλάς στο τηλέφωνο αρκετές ώρες το απόγευμα ή το βράδυ αλλά και για να επιστρέψεις εάν χρειαστεί για δεύτερη φορά την ίδια ημέρα στην υπηρεσία σου σε περίπτωση σοβαρών αδικημάτων ή συμβάντων προκειμένου να επιληφθείς προσωπικά για την αντιμετώπιση της κατάστασης, να συντονίσεις τις αστυνομικές έρευνες και ενέργειες, να επιμεληθείς για την προανάκριση και να αναφέρεις σχετικά στην προϊστάμενη Υπηρεσία σου, όπως ορίζει η διάταξη του άρθρου 25 του Π.Δ. 141/91 για τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των Διοικητών των Αστυνομικών Υπηρεσιών. Αλήθεια πιο είναι το κίνητρο που δίνει η πολιτεία στον Αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ. για να διεκδικήσει μία τέτοια θέση αυξημένων ευθυνών ;

Σε σχέση με το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται για τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, θα θέλαμε εν τάχει να δούμε τι ισχύει κατ΄ αντιστοιχία στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα για το αντίστοιχο επίδομα.           

Ο Νόμος 4354/15 είναι αυτός που προβλέπει τα επιδόματα θέσης ευθύνης για τους υπαλλήλους του Δημοσίου, του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού και Δημοσίου Δικαίου, των Δημόσιων Υπηρεσιών και Οργανισμών.

Στη δημόσιο εκπαίδευση, σύμφωνα με το νόμο αυτό, οι προϊστάμενοι νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών λαμβάνουν επίδομα θέσης ευθύνης 100 € το μήνα, οι Διευθυντές Γυμνασίων 300 €, οι Διευθυντές Λυκείων 350 €, οι προϊστάμενοι διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 550 € και οι περιφερειακοί διευθυντές 900 €.  

Συγκρίνοντας το επίδομα για τη θέση ευθύνης στην Ελληνική Αστυνομία με το αντίστοιχο στη δημόσια εκπαίδευση εύκολα μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι στην Ελλάδα ο Αρχηγός της Αστυνομίας αμείβεται για τη θέση ευθύνης που κατέχει - με 350 € το μήνα - το ίδιο με τον Διευθυντή ενός Λυκείου, ενώ ο Προϊστάμενος ενός Νηπιαγωγείου λαμβάνει τριπλάσιο επίδομα από έναν Αστυνόμο Α΄ (100 € έναντι 30), όπως αυτή τη στιγμή που μιλάμε από τον Διοικητή της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ηρακλείου που διευθύνει 100 περίπου άτομα προσωπικό και έχει την ευθύνη της δημόσια ασφάλειας σε μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας μας.

Παραθέτω αυτή την σύγκριση, χωρίς να θέλω να μειώσω την προσφορά του παιδαγωγού στην κοινωνία μας, αλλά προκειμένου να αναδείξω το βαθμό αναγνώρισης της πολιτείας μας στον άνθρωπο εκείνον που θέτει πολλές φορές ακόμη και τη ζωή του στον κίνδυνο στο βωμό της ασφάλειας στο τόπο μας.

Η ίδια απαξίωση της πολιτείας στους ένστολους συγκριτικά με όλους τους άλλους εργαζόμενους στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα υφίσταται με τη μη αναγνώριση των τίτλων σπουδών (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) που έχουν αποκτήσει πέραν των αστυνομικών σχολών. Πώς μπορούμε όμως να έχουμε μορφωμένους Αστυνομικούς όταν τα πτυχία για αυτούς δεν θα έχουν καμία απολύτως αξία ; Κάθε παράταξη στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, είναι πλέον κοινώς αποδεκτό, ότι επιζητά υψηλό επίπεδο μόρφωσης των Αστυνομικών στη χώρα μας. Μήπως θα πρέπει, για περαιτέρω αναβάθμιση του υφιστάμενου επιπέδου, να δούμε το θέμα αυτό όλοι μας, ακόμη και η ίδια η πολιτεία μας, με μεγαλύτερη ζέση ;

Στη μνημονιακή αυτή λαίλαπα έρχεται να προστεθεί και ο νέος νόμος 4488 που ψηφίστηκε πριν από ένα μήνα, στις 13 Σεπτεμβρίου και που προβλέπει αύξηση των εισφορών για ασφαλισμένους προ του 1993, δηλαδή για όσους έχουν σήμερα από 24 έτη υπηρεσίας και πάνω, γεγονός που συνεπάγεται σε μείωση στις καθαρές αποδοχές για την κατηγορία αυτή των συναδέλφων μας. Μένει μόνο να δούμε το ύψος των περικοπών που θα υποστούν οι συνάδελφοι μας αυτοί.

Συντάξεις χηρείας. Νόμος 4387 / 2017 ή κοινώς αναφερόμενος ως Νόμος Κατρούγκαλου που ισχύει για όλους ανεξαίρετος τους εργαζομένους. Πόσο δίκαιο είναι ο Νόμος αυτός να εφαρμοστεί στη σύζυγο ενός αστυνομικού που χάνει τη ζωή του απάνω σε μία ένοπλη συμπλοκή ή συνεπεία τροχαίου ατυχήματος κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του και τύχει η άμοιρη γυναίκα να είναι σε ηλικία μικρότερη των 55 ετών ή ακόμα περισσότερο όταν είναι κάτω των 52 ετών ;  Στην τελευταία περίπτωση η αναγνώριση της πολιτείας στην οικογένεια εκείνου που θυσίασε το πολυτιμότερο αγαθό, αυτό της ίδιας του της ζωής στο βωμό της ασφάλειας, μπορεί να εκπληρωθεί με την απόδοση σύνταξης χηρείας για τρία μόνο έτη ;  Τα χρόνια προϋπηρεσίας για αυτόν τον άνθρωπο, που με τα σημερινά δεδομένα σε ηλικία 52 ετών μπορεί να είχε και 30 έτη πραγματικής υπηρεσίας μάλλον πάνε με τον Νόμο αυτό υπερ πίστεως και πατρίδος !

Η στάση αυτή που κρατάει η Κυβέρνηση αποτυπώνει με το πλέον ζοφερό τρόπο την απαξίωση καθώς και τη μη αναγνώριση του έργου που επιτελεί ο Έλληνας Αστυνομικός, που προσπαθεί καθημερινά με φιλότιμο και αυταπάρνηση να διατηρήσει αλλά και να αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας στη Χώρα μας, όπως αποδείχτηκε άλλωστε και με την πρόσφατη επιτυχία που είχε η ΕΛ.ΑΣ. στη Κρήτη, φθάνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην εξιχνίαση της μεγαλύτερης σε χρονικό διάστημα απαγωγής στην Ελλάδα και την απελευθέρωση του Κρητικού επιχειρηματία Μιχάλη Λεμπιδάκη. Δεν είναι τυχαία άλλωστε η θέση που καταλαμβάνει η ΕΛ.ΑΣ. σε όλες τις έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια σχετικά με την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας μεταξύ των θεσμών του Κράτους. Μέσα σε ένα Κράτος που καταρρέει σε όλους τους τομείς, εμείς συνεχίζουμε ακάθεκτοι το έργο μας, με τον ίδιο ζήλο, με φιλότιμο και αυταπάρνηση να φυλάμε Θερμοπύλες. Οφείλει λοιπόν η πολιτεία αυτό να το αναγνωρίσει αποδίδοντας έστω και την ύστατη αυτή στιγμή τα του Καίσαρα τω Καίσαρι.    

Με το Π.Δ. 7/2017 καθορίστηκε η Αναδιάταξη – Αναδιοργάνωση, σύσταση και λειτουργία Περιφερειακών Υπηρεσιών Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία εν προκειμένω για τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης εφαρμόστηκε από 1η Ιουνίου του τρέχοντος έτους.

Είναι αδύνατον για εμάς να δεχτούμε ότι μετά την Αναδιάρθρωση που με ανυπομονησία όλοι μας περιμέναμε, υπάρχει έστω και μία αστυνομική υπηρεσία μη λειτουργική, με δύναμη δηλαδή μικρότερη από το προσδιορισθέν στον αρχικό σχεδιασμό όριο κατωφλίου των 30 με 40 ατόμων. Και δυστυχώς οι υπηρεσίες στη Κρήτη με 10 και 15 άτομα είναι αρκετές. Υπηρεσίες υπο στελεχωμένες, μη λειτουργικές που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις καθημερινές ανακύπτουσες ανάγκες καθότι το προσωπικό δεν επαρκεί για να αστυνομεύσει στοιχειωδώς την περιοχή, για να βγάλει έστω και μία περιπολία στο δρόμο.

Αναφέρομαι στη συνέχεια σε πρόταση που έχει ήδη κατατεθεί από μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.ΑΞΙ.Α. η οποία με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Επιτακτική ανάγκη κρίνεται, για την εξοικονόμηση μεγάλου αριθμού προσωπικού που απασχολείται καθημερινά με τέτοιου είδους θέματα, η αποστολή δικογράφων και κλήσεις μαρτύρων να γίνεται μέσω taxisnet με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου email, όπως άλλωστε σήμερα λαμβάνει χώρα η φορολογική ενημερότητα για όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα στη χώρα μας. Ακόμα και το πόθεν έσχες υποβάλλεται σήμερα ηλεκτρονικά. Διατραπεζικές συναλλαγές γίνονται πλέον ηλεκτρονικά. Ακόμα και η αλληλογραφία μεταξύ των υπηρεσιών σε πολλές περιπτώσεις γίνεται ηλεκτρονικά. Γιατί να μην γίνει το ίδιο και με τις επιδόσεις δικογράφων. Εκτιμώ ότι η Ομοσπονδία μας θα πρέπει να βάλει το συγκεκριμένο ζήτημα στη πρώτη θέση της ατζέντας της, στο πλαίσιο των διεκδικητικών ζητημάτων του Ψηφίσματος του παρόντος Συνεδρίου.       

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.
 

Πηγή:penaa.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis