Διανύοντας άγιες ημέρες κατάνυξης αλλά και αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας για την ΕΛ.ΑΣ., ειδικότερα η υπηρεσία της Τροχαίας είναι πραγματικά on alert….Προτεραιότητά της η εξασφάλιση της μέγιστης οδικής ασφάλειας εν όψει της εξόδου των κατοίκων από το «κλεινόν άστυ» για ποικίλους εξοχικούς προορισμούς..
Η Τροχαία Θεσσαλονίκης συντελεί τα μέγιστα για την ασφαλή έξοδο και είσοδο των κατοίκων της συμπρωτεύουσας, με το προσωπικό της συνειδητοποιημένο να απαρνηθεί ουσιαστικές οικογενειακές στιγμές, καθώς είναι επιφορτισμένο με την οδική ασφάλεια εντός και εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος.
[custom:google-ads]
Μήπως όμως η πραγματικότητα «παρεκκλίνει» από την κύρια αποστολή των Τμημάτων Τροχαίας Θεσσαλονίκης;
Δυστυχώς στη Θεσσαλονίκη επικρατεί μία «σκυταλοδρομία» αρμοδιοτήτων από την μία υπηρεσία στην άλλη, ανάλογα με τις ανάγκες, ανάλογα με την εποχή, γενικότερα «κατά το δοκούν» της Φυσικής Ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ. κατά παρέκκλιση των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στο Π.Δ. 141/1991 και στο Π.Δ 7/2017. Δικυκλιστές της Άμεσης Δράσης, της Ομάδας ΔΙΑΣ ακόμα κα της Τροχαίας τους βλέπουμε συχνά στη Θεσσαλονίκη σκοπούς σε υπηρεσία φύλαξης στατικών στόχων. Ομοίως, παρατηρούμε να συμβαίνει σχεδόν μόνιμα με αστυνομικούς σε υπηρεσίες Ασφαλείας, είτε σε Κεντρικές Υπηρεσίες είτε σε Υπηρεσίες Τμημάτων. Όλα δείχνουν ότι στη Συμπρωτεύουσα δεν επαρκούν ώστε οι αστυνομικοί να σηκώσουν το βάρος της αστυνόμευσης και της ασφάλειας των πολιτών…
Το βάρος αυτό «μετακυλίεται» και στις Υπηρεσίες Τροχαίας Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα οι αστυνομικοί να ξεπερνούν τα όρια που επιβάλλουν η ιδιομορφία των καθηκόντων τους.
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, συνάδελφοι διατίθενται σε υπηρεσία φρούρησης στα γραφεία του Σύριζα, στο Υ.Μ.Α.Θ. και το Εβραϊκό κτήριο, ενώ επιτελούν και καθήκοντα ασφαλείας διατιθέμενοι σε πεζή περιπολία με πολιτική περιβολή στο Γαλλικό Προξενείο !!! Σχετικά με τη συνδρομή περιφερειακών Τμημάτων Τροχαίας σε άλλες υπηρεσίες…αυτό είναι δεδομένο και σε πάγια βάση. Όπως η καθημερινή συνδρομή σε συναδέλφους Τμημάτων Δίωξης Λαθρομεταναστών για τη διενέργεια ΣΤΕΚ, η συμμετοχή σε μικτό κλιμάκιο ελέγχου πεζοδρομιακής αστυνόμευσης αλλά και η συνδρομή σε ομοειδή περιφερειακά Τμήματα Τροχαίας. Μονιμότητα και τα Μέτρα που διατίθενται στο κέντρο της πόλης από τα περιφερειακά Τμήματα...
Όλες οι Υπηρεσίες της κινούνται με παμπάλαια οχήματα και με μηχανές εικοσαετίας περιμένοντας το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ…μέχρι τότε ίσως έχουμε θύματα αστυνομικούς…Όταν η Υποδιεύθυνση Τροχαίας ΥΠΟλειτουργεί διαθέτoντας εδώ και πολύ καιρό μόνο ένα (1) όχημα υλικών ζημιών και σταθμεύσεων ανατολικά και ένα (1) αντίστοιχο Δυτικά με μέσο όρο σημάτων 40-50 τι άλλο να περιμένουμε ;;; Όταν οι συνάδελφοι που χειρίζονται άνω των 2.000 δικογραφιών ετησίως αναλαμβάνουν να καλύψουν το κενό των ρυθμιστών τροχονόμων, το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο…οι δικογραφίες «λιμνάζουν» και οι οδηγοί τους αποδοκιμάζουν!!!
Οι αστυνομικοί της Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται αφειδώς και ασκόπως υπερβαίνοντας τα όρια των αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών τους!!! Εμβαλωματικές και πειραματικές λύσεις δεν επιφέρουν κανένα απολύτως αποτέλεσμα ούτε για τους εργαζόμενους Αστυνομικούς ούτε για την ασφάλεια και την αστυνόμευση της πόλης! Η ενίσχυση και επάνδρωση με αστυνομικούς της πόλης που υπερβαίνει το 1.000.000 σε κατοίκους είναι μονόδρομος!!! Ας αξιολογηθούν από τη Φυσική Ηγεσία της πόλης τα ουσιαστικά Μέτρα που θα διατίθεται ο Αστυνομικός προκειμένου να μην «ψυχανεμίζεται» με τα περιττά Ημίμετρα!!!
Το ζητούμενο είναι να γίνονται λίγα από τους πολλούς και όχι πολλά από τους λίγους!!! Ας αφήσουν τους τροχονόμους στα καθήκοντά τους, ως «μαραθωνοδρόμοι δρομείς» που «τρέχουν» να εξασφαλίσουν την ομαλή μετάβαση και επιστροφή στους εκδρομείς…
Καλή Ανάσταση συνειδήσεων σε όλους από καρδιάς…
ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Αντιπρόσωπος Π.Ο.ΑΣ.Υ.
Μέλος Ε.Κ.Α. Θεσσαλονίκης