Με τους 1.088 ίππους από τους δύο ηλεκτροκινητήρες του, και υιοθετώντας νέα, βιώσιμα υλικά, το ηλεκτρικό αγωνιστικό πρωτότυπο Mission R είναι η προηγμένη σπουδή της Porsche για το εγγύς μέλλον της αυτοκίνησης και του motorsport.
Το Mission R, που η Porsche θα παρουσιάσει αυτές τις μέρες στο Σαλόνι του Μονάχου, είναι ένα κλασσικό δείγμα της αγωνιστικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας του Zuffenhausen. Το εξαιρετικά χαμηλό του αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ορισμένα πιο «πράσινα» υλικά, όπως το ενισχυμένο πλαστικό από φυσικά νηματοειδή στοιχεία, και όχι από ανθρακονήματα.
Το υλικό αυτό ονομάζεται NFRP και το βασικό του υλικό είναι τα νήματα λιναριού. Στο Mission R χρησιμοποιείται στο εμπρός χείλος του ρύγχους, στις πλαϊνές ποδιές, στο διαχύτη και -εκτενώς- στο εσωτερικό: στις επενδύσεις των θυρών, στα εσωτερικά διαχωριστικά και στο αγωνιστικό κάθισμα.
Δύο καινούριοι ηλεκτροκινητήρες της Porsche, στο μεταξύ, παράγουν μαζί ισχύ 800 kW (1.088 ίππων) στο πιο ακραίο mode ρύθμισής τους. Η μπαταρία δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, 80 kWh, όμως η Porsche τη συνοδεύει με ένα «πρωτοποριακό» σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που καθιστά τους sprint (μικρούς σε διάρκεια) αγώνες εφικτούς χωρίς απώλεια ισχύος.
Η τοποθέτηση ενός κινητήρα σε κάθε άξονα επιτυγχάνει την «ηλεκτρική» τετρακίνηση, και με τους τετραψήφιους ίππους του το αγωνιστικό πρωτότυπο είναι ικανό να επιταχύνει από τα φώτα της εκκίνησης μέχρι τα 100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 300 km/h, και σύμφωνα με την Porsche το ηλεκτρικό Mission R είναι ικανό να πετύχει στην πίστα πανομοιότυπο χρόνο με την 911 GT3 Cup.
Οι 1.088 ίπποι αποδίδονται φυσικά στο qualifying mode, για τον γύρο των δοκιμών κατάταξης - 435 PS από τον ηλεκτροκινητήρα του μπροστινού άξονα και 653 PS από εκείνον που τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς. Στη ρύθμιση αγώνα, ο Mission R αποδίδει 680 ίππους, ωστόσο ο κινητήρας συνοδεύεται από μια σειρά από εντυπωσιακές τεχνολογίες.
Ένα πρωτοποριακό σύστημα ψύξης εξασφαλίζει την εξάλειψη του προβλήματος απώλειας ισχύος όσο αυξάνεται η θερμοκρασία των μπαταριών. Παράλληλα, η τεχνολογία 900 volt και το εξελιγμένο σύστημα φόρτισης της μπαταρίας Porsche Turbo Charging εξασφαλίζουν φόρτιση σε ποσοστό 80% χωρίς να χρειαστεί διακοπή των αγώνων μεγαλύτερη των 15 λεπτών. Ο ρυθμός φόρτισης μπορεί να αγγίξει τις 340 kWh.
Αυτά συνοδεύονται από την περαιτέρω εξέλιξη του ενεργού αεροδυναμικού πακέτου Porsche Active Aerodynamics (PAA), με την προσθήκη του -αντίστοιχου με της Formula 1- συστήματος περιορισμού της αντίστασης στον αέρα (DRS) τόσο στο ρύγχος όσο και στην πίσω πτέρυγα. Στο εμπρός μέρος αποτελείται από τρία ενεργά πτερύγια στους αεραγωγούς των δύο άκρων, και στο πίσω μέρος από τη ρυθμιζόμενη πτέρυγα δύο στοιχείων.
Στην υπηρεσία του οδηγού, στο εσωτερικό, βρίσκεται μια ψηφιακή οθόνη αγωνιστικών δεδομένων πάνω στο τιμόνι. Πίσω του, η οθόνη του «πίνακα οργάνων» εμφανίζει τις εικόνες από τις κάμερες των δύο πλευρικών καθρεπτών, καθώς και του κεντρικού. Ακόμη, η οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας απεικονίζει στοιχεία όπως τα βιομετρικά δεδομένα του οδηγού, ενώ μια σειρά από κάμερες περιμετρικά στο εσωτερικό μεταδίδουν ένα εντυπωσιακό livestream από διάφορες γωνίες.
Για την ενίσχυση του αμαξώματος και του κλωβού ασφαλείας, καθώς και για τη μείωση του βάρους, παράλληλα με το NFRP χρησιμοποιείται και πλαστικό ενισχυμένο από ανθρακονήματα (CFRP). Από το ίδιο υλικό αποτελείται και η δομή του κλωβού του οδηγού -το roll-cage και η οροφή- τον οποίο οι μηχανικοί της Porsche ονομάζουν «εξωσκελετό».
Το πρωτότυπο αγωνιστικό Porsche Mission R έχει μήκος 4,326 μέτρα, που το καθιστούν λίγο μικρότερο της 718 Cayman. Είναι, ωστόσο σημαντικά πλατύτερο (1,990 μ.) και χαμηλότερο, με ύψος που δεν ξεπερνά τα 1,190 μέτρα.
Με την Porsche Mission R η εταιρεία της Στουτγάρδης προσφέρει μια πρώτη ματιά από το μέλλον των αγώνων αυτοκινήτου. Στα 31 χρόνια που μεσολάβησαν από το πρώτο Carrera Cup Deutschland, τα ενιαία πρωταθλήματα ιδιωτών αγωνιζόμενων ανά τον κόσμο που διεξάγονται αποκλειστικά με τις 911 GT3 Cup έχουν φτάσει σήμερα τα τριάντα. Και από το εργοστάσιο του Weissach έχουν βγει συνολικά 4.400 αγωνιστικές 911.
Οι τεχνολογίες της Mission R, παράλληλα, έχουν σαφή σύνδεση με τα αυτοκίνητα παραγωγής της Porsche, καθώς η γερμανική εταιρεία κάνει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Η Porsche ξεκίνησε προς αυτή την κατεύθυνση με τα πρωτότυπα Mission E (το 2015) και Mission E Cross Turismo (το 2018), και ακολούθησε η παραγωγή της ηλεκτρικής Taycan το 2019 και της Taycan Cross Turismo φέτος.
Πηγή: carandmotor.gr