Θεσσαλονίκη: 345.000 κλήσεις σε 2 χρόνια έκοψε η δημοτική αστυνομία

Θεσσαλονίκη: 345.000 κλήσεις σε 2 χρόνια έκοψε η δημοτική αστυνομία

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ρεκόρ κλήσεων και συγκεκριμένα 27.503 κλήσεις «κόπηκαν» τον περασμένο Σεπτέμβριο από τη δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης για παραβάσεις που αφορούσαν το σύστημα Thesi και τον Κ.Ο.Κ. με τις περισσότερες παρανομίες να αφορούν στάση, στάθμευση και διπλοπαρκαρισμένα οχήματα. Μετά το καλοκαίρι και τα λοκντάουν η κίνηση αυξήθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης καθώς πέραν του ότι υπήρξε σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν να μετακινηθούν με τα ΙΧ τους αντί να χρησιμοποιήσουν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ εξαιτίας του φόβου για τον κορωνοϊό. Μαζί με την κίνηση αυξήθηκαν όμως και οι διάφορες παρανομίες από τους οδηγούς.

Η κατάσταση με την κίνηση στη Θεσσαλονίκη γίνεται πιο δύσκολη κατά τις ώρες αιχμής, όπως είναι ευρέως γνωστό, και στο πλαίσιο αυτό οι αρμόδιοι ζητούν και από τον κόσμο, από τους ίδιους τους οδηγούς να συμβάλουν με τις επιλογές τους στο να μην επιβαρύνεται η κατάσταση περαιτέρω, αποφεύγοντας άσκοπες μετακινήσεις τις συγκεκριμένες ώρες.

Ενέργειες για βελτίωση του κυκλοφοριακού

Σε πρόσφατη σύσκεψη στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με πρωτοβουλία του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα στην οποία παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ εξετάστηκε εξάλλου η επίδραση των έργων ασφαλτόστρωσης στην καθημερινή λειτουργία της πόλης.

Η ανάγκη ρύθμισης της κυκλοφορίας σε κεντρικούς κόμβους ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής συζητήθηκε εκτενώς στη δίωρη σύσκεψη, σύμφωνα και με την ανάλυση των δεδομένων που συγκέντρωσε, αξιολόγησε και παρουσίασε το ΙΜΕΤ.

Σε αυτά τα σημεία που είναι προβληματικά όταν «φρακάρει» η πόλη λόγω έργων, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση, με παρουσία δυνάμεων της τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας.

Επίσης στοιχεία για την κίνηση θα αντλούνται και από την τηλεματική του ΟΑΣΘ, ανά ημέρα και ώρα. Στόχος αφενός να γίνει πιο ελκυστική σε ότι αφορά τους χρόνους η χρήση των ΜΜΜ ώστε ο κόσμος να στραφεί στην μετακίνηση με αστική συγκοινωνία και να μη χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του και αφετέρου να αντληθούν στοιχεία για σημεία που εντοπίζονται καθυστερήσεις για διάφορους λόγους (π.χ παραβίαση ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, διπλοπαρκαρισμένα κλπ). Ιδιαίτερα βοηθητικό θα είναι και το έργο που «τρέχει» από την Περιφέρεια για επαναρρύθμιση φωτεινών σηματοδοτών και βελτιστοποίησης της λειτουργίας τους με αξιοποίηση των νέων δεδομένων.

Στην ανακοίνωσή του ο δήμος Θεσσαλονίκης σημειώνει ότι η συνεργασία με το ΙΜΕΤ θα συνεχιστεί με συστηματικό τρόπο και τις αμέσως επόμενες ημέρες θα παραδοθεί σειρά προτάσεων άμεσης εφαρμογής με στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας. Απώτερος σκοπός είναι η εγκαθίδρυση μόνιμου συστήματος ανταλλαγής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την ταχεία και στοχευμένη παρέμβαση όπου και όταν απαιτείται.

Η δημοτική αστυνομία σε καθημερινή συνεργασία με την τροχαία και με διασπορά δυνάμεων προσπαθεί να ελέγξει την κατάσταση. Δίνουν το «παρών» σε κεντρικούς οδικούς άξονες και κόμβους όπου παρατηρείται ο μεγαλύτερος κυκλοφοριακός φόρτος ενώ έμφαση δίνεται και στο θέμα των φορτοεκφορτώσεων.

Από τη δημοτική αστυνομία δίνεται μεγάλη βαρύτητα στους ελέγχους για διπλοπαρκαρισμένα και παρεμπόδιση διέλευσης ΑμεΑ. «Αυτήν την στιγμή προσπαθούμε να διαχειριστούμε την καθημερινότητα, προκρίνοντας όμως και κάποια πράγματα για το μέλλον», τονίζει στο «TyposThes» ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Δαγκλής, σημειώνοντας ότι το θέμα του κυκλοφοριακού πρέπει να το δούμε συνολικά.

Διετής απολογισμός

 Όπως προκύπτει εξάλλου από τον διετή απολογισμό της δημοτικής αστυνομίας, το προσωπικό της υπηρεσίας πραγματοποίησε περίπου 1 εκατομμύριο 400 χιλιάδες ελέγχους στις θέσεις μονίμων κατοίκων και επισκεπτών, ενώ έκοψαν σχεδόν 345.000 κλήσεις για παραβάσεις του ΚΟΚ και παράλληλα διενήργησαν άλλους 104.000 έλεγχους για την τήρηση των μέτρων του κορωνοϊού.

Η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στους οδικούς άξονες της πόλης συνιστά βασικό άξονα της επιχειρησιακής δράσης της Δημοτικής Αστυνομίας, παρά τον μικρό αριθμό των διαθέσιμων στελεχών και την ευρεία έκταση ελέγχου. Ειδικότερα στη διετία:

-- Ελέγχθηκαν 1.397.933 οχήματα στις θέσεις μονίμων κατοίκων και επισκεπτών

-- Βεβαιώθηκαν συνολικά 344.961 τροχονομικές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (με ρεκόρ κλήσεων 27.503 τον Σεπτέμβριο του 2021)

-- Αφαιρέθηκαν 3.401 στοιχεία κυκλοφορίας κυρίως για αντικοινωνικές παραβάσεις (θέσεις ΑΜΕΑ, ράμπες ΑΜΕΑ, διαβάσεις πεζών, οδεύσεις τυφλών σε πεζοδρόμια)

-- Έγινε διαχείριση 18.138 ενστάσεων

-- Πραγματοποιήθηκαν 38 στοχευμένες κοινές δράσεις με εποχούμενα κλιμάκια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης

Υπενθυμίζεται ότι αυτήν την στιγμή το προσωπικό της δημοτικής αστυνομίας είναι στο ¼ περίπου των οργανικών θέσεων. Συγκεκριμένα το οργανόγραμμα προβλέπει πάνω από 350 θέσεις και σήμερα η δύναμη της δημοτικής αστυνομίας είναι 81 άτομα.

Πηγή:  typosthes.gr