Όπως προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας του Πανεπιστημίου Αθηνών στις αποβάθρες του Μετρό καταγράφηκαν τιμές αιωρούμενων σωματιδίων έως και έξι φορές πάνω από το όριο. Οι ρύποι στους σταθμούς παράγονται κυρίως από τα υλικά κατασκευής, τα φρένα των τρένων κατά την τριβή τους με τις ράγες, τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών και δευτερευόντως την εξωτερική ρύπανση.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νεα” ο πλέον επιβαρημένος σταθμός είναι αυτός του Συντάγματος, ακολουθεί ο σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας και ακολουθεί ο σταθμός Αιγάλεω.
Παράλληλα, τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα μετρήθηκαν υψηλότερα εντός των συρμών συγκριτικά με τις πλατφόρμες. Οι συντάκτες της έρευνας υποστηρίζουν ότι πρέπει να γίνουν έρευνες σε όλους τις γραμμές του Μετρό με στόχο να υπάρξει βελτίωση στο σύστημα εξαερισμού.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτροδηγών Βαγγέλης Μπιτσιώρης, μιλώντας στα “Νεα” είπε πως ακόμη και αν το νέφος δεν δημιουργεί πρόβλημα στην ασφάλεια του Μετρό, πρέπει να γίνουν έρευνες για τις επιπτώσεις στην υγεία των εργαζομένων και των επιβατών, ενώ από την εταιρεία αναφέρουν πως οι τιμές που καταγράφονται δεν μπορούν να θεωρούνται επιβαρυντικές καθώς ο μέσος χρόνος παραμονής ενός επιβάτη είναι μεταξύ 3 και 5 λεπτών.
Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και έγιναν σε συρμούς 1ης γενιάς που δεν διαθέτουν κλιματιστικό και 2ης γενιάς που απέκτησαν κλιματισμό. Δεν έγιναν μετρήσεις σε συρμούς 3ης γενιάς που τέθηκαν σε κυκλοφορία από το 2014 και μετά.
Πηγή: tanea.gr