Συναγερμός έχει σημάνει στο μετρό καθώς οδηγός βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδηγός έκανε τεστ και διαγνώστηκε θετικός στον ιό , ενώ σήμερα ανέβασε πυρετό και η σύζυγός του. Ο οδηγός υπεβλήθη σε τεστ όταν ενημερώθηκε ότι διαγνώσθηκαν θετικοί οι γονείς του.
Αμεσα ενημερώθηκε ο ΕΟΔΥ και τέθηκαν σε ισχύ όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας στο μετρό. Ηδη όσοι συνάδελφοι του οδηγού ήρθαν σε επαφή μαζί του θα κάνουν τεστ, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της ιχνηλάτησης.
«Πονοκέφαλος» ο συνωστισμός στα ΜΜΜ
Αξίζει να σημειωθεί πως τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν «πονοκέφαλο» για κυβέρνηση και ειδικούς, καθώς καθημερινά παρατηρείται έντονος συνωστισμός, με τους πολίτες ναι μεν να φορούν μάσκες, αλλά να μην μπορούν να κρατήσουν αποστάσεις ασφαλείας.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, το υπουργείο, από αύριο Πέμπτη θα κυκλοφορήσουν τα πρώτα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στους δρόμους της Αθήνας, τα οποία θα ενισχύσουν τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ σταδιακά μέσα στις επόμενες μέρες και έως τα τέλη Οκτωβρίου, θα μπουν σε δρομολόγια συνολικά 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών μιλώντας στον ΣΚΑΪ, την Πέμπτη θα βγουν τα πρώτα 10 επιπλέον λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, στη συνέχεια θα βγουν άλλα 40 και άλλα 50 και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουν προστεθεί στο στόλο συνολικά 200 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ με τους δικούς τους οδηγούς. Τα λεωφορεία αυτά θα καλύψουν τα περιφερειακά δρομολόγια, ώστε να «απελευθερωθούν» αστικά λεωφορεία, που θα μετακινηθούν στα πιο επιβαρυμένα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ακολουθεί και ένα πρωτοποριακό για το ελληνικό δημόσιο βήμα, που ήδη εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή θα έρθουν και στην Αθήνα λεωφορεία με leasing, τα οποία θα οδηγούν οι οδηγοί της ΟΣΥ.
Για πρώτη φορά έπειτα από 10 χρόνια γίνονται προσλήψεις στα ΜΜΜ, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής. Θα πραγματοποιηθούν 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με fast track διαδικασίες αλλά με όρους ΑΣΕΠ σε ειδικότητες αιχμής, δηλαδή οδηγούς και τεχνικούς. Υπενθύμισε επίσης ότι πάνω από 10 χρόνια έχει να αγοραστεί από το ελληνικό δημόσιο λεωφορείο ή τρόλεϊ. Τα 300 επιπλέον λεωφορεία με leasing, ηλικίας μέχρι 10 ετών, θα έρθουν μέχρι τέλος του χρόνου - αρχές Ιανουαρίου. Για πρώτη φορά φέρνουμε το θεσμό του leasing, δηλαδή της εκμίσθωσης λεωφορείων και οχημάτων στο ελληνικό δημόσιο, κάτι που γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφερόμενος στο κόστος τόσο της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ, όσο και του leasing, είπε ότι το κόστος ανά χλμ. για τον ΟΑΣΑ σήμερα στην Αθήνα είναι περίπου τρία ευρώ, όταν το ΚΤΕΛ κάνει το ένα χλμ με 1,41 ευρώ. Όσον αφορά στο leasing, η σύμβαση είναι τριετής και αφορά 300 λεωφορεία με ετήσιο κόστος ανά λεωφορείο 33.800, δηλαδή συνολικά το κόστος είναι περίπου 30 εκ. ευρώ για 3 χρόνια. Εάν το δημόσιο αγοράσει τα αντίστοιχα λεωφορεία, αστικού τύπου με 50 θέσεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον 60 εκ. ευρώ. Υπογράμμισε επίσης ότι στην τιμή του leasing συμπεριλαμβάνονται το κόστος ανταλλακτικών και η αποκατάσταση των βλαβών.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι μέσα σε τέσσερις μήνες ο στόλος θα έχει αυξηθεί κατά 80% με την ανάταξη των υπαρχόντων οχημάτων, τα επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ και μέσω του leasing, ενώ τον Οκτώβριο θα βγει ο μεγάλος διαγωνισμός, ο οποίος όμως με τις διαδικασίες που προβλέπει η ΕΕ και η ελληνική νομοθεσία, θα απαιτήσει δύο χρόνια. Επομένως τώρα με αυτό τον τρόπο, τόνισε, αντιμετωπίζεται άμεσα το ζήτημα, ενώ με το μεγάλο διαγωνισμό σπάει μακροπρόθεσμα ένας κύκλος αποεπένδυσης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Προσπαθούμε να κάνουμε ένα υβριδικό σχήμα, να κρατήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες δημόσιες, αλλά και -εκεί που χρειάζεται- να κάνουμε τις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα», επισήμανε.