Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
18:59 | 05/02/2015

 

 

Σύμφωνα με την διατύπωση του άρθρου 11 του Συντάγματος, επιτρέπεται η απαγόρευση των υπαίθριων συναθροίσεων «με αιτιολογημένη απόφαση της αστυνομικής αρχής, γενικά, αν εξαιτίας τους επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια, σε ορισμένη δε περιοχή αν απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής, όπως νόμος ορίζει».

Τι σημαίνει αυτό ;;

Ότι απλά, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο υπαίθρια συνάθροιση να παρεκτραπεί και να προκληθεί έτσι διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής σε ορισμένη περιοχή από θερμοκέφαλους και όχι μόνο.

Δεν γίναμε δηλαδή ξαφνικά κοινωνία Αγγέλων, ούτε προβλέπετε να γίνουμε.

Με το ίδιο σκεπτικό, μπορούμε να αποκλείσουμε τους χούλιγκαν από τα γήπεδα;; τους οπαδούς της Χ ομάδας που θα κάνουν οργανωμένα επεισόδια;; μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο κάποιοι να κάνουν επεισόδια ανά πάσα στιγμή, σε κάποια πλατεία ή κάποιο δρόμο;;

ΟΧΙ !!

Τι θα πρέπει να κάνουμε συνεπώς ;;

Να απαγορεύσουμε τις εκδρομές για ένα ή δύο πρωταθλήματα, στους οπαδούς της ομάδας που ΘΑ κάνουν οργανωμένα επεισόδια; να συλλαμβάνονται για βίαιη συμπεριφορά και να μένουν εκτός γηπέδων για 3 χρόνια και για 5-8 αν είναι υπότροποι, οι οπαδοί που θα θεωρούνται «ένοχοι» όταν φωνάζουν ρατσιστικά συνθήματα, όταν κάνουν επεισόδια και όταν θα έχουν πάνω τους απαγορευμένα αντικείμενα; να εφαρμοστεί τελικά η εισαγωγή της <<κάρτας οπαδού>>, σε συνδυασμό μάλιστα με την λήψη βιομετρικών στοιχείων των οπαδών, εισαγωγή μηχανισμών ταυτοποίησης προσώπων κ.ο.κ. που αποτελεί καθαρό φακέλωμα των πολιτών και παραβιάζει ακόμα και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα τους;;

Να αναγκάσουμε τις ΠΑΕ να αστυνομεύουν με δικά τους έξοδα τα γήπεδα και τους Δημάρχους με δικά τους έξοδα και με ιδιωτική αστυνόμευση τις πορείες; οι συναθροίσεις και οι διαδηλώσεις-πορείες πρέπει να διεξάγονται με τρόπο που να μη διαταράσσεται ή να διαταράσσεται μόνο στο μέτρο του απολύτως αναγκαίου η κυκλοφορία;;

Να μην επιτρέπεται η πραγματοποίηση συναθροίσεων-συγκεντρώσεων εντός ζώνης ακτίνας 100 μέτρων πέριξ των κτιρίων π.χ του Προεδρικού Μεγάρου, του Μεγάρου Μαξίμου, της Βουλής των Ελλήνων;;

Να μην επιτρέπουμε συγκέντρωση, πορεία, διαδήλωση, χωρίς την ύπαρξη «διοργανωτή» και «επικεφαλής» σε κάθε τέτοια δημόσια συνάθροιση; να αυστηριοποιήσουμε την απαγόρευση της κουκούλας;;

Να απαγορεύσουμε την κατάληψη του οδοστρώματος, σε «συναθροίσεις στις οποίες μετέχουν λιγότερα των 500 ατόμων;;

Να κάνουμε εκτεταμένη χρήση κατάλληλων τεχνικών μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου για τη βεβαίωση της τέλεσης των αδικημάτων και τη σύλληψη των δραστών ύστερα από σχετική εντολή του αρμόδιου εισαγγελέα, στον οποίο θα ρίχνουμε το «μπαλάκι»;;;

Να παλεύουμε σώμα με σώμα με τους διαδηλωτές και με βίαιη απώθηση, ρίψη ύδατος από ειδικά προς τούτο οχήματα, ρίψη έγχρωμου ύδατος για τη διευκόλυνση των συλλήψεων;; να προβαίνουμε σε εκτεταμένη χρήση της αστυνομικής ράβδου και αστυνομικών σκύλων, χημικών μέσων, μηχανοκίνητων οχημάτων ;;

Να τοποθετούμε για την απομάκρυνση – απώθηση των ταραξιών οδοφράγματα και συρματοπλέγματα;; να επιμείνουμε στην αυστηρή εφαρμογή της απλής διατύπωσης του Συντάγματος που για μεν τους διαδηλωτές προβλέπει να συνέρχονται «ήσυχα και χωρίς όπλα», για τη δε αστυνομία να απέχει από κλειστές δημόσιες συγκεντρώσεις και να παρίσταται μόνο δυνητικά στις υπαίθριες;; …ή να περιμένουμε να τα «σπάσουν» για να δικαιολογήσουμε την εμπλοκή μας, ώστε, να έχουμε μαζί μας την κοινή γνώμη, αφού θα έχει αγανακτήσει με τις καταστροφές;; ..

Τι; ΤΙ;;

Είκοσι ( 20 ) χρόνια « φαγούρα » για τον έλεγχο των διαδηλώσεων και των συναθροίσεων, κατέγραψε ένα κενό φαντασίας και τόλμης, μια ανικανότητα της πολιτείας και μια ασυνεννοησία ανευ προηγουμένου.

Μέχρι σήμερα για να καλυφθεί αυτό το κενό γίνεται κατά περίπτωση χρήση άρθρων του Ποινικού Κώδικα (167 «Αντίσταση», 170 «Στάση», 171 «Θρασύτητα κατά της αρχής»), ρυθμίσεων του Π.Δ. 141/1991 και κυρίως του Ν.Δ. 794/1971 («Περί δημοσίων συναθροίσεων»), του Β.Δ. 168/1972 («Περί καθορισμού των χώρων πόλεων τινών εις τους οποίους απαγορεύεται η πραγματοποίησης δημοσίων συναθροίσεων εν υπαίθρω και η διέλευσις κινουμένων τοιούτων») και του Β.Δ. 269/1972 («Κανονισμός διαλύσεως δημοσίων συναθροίσεων»).Τα τρία τελευταία είναι δημιουργήματα της χούντας.

Ας μην στρουθοκαμηλίζουμε, το ενδεχόμενο να διαχειριστούμε την διάλυση μιας συγκέντρωσης που έχει παρ εκτραπεί και όλα όσα αναφέραμε για, γήπεδα και υπαίθριες συναθροίσεις θα υπάρχουνε πάντα, όσο θα υπάρχει Δημοκρατία. Όλοι λοιπόν « ψάχνουμε » την μέση λύση, που για μας είναι η παρακάτω.

1. Η παρουσία της αστυνομίας σε, πορείες και άλλες υπαίθριες συναθροίσεις ( που σύμφωνα με το Σύνταγμα είναι δυνητική ) να περιορίζεται στην ένστολη παρουσία ΜΟΝΟ του «αστυνομικού παρατηρητή » ( ανώτερου αξιωματικού ) στην « κεφαλή » της πορείας ή διαδήλωσης , που θα αξιολογεί και θα εισηγείται την παρέμβαση της δημόσιας δύναμης η οποία θα βρίσκεται ΕΚΤΟΣ, σε ετοιμότητα, σε κατάλληλα σημεία που θα ορίζουν ζώνες ελέγχου και άμεσης πρόσβασης. ( όχι καφεδάκι , τάβλι, τάμπλετ , κ.α στις κλούβες )

ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΑΞΗΣ λοιπόν !!!! ( με εξαίρεση τα μέτρα Τροχαίας που πρέπει να γίνουν πιο « έντονα »)

2. Την αντικατάσταση του οπλισμού των αστυνομικών όταν συμμετέχουν (με την μορφή της ετοιμότητας) σε τέτοιες καταστάσεις με το όπλο Taser που παράγει ηλεκτρισμό και οι αστυνομικοί θα μπορούν να το χρησιμοποιούν για να αντιμετωπίσουν π.χ τους χούλιγκανς στα γήπεδα, θερμοκέφαλους με καδρόνια, ή που πετούν από ταράτσες ψυγεία, ηλιακά και κεραίες , ήτοι ,κυρίως για να προστατέψουν την ζωή τους και την ζωή των άλλων. Κοστίζει λιγότερο και υπάρχει σχετική εμπειρία σε άλλες χώρες όπως στην Ιταλία.

3. Στα μέσα διάλυσης των συγκεντρώσεων να προστεθεί ως έσχατο , «η χρήση έγχρωμων βολών, η ρίψη έγχρωμου ύδατος για τη διευκόλυνση των συλλήψεων» και η χρήση αστυνομικών σκύλων.

4. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και με τις προϋποθέσεις που φανταζόμαστε να επιτραπεί η χρήση πλαστικών σφαιρών , από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό .

5. Οργανώστε Γραφεία πληροφοριών ποδοσφαίρου και εν γένει αθλητικών εκδηλώσεων στην έδρα κάθε περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Τάξης με σκοπό την πλήρη εφαρμογή του Ν 2725/1999 . Σκοπός τους να είναι η εξασφάλιση συνεχώς, πληροφοριών για κάθε αθλητική εκδήλωση, από τουριστικά Γραφεία, τοπικούς αθλητικούς φορείς, τοπικούς παράγοντες, έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, από υπηρεσίες, ύστερα από αυτοψία κ.α

6. Εκπαιδεύστε χειριστές αστυνομικούς για τα ανωτέρω συστήματα , δημιουργήσετε κατάλληλα επιτέλους Κ.Α.Ε εντός κάθε αθλητικής εγκατάστασης , και αναβαθμίστε λειτουργικά τα υπάρχοντα

7. Υποστηρίξτε το ρόλο του Αθλητικού Εισαγγελέα , θεσμικά και ουσιαστικά , ο οποίος να συνεργάζεται με τον « αστυνομικό παρατηρητή » της Αθλητικής Εκδήλωσης σε πραγματικό χρόνο , προκειμένου να επιτραπεί η παρουσία ή επέμβαση της αστυνομίας, η οποία και εδώ θα πρέπει να είναι ΕΚΤΟΣ και σε ετοιμότητα.

Τολμήστε τα, έχοντας κατά νου το ενδεχόμενο « προβοκάτσιας » από κάποιους που δεν θα θέλουν να εφαρμοστούν. Σιγά – σιγά θα δούμε όλο και λιγότερη αστυνομική δύναμη να διατίθεται ( σε ετοιμότητα ) για περιφρούρηση τέτοιων συναθροίσεων και συγκεντρώσεων.

 

ΟΜΑΔΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ

[email protected]

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis