Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
αυτοκίνητα
20:34 | 03/06/2022

Με τις τιμές της βενζίνης να κυμαίνονται σε νέα επίπεδα ρεκόρ, αυτή είναι η κατηγορία αυτοκινήτων που μπορούν να ελαφρύνουν σημαντικά την τσέπη του ιδιοκτήτη τους σε ετήσια βάση.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει οδηγήσει τις τιμές των καυσίμων σε ένα ανοδικό ράλι που προς το παρόν τουλάχιστον δεν δείχνει να έχει τελειωμό. Αυτό αντικατοπτρίζεται φυσικά και στην τιμή της βενζίνης στην αντλία η οποία έχει εκτιναχθεί σε ιστορικά υψηλά με την ανοδική τάση στην τιμή της να μην δείχνει σημάδια κάμψης στο άμεσο μέλλον.

Οι αυξημένες τιμές της βενζίνης κάνουν τα full υβριδικά αυτοκίνητα πιο επίκαιρα από ποτέ κάτι που άλλωστε φαίνεται και στις πωλήσεις τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και στη χώρα μας.

Υβριδικά αυτοκίνητα μπορεί να βρει κανείς πλέον σε τρεις από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες μοντέλων της ελληνικής αγοράς, τα μικρά, τα μικρομεσαία και φυσικά τα μικρομεσαία SUV.

Τι κάνει το υβριδικό αυτοκίνητο να ξεχωρίζει

Φυσικά εκείνο που κάνει τα υβριδικά αυτοκίνητα να ξεχωρίζουν έναντι των συμβατικών είναι τα συστήματα κίνησης που φέρουν, τα οποία και τα διαχωρίζουν πλήρως από τα μοντέλα που είναι εφοδιασμένα με ήπια υβριδικά συστήματα, ενώ η τιμή τους βρίσκεται κοντά σε εκείνη ενός συμβατικού μοντέλου αντίστοιχης απόδοσης που φέρει μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Συνδυάζοντας έναν ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα με ένα κινητήρα βενζίνης εσωτερικής καύσης και μια μικρή συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου ένα full υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να κινείται για αισθητά μεγάλα διαστήματα με το μοτέρ βενζίνης εκτός λειτουργίας εξοικονομώντας σημαντικές ποσότητες καυσίμου. Μπορεί να ξεκινά χρησιμοποιώντας μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ αλλά και να διατηρεί ταχύτητες πόλης κινούμενο για μικρές αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά. Μπορεί επίσης να απενεργοποιεί τον συμβατικό κινητήρα σε κάθε ευκαιρία ακόμη και αν οι ταχύτητες ξεπερνούν στο κοντέρ τα 100 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φέρει το full υβριδικό μπορεί και φορτίζει την μπαταρία του σε κάθε κατηφόρα που θα βρείτε στο δρόμο μας ή όταν χρησιμοποιείτε τα φρένα για να μειώσετε ταχύτητα. Επί της ουσίας και σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο βενζίνης, το υβριδικό κατά την επιβράδυνση γεμίζει το ηλεκτρικό του «ρεζερβουάρ» (σ.σ. την μπαταρία του) και ουσιαστικά παράγει «καύσιμο» εκμεταλλευόμενο τους νόμους της φυσικής, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κάνει ένα συμβατικό. Να σημειωθεί ότι την μπαταρία ιόντων λιθίου, το υβριδικό μπορεί και την φορτίζει και από τον θερμικό του κινητήρα αξιοποιώντας τη ποικιλοτρόπως.

Ιδανικό για κίνηση στην πόλη

Σταματημένο μέσα στην κίνηση της πόλης, το υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί επίσης να κρατά σβηστό τον θερμικό του κινητήρα για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα, ακόμη και αν χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό. Το τελευταίο γίνεται ακόμη πιο αισθητό τώρα το καλοκαίρι και είναι κάτι που δεν μπορούν να κάνουν ούτε τα συμβατικά αλλά ούτε και τα μοντέλα που είναι εφοδιασμένα με ήπια σε απόδοση υβριδικά συστήματα, αν και τα τελευταία τα καταφέρνουν λίγο καλύτερα σε αυτό το σημείο έναντι των αμιγώς συμβατικών προτάσεων.

Με το χέρι στην τσέπη

Δεδομένο ότι ο Έλληνας οδηγός καλύπτει κατά μέσο όρο 15.000 χλμ. ετησίως, τα περισσότερα εκ των οποίων τα κάνει σε αστικό ή περιαστικό περιβάλλον, το όφελος που προκύπτει από τη χρήση ενός υβριδικού αυτοκινήτου σε ετήσια βάση, σε σχέση με ένα αντίστοιχου εξοπλισμού και απόδοσης συμβατικό μοντέλο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για να αμελείται.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σε περιβάλλον πόλης ένα μικρό αυτοκίνητο με συμβατικό μοτέρ που αποδίδει 110-140 ίππους παρουσιάζει μέση κατανάλωση έξι με 7,5 λίτρα/100 χλμ. Στις ίδιες συνθήκες το αντίστοιχο full υβριδικό μοντέλο καταναλώνει από τέσσερα έως 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Με το χέρι στην τσέπη και με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να έχει φτάσει στα 2,28 ευρώ το λίτρο (τιμές 1ης Ιουνίου 2022) αυτό μεταφράζεται σε μια διαφορά 4,56 ευρώ υπέρ του υβριδικού για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής. Στη «χειρότερη» περίπτωση για τα συμβατικά αυτή η διαφορά ανεβαίνει στα 7,98 ευρώ. Όπως είπαμε και νωρίτερα, με δεδομένο ότι τα περισσότερα από τα 15.000 χλμ. που διανύει ο μέσος Έλληνας οδηγός το χρόνο γίνονται στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, το οικονομικό όφελος μπορεί να φτάσει, ακόμη και να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ το χρόνο. Οι διαφορές στην κατανάλωση βενζίνης βρίσκονται περίπου στα ίδια επίπεδα και για τις προτάσεις που μπορεί να βρει κανείς μεταξύ υβριδικών και συμβατικών στα μικρά SUV αλλά και στα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Όλα τα παραπάνω αφορούν στις πιο προσιτές προτάσεις και κατηγορίες στα υβριδικά, τα οποία έχουν φυσικά εκπρόσωπους και σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Εκεί η διαφορά σε κατανάλωση έναντι αντίστοιχης απόδοσης συμβατικών προτάσεων αυξάνεται ακόμη περισσότερο, ωστόσο αυτές οι κατηγορίες δεν απασχολούν την πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού.

 

www.carandmotor.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis