Η περίοδος της πανδημίας του κορωνοϊού, που περάσαμε ως αστυνομικοί είναι άκρως διδακτική για εξαγωγή συμπερασμάτων και κυρίως αν η επιστροφή στην κανονικότητα έγινε με νέους καλύτερους όρους για την υπηρεσιακή καθημερινότητα. Ωστόσο μια ματιά στην υπηρεσία μας θα μας απαντούσε στο ερώτημα τι σημαίνει κανονικότητα! Παρακάτω αναφέρονται κυρίως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι που υπηρετούν στα Τ.Α. αρμοδιότητας της Υ.Α.Α. βέβαια η ομοιότητα των καταστάσεων με τα άλλα Τ.Α. των υπόλοιπων υποδιευθύνσεων είναι «ανατριχιαστική».
Και τώρα επιστροφή στη λεγόμενη κανονικότητα! Αλλά ας σκεφτούμε δυστυχώς ποια είναι η κανονικότητα μέσα στις υπηρεσίες και ειδικότερα στα Τ.Α.;
-
Ας ξεκινήσουμε ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει ή έστω να βελτιωθεί με το προγραμματισμό της υπηρεσίας. Η τήρηση του εβδομαδιαίου προγραμματισμού υπηρεσίας ηχεί, δυστυχώς, ως κακόγουστο αστείο.
-
Οι Ημερήσιες Αναπαύσεις (ρεπό) δεν δίνονται ή όταν χορηγούνται υπάρχει ο φόβος να «κοπεί» ελέω μέτρων, μεταγωγής, φύλαξης σε νοσοκομείο κ.ο.κ.
-
Η υποστελέχωση των τοπικών Τ.Α., εκτός του ότι υποδαυλίζει τη προηγούμενη κατάσταση, έχει καταντήσει τα τμήματα γραφεία αναγγελίας αδικημάτων ή γραφεία μηνύσεων. Καμία δράση αστυνόμευσης πρόληψης ή καταστολής του εγκλήματος στις γειτονιές. Παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν υπηρεσίες με υπερκάλυψη των οργανικών τους θέσεων, όπως κεντρικές υπηρεσίες σε Γ.Α.Δ.Α, Α.Ε.Α., Επίσημα, και τα Τ.Α. να μην μπορούνε να βγάλουν την αυριανή υπηρεσία.
-
Η γάγγραινα των μέτρων και των αναρίθμητων φυλάξεων σε στόχους. Η διάθεση του προσωπικού σε μέτρα, που πολλές φορές είναι περισσότεροι οι αστυνομικοί των μέτρων παρά οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση/ διαδήλωση ή ό,τι άλλο.
-
Ελλείψεις σε εξοπλισμό που αφορά από το χαρτί Α4 για εκτυπωτή μέχρι αλεξίσφαιρα και οχήματα. Από τη «τσέπη μας» αγοράζουμε τα αναλώσιμα και με προσωπικές γνωριμίες προσπαθούμε να φτιάξουμε τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα. Ούτε λύση είναι να περιμένουμε σαν παρίες τη δωρεά κάποιου ιδιώτη για να πάρουμε καινούργιο αμάξι/ εξοπλισμό στη υπηρεσία ή επισκευάσουμε κάποιο παλαιότερο. Αλλά η διοίκηση υπερθεματίζει το πρόβλημα, όχι μόνο μέσω της αδιαφορίας της αλλά, στερώντας Τ.Α. από οχήματα μειώνοντας τα διαθέσιμα οχήματα όπου στέλνονται σε διάφορες άλλες υπηρεσίες.
-
Χαρακτηριστικό της κανονικότητας είναι ότι στη περιοχή αρμοδιότητας της Υ.Α.Α. υπηρετούν λιγότεροι από 30 υπαστυνόμοι κατανεμημένοι σε 19 Τ.Α. Για μια περιοχή που ορίζεται ως το κέντρο της Αθήνας, με δυσκολίες και πολυπλοκότητα στην αντιμετώπιση του εγκλήματος.
-
Η ενίσχυση της Υ.Α.Α. για τις μεταγωγές το λεγόμενο «βανάκι» που τις περισσότερες φορές δεν τηρούνται τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, διατίθενται συνάδελφοι λιγότεροι για την μεταγωγή από ότι ορίζει το αντίστοιχο Π.Δ. Και ένας συνάδελφος να χρεώνεται κατά τη μεταγωγή 2 και 3 κρατούμενους και να πρέπει να φροντίσει για τη διαδικασία του αυτόφωρου στα δικαστήρια της Ευελπίδων (κανονικότητα)!
Αυτή είναι η καθημερινότητα και η κανονικότητα των αστυνομικών στα Τ.Α. του κέντρου και εν γένει της Αττικής. Και αναφέρθηκαν τα κυριότερα. Οι συνάδελφοι κρατάνε όρθια τα τμήματα με το φιλότιμο τους και τον επαγγελματισμό που τους διακρίνει, φροντίζουμε να δίνουμε λύση στο πρόβλημα κάθε πολίτη με τα ελάχιστα μέσα που μας παρέχονται. Ως τώρα όποια πολιτική και φυσική ηγεσία και να είχαμε δεν ασχολήθηκε με τα διαχρονικά προβλήματα μας, ή έδινε λύσεις του ποδαριού. Τα τμήματα είναι στο περιθώριο και Α.Τ. και Τ.Α. αυτό ισχύει παρά τις μεγαλοστομίες που ακούμε.
ΜΠΑΝΙΑΣ Δημήτριος
Μέλος Δ.Σ. της Π.Ο.ΑΣ.Υ.
Αντιπρόσωπος Ε.ΑΣ.Υ.Α.
Μέλος Πρωτοβουλίας Αστυνομικών