Ακόμα εκκρεμεί στη Δικαιοσύνη η υπόθεση των ποινικών ευθυνών για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond. Το πλοίο βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, στη Σαντορίνη, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο γάλλοι τουρίστες.
Ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Δημήτρης Δασούλας, προτείνει τώρα την εν μέρει αναίρεση της εφετειακής απόφασης με την οποία καταδικάστηκαν για πλημμελήματα τρία άτομα .
Πρόκειται για :
*Τον πλοίαρχο του κρουαζιερόπλοιου, στον οποίο επιβλήθηκε 5 χρόνια φυλάκισης, για πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, για διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, για παραμέληση διάσωσης ναυτιλιακών εγγράφων, για παραβίαση του κανονισμού αποφυγής συγκρούσεων, για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και την πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια με αποτέλεσμα τη βύθιση πλοίου και το θάνατο ανθρώπων.
*Τον γενικό διευθυντή επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited (υπό την τεχνική διαχείριση της οποίας ήταν το Sea Diamond, ως θυγατρική της Louis Cruises) ο οποίος καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 3 ετών, για πρόκληση σοβαρής εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης από αμέλεια.
*Τον ανθυποπλοίαρχο του Sea Diamond στον επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 26 μηνών, για διατάραξη από αμέλεια υδάτινης συγκοινωνίας, πράξη από την οποία προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα, κίνδυνος για άνθρωπο και επήλθε θάνατος, για ανθρωποκτονία από αμέλεια, για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια με αποτέλεσμα την πρόκληση κοινού κινδύνου σε ξένα πράγματα, για παραβίαση κανονισμού προς αποφυγή συγκρούσεως από αμέλεια με αποτέλεσμα τη βύθιση πλοίου και το θάνατο ανθρώπων.
Οι τρεις καταδικασθέντες άσκησαν αναίρεση κατά της εφετειακής απόφασης και ο εισαγγελικός λειτουργός ζητά να γίνει εν μέρει δεκτή εκτιμώντας ότι :
*Στην εφετειακή απόφαση δεν υπάρχει ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία σχετικά με την απόρριψη του πορίσματος πραγματογνωμοσύνης που απέδιδε ως αίτιο την μη αποτύπωση στον χάρτη του σημείου που προσέκρουσε το πλοίο (στο χάρτη δεν φαινόντουσαν τα σημεία των αβαθών).
* Eίναι ασαφής και αντιφατική η αιτιολογία ως προς τις ευθύνες του διευθυντή επιχειρήσεων στόλου της επίμαχης εταιρείας.
Ο αντεισαγγελέας πρότεινε συγκεκριμένα να αναιρεθεί η εφετειακή απόφαση και για ορισμένες από τις κατηγορίες που αφορούν τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο (διατάραξη υδάτινης συγκοινωνίας, κ.λπ.).
Παράλληλα, εισηγήθηκε να απορριφθεί η αναίρεση κατά το σκέλος που αφορούν την ρύπανση και την παράλειψη διάσωση ναυτιλιακών εγγράφων, καθώς είναι νόμιμα αιτιολογημένες.
Το αρμόδιο τμήμα επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.
Σε περίπτωση που γίνει δεκτή η εισήγηση του κου Δασούλα η υπόθεση θα δικασθεί εκ νέου στο Εφετείο Πειραιά ως προς τα αναιρετέα σημεία .
Κατά την ακροαματική διαδικασία πάντως στον Άρειο Πάγο επισημάνθηκε το γεγονός ότι το 2015 παραγράφονται όλα τα αδικήματα.
ΠΗΓΗ: thetoc.gr