Με την αύξηση των ορίων ηλικίας για συνταξιοδότηση από την Πολιτεία, τα οποία αυτή τη στιγμή είναι , τα σαράντα ( 40 ) εργασιακά έτη ή τα εξήντα ( 60 ) ηλικιακά , το Α.Ε.Α. θέσπισε το Π.Δ. 81/2016, σύμφωνα με το οποίο αυξήθηκε κατά 1 έτος η παραμονή κάθε αξιωματικού στους αντίστοιχους βαθμούς.
Συμπληρωματικά του ανωτέρω Π.Δ. θεσπίστηκε το Π.Δ. 93/2020 , με το οποίο αυξάνονται τα ηλικιακά όρια στους ιεραρχικά βαθμούς της Ελληνική Αστυνομίας καθώς δίνεται και η δυνατότητα στον βαθμό του Αστυνομικού Διευθυντή να παραμείνει με αίτηση του για έναν ακόμα χρόνο εφόσον συμπληρώσει τα εξήντα (60) ηλικιακά του έτη.
Τέλος , με το Π.Δ. 9/2021, τροποποιήθηκε το Π.Δ. 24/1997 , σύμφωνα με το οποίο οι Αστυνομικοί Υποδιευθυντές που κρίνονται προακτέοι κατ’ εκλογή ή κατ’ αρχαιότητα και δεν έχουν συμπληρώσει τα είκοσι εννέα (29) έτη πραγματικής Υπηρεσίας στο Σώμα δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να υποβάλλουν αίτηση για την μη προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό μέχρι τις επόμενες τακτικές κρίσεις.
➢Το πρώτο αναφερόμενο Π.Δ., επέφερε την αύξηση των ετών παραμονής όλων των αξιωματικών στο βαθμό τους και πέραν του έτους, με αποτέλεσμα σχεδόν όλοι να «εγκλωβιστούν» στον αντίστοιχο βαθμό. Ειδικότερα δε, οι Αξιωματικοί που κατέχουν μέχρι τον βαθμό του Αστυνόμου Α΄.
➢Επιπλέον, ένεκα των τακτικών και έκτακτων κρίσεων του Σώματος, τα τελευταία έτη, παρατηρήθηκε το φαινόμενο της πρόωρης αποστρατείας ανώτερων και ανώτατων αξιωματικών που δεν συμπλήρωσαν τα αναγκαία έτη για συνταξιοδότηση, έχοντας σοβαρή απώλεια εισοδήματος.
➢Η Π.Ο.Α.Ξ.Ι.Α. με έγγραφο της προς τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. και προκειμένου να αποφευχθεί αφενός η πρόωρη αποστρατεία και αφετέρου να ‘’κινηθεί’’ η επετηρίδα για όλους τους βαθμούς, πρότεινε την εφαρμογή της παράλληλης επετηρίδας . Η πρόταση αυτή, υλοποιήθηκε σύμφωνα με το τελευταίο Π.Δ. μόνο για τον βαθμό του Αστυνομικού Υποδιευθυντή.
Η πρόταση αυτή όμως , για όσους αξιωματικούς την κάνουν χρήση, θα τους φέρει σε «δεινή» θέση καθότι θα γίνουν υφιστάμενοι των υφισταμένων τους, με ό,τι συνεπάγεται αυτό στο ζήτημα της ιεραρχίας.
Άλλωστε η διατάραξη της ιεραρχίας δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο για το Σώμα καθόσον έχουν γίνει αγωγές , ουκ ολίγες με την ψήφιση του Ν. 3686/2008 .
➢Κατόπιν των ανωτέρω και επειδή παρατηρήθηκε ότι δίνονται όλα τα «εργαλεία » για την εξάντληση των ορίων ηλικίας για την παραμονή στο Σώμα, ενώ αντιθέτως δεν δίνεται κανέναν κίνητρο σε όσους επιθυμούν να φύγουν νωρίτερα από αυτό, με ορισμένες ευεργετικές διατάξεις και όχι απλώς με την παραίτηση, η οποία ουσιαστικά πετά στον «κάλαθο των αχρήστων» την όποια προσφορά ενός Αξιωματικού και στο ίδιο το Σώμα, αλλά και στο ασφαλιστικό σύστημα, προτείνεται παράλληλα με την κατάρτιση της «παράλληλης επετηρίδας», το πρόγραμμα «εθελούσιας συνταξιοδότησης», όπου θα δίδεται η δυνατότητα αφενός στον αποστρατεύοντα να μην έχει μεγάλη απώλεια εισοδήματος και αφετέρου να μη δημιουργείται τριγμός στην ιεραρχία και στις σχέσεις των αξιωματικών (εφόσον κάποιος το επιθυμεί ), αλλά να εξελίσσονται όλοι τους ομαλά σύμφωνα με την επετηρίδα.
Επιπροσθέτως, με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει για τους βαθμούς έως του Αστυνόμου Α΄, μια, πιο ομαλή μετάβαση στους επόμενους βαθμούς, γεγονός το οποίο, θα αποτρέψει το αίσθημα στασιμότητας που αρχίζει να παρατηρείται.
Για την εφαρμογή της ως άνω πρότασης κατατίθενται και οι παρακάτω προτάσεις:
v Εφαρμογή δικλείδας προσλήψεων ώστε να μην υπάρξει αφαίμαξη του έμψυχου υλικού του Σώματος.
v Παροχή ασφαλιστικής κάλυψης και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για δύο (02) έτη.
v Παροχή εφάπαξ αποζημίωσης, ίσης με τους καθαρούς μισθούς δύο ετών ( 24 μηνών).
Επισημαίνεται ότι για το ανωτέρω πρόγραμμα θα μπορούσε ο Φορέας μας να παραδειγματιστεί από το ήδη εφαρμοζόμενο μοντέλο των τραπεζών, το οποίο εφαρμόζεται διαχρονικά με απόλυτη επιτυχία.