1. Διαβάσαμε την ανακοίνωση (που ήρθε ύστερα από μεγάλη και εσκεμμένη καθυστέρηση ενός έτους) για την «αποκατάσταση» αξιωματικού της Ασφάλειας Επισήμων της ΕΛ-ΑΣ. Μια ανακοίνωση επιπλέον ελλειμματική που αναφέρει απλώς, ότι τέθηκε στο αρχείο δικογραφία για παράβαση καθήκοντος (αναφέρεται χρήση υπηρεσιακών οχημάτων), χωρίς να περιλαμβάνει τους λόγους. Μια υπόθεση που καταγγέλθηκε ως μεθοδευμένη και «στημένη» (με δικονομικές και ουσιαστικές δικονομικές ακροβασίες-καταχρήσεις) των «Αδιάφθορων» (με στόχο και τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας, Πρόεδρο της Π.Ο.ΑΞΙ.Α, που αποστρατεύθηκε και οδηγήθηκε εκτός παράταξης) και είχε τεθεί στο αρχείο, γιατί όχι μόνο κρίθηκε προφανώς αβάσιμη στην ουσία της (αφού δεν στοιχειοθετείται παράβαση καθήκοντος), αλλά και ότι «δημιουργεί την εύλογη υποψία ενδεχομένως αυτή να απέρρευσε από αντιπαραθέσεις ή και από προσωπικές διαφορές εντός των κόλπων του αστυνομικού προσωπικού για την δημιουργία εντυπώσεων στο χώρο αυτό..». Με αυτό τον τρόπο επισφραγίζεται ένα ακόμη φιάσκο.
2. Είχαμε εγκαίρως επισημάνει, ότι η κατηγορία ήταν αβάσιμη, αφού δεν στοιχειοθετούνταν το έγκλημα της παράβασης καθήκοντος. Ότι η χρήση υπηρεσιακών οχημάτων δε συμπεριλαμβάνεται στα ελεγχόμενα εγκλήματα και οι δικονομικές ενέργειες του άρθρου 6 του ν. 2713/1999 δεν ήταν επιτρεπτές, όπως επίσης και η χρησιμοποίηση-«κατασκευή» ανώνυμων πληροφοριοδοτών (γιατί όπως τονίζουν νομικοί κύκλοι…«πίσω από αυτό το εύρημα υποκρύπτονται πολλές φορές σφάλματα, αυθαίρετες ενέργειες ή ακόμη και παράνομες παρακολουθήσεις...»). Ότι θα αρκούσε μια διοικητική έρευνα και η έκδοση σχετικών οδηγιών. Τονίστηκαν δηλ. και καταγγέλθηκαν οι αντιδικονομικές κ.λ.π. ενέργειες των αρμοδίων οργάνων (παράνομη άρση του απορρήτου και παρακολούθηση με τεχνικά μέσα), που μπορεί να στοιχειοθετήσουν μια σειρά από ποινικά και αστικά αδικήματα και να εγείρουν τις αντίστοιχες αξιώσεις σε βάρος των υπευθύνων, πέραν από τα διοικητικά-πειθαρχικά μέτρα (ως ο καταλογισμός ευθυνών-απομάκρυνση αυτών) και νομοθετικά μέτρα (τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου), που οφείλει να λάβει η Πολιτική και Αστυνομική Ηγεσία, προκειμένου να αποκατασταθεί η τρωθείσα αξιοπιστία και το κύρος της Υπηρεσίας.
Διαβάστε επίσης
3. Αυτό που είδαμε όμως ήταν η πλήρης αδράνεια πρωτίστως της Πολιτικής (αφού σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ.65/2019 η εν λόγω Υπηρεσία υπάγεται στον Υπουργό) και συνακόλουθα της Αστυνομικής Ηγεσίας. Ποια είναι τα μέτρα που έλαβαν για τη σωρεία των φιάσκων της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων και τις καταγγελλόμενες παραβιάσεις-παραβάσεις; Πως αποκαταστάθηκε η αξιοπιστία της (προφανώς όχι με τις ανακοινώσεις); Γιατί καλύπτονται και στην ουσία ενθαρρύνονται καταχρηστικές και παράνομες συμπεριφορές; «Πλήρωσε» (τιμωρήθηκε) κανένας γι΄αυτές; Έγινε καμιά παρέμβαση σε θεσμικό επίπεδο για τη βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας (σ.σ. καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις) και την αποτροπή των αυθαιρεσιών; Μήπως η εν λόγω αδράνεια έρχεται ευλόγως να ενισχύσει τις υποψίες-απορίες και τα ερωτηματικά της αστυνομικής κοινής γνώμης, ότι οι εν λόγω ενέργειες μπορεί να γίνονται εν γνώσει ή και με εντολή της Ηγεσίας;;; Όταν όλοι «κάθονται σούζα» στον τελευταίο συνδικαλιστή, ποιος θα τολμούσε να «στήσει» την εν λόγω δίωξη χωρίς «έγκριση» των ανώτερων κλιμακίων; Η πολιτική ευθύνη είναι εμφανής και εκθέτει τον Υπουργό (ο κύριος Τάκης ακούει η…γράφει στο twitter);;;
4. Σε κάθε περίπτωση είναι πλέον αδήριτη η ανάγκη να αναθεωρηθεί η φιλοσοφία στελέχωσης-λειτουργίας των Εσωτερικών Υποθέσεων και να τερματιστεί το ανεξέλεγκτο των στελεχών της, ώστε να αποκατασταθεί η αξιοπιστία, η εμπιστοσύνη προς τους Ελεγκτικούς Μηχανισμούς και γενικά το κύρος του Σώματος.
Νικόλαος Αθ. Μπλάνης
Αντιστράτηγος Αστυνομίας ε.α.
Επίτιμος Προϊστάμενος Κλάδου Οργάνωσης
και Ανθρώπινου Δυναμικού Α.Ε.Α./Υ.Δ.Τ.
Πτυχιούχος Νομικής Σχολής Αθηνών