Οι τοποθεσίες των τροχαίων ατυχημάτων, των σεξουαλικών επιθέσεων και άλλων σοβαρών εγκλημάτων μπορούν τώρα να αναφερθούν πολύ γρήγορα σε ορισμένες αστυνομικές δυνάμεις του Ηνωμένου Βασιλείου μόνο με τρεις λέξεις, όπως για παράδειγμα «lake.serve.actor» ή «tigers.gears.arrows».
Οι λέξεις αυτές δεν είναι κάποιο είδος κώδικα, αλλά το προϊόν ενός συστήματος που αναπτύχθηκε από την What3Words Ltd. Ουσιαστικά είναι ένα σύστημα χαρτογράφησης στο Λονδίνο, το οποίο όπως έγινε γνωστό την Πέμπτη ήδη χρησιμοποιούν έξι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης έως τώρα, ανάμεσα τους κι η βρετανική αστυνομία.
[custom:google-ads]
«Οι χειριστές τηλεφωνικών κέντρων μπορούν να λάβουν ένα αίτημα από κάποιον που βρίσκεται σε κίνδυνο, να αποκτήσουν μια διεύθυνση μέσα από τρεις λέξεις από αυτούς και στη συνέχεια να επικοινωνήσουν με τους αστυνομικούς που έχουν βέβαια την εφαρμογή μας στο τηλέφωνό τους», δήλωσε ο Giles Rhys Jones, διευθυντής μάρκετινγκ της What3Words σε μια συνέντευξη.
«Ωστόσο, οι καλούντες δεν χρειάζεται να έχουν εγκατεστημένη την εφαρμογή στο δικό τους κινητό. Λαμβάνουν απευθείας ένα γραπτό μήνυμα από το τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο περιέχει έναν σύνδεσμο προς τον ιστότοπο What3Words. Αμέσως τρείς λέξεις που συμβολίζουν την ακριβή διεύθυνση της τρέχουσας θέσης τους εμφανίζονται στην οθόνη των καλούντων κι αυτοί τις διαβάζουν με τη σειρά τους στον χειριστή κλήσεων έκτακτης ανάγκης.»
Σε αντίθεση με τις συντεταγμένες GPS, οι οποίες χρησιμοποιούν μακρά αλφαριθμητικά αναγνωριστικά ή ταχυδρομικούς κώδικες που περιγράφουν σχετικά μεγάλες περιοχές, το What3Words διαιρεί τον κόσμο σε τετράγωνα από 3 μέτρα έως 3 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι είναι δυνατό, για παράδειγμα, να πείτε σε έναν αστυνομικό την ακριβή θέση ενός συγκεκριμένου δημόσιου πάγκου πάνω στον οποίο κάποιος έχει αφήσει ένα ύποπτο σακίδιο, αντί να τον κατευθύνετε απλώς στην κύρια είσοδο του Hyde Park του Λονδίνου των 350 στρεμμάτων.
Σε μια δήλωση του, ο Rhys Jones είπε ότι η αστυνομία είχε χρησιμοποιήσει πριν λίγο καιρό το εν λόγω εργαλείο για να επέμβει σε μια σεξουαλική επίθεση στο Humberside και σε μια σύγκρουση στο δρόμο στο Γιορκσάιρ.
Ο Sam Sheppard, διευθυντής του συστήματος εντολών και ελέγχου της αστυνομίας, δήλωσε ότι οι αξιωματικοί της περιοχής χρησιμοποίησαν το εργαλείο περίπου 100 φορές από τότε που βγήκε σε εφαρμογή και ότι τους έχει βοηθήσει κυρίως στην αποστολή βοήθειας στις αγροτικές περιοχές.
"Η τοποθεσία μιας έκτακτης ανάγκης δεν είναι πάντα γνωστή σε έναν καλούντα, και μερικές φορές ξοδεύουμε λεπτά σε ένα τηλέφωνο ρωτώντας τους τι μπορούν να δουν γύρω τους ή πού θα πήγαιναν", είπε ο Sheppard σε μια συνέντευξη.
Πρόσθεσε ότι υπήρξε "ένα ορισμένο κόστος προγραμματισμού" που συνδέεται με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας με το λογισμικό που χρησιμοποιείται από την αστυνομία, και ότι "διάφορες αστυνομικές δυνάμεις συγκέντρωσαν πόρους μαζί για να χρηματοδοτήσουν το εγχείρημα". Ο Rhys Jones και ο Sheppard αρνήθηκαν να σχολιάσουν το συνολικό κόστος.