Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Τ Ι Κ Ο Δ Ε Λ Τ Ι Ο
Κατατέθηκαν από την Ομοσπονδία προτεινόμενες τροποποιητικές διατάξεις ασφαλιστικών - συνταξιοδοτικών θεμάτων στον Υπουργό Προστασίας του πολίτη και Δημ. Τάξης και στον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ.
Η Ομοσπονδία την 10/11 Δεκεμβρίου 2014 στα πλαίσια συναντήσεων που πραγματοποίησε κατέθεσε στο γραφείο του κ. Υπουργού και του κ. Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. τις προτεινόμενες τροποποιητικές διατάξεις για συνταξιοδοτικά – ασφαλιστικά θέματα που επεξεργάστηκε και χρήζουν ιδιαίτερης προσέγγισης.
Συγκεκριμένα η αντιπροσωπεία της Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ. κατέθεσε σχετικό υπόμνημα στο διευθυντή του γραφείου του κ. Υπουργού και ανέπτυξε τις προτεινόμενες τροποποιητικές διατάξεις θέτοντας τες ως αναγκαίες και δίκαιες για την κατηγορία των προερχομένων αστυνομικών από συνοριακούς φύλακες.
Η Ομοσπονδία συζήτησε και έθεσε το θέμα των προτεινόμενων τροποποιητικών διατάξεων στον κ. Αρχηγό παρουσία του κ. Υπαρχηγού και Προϊστάμενου Επιτελείου.
Ειδικότερα οι προτάσεις που κατατέθηκαν αφορούν κυρίως :
- Την προσαύξηση του συντάξιμου χρόνου κατά τρία (3) έτη και για την κατηγορία προερχομένων από συνοριακούς φύλακες
Με την παρ. 4 άρθρου 22 του ν.3865/2010 ο συντάξιμος χρόνος του ένστολου προσωπικού που έχει καταταγεί έως την 31.12.1995 και θεμελιώνει δικαίωμα συνταξιοδότησης μετά την 1.1.2015 προσαυξάνεται κατά τρία (3) έτη (τριετία Κονδύλη) με την καταβολή της προβλεπόμενης από το άρθρο 59 του Π.Δ. 169/2007 εισφοράς για την συμπλήρωση των σαράντα ετών (40) συντάξιμης υπηρεσίας ιδιαίτερα λόγω της εισόδου στο Σώμα σε μεγάλη ηλικία εκτός Πανελλήνιων εξετάσεων.
Η κατηγορία των προερχομένων από συνοριακούς φύλακες (πρόσληψη από το έτος 1999 έως το 2002), και η οποία εισήλθε στο Σώμα σε μεγάλη ηλικία - ομοίως με όσους κατατάχθηκαν έως την 31.12.1995, - σήμερα βρίσκεται σε δυσμενή συνταξιοδοτική θέση έναντι των άλλων. Γίνεται ευκόλως κατανοητό πως η πλειοψηφία της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν θα συνταξιοδοτηθεί με την συμπλήρωση των σαράντα ετών εργασίας αλλά με το ηλικιακό όριο των εξήντα (60) ετών καθώς το ανώτατο όριο ηλικίας της πρόσληψής τους ήταν το 32ο κατά την είσοδό τους στο Σώμα.
- Τον λογισμό της υπηρεσίας που διανύθηκε στις ένοπλες δυνάμεις, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και για τις βαθμολογικές προαγωγές :
Η υπηρεσία στις ένοπλες δυνάμεις ως κληρωτού ή εφέδρου λογίζεται στις μισθολογικές προαγωγές του ένστολου προσωπικού. Νοείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίες και προσμετρείται κανονικά για την μισθολογική προαγωγή αλλά και του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας.
Σήμερα καθώς η εισαγωγή στο Σώμα πραγματοποιείται με το σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων οι εισακτέοι δεν υπηρετούν στρατιωτική θητεία. Κάθε μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για τους αστυνομικούς λογίζεται από την ημερομηνία κατάταξής τους στην Αστυνομική Ακαδημία. Συνεπώς στον ανωτέρω χρόνο λογίζεται και ο χρόνος φοίτησής τους.
Για την κατηγορία των προερχομένων από συνοριακούς φύλακες και ειδικούς φρουρούς αλλά και των αστυνομικών που εισήλθαν στο Σώμα πριν την 01.01.1996 η στρατιωτική θητεία αποτελούσε και αποτελεί απαραίτητο κριτήριο για την είσοδο στο Σώμα της Αστυνομίας με επιπρόσθετη μοριοδότηση για θητεία σε ειδικές δυνάμεις αλλά και ως εφέδρων αξιωματικών.
- Την αναγνώριση του χρόνου σπουδών ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και για τις μισθολογικές προαγωγές
Σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 22 του Ν.3865/2010 ο ελάχιστος χρόνος σπουδών των στελεχών των ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος για την απόκτηση ενός πτυχίου σχολής Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής μπορεί να λογίζεται ως συντάξιμος καταβάλλοντας τις προβλεπόμενες από τις σχετικές διατάξεις εισφορές.
Ενώ έως το 2008 το κατοχυρωμένο δικαίωμα χρήσης του πτυχίου ακόμη και για την βαθμολογική προαγωγή πρόσδιδε αναγνώριση από την υπηρεσία και το Σώμα της ΕΛ.ΑΣ. στις ανώτερες και ανώτατες σπουδές του προσωπικού του σήμερα με την κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης υποβαθμίζεται το επίπεδό του και η αστυνομία οπισθοδρομεί στις δομές και το μορφωτικό επίπεδο του ενεργού Σώματος. Με την θέσπιση όμως της διάταξης της παρ 1 του άρθρου 22 του Ν.3685/2010 για την αναγνώριση του χρόνου σπουδών ως πραγματική υπηρεσία για την θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος με την καταβολή των προβλεπόμενων εισφορών ο νομοθέτης αναγνωρίζει το χρόνο αυτό ακόμη και ως συντάξιμου.
Επιβάλλεται επομένως η επαναφορά της χρήσης πτυχίου για βαθμολογική αλλά και μισθολογική προαγωγή.
Η Ομοσπονδία πέραν της ανωτέρω αιτιολογικής υποστήριξης των αιτημάτων που ανέπτυξε σε Υπουργό και Αρχηγό για τις προτεινόμενες τροποποιητικές διατάξεις θα επιμείνει σε όλες τις προτάσεις που έχει υποστηρίξει το τελευταίο διάστημα και που αποσκοπούν στην εξάλειψη των ανισοτήτων και στην βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των συναδέλφων.
Πηγή:posyfy.gr