Ο αστυνόμος Μπέκας των ημερών μας -κατά την ταπεινή μου γνώμη- είναι γυναίκα! Ναι, γυναίκα! Μια νέα υπαστυνόμος που η στολή τονίζει αισθησιακά τη θηλυκότητα της, διαβάζει μετά μανίας Μπόρχες, ακούει τζαζ και Χατζιδάκι στο iPod της και προτιμά την Τήνο για ολιγοήμερες διακοπές. Το όνομα της, Ολγα Πετροπούλου. Τη συναντάμε για πρώτη φορά στο αστυνομικό τμήμα της Κυψέλης να ξεδιαλύνει σε ένα δύσκολο και πολλαπλά φορτισμένο πολιτικά και κοινωνικά περιβάλλον γειτονιάς τον φόνο του Τζαμάλ, μετανάστη από το Μπανγκλαντές, από μια συμμορία Χρυσαυγιτών.
«Για τέταρτη φορά μέσα στην ίδια εβδομάδα η Ολγα Πετροπούλου είχε νυχτερινή βάρδια στο τμήμα. Οπως το συνήθιζαν, οι άνδρες συνάδελφοί της, εκμεταλλευόμενοι την αντιπάθεια του Διοικητή προς τις γυναίκες εν γένει, αλλά και προς τη συγκεκριμένη αξιωματικό ειδικότερα, είχαν καταφέρει για άλλη μία φορά να τη ρίξουν. Σιγά μην έκαναν αυτοί βάρδια τη νύχτα της Τσικνοπέμπτης. Ας καθόταν μέσα η «κουλτουριάρα» – «έτσι κι αλλιώς, αυτή δεν τρώει, προσέχει τη σιλουέτα της», σχολίασαν με κακία. Ο χοντρός τόμος με τα Απαντα πεζά του Μπόρχες, μόνιμα εγκατεστημένος πάνω στο γραφείο της, ήταν εν μέρει υπεύθυνος τόσο για το παρατσούκλι της όσο και για τα κακεντρεχή σχόλια των άλλων αξιωματικών που υπηρετούσαν στο τμήμα της Κυψέλης. Της αναγνώριζαν βέβαια το δικαίωμα, ως γυναίκα, να μη διαβάζει αθλητικές εφημερίδες· αν ήθελε όμως να σκοτώσει την ώρα της, υπήρχε το TV Ζάπινγκ, η Espresso, άντε και το Elle αφού το έπαιζε διανοούμενη. Αυτό όμως το τεράστιο τούβλο με το ξενικό όνομα, που αν και νοτιοαμερικάνικο δεν ανήκε σε ποδοσφαιριστή, τους άναβε τα λαμπάκια. Βλέποντάς τη βυθισμένη στις σελίδες του, σκύλιαζαν. Οταν μάλιστα συνειδητοποίησαν ότι ανάμεσα σ” αυτούς και το κρεβάτι της κοπέλας -που η στολή τόνιζε αισθησιακά τη θηλυκότητά της- ανοιγόταν μια άβυσσος, η αντιπάθεια μετατράπηκε σε μίσος. Ομως η Ολγα ήταν εξαιρετικά ικανή…».
Η Ολγα Πετροπούλου, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ήρθε για να μείνει. Δεν είναι περαστική από την αστυνομική λογοτεχνία. Τουλάχιστον, αυτό μας αφήνει να καταλάβουμε ο δημιουργός της, ο συγγραφέας Τεύκρος Μιχαηλίδης. Το σπονδυλωτό «Εγκλήματα δημοσιονομικής προσαρμογής» με υπότιτλο «Επτά φωτογραφίες της κρίσης», όσες και οι ιστορίες που η Πετροπούλου καταφέρνει να βγάλει το φίδι από τη τρύπα -σχεδόν πάντα με διφορούμενο επαγγελματικό κόστος/οφελος-, κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πόλις.
«Δεν μου λες; Πού πας και τα βρίσκεις αυτά τα περίπλοκα; Μπας και τα γράφει αυτός ο Ισπανός που σέρνεις συνέχεια μαζί σου;». Ρώτησε ο προϊστάμενος της για να λάβει την πληρωμένη απάντηση της Πετροπούλου: «Αργεντίνος, κύριε αστυνόμε, Αργεντίνος. Μην ανησυχείτε ο Μπόρχες δεν ασχολείται με αστυνομικές ιστορίες. Λοιπόν, θα συνεχίσω να ψάχνω και θα σας κρατήσω ενήμερο».
protothema