Ο Διονύσης Σαββόπουλος αφηγείται τη ζωή του και είναι απλά συναρπαστική

ΣΤΟ «ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ» ΑΝΗΜΕΡΑ ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ
Ο Διονύσης Σαββόπουλος αφηγείται τη ζωή του και είναι απλά συναρπαστική

Από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα με οτοστόπ. Ο Λοϊζος, ο Μαρκόπουλος, η Φαραντούρη, η χούντα, η Μπέλλου, ο Παντελής Βούλγαρης, το ΟΑΚΑ των 80.000 θεατών, η αιώνια αγαπημένη Άσπα. Ο Διονύσης Σαββόπουλος, ιδιοσυγκρασιακός και ορμητικός, αποκαλύπτεται μέσα από την εκπομπή «Μονόγραμμα» που θα παρουσιάσει η ΝΕΡΙΤ ανήμερα των Φώτων, στις 6 Ιανουαρίου.

Συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής, ο Διονύσης Σαββόπουλος θεωρείται ο πρωτεργάτης της σχολής των Ελλήνων «τραγουδοποιών» οι οποίοι δημιουργούν, συνθέτουν και ερμηνεύουν τα έργα τους. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 2 Δεκεμβρίου 1944 και στην αυτοβιογραφική του ταινία αναφέρεται στην καταγωγή της οικογένειάς του, τις συνθήκες της ζωής τότε, νοσταλγεί τα παιδικά του χρόνια και μιλά για τον φίλο των παιδικών του χρόνων, τον Νίκο Παπάζογλου. 

 

Στη Νομική της Θεσσαλονίκης είχε δώσει εξετάσεις και είχε περάσει το δεύτερο έτος. Τότε αποφάσισε να εγκαταλείψει τις σπουδές προκειμένου να έρθει στην Αθήνα, να ασχοληθεί με τη μουσική και το τραγούδι.
 

(Στιγμιότυπο από συναυλία που έδωσε τον Σεπτέμβριο στη Θεσσαλονίκη)

Στο «Μονόγραμμα», που θα μεταδοθεί στις 6 Ιανουαρίου στις 19.30, περιγράφει ο Διονύσης Σαββόπουλος το πώς ήρθε από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, παίρνοντας ένα φορτηγό με οτοστόπ, τις δύσκολες συνθήκες επιβίωσης αρχικά, τη σχέση του με τον Μάνο Λοΐζο, τον Χρήστο Λεοντή, τον Γιάννη Μαρκόπουλο και τον Φώντα Λάδη. Μιλά για την πρώτη εμφάνισή του το 1964 σε κέντρο με τον Μάνο Λοΐζο και τη Μαρία Φαραντούρη. Αργότερα με την Καίτη Χωματά σε μπουάτ όπως η «Ρουλότα» και η «Παράγκα» και το 1966 κυκλοφορεί τον πρώτο του δίσκο, το «Φορτηγό», που τον κάνει δημοφιλή στο ευρύ κοινό. Η μουσική του έκφραση, η αυθεντικότητα, η ποιότητα των στίχων του, το μουσικό ηχόχρωμα, ο ιδιαίτερος τρόπος ερμηνείας του τον καθιερώνουν ανάμεσα στους νεότερους συνθέτες.

 

Μετά από τρία χρόνια κυκλοφορεί «Το περιβόλι του τρελού», που γνωρίζει διεθνή απήχηση. Σταθμοί τα επόμενα έργα του, όπως «Μπάλλος», «Βρώμικο ψωμί» κ.ά., χαρακτηρίζονται από βαθύ κοινωνικοπολιτικό και πνευματικό περιεχόμενο. Γράφει ακόμα μουσική για την ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Happy Day», τηλεοπτική δημιουργία του είναι το «Ζήτω το Ελληνικό Τραγούδι» και δεκάδες συναυλίες με κορυφαία αυτή που γιόρτασε την 20ή επέτειο της καριέρας του το 1983, στο Ολυμπιακό Στάδιο, με 80.000 θεατές!
 
Η πορεία της ζωής του, ο γάμος του με την Άσπα (Ασπασία Αραπίδου) και παράλληλα οι πολλαπλές δραστηριότητες και δημιουργίες του περιγράφονται από τον ίδιο, με το μοναδικό γοητευτικό τρόπο αφήγησής του.
 
Σκηνοθεσία: Χρίστος Ακρίδας
Φωτογραφία: Στάθης Γκόβας
Ήχος: Νίκος Παναγοηλιόπουλος
Μοντάζ: Σταμάτης Μαργέτης
Παραγωγή: Γιώργος Σγουράκης
Διεύθυνση παραγωγής: Στέλιος Σγουράκης



Πηγή: iefimerida.gr